2 keer op een dag

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

2 keer op een dag

Berichtdoor MarcoPeus » 16 jul 2013, 16:33

Vandaag werd ik gevraagd om "mijn vrachtwagen" (Bascheetje voor ingewijden) in te zetten om wat groen afval naar t milieupark te brengen. Goedaardig als ik ben wilde ik dat wel doen, bovendien streelt men mijn ego als men mij voor zoiets vraagt.
Groen opgeladen, paste makkelijk in t bakje, 3 zware zakken er bovenop zodat niks wegwaait en hobbelen met de geit.
Nu zal ik even de verkeerstechnische situatie in Sittard uitleggen om het verhaal iets te verduidelijke:
Door Sittard loopt 1 hoofdslagaarder, de Rijksweg. Opgedeeld in Noord en Zuid. Splitspunt uiteraard in het centrum. Ik woon aan de zuidelijke kant (bij de dikkoppen :mrgreen: ) en het milieupark ligt aan de noordelijke kant. Ik moet dus helemaal door de stad heen (voor alles, altijd). Tot zo ver dat.
Terwijl ik onderweg was bedacht ik me dat oom agent wel eens op snelheid zou kunnen controleren vandaag omdat de zon schijnt en de dames en heren ook wel eens een kleurtje willen krijgen onder t werk. Ik hield mij dus aan de max snelheid, iets dat in de Bachee totaal geen moeite kost. :mrgreen: Bovendien weet ik waar ze staan (als ze er staan) en let ik dus wel op.
Zo gezegd zo gedaan, ik kom dus bijna aan het einde van de Rijksweg, zie ik een diender staan met zo'n apparaatje dat lijkt op een oude 8mm camera. Ik reed ECHT niet te hard en dus was ik mij van geen kwaad bewust. Hij liet mij dan ook doorrijden, net zoals zijn collega die 5 meter verder stond, maaaaar aan de overkant van de straat stond tante agaat de meesteres in blauw die mij gebood een parking op te rijden.
Terwijl ik langs haar reed vroeg ik haar met een lach dat ik toch niet te hard gereden zou kunnen hebben..... Ze vond t niet grappig en zei iets tegen me dat ik niet verstond (geen idee waarom eigenlijk :lol: ). Ik ging er vanuit dat men mij wilde controleren op papieren en apk en ik wilde parkeren gaan om uit te stappen terwijl zij op Gestapo toon HEY!!! tegen me riep. Ik keek uit t raam en riep "De hei staat in Brunssum (op de Brunssumer hei :wink: )"
Ze kon er niet om lachen en blafte tegen me dat ik mijn lading niet met een net bedekt had (letterlijk 20 cm dik in t bakje) en als ik een noodstop moest maken ik alles zou verliezen.......................
"Heb je al eens een noodstop gemaakt in deze auto?" vroeg ik haar
"Niks mee te maken, deze dingen gebeuren in t verkeer" zei ze bits en vol irritatie.
Toen ik ze dat ik slechts op t milieupark moest zijn (50 meter verder) kon ik doorrijden.
Tot zo ver dat verhaal.
Terwijl ik weer vertrok van t milieupark bedacht ik me dat ik helemaal geen papieren bij me had en vond t verstandiger om een blokje om te rijden teneinde niet meer bij Eva Messerschmitt langs te hoeven. Je zal net zien dat ze het op haar heupen krijgt en me alsnog op de bon(nen) slingert.
Zo gezegd zo gedaan, niet linksaf vanaf milieupark maar rechtsaf en na 200 meter weer rechts om weer voorbij de controle linksaf de rijksweg op te rijden.
Netjes 30 zoals in die woonwijk hoort hobbelend en ronkend bij de kruising linksaf slaan, flitst er opeens een motoragent langs me in de bocht, rakelings langs me. Schrok me helemaal wild.
Hij gebaarde met zwarte handschoen dat ik hem moest volgen en na 300 meter liet hij mij een parallel weg oprijden en sommeerde mij te volgen en hield me staande.
Mijn hart klopte in mijn keel. Ik stapte uit (heb er een hekel aan om op neer gekeken te worden, dus met 1,97m kijk ik liever op hem neer).
"Goedemorgen" werd er wederzijds uitgewisseld
"Mag ik de papieren eens zien van deze schone dame?" :shock: :D Zei hij lachend.
"Euhm......tsja zei ik, ik kan je wel een groene kaart geven maar de rest ligt thuis" biechtte ik op.
"Deze auto is niet af te sluiten en ik vind het geen goed idee als mijn papieren gestolen worden en in het Oostblok belanden" Legde ik uit.
"Vertel mij wat" Zei hij "ik draai al langer mee in Sittard, ik zie genoeg". "Hoe oud is deze dame" vroeg hij.
Ik was helemaal in mijn nopjes, een diender die mij naar de leeftijd van mijn wagen vroeg 8) . Ik zat gebeiteld hoopte ik.
"50 jaar" zei ik trots,
"Dan heb je geluk" zei hij "met die nieuwe regeling"
"Ik rij deze auto niet om goedkoop te zijn" zei ik "ik heb er nog 15 waarvoor ik in totaal 300 euro per maand betaald, om goedkoop uit te zijn hoef ik t dus niet te doen"
"luister, je mag een bak koffie komen drinken, dan zal ik je alle papieren laten zien, die liggen netjes thuis in een la" beloofde ik.
"Nee dat hoeft niet, laat maar gaan, dat zit wel goed"
"Een fijne dag nog heren!!" zei hij vriendelijk
Ik was met stomheid geslagen, een echte leuke kerel die interesse had in auto's leek t wel.
Al met al toch nog goed afgelopen. Phew.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor jerilo » 16 jul 2013, 17:29

:D geweldig verhaal en nog goed afgelopen ook.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor joospeugeot » 16 jul 2013, 20:08

het zal t merk wel zijn denk ik :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor MarcoPeus » 16 jul 2013, 20:09

Hoezo, heb je ervaring met de wouten? :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor jan-03 » 16 jul 2013, 20:20

Eind goed al goed Marco..
Mooi avontuur weer met de Bachee..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor Harrie » 16 jul 2013, 22:25

wat een verhaal.... :roll: :mrgreen:
ik werd vroeger ( +/- 1980 ) elke week aangehouden door de locale politie...
na tig keer moest ik wederom de motorkap openen om het chassisnummer te laten
controleren, en ik merkte op "dat chassisnummer moet je onderhand wel uit je hoofd kennen ? "
Dat vond meneer agent niet grappig.... :-|
Maar zoals elke keer kon ik mijn weg weer vervolgen.
Lag het aan de grote Hella vérstralers op de bumper, de SEV-Marchal mistlampen onder de bumper
en aan de Kamei spoiler ? we zullen het nooit weten............ ( copyright ruit48 ). 8)

Afbeelding

heerlijk karretje was dat. leeuwebrul (c)1991HS; Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor Jineuf » 16 jul 2013, 22:55

Lag het aan de grote Hella vérstralers op de bumper, de SEV-Marchal mistlampen onder de bumper
en aan de Kamei spoiler ? we zullen het nooit weten............


Misschien lag het wel aan de combinatie met je wilde haren Harrie! :mrgreen: :mrgreen:
Nu je die kwijt bent wordt je minder aangehouden. :D

Begin jaren 90(!) werd ik ook wekelijks aangehouden met m'n 304 SLS wegens het ontbreken van de APK-sticker(kent iemand die nog.)
Ik had een speciale APK-plaat in de koffer omdat ik de sticker "niet origineel"vond. (pietlut).
Na het tonen van de papieren mocht ik altijd zonder bon weer verder....
Nu met de GAIK is het weer anders maar zo'n 1 of 2 erop bah.. :wink:

Groet Wirtjo
304 SLS '78, 406 Coupé V6 1999 (Peurari), 406 Break Hdi 90
Lid van de Peugeot Club Nederland sinds 1994
Avatar gebruiker
Jineuf
 
Berichten: 1410
Geregistreerd: 14 feb 2006, 19:11
Woonplaats: Soest

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor MarcoPeus » 16 jul 2013, 23:08

Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een Daimler Six 3.6 gehad uit 1987 (sorry).
Wat een geweldige wagen was dat, het vermogen, de wegligging (de waardeloze elektronica) enz.
Ik moest echter voor dagelijks werk altijd midden in de stad een restaurant schoon maken en dan reed ik soms (laat in de avond i.p.v. om half 6 's ochtends) met de Daimler i.p.v. met de fiets.
Op een avond reed ik na het werk (zal tegen half 12 zijn geweest) met vrouw in de Daimler naar huis. Toen ik de parkeerplaats in hartje Sittard afreed kwam oom agent van rechts op een voorrangsweg. Hij liet mij echter voorgaan vreemd genoeg.
Na 200 meter moest ik linksaf slaan en kreeg ik een stop teken. Wilden mijn papieren zien. Toen ik m vroeg wat de reden was voor mijn staandehouding zei hij "gewoon routine". Ik blijf erbij dat het vooroordelen waren.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor jon » 18 jul 2013, 22:52

Vorig jaar juni, 2 weken nadat m'n dochter geboren was en een maand nadat m'n Camaro in brand gestaan had, reed ik met de 205 naar Doesburg. Daar stond de Camaro en daar wilde ik mee aan de slag. Voor de eigenaar van de werkplaats had ik wat beschuit met muisjes meegenomen. De Forever heeft niet zoveel power, dus afremmen en optrekken... Liever niet. Bovendien is hij comfortabel geveerd, dus met 90 over een flauwe drempel is geen probleem. Voor mij reed een polo en die remde wel af. Ik dacht, mooi, nu kan ik er langs. Dus ik er langs en ook soepel over de 2e drempel. Ik keek in de spiegel en zag 2 zwarte vlakjes in de grille van de polo. Foute boel dacht ik. Ik reed gewoon door, vol in de ankers valt ook zo op. Even verderop was een afslag waar nooit iemand in rijdt. Ik dacht: als ik afsla en hij volgt, dan weet ik genoeg. Ik deed m'n knipperlicht aan en ja hoor... Stop Politie
Nou, auto aan de kant. "U weet zeker wel waarom wij u aan de kant zetten?"
Ik zei overdreven: "Ik heb geen flauw idee!".
"U kwam ons nogal hard voorbij bij de drempels."
"Ja, ik heb niet zo snelle auto, dus als je gang hebt..."
"Ja, dan moet je gang houden, dat konden we wel zien. Rijbewijs bij je?"
"Alsjeblieft"
"Zo, das nog een ouwerwetse papieren!"
"Ja, ik moet het er nog even mee doen"
"Je mag hier maar 60 hè."
"Oh ja???"
Wijzend op de beschuitjes: "En nog vader geworden ook? Dan moet je helemaal rustig aan doen!"

Ondanks dat z'n collega alles noteerde, heb ik tot op vandaag niks meer gehoord van dit voorval. Mooi toch?

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Re: 2 keer op een dag

Berichtdoor MarcoPeus » 19 jul 2013, 20:21

Phoe, dat was weer mazzel hebben dan Jon.
En dan ook zo belerend je de les lezen met zo'n stom voorbeeld. Dat kunnen ze meesten wel goed, volgens mij worden ze daar op getraind.
Ik denk dat ze je niks konden maken omdat ze geen meting hadden en zonder meting is er wettelijk geen bekeuring mogelijk op snelheid, had je je papieren niet bij gehad dan had hij je zeker op de bon geslingerd.
Hij zou je natuurlijk altijd op een artikel 5 hebben kunnen bekeuren maar dan had hij wel goed zijn huiswerk gedaan moeten hebben.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten