Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
MarcoWetzels schreef:En filmpje 2 ook. Alleen redelijk irritant geluidje van die LHM pomp die elke 5 seconden even luidruchtig loopt.
peugeot505 schreef:In Belgie is er een bedrijfje al een tijdje met bezig.
http://www.vier.be/planb/videos/ministe ... mers/20095
Gr Dave
Michael schreef:Stel ik een pick up ter beschikking. Mooi plek voor een accu .
Dat zou misschien wel goed kunnen, en je hebt dan minder accu's nodig dan in een DSjanbachee schreef:Een elektrische 104...... wie weet....
gr jan
Harrie schreef:Dat zou misschien wel goed kunnen, en je hebt dan minder accu's nodig dan in een DSjanbachee schreef:Een elektrische 104...... wie weet....
gr jan
Het lage gewicht van 104 lijkt me geschikt, je zag hoe "klein" die elektromotor was. Echter hoe koppel je die
aan de versnellingsbak en koppeling van een 104 ? Bovenzijde bak met een plaat en vulplug dichtmaken, kan misschien wel.
Er blijft dan in de motorruimte ruimte over voor enkele accu's, de rest achterin.
Daar wordt de wegligging van de 104 ook beter van.
Harrie schreef:oh ja, nog vergeten: door al die Hybride's en elektrische auto's is de vraag naar lood
enorm gestegen,
janbachee schreef:Het is allemaal nog in ontwikkeling en het kan best zijn dat er nog weer andere mogelijkheden ontdekt worden..
We zijn begonnen bij de stoommachine immers...
Hoe meer elektrike voiture's des de exlusiever onze oudjes reken ik maar..
Ook die zullen in de toekomst door de fiscus gepakt worden reken maar...
Maarten Deen schreef:janbachee schreef:Het is allemaal nog in ontwikkeling en het kan best zijn dat er nog weer andere mogelijkheden ontdekt worden..
We zijn begonnen bij de stoommachine immers...
Hoe meer elektrike voiture's des de exlusiever onze oudjes reken ik maar..
Ook die zullen in de toekomst door de fiscus gepakt worden reken maar...
Hoe minder er van zijn, hoe minder interessant het is om "gepakt" te worden. De hele verandering in belasting voor oude auto's is alleen maar omdat er steeds meer gebruik van wordt gemaakt en er door de toegenomen verbetering van de kwaliteit (25 jaar geleden dus) steeds meer auto's van 25 jaar en ouder zijn en ook daadwerkelijk voor dagelijks gebruik geschikt zijn.
Het is dus niet meer dan normaal dat de regeling voor vrijstelling van klassiekers aangepast wordt. Het is bedoeld voor mensen en auto's die als hobby worden gebruikt, niet om mensen een goedkope manier van autorijden te verschaffen.
Daarom worden ook de diesels en de LPG auto's extra gepakt. Dat zijn juist de auto's die populair zijn bij dit soort "belastingontduikers" (tussen aanhalingstekens, want ze maken natuurlijk alleen maar gebruik van de mogelijkheden). Maar als ik bij mij om de hoek bij een autobedrijf oude Mercedes diesels met nieuw kenteken zie staan (duidelijke import), dan vind ik dat niet passen binnen de geest van de belastingvrijstelling.
(maar goed, daar hebben we een ander topic voor).
Keer terug naar Café des Sports
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten