Eisen bedrijsauto's

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2012, 00:34

Er zijn in dit forum diverse ondernemers weet ik uit betrouwbare bronnen. (Belastingdienst/FIOD/CBS/RIAG/GGD/HALT :mrgreen: sorry geintje).
Aan hun wil ik graag t volgende even voorleggen.
Ik heb enkele weken geleden een man hier gehad die me een RI&E (Risico Inventarisaie en Evaluatie, duur woord voor geld-uit-je-zak-kloppen) check ging uitvoeren om te zien welke risico's er binnen mijn bedrijf zijn t.a.v. mijn personeel.
B.v. Geeft u uw personeel een folder met daarin de risico's van/op huidexceem? Houdt u periodiek funcioneringsgesprekken? Heeft het personeel de mogelijkheid om te spreken met een vertrouwenspersoon? Enz Enz.
De vraag die ik nu even wil aanhalen is de volgende. "Heeft elke auto een brandblusser en verbandtrommel?" Mijn antwoord was "nee". Dat was een aandachtspunt volgens de beste man. We moesten brandblussers en verbandtrommels aanschaffen. Hij liet me nog weten welke, hij kon die ook leveren overigens (vond ik al verdacht).
Er rijden in mijn bedrijf 5 bedrijfsauto's bij personeel, 2 staan er bij mij op de oprit. Totaal dus 7.
Giseren kreeg ik een mail met de volgende text:
De brandblussers moeten die kleinen zijn maar wel gekeurd kunnen worden jaarlijks. Ik kan ze leveren voor ca € 18,50 p.stuk
De verbandtrommel moet deze inhoud hebben, prijs komt eraan heb ik opgevraagd:
De inhoud verbandtrommel wettelijke eisen

4 Snelverband gerold no. 1 steriel
2 Snelverband gerold no. 2 steriel
1 Snelverband gerold no. 3 steriel
6 Gaaskompres 1/16 steriel
6 Gaaskompres 5 x 5 cm steriel
1 Pakje watten a 25 gram
1 Rol synthetische watten 2 m x 1 0 cm
2 Hydrofiel windsels 4 m x 6 cm
2 Hydrofiel windsels 4 m x 8 cm
2 Cambric windsels 4 m x 6 cm
2 Carnbric windsels 4 m x 8 cm
3 Mitella/Driekante doek
1 Hechtpleister 5 m x 2,5 cm
1 Assortiment pleisters met wondkussen
1 Knievormige verbandschaar
12 Veiligheidspelden
6 Alcohol deppers
4 Disposable handschoenen
1 Pincet klein
1 Beademingsmasker

Ik weet niet wat ik hier allemaal mee moet maar t lijkt er op dat ik een militair veldhospitaal ga starten. Maal 7 kwam ik uit op ca 400 euro excl. brandblussers verzendkosten en BTW. Brandblussers kwam ik uit op €10/st = 70 euro voor 7 excl. BTW en verzending. Totaal dus op een kleine 500 euro.

Vandaag kreeg ik dit:
Nou ik zat iets scheef, onderstaand de prijzen. Jij hebt nodig 2 kg poeder voor auto's Verbanddoos auto en oogspoelvloeistof.
Is met 5 jaar garantie (wel jaarlijks keuren)
6 KG Poederbl € 75,=
6 liter schuimbl € 97,50
2 kg poederbl € 45,=
Oogspoelvloeisof 250ml € 12,75
Verbanddoos Multi BHV € 45,=
Verbanddoos auto ( B trommel )€ 25,=


Nu opeens moet ik een oogspoelstation in elke auto maken/hangen en heb ik 2 kg blussers nodig i.p.v. 1 kg blussers. Ze moeten ook nog elk jaar gekeurd worden.
Mijn vraag nu: Is het uberaupt verplicht om die flauwekul allemaal in de auto te hebben of wordt ik hier gepiepeld?? Ik krijg tegenstrijdige regels/verplichtingen.
Ik weet dat er in Belgie b.v. heel veel verplicht is zoals brandblusser/gevarendriehoek/EHBO kist enz maar in NL niet geloof ik. Heeft iemand hier ervaringen mee?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor maan » 28 nov 2012, 00:55

Ik ben zelf geen ondernemer, maar weet wel dat via internet ( bv Conrad.nl) brandblussers en ehbo-sets veel goedkoper zijn. Ik zou in ieder geval niet kopen bij deze "adviseur". Bij een RI&E maak je normaal gesproken een inschatting of een risico vaker dan normaal voorkomt of erger kan aflopen dan normaal, en dan neem je actie. Hangt volgens mij wel af van bedrijfsgrootte wat er verplicht is. Heb je geen branchevereniging waar je navraag kan doen?
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor tuuur » 28 nov 2012, 01:02

Ik ben geen ondernemer, weet ook allemaal niets van de regelingen of eisen of zo... maar bij het taalgebruik in de mailtjes die je van die man kreeg gaan bij mij de nekharen overeind staan.
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2012, 01:05

De branchevereniging (RAS) heeft een website waar alle vragen voor een RI&E in staan vermeld. Die kun je dan invullen en er rolt een lijst met actiepunten met hoog/middel/laag prioriteit uit. Kan me toch niet voorstellen dat er een brandblusser in de auto moet zitten als dit niet bij de wegenverkeerswet is verplicht of wel? Nederland op z'n smalst, doodgeknepen door regeltjes/wetten/controleorganen/betweters.
Ik heb echter geen zin om 7x45 euro uit te geven aan brandblussers indien dit niet verplicht is bij wet. Afgezien van de jaarlijkse keuringen van die dingen. Weer iets keuren......
We keuren al auto's, elektrische apparaten, laadkleppen nu weer brandblussers. Ik blijf aan de gang.
@tuuur: je zou m eens in t echt moeten ontmoeten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor joospeugeot » 28 nov 2012, 01:31

die man zal zeker wel graag verkopen, dat neem ik wel aan.

maar de wegenverkeerswet en de arbeidsinspectie zijn 2 verschillende dingen.
bijv heftrukdiploma ? voor de wegenverkeerswet heb je dat volgens mij niet nodig. maar wel zodra personeel dat ding bedient. zolang er niks gebeurt dan kraait er hoogstwaarschijnlijk niemand.

maar stel nu dat personeel een ongelukje krijgt en er is geen verbands trommel. dan zou de arbodienst daar misschien wel een kunnen over gaan vallen en dan is de baas weer aansprakelijk.

in dit land word t voor de klein ondernemer daarom ook steeds moeilijker en moeilijker. zeker als je aan alle eisen moet voldoen
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor 403diesel » 28 nov 2012, 02:21

Het hangt er ook een beetje vanaf welke middelen je werknemers in de auto hebben. Brandbare stoffen? Bijtende stoffen?
Het spelletje is dat als er iets gebeurd en je krijgt de arbeidsinspectie over de vloer dat je kunt aantonen dat je voorzorgsmaatregelen hebt genomen.
Tenminste, zo was het spelletje toen ik nog KAM coordinator was; ook alweer een jaar of 11 geleden.
Ik weet wel dat er toen een groot verschil was tussen de eisen in Nederland en Belgie. (Ik had 2 vestigingen in NL en 2 in B). In Belgie moest je een verbandkist hebben van het formaat hutkoffer en van een gecertificeerde leverancier die prijsafspraken hadden volgens mij.

Hier in Nederland was het allemaal een stuk makkelijker, toen iig. Ik ou die spullen niet zonder meer bij de meneer (van de arbodienst??) afnemen. De verbanddozen dienen wel aan een NEN norm te voldoen.
Qua brandblussers; ik dacht dat je tegenwoordig ook blussers kon krijgen met 3 jaar keuring erop.
Kijk een beetje uit met Arbodiensten. Er zijn erbij die doen voorkomen dat er veel meer verplicht is dan werkelijk het geval is. Dit is door mijn oom die arts was bij de arbeidsinspectie is Arnhem bevestigd.
Een RI&E is altijd goed om eens door te lopen om te kijken of en waar je en je werknemers extra risico lopen. Of het risico onaanvaardbaar is zal je meestal (afgezien van wetgeving) zelf in moeten schatten. Een Arbodienst kan daarbij helpen omdat die een beetje weten hoe de arbeidsinspectie denkt. Maar met gezond verstand kom je een heel eind.

Klein voorbeeld: als een werknemer regelmatig een jerrycan bijtend schoonmaakmiddel uit de auto moet tillen en een volle scheurt als deze valt of de vloeistof spat omhoog zodra je deze zonder dop laat vallen, dan is het idd handig een oogdouche in de auto te hebben.

Note: de info hierboven is op basis van regelgeving van 10 jaar geleden. Ik ben nu zzp'er en hoef dus nergens meer aan te voldoen. Ik heb zelf een paar 12 kg blussers gekregen waarvan de keuring verlopen is. De manometer staat nog in 't groen en anders pak ik een andere.

Ik zal eens kijken of ik wat actuelere info kan vinden.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor jan-03 » 28 nov 2012, 09:14

Ik ben wel ondernemer en heb ook personeel gehad.. Nu niet meer..
Laatst was in 2004..
Toen was het niet zo dat de bedrijfsauto een blusser diende te hebben...
Wel had ik er altijd een verbandtrommel in want dat ben je als werkgever altijd verplicht..
Als ze hun snijden moet de wond goed en steriel gedicht kunnen worden waarna ze een arts kunnen bezoeken indien nodig..
Ik denk dat de cao in jouw bedrijfstak ook nageleefd moet worden dus zul je die grondig moeten bestuderen..
Als er iets gebeurd en er kan jouw nalatigheid worden verweten dan ben je meer geld kwijt dan je lief is..
Ook uit humaan oogpunt vindt ik dit soort kleine voorzorgsmaatregelen een must..
Brandblusser moet je ook mee kunnen omgaan als je die zelf besluit te bedienen en ook je personeel..
Voor veiligheid voor je personeel kun je ze volgens mij beter niet hebben..
Als het mis gaat met blussen raken ze juist gewond..
Als je personeel zelf in brand staat mag je niet blussen maar moet je afdekken met een deken..
Ik heb ooit een EHBO diploma gehad maar dat is al 30 jaar verlopen.. Ook nog een GOR diploma dat is gewonden onder rampomstandigheden..
Dus de blusser is alleen maar voor het blussen van de goederen en heeft in mijn ogen nietst te maken met het welzijn van je mensen..
Bij het afsluiten van de verzekering van dit pand in 2003 werd er door de verzekeringsmaatschappij ook aangedrongen op brandblussers in het pand..
Ik heb hier geen problemen mee dat die hier zijn maar wil niet dat er hierdoor kans ontstaat op mislopen van uitkering bij schade..
Ik heb het verzekerd zonder deze hulpmiddelen.. Ik heb er wel eentje die dichtbij staat als ik aan het klussen ben met de auto's..
En ook zo'n oppompbare spuit die je voor een klein euvel snel bij de hand hebt..
Ook heb ik 2 grote brandslangen op een dikke leiding aangesloten..
Deze laatste waren bij het afsluiten van de verzekering al aanwezig..
Brandblussers moeten elk jaar worden gekeurd en wat nou als ikzelf gewond raak door het pogen om de brand te blussen....
De goederen zijn verzekerd en mijn welzijn vindt ik belangrijker dan dat m,n pand of auto in de hens staat..
Ik heb een goede vluchtroute en het telefoonnummer van de brandweer.. Die woont overigens 2 huizen verder..
Dus ik zou wel zorgen voor goede verbandtrommels waarbij je de normale pleisters appart houdt om het slopen van de verbandtrommel te voorkomen en alles niet meer steriel is voor als ze deze echt nodig hebben.. Kost niet heel veel hoor..
Ja spoelwater voor de ogen bij bijtende stoffen is iets wat je bij gebruik van deze stoffen ook als voorzorg beter maar kunt verstrekken..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor RondeB » 28 nov 2012, 09:46

Marco, ik kan alleen maar zeggen: dek je in....... De regelgeving is nogal complex en ga d'r maar vanuit dat je als werkgever in principe gewoon het bokje bent. Verzekeringsmaatschappijen zoeken van alles om je niet uit te betalen en de arbeidsinspectie is niet mals als je je zaakjes niet goed voor elkaar hebt.

Je hoeft zeker niet klakkeloos de spullen van die "adviseur met eigen winkeltje" aan te schaffen maar ik raad je aan er wel het nodige aan te doen. Brandblussers en EHBO-koffertjes in een auto is zeker geen overbodige investering. Een RI&E maken en aan de hand daarvan actie te ondernemen ben je als ondernemer verplicht te doen. Zo niet loop je grote risico's als je een onverwachte controle van de arbeidsinspectie krijgt. En bij die mannen is jouw mening echt niet interessant. Ze sluiten maar zo je toko.......

Serge, pas op, er is het nodige veranderd per 01 juli dit jaar, het nergens aan voldoen als ZZP-er is voorbij.

zie http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/arbowet--en--regelgeving/verantwoordelijkheden/zelfstandige.html
RondeB
 
Berichten: 2555
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor 403diesel » 28 nov 2012, 10:18

Klop Ron dat er per 1 juli het een en ander veranderd is. Maar er staat in je link ook dat de regels voor alleen werkende zzp ers de regels onveranderd blijven. Dit is voor mij in 99,9% van de gevallen van toepassing.
Daarbij heb ik in het verleden een paar keer de gevolgen gezien van onveilig werken dus een bepaalde basisveiligheid zit er nog steeds wel in. Altijd oordoppen in met slijpen, brilletje op, brandblusser in de buurt met lassen, verbandtrommel die ik af en toe controlleer op houdbaarheid, etc.
Echter koop ik geen arbogekeurde middelen als die 4x zo duur zijn.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor RondeB » 28 nov 2012, 10:43

Echter koop ik geen arbogekeurde middelen als die 4x zo duur zijn.


nee, natuurlijk niet :D daar heb ik het ook niet over....

Maar er staat in je link ook dat de regels voor alleen werkende zzp ers de regels onveranderd blijven. Dit is voor mij in 99,9% van de gevallen van toepassing.


En daar beginnen de problemen.... dat bedoel ik met de regelgeving is complex. Je moet het ook een beetje per geval bekijken en dan nog heb je een eindeloos discuzeurpunt.

Voorbeeldje....

Er gaat altijd het verhaaltje dat je machines als je geen personeel hebt niet aan de arbo-eisen hoeven te voldoen want je werkt er als ZZP-er zelf mee. Klopt in beginsel...maarrrrr .....er is ook zoiets als "het voorkomen van schade aan derden" in de nieuwe regelgeving. M.A.W. gaat er iets mis met je niet aan de moderne eisen voldoende machine en dat veroorzaakt schade aan derden ben je het bokje.....ergoconclusio......je machine moet aan de arbo-eisen voldoen.
Het is ver gezocht maar zo werkt het wel bij de arbeidsinspectie. en de verzekeringsmaatschappijen spelen daar maar al te graag op in.

Maar zoals ik al aangaf, het is een eindeloos verhaal ....waarbij je als werkgever/bedrijf heel makkelijk aan het kortste eind trekt. Ik zorg er gewoon voor dat ik het gebeuren in hoofdlijnen in orde heb. m'n machines zijn ge-update, BHV enz is redelijk op orde en ik zorg dat in ieder geval administratief alles klopt. (vind ambtenaartjes errug fijn :mrgreen: ) ..... Bij een arbeidsinspectiecontrole 3 jaar geleden in m'n bedrijf kwam ik na 5,5 uur gedoe zonder noemenswaardige problemen er van af....
RondeB
 
Berichten: 2555
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2012, 16:43

Ik lees t al, de werkgever is wederom de sjaak (of het bokje zoals Ron zo mooi verwoord). Mijn personeel rijdt ongeveer 10 minuten in de auto waarna ze 2-3 uur werken en dan weer 10 minuten in de auto maar toch moeten we 350 euro uitgeven om in 7 auto's voorzieningen te treffen. Maar goed, verzekeringsmaatschappijen zijn een kei in t zoeken naar redenen om niet te betalen dus ik zal me maar weer in de bocht gooien.

Je hebt gelijk Jan dan de werkgever verantwoordelijk is als het gaat om het welzijn van zijn mensen. Maar wat gebeurd er als de mensen zich thuis door nalatigheid verwonden (kapot keukentrapje, beschonken de trap af mieteren, verbranden aan een BBQ-brandje) en niet komen werken??? Dan mag ik ook 2 jaar doorbetalen en sterker nog, als ik me niet aan wet poortwachter houd, krijg ik ook nog een jaar boete en een verhoging van m'n WGA. Mooi he.

Overigens is die 2 kg poederblusser voor minder dan de helft verkrijgbaar bij een internetwinkel. Herkeuren doe ik niet, ik flikker ze weg en koop nieuwe, veel makkelijker en net zo duur.

Zelf ben ik in het bezit van een BHV certificaat met AED bediening en brandbestrijding en ontruiming. Ik ben echter 9 van de 10 gevallen dat er iets gebeurd niet aanwezig bij mijn mensen en kan dus niets doen. En dan?
De brandbestrijdingsopleiding was een wassen neus. Doordat het regende ging t niet door en deed de instructeur even voor hoe t moest en was t goed verder.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor jan-03 » 28 nov 2012, 20:38

Gereedschap dient ook gekeurd te worden immers..
Nou ik heb hier iemand gehad die dat dan uitvoert.. Hij ging zelfs een nieuwe accuschroefmachine keuren en voorzien van een sticker.. :roll:
verlengkabels controleren en trappen, ladders, steigers enz enz..
Personeel moest ook 2 dagen verplicht op cursus.. Welke ? Oh dat maakt niet uit mag zelfs wel een kookcursus zijn..
Ja het kost een vermogen om aan alles te voldoen... Zet je alles klaar s'avonds dat ze de andere dag zo weg kunnen dan wordt je de volgende ochtend gebeld door personeel..
Ik heb een blaar in m,n mond hoorde ik door de hoorn.. Ja en?? En ik voel me ook niet zo lekker.. Zelfde vraag nogmaals.. Dan komt het hoge woord eruit..
Ik kan niet werken vandaag... :evil: :twisted:
Deze knaap was met z,n 20 lente's al vaker absent dan ik in m,n hele werkzame leven.. Ongeloofelijk..
Ik was er op een gegeven moment helemaal klaar mee... Ik werkte me 3 x in de rondte en verdiende er geen sou meer om en het personeel ging 4 uur naar huis en kreeg alles op tijd enz enz..
Ik wou ze voor de winter niet ontslaan dus heb ik ze officieel begin April aangezegd zoals ik ook al eerder met hun overeengekomen was..
Nou dan begint het gelazer.. Ik kreeg een vrouwelijke advokate aan de telefoon die mijn orderportefeulle wou bekijken of ik wel reden tot ontslag had..
Ik had ze mondeling aangenomen met het bericht zo lang er werk is en we van 2 kanten tevreden zijn hebben jullie werk..
Dus nu mondeling aangezegd dat ik ze geen werk meer kon bieden.....
Nou ik was dus net voor de winter niet meer tevreden en heb ze aangezegd en na de winter eruit..
De mensen die ik had gingen akkoord want ik had ze goed behandeld en ze waren verder ter goeder trouw..
Maar er werd van alles geprobeerd om mij te verplichten ze weer aan het werk te zetten.. Niet gedaan en alles is goed gekomen maar man man wat
gesodemieter..
Nooooooooooit weer zal ik iemand aannemen...
Als je met de arbo in aanraking komt omdat er een ongeval heeft plaatsgevonden met je aan de beurt als er iets niet volgens het boekje is..
Als ze ziek worden dan ben je als Patroon helemaal het haasje..
Het maakt niet uit met welke instantie je het aan de stok krijgt maar ze proberen je van alle kanten onderuit te halen....
De overheid/ gemeente doet helemaal niks voor je.. Banken lenen ook geen sou aan bedrijfjes die uitbreidingsplannen hebben en daarvoor financiering nodig hebben.. De glazenwasser die bij mij komt heeft het druk en heeft nu 2 auto's op de weg.. Hij wil een bedrijfspandje voor z,n matriaal..
Hij kan goede cijfers overleggen en heeft vaste klanten met voldoende werk...
Nee zeggen ze want als u iets zou gebeuren ligt het bedrijf stil en kunt u niet meer aan uw verplichtingen voldoen..
Jongeren kunnen geen onderkomen huren want er zijn geen betaalbare huurwoningen en koopwoning komen ze niet voor in aanmerking..
Ik heb ook helemaal geen vertrouwen meer in welke instantie dan ook....De overheid staat helemaal bovenaan die lijst..
Het is elke dag tegen een snelstromende rivier inroeien met een te kleine peddel..
Dan ben je al ruim 41 jaar aan het peddelen en denk je dat je nu eindelijk aardig opschiet dan kom je toch weer een stroomversnelling tegen en moet je nog 2 jaar langer peddelen met hetzelfde eindresultaat als toen je begon... Namelijk NUL..
Helemaal uitgekleed door instantie's..
Dus Marco wees op je hoede...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2012, 21:06

Jan, je slaat de spijker op de kop en ik zit precies in 't zelfde vaarwater. Ook mijn bedrijf is (nog) groeiende als kool. We barsten uit de voegen. Mijn garage puilt uit van t materiaal en in de loods krijg ik niks meer bij geplaatst. Mooie loods gevonden tegen een mooie prijs. 4 lokale banken bezocht (de bank met ideeen, oranje bank, groot geworden door klein te blijven en de bank anno nu). Bij allemaal was t bankdrukken want men zag er geen brood in. Zelfs mijn eigen bank waar ik al 30 jaar klant ben had maar 1 minuut aan de telefoon voor me over. Al 8 jaar groeiend en geweldige cijfers, Niks Nada, Nul, Noppes.
Dus ik ben genoodzaakt om verder te huren en geld weg te gooien.
Zonder personeel kan ik niks. Dan kan ik mezelf laten werken tot ik geel zie en houd aan t einde van de maand net minimum loon over na aftrek autokosten, materiaal, deel naar Griekenland via Rutte II en telefoonkosten.
Dan krijg je ook nog een pummel op bezoek van de blauwe envelop die even komt kijken of je ook die €2,50 BTW wel afgedragen hebt.
Ik heb gelukkig hele goeie medewerk(st)ers, let op, ik zeg MEDEwerk(st)ers, niet personeel. Die heb ik ook. Van die appatische randdebielen die je ALLES moet voorkauwen en zwart op wit zetten.
Veel gaat bij ons mail en SMS gewoon omdat ik er zeker van wil zijn dat ik alles doorgeef wat ze moeten weten en ze niet naderhand kunnen zeggen "Dat heb je me nooit gezegd", zo heb ik er al veel met hun eigen woorden om de oren kunnen slaan. :twisted:
Ondertussen kan ik een boek schrijven over wat er met wie allemaal is gebeurd binnen ons personeels bestand. Ik heb er al wat versleten. Ooit 2 broers in dienst gehad, als ik die nog 2 maanden in dienst had gehad was ik failliet gegaan. Die schreven 8 uur per dag en werkten er maar 2. Gingen naar een pand ramen wassen met z'n tweeen en werkten daar 4 uur (8 samen dus) onder t mom "Een grote zandbak". Mijn huidige ramenwasser doet t in 1,5 uur alleen.
"Wij nemen nooit pauze" was een bekende uitdrukking van hun. Kom ik een keer controleren bij een werk zitten ze lekker koffie te drinken en boterhammen te eten.
1 van de twee belt me op, "Ik zit in t ziekenhuis, pols gebroken". Ik: "hoe kan dat nu" "gevallen bij een klant, brak een latje af". Meneer had alleen de gekeurde ladder niet gebruikt en wilde even snel op de vensterbank gaan staan die afbrak waardoor hij viel. 6 weken mocht ik doorbetalen, dank je wel.
Ik heb ooit een meisje in dienst gehad, daar heb ik een heel dossier van aangelegd. Als ik dat hier plaats krijg ik een repremande van de moderator en loopt de site vast. Wat die klaar speelde dat wil je niet weten. Belde me op: "de auto doet t niet meer, heb m naar de garage gereden, is een vriend van me, hij rookt heel erg, vriend zegt dat de distributieriem is gebroken" :shock: :lol: :shock: :lol: :evil: (die lag dus net 2 weken nieuw d'r op he, samen met een nieuwe kop+pakking voor 3500 euro). Of ik even 250 euro wilde aftikken bij haar om de auto weer op te halen........................ Volg je 'm nog??? HEEL SNEL D'R UIT MET DIE TANTE.

Overheid/CWi/Gemeente doet NIETS, sterker nog, die werken je tegen.
Ik had een hele goeie dame in dienst. Leuke meid, beleefd, harde werker, altijd op tijd, nooit ziek. Alleen een vent die te lui was om met de ogen te knipperen. Omdat hij bij de bijstand liep gingen ze bij haar kijken waar zij werkte. Ze MOEST bij mij meer uren gaan werken (mij werd niets gevraagd). Toen ik zei dat ik er maar 18 per week had hebben ze haar gesommeerd ontslag te nemen en een baan te nemen voor meer uren via de gemeente/sociale dienst. Snap jij m nog?
Mensen die je via CWi krijgt zijn t laatste van t laatste, als je al mensen krijgt, meestal na 3 weken komen ze met een kandidaat, dan heb ik er zelf al 10 gevonden.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2012, 21:08

Trouwens, ik heb die RI&E man geconfronteerd met het feit dat zijn brandblussers meer dan 2 keer te duur zijn. Zijn antwoord: "Voldoen ze aan de Norm?" Mijn vraag: "Wat is die norm?" "Dat weet ik niet, moet ik navragen" :shock: :? :lol: :evil:

Nu jij weer!
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor jan-03 » 28 nov 2012, 21:12

MarcoWetzels schreef:Trouwens, ik heb die RI&E man geconfronteerd met het feit dat zijn brandblussers meer dan 2 keer te duur zijn. Zijn antwoord: "Voldoen ze aan de Norm?" Mijn vraag: "Wat is die norm?" "Dat weet ik niet, moet ik navragen" :shock: :? :lol: :evil:

Nu jij weer!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Overigens mag je wel eerst ook je "medewerkers" vragen of ze wel enig idee hebben wat die rode bus is en wat ze er mee denken te kunnen doen..
Voor je het weet blussen ze thuis de BBQ ermee waarbij ze de hete kolen in hun gelaat krijgen waarna ze zich ziek melden.. :roll:
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Eisen bedrijsauto's

Berichtdoor MarcoPeus » 28 nov 2012, 21:19

Krijg je dat weer. Oneigenlijk gebruik blustoestel. Krijg ik weer een boete voor risicovolle inhoud bedrijfsauto.

Genoeg gezever, ik ga lekker de benen omhoog leggen en Star Trek kijken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten