Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
SV605 schreef:Hee Bas,
je topics betreffende de nieuwe Peuzen (307, 5008 )zijn toch wel van zorgelijke aard
Gelukkig (voor mij en Peugeot) en malheureseument voor jou herken ik in inmiddels zo'n 36000 km voor wat betreft de 5008 vrijwel geen van de door jou geschetste problemen ....
Het enige dat ik herken is soms een licht gevoel van speling op het stuur, (is ook minder sinds de winterbandenwissel , mogelijk is de 5008 daarvoor erg gevoelig ) en de gevoeligheid van de ruitenwisser sensor, maar dat was bij de 407 ook al zo, het oude 605 systeem van regelbare interval vind persoonlijk het prettigst
De koplampsproeiers doen het echter weer prima
Ook in de (soms duitse ) sneeuw , gladheid en zeer lage temperaturen heb ik bij mijn 5008 geen enkel minpunt gevonden, hij bevalt echt prima, terwijl ik echt wel kritisch ben geloof ik
En, zoals al vaker gemeld, hoewel bijna onmogelijk gedacht voor een bijna dieselhater als ik ben , bespeur ik toch langzamerhand zelfs een beetje gehecht raken aan de 1.6 HDi, het moet niet gekker worden ..
Alles bij elkaar heb ik wel degelijk een goed kwaliteitsgevoel bij de 5008, en wil ik een toch wel een lans breken voor deze nieuwe Peus ;
waar mogelijk al een groot deel gewonnen wordt is het hoofdstuk dealerkwaliteit : mijn plaatselijke leeuwenstal is zeer zorgvuldig en vakbekwaam, daardoor zijn mij mogelijk al een deel van jouw negatieve ervaringen bespaard gebleven
Misschien kan deze bijdrage je merkdenken weer een beetje in balans brengen
Succes bij je verdere acties !
Hart. groet,
Steven
Gilletti schreef:Heeft een Mini Cooper S dezelfde euvels?
406coupe schreef:Is dezelfde motor, dus dezelfde problemen. Het schijnt dat het bij de nieuwe huidige Mini's opgelost is omdat het blok aangepast zou zijn.
jurgen schreef:problemen zitten in het feit dat de poelie van de krukas geen borgpen heeft en dus gewoon vastgevezen zit
op zich geen probleem want renault doet het ook al jaren zo, maar blijkbaar heeft bmw zijn werk niet goed gedaan en schiet de poelie dan toch soms door
Harrie schreef:1.6 THP: er zitten geen spietjes in ! Dat is de oorzaak van het verdraaien v.h. tandwiel in de distributie.
Resultaat: storingsmelding emissie, logisch omdat de timing en dus de verbranding niet meer in orde zijn, beroerd zelfs.
Dit probleem is bekend bij Peugeot.
sinds november is er een reparatie-advies over: ''gehele distributie vernieuwen''.
Of de disitributieset inmiddels gemodificeerd is, is mij (nog) niet bekend.
Leeuwtje schreef:@Koffiemolen.
Mijn ouders hebben hun 3008 inderdaad binnen een jaar ingeruild omdat ze de aanhoudende problemen zat waren en het ernaar uitzag dat deze ook niet opgelost werden. Pikant detail is dat de 2e eigenaar de koop via gerechtelijke weg heeft laten ontbinden omdat hij ook niets dan ellende ondervond en de ware reden van de 1e inruil achterhaalde. De reden die hem was verteld was bleek een totaal andere
Koffiemolen schreef:Leeuwtje schreef:@Koffiemolen.
Mijn ouders hebben hun 3008 inderdaad binnen een jaar ingeruild omdat ze de aanhoudende problemen zat waren en het ernaar uitzag dat deze ook niet opgelost werden. Pikant detail is dat de 2e eigenaar de koop via gerechtelijke weg heeft laten ontbinden omdat hij ook niets dan ellende ondervond en de ware reden van de 1e inruil achterhaalde. De reden die hem was verteld was bleek een totaal andere
Ok, dan had ik het inderdaad goed onthouden. Waarin rijden ze nu? Naar tevredenheid?
Harrie schreef:"Zonder dat de Peugeot er uit ziet als een busje".
Gilletti schreef:Harrie schreef:"Zonder dat de Peugeot er uit ziet als een busje".
Grappig, toen ik vorig jaar op zoek was naar een nieuwe auto had mijn aanstaande wederhelft een heel duidelijke omschrijving over deze auto: "baksteen met een hap er uit"
Nu ja, dat is niet helemaal mijn mening maar ik heb toch maar voor de 308 gekozen.
Joske schreef:T is niet opgelost. Ik heb ook weet van 1tje die na een "upgradeset" toch 10 000km goed gelopen heeft. Staat nu bij de dealer voor de 2de maal op een goede 45 000km.
Als die problemen er niet waren was de motor in de opvolger van mijn 206 een THP geworden, nu is t gewoon weer een HDi.
Keer terug naar Café des Sports
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten