BMW gezocht...

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

BMW gezocht...

Berichtdoor Manitoba » 29 maart 2012, 20:39

:oops: :roll: :wink:
Met het risico verketterd, verbannen, verwijderd etc etc te worden doe ik hier toch een oproepje, met name aan de forumleden uit (de omgeving van) Amsterdam. Ik ben namelijk op zoek naar een BMW die ik tot 2006 met mijn toenmalige vriendin in bezit heb gehad. Na onze relatiebreuk is de auto bij haar gebleven en in 2008 heeft ze de BMW verkocht aan een garagebedrijf in Amsterdam. Volgens RDW staat de auto sinds die tijd op naam van dezelfde, huidige eigenaar. Ik heb uiteraard op het BMW E21-forum ook al een oproep staan, helaas nog zonder resultaat. Het gaat om deze auto:

Afbeelding

en ze draagt het kenteken 17-HL-TX.

Wie o wie weet waar ik de auto kan vinden of heeft er meer info over?

Thanks (ook voor het begrip, hopelijk :wink: )

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor jan-03 » 29 maart 2012, 21:13

Ja hé hallo aaaallllllllssss we willen helpen om deze bakmetwielen te traceren dan ook graag ff een kleine hint van de uiteindelijke reden... :?: :idea: :roll:
De auto terug en daarmee de voormalige vriendin ook?? Je wilt er toch niet heeeel graag in rijden...
En zo ja hoe moet het dan met de huidige vriendin/relatie?? Die wil vast niet dat jij je escapades gaat herrinneren in deze bak.. :roll: :!:
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Manitoba » 29 maart 2012, 21:35

Ha ha, goeie reactie, Jan! Moest er erg om lachen...

De reden is dat ALS ik deze BMW terug weet te vinden en de auto is nog in dezelfde, mooie staat als waarin ik haar destijds heb achtergelaten, ik de auto misschien wel terug zou willen kopen. Heb er namelijk altijd spijt van dat ik die auto heb achtergelaten. De toenmalige vriendin en ik zijn niet eens "on speaking terms", in goed Nederlands. Krijg zelfs geen antwoord op de vraag of ze nog weet bij welke garage in Amsterdam destijds de inruil is gedaan... En er is momenteel geen (vaste) nieuwe vriendin, dus dat "probleem" speelt niet 8) :lol:

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor risky » 29 maart 2012, 21:39

als beamer liefhebber zal ik mijn ogen open houden zit vaak genoeg rond amsterdam.
maar ik denk dat hij nu ook van een liefhebber is omdat hij al vanaf 2008 ter naam gesteld is en netjes een apk heeft.
P.S kwa benzine gebruik zal je hem wel niet missen zo`n 6 cilinder met caburateur :mrgreen:
je kan trouwens via het rdw een verzoek indienen zij sturen de eigenaar jou verzoek
mocht je hem niet vinden heb ik nog een prachtige e28
mvg
Laatst bijgewerkt door risky op 29 maart 2012, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor jan-03 » 29 maart 2012, 21:46

Jammer dat ze je niet op weg wil helpen, misschien is ze wel jaloers dat je deze verloren liefde wel terug wil en nix wil zeggen..
Hopelijk gaat je oproep lukken, er zal toch wel iemand zijn die deze Oosterbuur kan spotten..
Ik zou het wel weten als er zo'n foei-lelijke (sorry) auto in de straat stond..
Succes Walter..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor risky » 29 maart 2012, 21:47

janbachee schreef:Ik zou het wel weten als er zo'n foei-lelijke (sorry) auto in de straat stond..
Succes Walter..
gr Jan.


ik zou hier wat op kunnen zeggen... :roll: :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Manitoba » 20 apr 2012, 22:11

In een ander topic hier op het forum liet ik al vallen dat, als de hier bedoelde E21 niet boven water komt, en daar lijkt het meer en meer op, ik ook wel te porren ben voor een leuke E30. Voor de niet BMW-kenners onder ons: dat is het type 3-serie vanaf 1983. Moet dan wel een 4-deurs zijn, da's toch altijd praktischer bij het rijden van toerritjes, rallye's e.d.. Uiteraard een 6-pitter, want: "niets zo fijn als een zes-in-lijn 8) ". Dus een 323i Automaat zou leuk kunnen zijn. Die vriend van me van wie de E3 is waarmee we de Carbagerun hebben gereden raadt me een handgeschakelde 325e aan; dat is de zuinige variant met 2,7 liter motor en lange bak ter besparing van brandstof. Als je daar de kop van een 325i op zet haal je er maar zo 200pk uit en da's dan wel weer leuk als je een keer een seieuze rallye wil rijden of een rondje Zandvoort of Spa...

Dromen, dromen, dromen... Maar ik geloof niet dat het een speld in een hooiberg is, zoals Frank me voorspelt. Dit soort auto's is best nog wel te vinden, de kunst is om een beetje leuke "rentnerfahrzeug" te vinden die niet verprutst, verlaagd, opgeragd en uitgewoond is. Maar heb geen haast :wink:

En als ik die wilde haren kwijt ben maar 's gaan kijken naar een 504 Coupé, met automaat en zo'n rare, in V-vorm gebouwde 6-pitter :D :wink: :-)

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Harrie » 20 apr 2012, 22:20

beste Walter,
met de milieu-eisen en voorruitstickers bij onze oosterburen moet het
toch niet zo moeiijk zijn, een heel nette 325i te vinden in de Pruus ?
De klassiekers-in-spé worden daar massaal afgedankt omdat ombouw naar
kathalysator en TüV regeltjes en dikke stapels formulieren een hoge drempel zijn !
Sinds men deze regeltjes inb Duitsland heeft ingevoerd, worden er massaal MB's over
de grens gehaald, ik zie er dagelijks meerdere !! en dat op mijn 9 km woon-werk-verkeer...
succes met je overwegingen :wink:
amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor risky » 20 apr 2012, 23:08

ik heb nog wel een hele mooie e28 te koop :mrgreen: officele nederlander in zeer goede staat
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Cor Rosie » 21 apr 2012, 11:08

risky schreef:mocht je hem niet vinden heb ik nog een prachtige e28
mvg


risky schreef:ik heb nog wel een hele mooie e28 te koop :mrgreen: officele nederlander in zeer goede staat


Nou, ik denk dat de boodschap nu wel is overgekomen.

Helemaal mee eens hoor, die /6 van BMW loopt als een zwitsers uurwerkje; ik kan me best voorstellen dat je daar met weemoed aan terugdenkt (of is het meer de tijd met jouw toenmalige vriendin? :mrgreen: )

Qua weggedrag zou het nieuwere type > 83 wel te verkiezen zijn boven de eerste 3serie. Dat is werkelijk indrukwekkend, voorbeeldig en verslavend, zeker in combinatie met de 2.5 motor + automaat.



Los daarvan: waar komt het idee vandaan de je voor een 504 V6 eerst je wilde haren moet kwijt zijn??? :o


suc6 met de zoektocht (komt vanzelf weer een keer te koop te staan)
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Manitoba » 21 apr 2012, 16:26

Cor Rosie schreef:
risky schreef:mocht je hem niet vinden heb ik nog een prachtige e28
mvg


risky schreef:ik heb nog wel een hele mooie e28 te koop :mrgreen: officele nederlander in zeer goede staat


Nou, ik denk dat de boodschap nu wel is overgekomen.

Helemaal mee eens hoor, die /6 van BMW loopt als een zwitsers uurwerkje; ik kan me best voorstellen dat je daar met weemoed aan terugdenkt (of is het meer de tijd met jouw toenmalige vriendin? :mrgreen: )

Qua weggedrag zou het nieuwere type > 83 wel te verkiezen zijn boven de eerste 3serie. Dat is werkelijk indrukwekkend, voorbeeldig en verslavend, zeker in combinatie met de 2.5 motor + automaat.



Los daarvan: waar komt het idee vandaan de je voor een 504 V6 eerst je wilde haren moet kwijt zijn??? :o


suc6 met de zoektocht (komt vanzelf weer een keer te koop te staan)


@Risky: geloof graag dat het een mooie e28 is, maar een e28 is gewoon niet "mijn type BMW". Een heel mooie e21 of een e30 is waar ik naar wil kijken.

@Cor Rosie: die weemoed heeft 200% zeker niks met de dame in kwestie te maken. Schat van een meisje, maar ben niet voor niks weggegaan destijds :wink: . Met name gezien het weggedrag neig ik ook heel erg naar een e30, dat rijdt idd veel en veel beter dan een e21. Niet voor niets dat je ze op de diverse circuits nog zoveel ziet rijden, en ik spreek (gelukkig!) ook uit ervaring dat dat een geweldig feestje is met een e30. En zo kom ik meteen op die wilde haren: een 504 V6 Coupé heb ik nog nooit op het circuit gezien, dus vanuit dat gezichtspunt gezien is een e30 toch wat anders dan een 504 Coupé. Moet je toch ook helemaal niet willen met zo'n schitterende, comfortabele, prachtige gestileerde en gedistingeerde Coupé?

Heb vanmiddag een e30 325eta bekeken. Zou als basis best een aardige auto kunnen zijn, was in ieder geval op alle bekende punten keihard en de motor liep netjes, trok nog gezond en het was een "onverprutste" auto. Op originele kroonkurkjes, en afgezien van een schuif- kanteldak en stuurbekrachtiging lekker BMW-basis :-) . Stappenmotor moet vervangen en er zat rechtsvoor in de wielophanging iets niet helemaal lekker (rare bonk op drempels vanuit de rechtervoorhoek), maar verder voor het geld best leuk. Eind van de week ga ik nog in Essen naar een '84-er 323iA kijken. Foto's lijken prima en als 'ie zo mooi is als de foto's suggereren zijn alleen de originele Recaro's die daar in gemonteerd zijn al bijna de vraagprijs waard... Maar 's even afwachten. Wil het met alle plezier hier blijven melden, maar weet niet hoelang de die-hard Peugeot-fans en moderators dit gezwam over BMW'tjes tolereren :D :mrgreen: :wink: :lol:

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor ton » 21 apr 2012, 17:02

Dan wordt dit gewoon het BMW Hoekje !

We hebben toch ook al een Volvo-hoekje en Citroen-hoekje ?
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Harrie » 21 apr 2012, 17:35

ton schreef:Dan wordt dit gewoon het BMW Hoekje !

We hebben toch ook al een Volvo-hoekje en Citroen-hoekje ?

Citroën is Frans, en al vele jaren onderdeel van PSA.
Volvo wordt slecht "gedoogd" ( :mrgreen: :mrgreen: ) , door- en vanwege- de
oprichter en vorige eigenaar van dit ( geweldige ) forum, Mr. Mark himself. :wink:

ik had vroeger de BMW 318 van m'n vriend wel eens in onderhoud, het zelfgemaakte
speciaalgereedschap voor het kleppenstellen heb ik nu nog steeds in de gereedschapskist liggen. :D
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor joospeugeot » 21 apr 2012, 21:01

er zijn wel volvo's met een peugeot motor. en dan heb ik t nog niet gehad over de nieuwe volvo's

maar nog geen renault hoekje gezien....

en dan maar nu weer intopic :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor risky » 22 apr 2012, 00:00

Ha ik schrijf het gewoon dubbel idd,mare een 323i zal je verbazen kwa rijden ik zelf vind hem vlotter dan een 325I.
Die nogal wat lui onderin is ik heb zelf jaren een c1 gehad dat is een alpine op 323i basis wat een beest was dat.
stom dat ik hem verkocht heb maarja je kan niet alles houden..
vandaar dat ik een 323i blok in de 5 serie had gezet
ik ben toevallig een motorblok van 328i m50 24v vanos vandaag tegen het lijf gelopen compleet met kabelboom en bak. :mrgreen:
Dus de 5 serie gaat stil in afwachting voor de grote verbouwing naar ver boven de 200pk want de 150pk is toch wat te slap voor zo`n grote bak.
Succes met het vinden van een goede e30.let op de slechte punten: dorpels en de achter wielranden en bij de voorschokbreker punten en de kofferbak plaat deze wil ook nog wel eens eens scheuren ook ff onder de achterbank kijken.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Harrie » 22 apr 2012, 00:15

risky schreef:Ha ik schrijf het gewoon dubbel idd,mare een 323i zal je verbazen kwa rijden ik zelf vind hem vlotter dan een 325I.
Die nogal wat lui onderin .mvg

heeft de 2,5 een langere slag dan de 2,3 ? dan is dat verklaarbaar.
hogere zuigersnelheid en dat geeft veel hogere krachten op drijfstang ( en dus zuigerpen en krukas ; en diens lagers )
doordat de zuiger in zowel BDP als ODP tot stilstand komt, dus continu versnellen en vertragen.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor joospeugeot » 22 apr 2012, 01:24

die 325 i blokken (uit een e30) werden vroeger vaker in een e21 gelegdt, wat ik me zo kan herrineren. maar of t zo veel ontliep een 323 en 325 ? zelf geen ervaringen mee. heb toen ook eens iemand gezien die had een blok uit een 735i in zijn e21 gelegd. dat liep dus echt bloedsnel.

@risky: een m50 model zegt me zo niks, wel moderner dus, maar na de e36 ben ik een beetje de tel kwijt bij bwm :oops: . maar krijg je dat nog wel omgebouwd kwa systemen. volgens mij werd t vanaf de e36 al een stuk ingewikkelder met computers. en meen ook de latere e36 stond ook al een chassisnr koppeling in de inspuitcomputer.
aangezien ik ja zelf bezig ben met een hdi om te bouwen ben ik ook tegen wat probleempjes aangelopen. de nieuwe type's heb een CAN verbinding tussen inspuit ecu en bsi. dan kom je hele bedrading bsi etc etc mee om te zetten. aangezien ik hier dus geen zin in had heb ik nu lekker een oudere die je dus nog lekker stand-alone kunt laten draaien. dus risky. maar maar een topic aan met mijn motorombouw in mijn bmw of iets....... ik ben benieuwd.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor jan-03 » 22 apr 2012, 08:40

http://www.bmwforum.nl/
Daar is hier vast wel een plekje voor..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Manitoba » 22 apr 2012, 11:21

janbachee schreef:http://www.bmwforum.nl/
Daar is hier vast wel een plekje voor..
gr Jan.


Jan, jij bent moderator hier, dus als dat de geldende mening met daaruit volgende beslissing is, prima. Gezien het aantal en de inhoudelijke reacties hoop ik dat het wat (te) kort door de bocht is... Het linkje tussen moderne Peugeot's en BMW m.b.t. de THP-motoren is zeker geen goed argument :?: :mrgreen: :lol: :wink:

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Manitoba » 22 apr 2012, 11:26

joospeugeot schreef:die 325 i blokken (uit een e30) werden vroeger vaker in een e21 gelegdt, wat ik me zo kan herrineren. maar of t zo veel ontliep een 323 en 325 ? zelf geen ervaringen mee. heb toen ook eens iemand gezien die had een blok uit een 735i in zijn e21 gelegd. dat liep dus echt bloedsnel.

@risky: een m50 model zegt me zo niks, wel moderner dus, maar na de e36 ben ik een beetje de tel kwijt bij bwm :oops: . maar krijg je dat nog wel omgebouwd kwa systemen. volgens mij werd t vanaf de e36 al een stuk ingewikkelder met computers. en meen ook de latere e36 stond ook al een chassisnr koppeling in de inspuitcomputer.
aangezien ik ja zelf bezig ben met een hdi om te bouwen ben ik ook tegen wat probleempjes aangelopen. de nieuwe type's heb een CAN verbinding tussen inspuit ecu en bsi. dan kom je hele bedrading bsi etc etc mee om te zetten. aangezien ik hier dus geen zin in had heb ik nu lekker een oudere die je dus nog lekker stand-alone kunt laten draaien. dus risky. maar maar een topic aan met mijn motorombouw in mijn bmw of iets....... ik ben benieuwd.


Volgens mij ontlopen een 323i en een 325i elkaar niet zo heel veel. De 325i is een wat moderner geconstrueerd blok, beetje zuiniger etc. Volgens mij scheelde het (nieuw) 20pk: 150 vs 170 dacht ik. Het verschil met een 325e is wel groter; da's een 2,7 liter met een lang gespatieerde bak erachter. Deze is echt geïntroduceerd t.b.v. zuinigheid, ding leverde ook maar iets van 127pk. Zo te horen/lezen weet Risky er nog veel meer van dan ik...

Mijn overweging is ook meer een 323iA, en dan een zo mooi en origineel mogelijke. Doel daarvan is beetje koesteren en leuke toer- en youngtimerritjes mee rijden. Alternatief is een handgeschakelde 325e en daar dan de kop van een 325i en wat andere aanpassingen aan doen. Resultaat is dan 200pk waardoor die Beamer ook geschikt is om af en toe 's een Zandvoortje of Spa'tje mee te doen :lol: . Da's met een 323iA nauwelijks fun :mrgreen:

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor joospeugeot » 22 apr 2012, 15:18

die 325 E is een ander verhaal, die e stond voor economic. dit was dus een lange slag motor voor zuinigheid. de I en E modellen waren kwa prestaties ook totaal niet te vergelijken met elkaar. de mensen wat bijv een 525 E hadden gehad zeiden dat die auto dus ook niet trok.... puur economisch dus.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor risky » 23 apr 2012, 01:51

tja bmw`s heb ik al jaren ik begon met 323i e21 mijn 1 na laatste was een z3 en nu al jaren een e28 :mrgreen:
en daartussen zitten er nog wel en stuk of tien
de e28 was als 518 geboren maar daar word je niet vrolijk van met 4 bak :?
dus hij is al eens omgebouwd en omgekeurd door ondergetekende naar 6 cilinder
het ombouwen is goed te doen hoor een m50 komt trouwens uit een e36/39 je moet alleen een beetje schema kunnen lezen.
zodat je weet hoe alles zit en het mooie is er past heel op elkaar je kan b/v de bak van een 4 cilinder op de m50 6 cilinder zetten enz enz...

Harrie de 2.3 is eigenlijk een 2.0 met een andere krukas zodat de slag langer word terwijl de boring hetzelfde is.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Remco504coupe » 23 apr 2012, 23:14

Zou leuk zijn als je die terug vond
Laatst bijgewerkt door Remco504coupe op 27 apr 2012, 18:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor joospeugeot » 23 apr 2012, 23:23

nu weet ik niet wat een 325 eta is ? wel een 318 is eens gezien of een ix, maar eta nog nooit van gehoord ???
nu ben ik geen bmw specialist, maar ik dacht toch wel dat ik al meer wist dan een gemiddeld iemand. de meeste weten nog niet eens de E nummers , maar ik kan zo ook niet allemaal :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: BMW gezocht...

Berichtdoor Remco504coupe » 23 apr 2012, 23:37

Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Volgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten