Vakantiegroeten uit.........(deel II)

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Friso » 19 jan 2012, 21:53

Dag allemaal,

De laatste tijd een beetje afwezig geweest. De 404 staat een beetje stil , en het is te slecht weer om er aan te sleutelen. (geen garage :( )
Maar dat neemt niet weg dat we stil hebben gezeten. De afgelopen weken zijn we op vakantie geweest naar The Gambia (west Afrika). Dit was de 2de keer dat we daar waren.
De eerste keer hadden we nog niet echt een oog voor Peugeot maar dat is dit jaar wel anders.
Genoeg Franse voitures te vinden daar. Hoewel het overgrote deel van de voertuigen bestaat uit Mercedes 180 en 190 was er toch ook aardig wat Peugeot aanwezig.
We zijn ook nog druk op zoek geweest naar een 404. (volgens de lokale bevolking was er nog wel één aanwezig) Echter geen spoor meer te vinden van de oude garde Peugeot's.
Wel waren er meer dan genoeg 505's, 205, 405 en hier en daar een 504.
Voor een Engelse kolonie toch best opvallend. Tijdens een uitstapje naar Senegal was er overwegend meer Peugeot te vinden. (Franse kolonie) Helaas waren we er niet lang genoeg om er echt naar op zoek te gaan.

Dan hier de oogst van The Gambia.

(lokatie: Senegambia)
Het toeristische deel van The Gambia. De groene wagen zijn dan ook toeristen taxi's. Speciaal bedoeld voor toeristen. Deze brengen je naar elk gewenste plek toe, wachten daar en brengen je ook weer terug. Hou er wel rekening mee dat je hier stukken meer voor betaald. Je zal de lokale bevolking ook nooit in een groene taxi zien zitten.
Voor de Gambianen zelf is er de gele taxi (met groene strepen). Deze zijn spot goedkoop en rijden voornamelijk tussen 2 punten heen en weer. Ze pikken onderweg passagiers op en laten ze uitstappen. een soort van 'vrij' metro systeem met auto's. Overigens is 95% hiervan een Mercedes 180 of 190.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


(lokatie: Kololi Estate)
Zo'n 205 ben ik niet vaak tegengekomen. en in uitmuntende staat. (voor Gambiaanse begrippen :D )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(lokatie: Barra)
Grote chaos in Barra. de Noordelijke haven. vanaf hier ga je per pont (van Nederlandse makelij) naar de hoofdstad Banjul en terug.
Een druk punt en duidelijk is hier de 505 favoriet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(lokatie: Latikunda)
De eigenaar sprak nauwelijks Engels, maar hij was zeer tevreden met deze Peugeot.
De Km-teller heeft nooit gewerkt. En dat kan ook niet anders want er stond iets van 120.000 op. (of hij was inmiddels alweer rond.)
Afbeelding
Afbeelding


(lokatie:Grensovergang met Senegal)
Een verzamelplaats voor taxi's. Alleen maar 505 Break, en geen uitzondering.
De foto's zijn hier en daar wat scheef omdat de lokale bevolking stond te schreeuwen dat ik geen foto's mocht maken.
Althans de helft dan. De andere helft stond net zo hard te schreeuwen dat ze het prima vonden.
Erg verwarrende situatie :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Misschien wel een interessant detail. Alle gefotografeerde auto's rijden nog. Ze vervoeren mensen of materialen. Maar ze doen het nog allemaal :D

Groetjes Marijtje en Friso
Peugeot 404 Berline 1967
Peugeot 404 Berline 1970
Peugeot 205 Generation 1997
Avatar gebruiker
Friso
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 26 apr 2011, 13:56
Woonplaats: Velp (gld)

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Marinus » 19 jan 2012, 22:05

Friso, leuke reportage met al die leeuwen voor dagelijks gebruik. Het was er vast beter weer dan hier geweest afgelopen weken 8)
Succes met de reparatie van je 404.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor BRAM » 19 jan 2012, 22:23

Prachtige foto's.

Leuk om de oude leeuwen nog aan het werk te zien.

Bram.
PEUGEOT 205 Forever 5-deurs 1995
PEUGEOT 205 Roland Garros 3-deurs 1992 EEN STERK NUMMER !!!!!!!!!
PEUGEOT 2008 Feline 1.6 120 pk 2014
Avatar gebruiker
BRAM
 
Berichten: 908
Geregistreerd: 10 okt 2004, 23:39
Woonplaats: Duiven

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor jan-03 » 20 jan 2012, 00:16

Marijtje en Friso bedankt voor de mooie plaatjes en dito reisverslag..
De peugeot's voelen zich duidelijk thuis in het Afrikaanse!!!
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Johan504 » 01 jul 2012, 15:19

Hallo allemaal,

ik ben de afgelopen 2 weken in de Ardeche en Cevennes geweest. Veel gefietst, en dan zie je ook veel auto´s staan - je zit wat hoger en je gaat wat langzamer.

Weinig oude Peugeots en dan bedoel ik van voor 205. Die zie je echt nog heel veel en ook nog wel eens een 305 of een 309. En heel veel Renaultjes 4, dat valt echt op.

In Ruoms reden 2 504 pick-ups rond. Dit is de ene:
Afbeelding

De D4 uit Ruoms is een prachtige weg om te rijden en te fietsen. Op het eind, op de kruising met de D104 zit een sloper/handelaar:
Afbeelding

Afbeelding

En vooraan stond mooi spul te koop:
Afbeelding
De brommer is een Peugeot.

Afbeelding
Deze 504 was niet in beste staat.

Na een week trainen in de Ardeche zijn we doorgereden naar Meyrueis in de Cevennes, om net als Tim Krabbé in De Renner de Mont Aigoual te beklimmen.

In Meyrueis was een garage met Citroen-historie:
Afbeelding

En binnen stonden ook nog wat Citroens en een Simca:
Afbeelding

Afbeelding

De volgende dag de berg opgereden. Ging goed en gelukkig was het boven de 20 graden met een zonnetje. Het waait er wel!

Op de terugweg kwamen we langs de Citroen-dealer en die had ook nog wat klassiekers te koop staan:
Afbeelding

Afbeelding

En zelf bezit hij een Teilhol:
Afbeelding

Op de terugweg naar Nederland wilden we ook het Viaduc de Millau zien, die hadden we ook nog niet gezien:
Afbeelding
En dan weten de thuisblijvers ook weer even hoe een strak blauwe lucht eruit ziet.

Met groet,

Johan
Peugeot 504 GL 1975
Peugeot 207 Millesim 200 2011
Avatar gebruiker
Johan504
 
Berichten: 139
Geregistreerd: 01 feb 2008, 11:19
Woonplaats: Utrecht

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Marinus » 20 jul 2012, 21:33

Johan504 schreef:Hallo allemaal,

ik ben de afgelopen 2 weken in de Ardeche en Cevennes geweest. Veel gefietst, en dan zie je ook veel auto´s staan - je zit wat hoger en je gaat wat langzamer.

Weinig oude Peugeots en dan bedoel ik van voor 205. Die zie je echt nog heel veel en ook nog wel eens een 305 of een 309. En heel veel Renaultjes 4, dat valt echt op......


We zijn net terug uit Frankrijk (Bretagne, Perros Guirec) en ook weinig oude Peugeots gezien behalve dan leuke 305 SRD, 205jes, 405jes en 309jes. Oudere Peugeots niet gespot helaas. Weer terug in Nederland :!: spotte we een beige 504 sedan bij Mierlo .

Wel een stuk droger daar dan in Nederland afgelopen week en genoten daar, dat dan weer wel :wink:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor ton » 20 jul 2012, 22:02

@Johan: dank voor de plaatjes. Die sloper / handelaar aan de D4 ken ik goed. Al verschillende keren geweest. Heeft altijd heel leuk spul staan, ook nu weer, zo te zien !

Leuk om dat weer eens voorbij te zien komen.

Ik ben de eerste 2 weken van Juli in Frejus geweest, Cote D'Azur. Voor het eerst in jaaaaaren geen 305 gespot op vakantie :( . Daar in het uiterste zuiden is het gewoon opgedroogd, het klassieke spul. Wat opviel is dat ik daar wel veel Mehari's heb gespot. En nog wel 405 en 309 en hier en daar een Renault 19 of 21. Maar ouder zie je daar gewoon bijna niet. Bij mij is het gebleven bij een 304 berline die bij een garage stond en een aantal 504's Pickup. Verder 1 505 break. Dat was het. Nu heb ik ook veel uitgerust aan zwembad en zee en daar rijden geen auto's :wink:

Afijn, wel een goede vakantie gehad en dat was toch het belangrijkste !
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor René van M. » 27 jul 2012, 18:55

Johan504 schreef:Hallo allemaal,

ik ben de afgelopen 2 weken in de Ardeche en Cevennes geweest. Veel gefietst, en dan zie je ook veel auto´s staan - je zit wat hoger en je gaat wat langzamer.

Weinig oude Peugeots en dan bedoel ik van voor 205. Die zie je echt nog heel veel en ook nog wel eens een 305 of een 309. En heel veel Renaultjes 4, dat valt echt op.

De D4 uit Ruoms is een prachtige weg om te rijden en te fietsen. Op het eind, op de kruising met de D104 zit een sloper/handelaar:
..........................................
Met groet,

Johan


Hoi Johan,

Ik was 2 weken geleden ook in dat gebied geweest. Wij reden met de 504 ook over de D4 via Roums naar Aubenas maar heb deze gargage niet gezien. Wel veel R4tjes zoals deze Afbeelding
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor René van M. » 27 jul 2012, 22:53

Hoi,

Ook wij zijn van 06 tot 16 juli met de peugeot 504 naar Frankrijk geweest.
Lekker rustig aan (1x hotel in Macon) via een kleine omweg naar Aubenas in de Ardesch.
Met een rondrit daar hebben we enkele Peugeot's gezien zoals deze in een weiland:
Afbeelding
Enkele dagen later bij een supermarkt wachtte een Fransman ons op. Hij vertelde dat zijn Coupé uit 1973 kwam en dat hij hem 20 jaar in zijn bezit had.
Het logo op de linkervoorwiel was hij kwijt en kon hem niet vinden in Frankrijk. Vond mij auto ook mooi en daarom hebben we hem naast elkaar gezet voor de supermarkt. Vele mensen keken ons aan hoe wij de foto's namen. Valt me toch al op als je met je 504GL door Frankrijk rijdt dat men vele complimentjes krijgt. Op de camping zieden ze: Ooooo ben jij dat met die witte Peugeot. dat is altijd leuk om te horen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na enkele dagen op de camping te hebben gestaan zijn we vol geladen en afgetankt naar Mullhouse gereden, af en toe gingen de spatlappen over de grond.
Afbeelding

We gingen niet zomaar naar Mullhouse, ik wilde dol graag een keertje naar het Peugeot Museum want op dit forum wordt er veel over verteld:
Afbeelding

Daar aangekomen ging er een wereld voor me open, zoveel spullen,brommers, speelgoed,auto's etc:
Mijn vriendin (helemaal geen liefhebber van oldtimers) vond het achteraf heel leuk!!!! :D
Op het einde van die dag had ik in de winkel nog het grote ''La peugeot 504'' gekocht. Wel in het Frans dus dat is iets minder. Globaal kan ik er wel een verhaaltje van maken hoor. Als iemand hiervan een vertaling heeft graag.
De foto's:
Afbeelding
De entree!
Afbeelding
De 504's dat vind ik het mooist.
Afbeelding
Maar deze wil ik ooit nog een keertje kopen of in trouwen (laat even een PB achter :mrgreen: )
Voor meer foto's van Het Museum kun jij kijken op : http://www.mijnalbum.nl/Album=GGJRB4OX

Onderweg van het museum naar Mullhouse zagen we bij een antiekboer enkele Peugeot's staan.
Afbeelding
Afbeelding

Na 3 dagen Mullhouse reden we via Epinal, Nancy, Metz richting Luxembourg.
Vele vrachtwagen op de weg om in (L) lekker goedkoop diesel te tanken kregen we op de A31 HP 431.3 een steen(tje) tegen de voorruit :oops:
De ruit barsten in 1000 nee 10.000 stukjes!!!! Rustig blijven, naar de vluchtstrook en dan pas bijremmen. Je ziet niets.
Meteen veilig een parkeerplaats opgereden en uitgestapt. Nadat je uitstapt schrik je wel even. En nu?
Als ik naar de hulpdienst ga bellen dan gaat het pas echt lang duren, en dat was ook zo.
Afbeelding
Afbeelding
We moetsen eerst de snelwegbeheerder bellen dan laten afslepen en dan pas mochten we terug bellen naar NL voor verdere hulp.
Alles in het gebrekkig Frans want Engels kennen ze niet. Je bent toch van de snelweg zou je zeggen?
Police kwam erbij omdat het wel erg lang duurde met ons en na 3 uur werden we pas afgesleept.
Afbeelding

Bij de garage aangekomen weer naar de verzekering gebeld om voor een leenauto in aanmerking te komen. Na wat bellen kregen in Metz een leenauto en mijn 504GL bleef achter in Frankrijk. Na 7 dagen kwam mijn 504 met de oplegger in Venlo aan en 2 dagen later bij Carglass in Oss. Daar staat mijn 504 al 6 dagen. De ruit moest vanuit Hasselt (B) komen terwijl ik 7+2 dagen geleden had gebeld dat ze een ruit moesten regelen. Te gek voor woorden :evil: :twisted:

Maar goed de vakantie in Frankrijk was heel leuk.
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor joospeugeot » 28 jul 2012, 00:01

mooi verslag rene :D alleen jammer met die voorruit qua ellende wat je hebt. maar voorruiten gaan wel eens kapot. en die ruiten versplintere totaal zoals in jouw geval. waarschijnlijk de nieuwe ruit is een gelaagde ruit, dus dit gebeurt je niet nog eens. een vriend van me die was al eens bij me, die had t zelfde verhaal en zocht dus nog een voorruit. volgens mij kan carglass die ruit nog wel gewoon leveren.
je had alleen tegen die afsleper moeten zeggen die merc achterop en de peugeot wel lief en gewoon op de afleepauto ververvoeren :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Harrie » 28 jul 2012, 00:09

idd, Joos, merc achterop, Peus op de truck :D

Mooi verslag René, jammer van de ruit. tja, het gehard glas ( securit ) en gaat dus in brokjes...
Als er bij het verwijderen op gelet wordt, dat er geen glasstukjes in de kachel-/ventilatie-openingen vallen,
komt het wel goed. grt, Harrie
p.s.: Museé Peugeot is in Sochaux, zijn jullie in Mullhouse nog naar het Schlumpf -museum geweest ?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor René van M. » 28 jul 2012, 13:16

Harrie schreef:idd, Joos, merc achterop, Peus op de truck :D

Mooi verslag René, jammer van de ruit. tja, het gehard glas ( securit ) en gaat dus in brokjes...
Als er bij het verwijderen op gelet wordt, dat er geen glasstukjes in de kachel-/ventilatie-openingen vallen,
komt het wel goed. grt, Harrie
p.s.: Museé Peugeot is in Sochaux, zijn jullie in Mullhouse nog naar het Schlumpf -museum geweest ?


Dat had ik ook al tegen die afsleper gezegdt maar die MB stond er eerder op en zocht gewoon niet te wisselen.
De achterwielen oplepelen was toch goed? Hij had wel moeite om mijn achterbanden vast te zetten.

Nee, Harrie ze hadden de kapotte ruit tijdens transport naar NL gewoon laten zitten. Het glas is naar binnen gevallen en dus ook in alle luchtroosters.
Carglass had wel een ruit liggen maar de levertijd was 1 week. Erg lang dat zie je niet op de TV-reclame.
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Harrie » 28 jul 2012, 17:28

René van M. schreef:Carglass had wel een ruit liggen maar de levertijd was 1 week. Erg lang dat zie je niet op de TV-reclame.

snel geldt alleen voor moderne voertuigen. Je mag wellicht blij zijn dat ze die 504 ruit nieuw kunnen leveren.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor ton » 28 jul 2012, 20:24

Mooi verslag Rene, wel jammer van het gedoe op het laatst.

Die witte 305 staat daar al jaren in het weiland, ik ben er vaak geweest en steeds stond 'ie daar. Voor mij is het 2 jaar geleden dat ik in de Ardeche was, maar kennelijk staat 'ie er nog steeds ! Leuk om dat hier weer terug te lezen.

Dank voor je foto's
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor René van M. » 28 jul 2012, 20:44

ton schreef:Mooi verslag Rene, wel jammer van het gedoe op het laatst.

Die witte 305 staat daar al jaren in het weiland, ik ben er vaak geweest en steeds stond 'ie daar. Voor mij is het 2 jaar geleden dat ik in de Ardeche was, maar kennelijk staat 'ie er nog steeds ! Leuk om dat hier weer terug te lezen.

Dank voor je foto's


Deze witte 305 staat in straatnaam: ''Bois de Sovihol'' dat is op de kaart een wit klein bergweggetje naast de D5 van Pont-du-Labeaume naar Jaujac
Je bent lekkerder in een Peugeot

504GL 1976
Avatar gebruiker
René van M.
 
Berichten: 482
Geregistreerd: 25 jan 2010, 21:35
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Koffiemolen » 06 aug 2012, 22:15

Prachtige plaatjes weer! Ik ben net terug van 3 weken Frankrijk, en ben in 4.000 km -grotendeels binnendoor- vrijwel niets klassieks tegengekomen behoudens een enkele deplorabele 305. GEEN 505, wel een enkele 504 pick-up en een 404 en J9 camper. Schamele foto's volgen.
Ik las een Frans klassiekertjdschrift een extra versie 'hors serie' van Auto Retro met alle Franse klassiekers van de jaren '70, erg leuk en kritisch geschreven (zelfkritiek is voor Fransen iets heel bijzonders!). En daar stond bjvoorbeeld bij de CX: "als je een mooie zoekt: dat is al weer bijna tevergeefs want net als bij de DS zijn de Hollanders ons reeds voor geweest". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat zijn de momenten dat het chauvinisme even aan mijn zijde is, haha!
En voor deze rubriek betekent dat dat we in de toekomst de mooiste vakantiefoto's in eigen land maken... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Harrie » 15 aug 2012, 17:52

allemaal de groetjes uit de Franse Alpen 8)
we verblijven in Les Deux Alpes, daarna nog een paar dagen Parijs.

vandaag enorm genoten, in de 306 cabriolet kun je de bergtaferelen fantastisch zien met open kap.
Een rondje gedaan: Alpe d'Heuz, Col de Galibier en Briancon ( meest de N 1091 )

Alpe d'Huez op de achtergrond:

Afbeelding

en de bijna bij de beroemde Col du Galibier: ( dit is de parkeerplaats bij "Chalet du Galibier" )

Afbeelding

we zijn maar niet helemaal tot aan de top gereden. Als je deze Alpenpas verder
volgt, kom je ook over de beroemde Col de Télegraphe.

De Alpen zijn werkelijk fantastisch mooi om te zien, watervalletjes, snel stromende beekjes,
enorm stijle bergflanken, niet te beschrijven... wel veel foto's gemaakt en regelmatig gestopt.
grt, Harrie & Jannie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor ruit'48 » 15 aug 2012, 17:57

Harrie, ik ben gewoon stikjaloers op je .. :mrgreen: :mrgreen:

Geniet er van en uitkijken in Parijs, daar wonen heel veel slechterikken het is net de randstad alleen veeeeel mooier ..

Gr. Kees
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Harrie » 15 aug 2012, 20:42

ruit48 schreef:Harrie, ik ben gewoon stikjaloers op je .. :mrgreen: :mrgreen:

oh? jij bent al zó vaak in Frankrijk geweest.. ja voor werk, dat wel :wink:
ruit48 schreef:Geniet er van en uitkijken in Parijs, daar wonen heel veel slechterikken
het is net de randstad alleen veeeeel mooier .. Gr. Kees
dank je, Kees 8)
we zullen oppassen in Paris. Het is hier in de Alpen trouwens volle bak zon en erg warm, zelfs op
2400 m. hoogte nog ruim 24 graden. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor MarcoPeus » 15 aug 2012, 21:08

Mooie foto's Harrie
Volop genieten dus. Veel plezier en veiligheid toegewenst vanuit een even zo warm maar broeierig NL
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor jan-03 » 19 aug 2012, 08:25

Fijne vakantie daar gewenst Harrie en Jannie... Ik ben vroeger ook een keer door de Alpen gereden en het is daar adembenemend mooi..
Je moet wel tegen hoogte's kunnen... :D
Je koppie zal wel aardig bijkleuren onder de Franse zon in de Cabrio!
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Harrie » 19 aug 2012, 18:33

Merci beaucoup 8)
ici Paris !

Afbeelding

gisteren ruim 650 km gereden in enorme hitte.. pffffffff.. :-|
de cabrio staat nu mooi cool in de parkeergarage v.h. hotel.
We doen Parijs per metro, is erg goedkoop met een "Paris Visite" -kaart,
waarmee je in elke metro, bus etc., kunt reizen, voor centrum Parijs (regio 1-3)
kost dat voor 2 dagen € 15,85 p.p. .Met de Metro kun je overal komen,
en hier vlakbij al instappen. ideaal systeem, zoals ook de metro in Londen.
Daar kun je niet zelf voor rijden, mede omdat je moeilijk ergens kunt parkeren.
Vanmiddag even bij Peugeot Avenue aan de Avenue des Champs Élysées binnengelopen
en 3 schaalmodelletjes gekocht. Een eind verderop de presentatie van Citroën, Zow!
Dat was heftug, daar kan Peugeot nog een puntje aan zuigen. Ik zal later nog eens
foto's van posten in het Citroënhoekje (?). Echt, GAAF om te zien!
Het is ook vandaag weer erg warm in Parijs, en heel veel mensen ( veelal dagtoeristen ) op de been.
Wij gingen lekker onze eigen weg. heerlijk, niks met een ander te maken. leeuwebrul d'Paris :D
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor jan-03 » 19 aug 2012, 20:29

@ Harrie!! Bikkel om met die temperatuur toch zo'n afstand te rijden.. Je hebt de Eiffeltoren knap op de prent geslingerd... :wink:
Wij zijn in het noorden gebleven in de buurt van Dieppe, Rouen..
Onze vakantiehuisje staat in Bertreville St Ouen.. Prachtige lokatie nabij een Chateau en een kerkje omringd door bomen..
Hier wat plaatjes van de omgeving
Afbeelding
Monument van Jeanne d'Arc staat in Rouen op hoogte en vandaar kijk je op de stad uit..

Afbeelding

Afbeelding
Bachee met erachter ons verblijf met daarachter de kerk..

Afbeelding
De seine met op de achtergrond Rouen...

Afbeelding
Museumkasteel te Dieppe..

Afbeelding
De begraafplaats in Dieppe van gesneuvelde soldaten voor een groot deel van Canadese afkomst maar
ook van andere Nationaliteiten waaronder ook Nederlanders in WO2.
Wij waren beide diep onder de indruk en ook de andere bezoekers van Canadese komaf, waar we mee gesproken hebben die hier
ook speciaal een bezoek brachten..
Het is voor ons niet te bevatten wat voor leed zich hier heeft afgespeeld voor deze veelal jonge mensen en hun nabestaanden..
Met diep respect hier rond gelopen en ook in het register gelezen en zelf ook bijgeschreven..
Het doet ons goed dat het ook zo goed wordt onderhouden en dat mensen toch ook hier even langs gaan om hun gevoel even te laten spreken..


Afbeelding
Bachee kijkt uit over de Seine in Rouen.. :D

Afbeelding
En hier een uitkijkje over het strand iets voorbij Dieppe..

Afbeelding
De Bachee genoot ook duidelijk van z,n terugkeer in Frankrijk..
Geen enkel manco, heeft elke heuvel met groot fanatisme beklommen.. :wink:
Eentje van 16% stijgingspercentage maar ze gaf geen krimp..
Heeft heel veel bewonderaars nu ook in Frankrijk.. Hele gesprekken rondom de bachee waar ik helaas niet aan deel kon nemen..
Op een enkel woordje na dan.. Je kan aan ze zien dat ze toch heel erg begaan zijn met het Franse erfgoed wat deze auto zeker is..
Natuurlijk nog veel meer prentjes geschoten maar die heeft iedereen natuurlijk dus hier maar bij laten..
Wij hebben enorm genoten mede ook geholpen door een heerlijke temperatuur tussen de 20 en 24 graden..
Dit smaakt naar meer.. :mrgreen:
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor Harrie » 19 aug 2012, 22:46

Prachtig Jan 8)
tja, als je eenmaal... :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Vakantiegroeten uit.........(deel II)

Berichtdoor jan-03 » 20 aug 2012, 18:53

Om nog even terug te komen op ons bezoek aan Dieppe!!
Vanavond toevalligerwijs een reportage op tv in eenvandaag over de landing van 6000 soldaten aldaar in 1942!!
Tijdens deze reportage weer terug in herinnering toen wij daar waren en weer datzelfde overweldigende gevoel dat hier iets verschrikkelijks is
voltrokken aan deze jonge mensen die door de Vijand werd opgewacht en neergemaaid!!
Onvoorstelbaar dat mensen elkaar zoiets kunnen aandoen....
De slachtoffers konden niet eens medische verzorging krijgen door gewoonweg ontbreken van benodigde medicijnen..
En wat hebben we ervan geleerd?? Nog steeds overal ter wereld grote wreedheden....
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten