Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor jan-03 » 16 sep 2012, 12:54

Zo Bas, niet alleen maar voor de baas centjes verdienen..... Ook nog veel thuis lekker bezig..
Ik doe nu elk jaar wat.. deze zomer m,n achtergeveltje opnieuw gemetseld met isolatie.. Ik moet nog 1 helft voegen.. :roll:
Misschien begin volgend jaar de voorkant.. Zeg maar van Peil+ 3m t/m +6,40 m.. Het woongedeelte..
Het knapt er enorm van op..
Vooral een voorgevel is belangrijk in oude buurten... Mensen kopen vaak een huis vanwege een mooie gevel.. Wat erachter zit is ( was) vaak slecht
verrot, ongeisoleerd enz.. Nu de laatste jaren is dit veranderd.. Nu moet alles 100% inorde zijn en dan vindt je nog geen koper.. :cry:
Laat je het water in je swimmingpool weglopen straks na het seizoen of ga je straks ook als het vriest een paar baantjes trekken..??
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor LouisdeFunes » 16 sep 2012, 15:40

dat is heel erg netjes geworden Bas, mijn complimenten!
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor Koffiemolen » 16 sep 2012, 21:37

janbachee schreef:Zo Bas, niet alleen maar voor de baas centjes verdienen..... Ook nog veel thuis lekker bezig..
Ik doe nu elk jaar wat.. deze zomer m,n achtergeveltje opnieuw gemetseld met isolatie.. Ik moet nog 1 helft voegen.. :roll:
Misschien begin volgend jaar de voorkant.. Zeg maar van Peil+ 3m t/m +6,40 m.. Het woongedeelte..
Het knapt er enorm van op..
Vooral een voorgevel is belangrijk in oude buurten... Mensen kopen vaak een huis vanwege een mooie gevel.. Wat erachter zit is ( was) vaak slecht
verrot, ongeisoleerd enz.. Nu de laatste jaren is dit veranderd.. Nu moet alles 100% inorde zijn en dan vindt je nog geen koper.. :cry:
Laat je het water in je swimmingpool weglopen straks na het seizoen of ga je straks ook als het vriest een paar baantjes trekken..??
gr Jan.


Ja, ik blijf hier nog even mee bezig (project 'garage' en dan van 't winter echt aan de slag met de Citroen. Er komt binnenkort een rolkat. Motorlift heb ik, blok moet eruit en dan leg ik haar op haar zijkant om met de bodem te starten.

Jij bent met mooi werk bezig, metselen, ja, het mooie daarvan is dat het EN meters bouwen is EN zichtwerk is. Dubbel dankbaar als je het goed doet. Wat voor voegwerk wordt het?

Er is hier een forummer die ook als de Elfstedentocht er aan zit te komen nog z'n baantjes in het buitenzwembad trekt, maar daarvoor heb ik het zwemmen nog onvoldoende in mijn dagelijkse routine zitten. Kan me voorstellen dat dat nog komt. Dan wil ik ook eerst een nog meer efficiënte verwarmingsinstallatie. Nu via aparte HR-CV-ketel, maar sinds enige jaren wint de warmtepomp razendsnel terrein en ik heb daar een ideale plek voor. Maar ik oriënteer me ook op zonnemogelijkheden, want ik heb 120 m2 plat dak (aan het zicht onttrokken, pal op het zuiden en beschut van de wind).

Voor de winter moet het bad dan alleen een stukje leeggepompt worden, zodat skimmers en inspuiters vrij liggen en watervrij zijn. Pompprogramma kan dan uit, dek blijft dicht. In het voorjaar water erbij, pompprogramma aan, bodemzuiger erdoor, chloor erbij. C'est tout.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor jan-03 » 16 sep 2012, 22:20

Een snijvoeg vond ik wel passen.. Wel een hoop werk...
Een groot plat dak heb ik hier ook boven m,n werkplaats..
Is het al mogelijk zonnepanelen te plaatsen wat minimaal kosten dekkend is??
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor Koffiemolen » 16 sep 2012, 22:29

janbachee schreef:Een snijvoeg vond ik wel passen.. Wel een hoop werk...
Een groot plat dak heb ik hier ook boven m,n werkplaats..
Is het al mogelijk zonnepanelen te plaatsen wat minimaal kosten dekkend is??
gr Jan.


Snijvoeg = schitterend!!

Je vraag inzake zonnepanelen ben ik onvoldoende in thuis...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor Harrie » 16 sep 2012, 22:57

heel mooi geworden, Bas !
en zonnepanelen zou je je maar eens op moeten orienteren!
is nog steeds aantrekkelijk, al vergt het wel een flinke investering ( zonder de subsidie, die men
in Den Haag zo nodig moesten afschaffen, alles wat goed is, maken ze kapot.. ) oeps, on-topic
geniet er van en sleutel ze ! :wink: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor Frank.04 » 17 sep 2012, 10:28

Met name knap dat het allemaal zo opgeruimd is.

Ik heb altijd maanden (jaren) de overgebleven bouwmaterialen op het erf slingeren, (want die komen nog wel eens van pas).

Het lijkt me dat je vaker naar de stort bent gereden dan naar de bouwmarkt.

Als laatste vind ik het eigentijdse meubilair contrasteren met je liefde voor automobielen uit de zestiger en zeventiger jaren.

Succes met de rest!
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor LouisdeFunes » 17 sep 2012, 11:24

zonne-energie, da's een onderwerp waar ik een beetje meer over weet, omdat ik dat erg aan het volgen ben omdat ik dit zelf ook op mijn dak wil. het is op dit moment al kostendekkend, maar er is een tijdje geleden een belangrijke stap gedaan, in het kort komt het er op neer dat de nieuwe platen die er aan komen, 2,5 keer de opbrengst aan energie hebben dan de platen die nu op de markt zijn. ook zullen de platen verdwijnen, in plaats daarvan komen er dakpannen (!) waar de cellen in zitten. je oude dakpannen gooi je er van af en daar komen pannen met cellen voor in de plaats. je ziet er niets van en je hebt ook geen lelijke platen meer op je dak.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor jan-03 » 17 sep 2012, 15:00

Ik heb zowel platdak ( c.a 300m2) en ook een pannendak van c.a 60 m2 waarvan een gedeelte op zuid-Oost en zuid-west... Schaduwzijde niet meegerekend..
Ik kan dus wel een paar zonnecelletjes kwijt.. Leuk dat er zonnepannen komen.. Wanneer komen de panelen met de hoge opbrengst?
Misschien kunnen we collectief inkopen.. :D
Er kunnen misschien ook wel een paar in het zwebad van Bas drijven!! :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor Remco504coupe » 17 sep 2012, 15:53

Wauw...dat is echt een liefhebbers walhalla, paradise at the dashboardlight :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor Koffiemolen » 17 sep 2012, 22:08

Heren, zonnecellen in dakpannen is interessant voor op het huis (zadeldak, oost en west), toekomstmuziek.

Op de garage zijn wellicht die 2,5x panelen interessant. Ben benieuwd naar het vermogen. M'n CV-ketel is 26 kW, m'n warmtewisselaar voor het zwembad weet ik zo niet uit m'n hoofd. Als het met bewolkt weer mid-seizoen met de CV ketel kan wedijveren doe ik mee.

@Frank: wees gerust: er is niets weggegooid. Alles is naar familie in de buurt gegaan, daar wordt er weer een schuurtje van gebouwd. En alles wat te kort is voor constructiemateriaal verdwijnt in de haard, binnen of buiten levert het daar warmte, ook nuttig.. :mrgreen:

De eigentijdse tuinmeubelen zijn per toeval eigentijds omdat de trend zich naar mijn wensen heeft gevoegd. Ze zijn uiteraard door ondergetekende tussen de bedrijven door gemaakt (een 2e fauteuil is in de maak) en ik vind het lekker om met steigerhout te werken. Het werkt razendsnel, is onverwoestbaar, oogt netjes en zit vorstelijk (zodra er kussens in liggen). Je vergelijking met mijn voorkeur voor Peugeots uit de jaren '60 en '70...eh, laten we zeggen: (slechts) qua zitmeubilair heb ik een voorkeur voor mijn eigentijdse 5008...(hoe red ik mij hieruit 8) )
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Garage verbouwd: nu met brug/ smeerput

Berichtdoor LouisdeFunes » 18 sep 2012, 00:07

wat ik begrepen heb van die panelen die 2,5 x van het normale vermogen van de huidige panelen leveren, is dat ze nu binnen een jaar op de markt komen.

het principe schijnt vrij eenvoudig te zijn, ze hebben allemaal kleine 3D kamertjes met spiegeltjes ( dus nog kleiner dan de spiegeltjes die kabouters in hun paddestoelen gebruiken), al die spiegeltjes reflecteren in elkaar en huppp..2,5 x het vermogen. kon het zelf ontwikkeld hebben :P
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Vorige

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten