Koffiemolen is druk met...

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 13 dec 2013, 10:02

Jullie lezen hier niet dagelijks meer van mij. Ik volg ook niet meer alles (en al zeker niet alle malheur inzake de aangescherpte regels MRB), maar zit zeker niet stil en voor mij geldt al helemaal: uit het oog is zeker niet uit het hart!
Zoals wellicht bekend is mijn automobiele wereld uitgestrekter dan alleen Peugeot, zit ik op een Citroen en Volvoforum (aankoop volgt nog...) en heb ik sinds 2012 een Citroen ID20 break in de garage staan, of beter: liggen.
In de zomertijdmaanden (langer licht) ben ik buiten aan het huis bezig geweest, in de wintermaanden met de Citroen. Laatste weken weer flink meters gemaakt, voor de geïnteresseerden hier de link: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214630/

Salut!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor eas1964 » 13 dec 2013, 10:15

citroen : altijd goed ! , maar dat is een best klusje :shock:
jammer dat op de eerste pagina's de foto's niet doen
en wat voor Volvo moet het worden ?
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor ton » 13 dec 2013, 17:51

Hey bas,

Wat hoor ik ? Volvo ?

Ik rijdt inmiddels dagelijks in een roffel, heerlijk !
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor joospeugeot » 13 dec 2013, 18:10

jammer dat niet alle foto's meer zichtbaar zijn.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 13 dec 2013, 19:40

Heren, zag vandaag ook voor het eerst dat de fotolinks niet meer allemaal werken. Eea komt omdat photobucket is veranderd en ik tussendoor een keer dacht te reorganiseren...niet handig dus. De hele historie op nieuw erin plaatsen is monnikenwerk, als iemand een slimme tip heeft?

Volvo dient als opvolger van mijn leaseauto. Leasebeleid werkgever is dusdanig uitgekleed dat werkgever bepaalt welk model je rijdt en jij aan de fiscus mag dokken. Dat laatste was altijd al fors, maar als je dan in een auto zit die je niet wenst houdt het op. Ik ga dus weer ouderwets kms declareren. De keuze valt hoogstwaarschijnlijk op een Volvo XC70. Snel, degelijk, veilig, snel en wat hoger boven het asfalt, ben ik gewend, is prettig.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Harrie » 13 dec 2013, 19:45

ik volg je topic over je ID ( " IDylle " ) al sinds aanvang, weliswaar met een grote onderbreking,
maar ben nu weer bijgelezen. Respect :wink: Zeer grondige aanpak.
met vr. groet, Harrie
p.s. XC70 is een goede keuze, mooie, veilige auto.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Remco504coupe » 13 dec 2013, 22:05

Zo, dat ziet er puik uit, je nivo stijgt met de jaren, een echte autodidact :wink:
Je bent nog eens aan een DB5 of zo toe :mrgreen:
Ik heb de link in mn favorieten gezet, de moeite van het volgen waard.

Een XC70 is prachtig, probeerde ik laatst mn pa aan te smeren, maar hij vond m te groot en de 406 te fijn,
dus die heeft bij 2 ton een nieuwe distributie en remmerij gekregen, die mag nog een rondje 8)

Ik wist niet dat AEG met Atlas Copco verwand was, ik ken die laatste alleen van die compressors op een aanhanger van wegenbouwers....

Ik zweer bij gereedschap van Bosch, ook de groene lijn bevalt me al prima, maar ook Fein is zeer goed,
te vergelijken met wat Festool voor de houtbewerking is.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 14 dec 2013, 11:35

Dank heren, ik voel mij weer gesupport!

Ma, een DB is de overtreffende trap, maar als volgende stap lijkt me een Porsche 911 carrera (begin seventies) wel wat... :D

Bosch heb ik eigenlijk niets van, weet niet waarom, onbekend maakt onbemind?

Groet!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Harrie » 14 dec 2013, 17:55

Bosch maakt wel goed elektrisch gereedschap, maar dan voor de professionele markt
( de blauwe serie, en vroeger de gele haakse slijpers ) ; de kwaltiteit van de groene
serie is in mijn opinie flink gekelderd onder prijsdruk van concurrenten, daar moest
Bosch in mee, dus wordt er bezuinigd op ontwikkeling, materialen en componenten.
Dat gaat wel met meer merken zo, je moet iets kopen wat in je budget past en naarmate
je het nodig hebt. Zo heb jij een scraper voor € 15,- gekocht, die prima voldoet, maar die
je misschien moet afschrijven als de ID(yllle) gereed is (?) ; ach, je moet er ook geluk mee
hebben, en vooral op de juiste manier gebruiken ( alles KAN kapot :D ). on-topic maar weer. :wink:
En, support en waardering voor je projecten waren er al vele jaren, zie ook project 'Regenjas'. :wink:
met vr. groet, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor CXpeu » 14 dec 2013, 22:02

Koffiemolen schreef:Heren, zag vandaag ook voor het eerst dat de fotolinks niet meer allemaal werken. Eea komt omdat photobucket is veranderd en ik tussendoor een keer dacht te reorganiseren...niet handig dus. De hele historie op nieuw erin plaatsen is monnikenwerk, als iemand een slimme tip heeft?.

Gewoon even een totale "map" aanmaken waar je alle foto's in zet. In die map zou je het ook weer een verdeling kunnen maken. Of een nieuwe map aanmaken van elke bewerking die aan de auto gedaan is m.b.t. de werkzaamheden. Kan je altijd de serie foto's betreffende de werkzaamheden terug vinden, en dan een link van die map op het forum plaatsen.

Heb zelf geen photobucket, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn als mijn album :wink:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 16 dec 2013, 09:04

Ok, dank, cxpeu. Zal een kerstvakantieklus worden, als ik daar aan toe kom!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor CXpeu » 16 dec 2013, 18:19

Gaat sneller dan je denk :wink:

Op je eigen computer kan je 1 map maken en dan onderverdelen in het onderdeel van het project bijv. Motorblok of vervangen van voorscherm. lees je forum na, dan weet je zelf wel welke foto's daar stonden. Die gooi je in 1 map.
oude links in het draadje weggooien en dan een nieuw mapje maken waar in je al die foto's in 1x upload naar photobucket linkje van dat mapje dan in je bijdrage vermelden en hij is weer up-to date :mrgreen:

Frank van het Citroenforum doet het ook zo, hier zijn draadje Restauratie prestige laagdaks

Misschien kom je nog wat tegen wat voor jouw interessant is m.b.t. de restauratie :wink:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 19 dec 2013, 17:34

ok, dank voor tips! Maar ja....ik kom voortdurend tijd te kort. Druk gezinsleven, kleine kinderen, decembermaand waarin elk weekend wel ergens iemand jarig is los van alle andere festiviteiten, onderhoud huis en oja, verrek, ik heb ook nog een loeidrukke baan in de grootste groeisector van dit moment: de zorg.. (de grootste marktsector van NL: 90 miljard en als we het niet anders gaan doen over 10 jaar 180 miljard :shock: )
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor MarcoPeus » 19 dec 2013, 23:13

Heb je Zembla gezien, dat wordt 250 miljard over 10 jaar.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor jan-03 » 20 dec 2013, 08:11

Roken zou juist gesubsidieerd moeten worden.. Sterven we vroeger en houd de staat een hoop AOW over...
Longkanker door roken behandelen natuurlijk afschaffen.. Zou een oplossing zijn...
Niet reeel natuurlijk maar het is natuurlijk wel zo dat we gewoon te oud willen worden..
We ademen lang door maar de kosten hiervan lopen de puigaten uit..
Succes met het oplossen van dit moeilijk probleem..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 24 dec 2013, 11:31

@Marco en Jan, die 250 miljard gaan we niet halen, mede omdat dat domweg niet kan. Wees niet bang: dat zal ook niet gebeuren. Daar wil ik mede aan bijdragen/ dat is waar ik voor ga. De zorg moet betaalbaar blijven voor iedereen (want ieder menz is er een, haha!).
En roken of dik zijn kost ons ongeveer evenveel als dat het ons bespaart doordat deze mensen gemiddeld minder lang leven. Is dus vestzak, broekzak.
Wel moet er naast allerlei andere maatregelen een discussie over hoe we ons laatste levensjaar willen inrichten. We geven nu gemiddeld 90% van al onze zorgkosten over het hele leven, in het laatste levensjaar uit. Ik denk dat levensverlengend medische handelen plaats moet maken voor levenskwaliteit verbeterend handelen.

Back on topic: deze week druk met bed maken voor mijn jongste zoontje en was afgelopen tijd druk met zoeken naar andere dagelijkse auto ter opvolging van mijn lease Peugeot 5008. Die is inmiddels gevonden, zie onder mijn avatar...

Volgende week weer vorderingen aan de Citroen!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor MarcoPeus » 24 dec 2013, 12:41

Ik denk dat levensverlengend medische handelen plaats moet maken voor levenskwaliteit verbeterend handelen

Weet je wat ook een goed voorbeeld is van levenskwaliteit verbeterende handelingen is: Zwangere vrouwen voorlichting (lees:verplichting geven) niet te roken en alcohol te drinken. Ik zie het regelmatig in mijn eigen kring, zwangere vrouw zit de hele dag thuis en rookt 1-2 pakjes per dag. De schade die je de ongeboren vrucht toebrengt is zo enorm dat draagt het kind de rest van zijn/haar leven mee.
Ook een voorbeeld is (zoals bij Zembla al aangekaart) het verbieden van zorgwekkende bestanddelen in de voedingsindustrie (de zogenaamde Parabenen en weekmakers). We eten ons allemaal een hoop troep op. En de overheid doet NIETS. Sterker nog, ze weigeren commentaar te geven als men vraagt waarom het ministerie om commentaar wordt gevraagd. Diep diep triest. De lobby is zo ontzettend groot dat de mens geen stuiver meer waard is en dan maken ze zich druk dat iemand niet voldoende sport.
Maar goed, de zorg blijft een lastig vraagstuk, zeker als er hordes managers en directeuren zijn die meer bonus krijgen dan de verpleging per jaar verdient om nog maar te zwijgen van de salarissen. Ik heb respect voor de dames en heren die dag in dag uit, nachten lang zorg verlenen aan hen die dat nodig hebben en met beperkte middelen toch een dragelijk (eind van een) leven bieden aan hen die dat nodig hebben.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Harrie » 24 dec 2013, 19:08

ON-topic: heb je na de kerst nog enkele dagen om met de "idylle" bezig te zijn ?
Ben benieuwd naar het vervolg in je mooie en uitgebreide verslag. :wink:
met vr. groet, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Koffiemolen » 26 dec 2013, 14:06

Harrie schreef:ON-topic: heb je na de kerst nog enkele dagen om met de "idylle" bezig te zijn ?
Ben benieuwd naar het vervolg in je mooie en uitgebreide verslag. :wink:
met vr. groet, Harrie


Harrie! Morgen eerst bed verder afmaken, lakken, schuren en nog een keer lakken (of beitsen). Dan verwacht ik vanaf het weekend de handen wel weer even vrij te krijgen voor Idylle. Ben gelukkig nog vrij tot 6 januari!

Wordt vervolgd dus!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Remco504coupe » 14 maart 2014, 20:31

Wordt vervolgd dekt de lading niet helemaal :wink:
Ik heb net weer even gekeken, je levert een topprestatie..
Mooi werk, en daar zijn de Citrofielen daar op dat forum het allemaal over eens 8)
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Koffiemolen is druk met...

Berichtdoor Harrie » 15 maart 2014, 18:53

Remco504coupe schreef:Wordt vervolgd dekt de lading niet helemaal :wink:
Ik heb net weer even gekeken, je levert een topprestatie..
Mooi werk, en daar zijn de Citrofielen daar op dat forum het allemaal over eens 8)

+ 1; vakwerk, je bent idd. een 'perfectionist'; maar dat is alleen maar goed voor zo'n mooie "Idylle" :wink:
( je wilt niet over 10 jaar opnieuw beginnen met laswerk aan deze mooie Break )
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten