Einde lief en leed Peugeot 5008

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor SV605 » 27 dec 2010, 23:51

Hee Bas,

je topics betreffende de nieuwe Peuzen (307, 5008 )zijn toch wel van zorgelijke aard :shock:

Gelukkig (voor mij en Peugeot) en malheureseument voor jou herken ik in inmiddels zo'n 36000 km voor wat betreft de 5008 vrijwel geen van de door jou geschetste problemen .... :D
Het enige dat ik herken is soms een licht gevoel van speling op het stuur, (is ook minder sinds de winterbandenwissel , mogelijk is de 5008 daarvoor erg gevoelig ) en de gevoeligheid van de ruitenwisser sensor, maar dat was bij de 407 ook al zo, het oude 605 systeem van regelbare interval vind persoonlijk het prettigst :!: :wink:

8) De koplampsproeiers doen het echter weer prima :!:

Ook in de (soms duitse ) sneeuw , gladheid en zeer lage temperaturen heb ik bij mijn 5008 geen enkel minpunt gevonden, hij bevalt echt prima, terwijl ik echt wel kritisch ben geloof ik :P :P

En, zoals al vaker gemeld, hoewel bijna onmogelijk gedacht voor een bijna dieselhater als ik ben , bespeur ik toch langzamerhand zelfs een beetje gehecht raken aan de 1.6 HDi, het moet niet gekker worden .. :mrgreen:

Alles bij elkaar heb ik wel degelijk een goed kwaliteitsgevoel bij de 5008, en wil ik een toch wel een lans breken voor deze nieuwe Peus ;
waar mogelijk al een groot deel gewonnen wordt is het hoofdstuk dealerkwaliteit : mijn plaatselijke leeuwenstal is zeer zorgvuldig en vakbekwaam, daardoor zijn mij mogelijk al een deel van jouw negatieve ervaringen bespaard gebleven 8)

Misschien kan deze bijdrage je merkdenken weer een beetje in balans brengen :wink:

Succes bij je verdere acties !

Hart. groet,

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 27 dec 2010, 23:54

ik denk, jou wel een beetje te kennen, Steven, en ja je bent kritisch ( terecht kritisch )

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 29 dec 2010, 23:19

SV605 schreef:Hee Bas,

je topics betreffende de nieuwe Peuzen (307, 5008 )zijn toch wel van zorgelijke aard :shock:

Gelukkig (voor mij en Peugeot) en malheureseument voor jou herken ik in inmiddels zo'n 36000 km voor wat betreft de 5008 vrijwel geen van de door jou geschetste problemen .... :D
Het enige dat ik herken is soms een licht gevoel van speling op het stuur, (is ook minder sinds de winterbandenwissel , mogelijk is de 5008 daarvoor erg gevoelig ) en de gevoeligheid van de ruitenwisser sensor, maar dat was bij de 407 ook al zo, het oude 605 systeem van regelbare interval vind persoonlijk het prettigst :!: :wink:

8) De koplampsproeiers doen het echter weer prima :!:

Ook in de (soms duitse ) sneeuw , gladheid en zeer lage temperaturen heb ik bij mijn 5008 geen enkel minpunt gevonden, hij bevalt echt prima, terwijl ik echt wel kritisch ben geloof ik :P :P

En, zoals al vaker gemeld, hoewel bijna onmogelijk gedacht voor een bijna dieselhater als ik ben , bespeur ik toch langzamerhand zelfs een beetje gehecht raken aan de 1.6 HDi, het moet niet gekker worden .. :mrgreen:

Alles bij elkaar heb ik wel degelijk een goed kwaliteitsgevoel bij de 5008, en wil ik een toch wel een lans breken voor deze nieuwe Peus ;
waar mogelijk al een groot deel gewonnen wordt is het hoofdstuk dealerkwaliteit : mijn plaatselijke leeuwenstal is zeer zorgvuldig en vakbekwaam, daardoor zijn mij mogelijk al een deel van jouw negatieve ervaringen bespaard gebleven 8)

Misschien kan deze bijdrage je merkdenken weer een beetje in balans brengen :wink:

Succes bij je verdere acties !

Hart. groet,

Steven


Ha Steven,

Ja, mijn ervaringen met de 307 zijn natuurlijk uitermate zorgelijk. De klachten die wij hadden worden wel door velen herkend, m.u.v. de fatale vastloper. Het enige positieve daarvan was dat op dezelfde dag de VW Golf van mijn collega een vastloper had en bij verkoop aan 'Hassan' een 307 blijkbaar precies 2x zo veel oplevert zonder motor als een Golf uit dezelfde tijd zonder motor. Sterker nog: je krijgt er bijna de Bovag-koerslijst inruil voor. Als je vervolgens niets inruilt bij aankoop nieuwe occasion kun je weer flink onderhandelen en al met al is dit volgens mij slimmer dan iets inruilen.

De 5008: mijn stuurinrichting maakt echt hoorbaar geluid, hoorbaar voor passagiers, lijkt me toch niet gewoon.
De ruitensproeier levert al sinds aankoop niet echt een straal op, maar meer een sproeinevel. Wat ik ook raar vindt is dat de motor 2x pompt bij een keer inschakelen en dat die 2e salvo allee wat druppels op de paravan oplevert. Blijkbaar normaal, want de dealer verandert daar niks aan. Het komt niet overtuigend over, maar is ook weer geen ramp.

Parkeersensoren heb ik de laatste tijd maar uit, want bekend om overgevoelighied en met dit weer (sneeuw...) gaan ze om de haverklap. Onze 'aanstaande' Toyota heeft dat met parkeercamera's opgelost, lijkt beter te werken, want ze zitten op een manier waardoor ze minder snel vies worden maar wel alles 'zien'.

Verder overigens weer een pluim voor de 5008 hoor, want qua rijkwaliteiten, stilte, comfort, stuurgedrag en algeheel kwaliteitsbeleving steekt hij met kop en schouders boven een Verso maar zelfs ook boven een S60 (model tot 2010) uit. Klasse dus en dat had jij met je vergelijking met de MB R-klassen al duidelijk gemaakt...

Verder lijkt het erop dat we precies evenveel rijden: jij begon met een voorsprong van 9.000 km en die is gelijk gebleven. :lol:
Vanaf 1-1 ben ik voor mijn werk veel on the road in Twente en de Achterhoek, als ik in de buurt ben meld ik me wel een keer. Kan ik die super-5008 van jou eens bewonderen...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor SV605 » 30 dec 2010, 01:11

van harte welkom ! :D

groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Koffiemolen » 24 jan 2011, 23:19

Het blijft een hele fijne auto, ik geniet er dagelijks van. Ik lees nu in meer reviews dat de ruitensproeiers dor veel eigenaren als insufficiënt worden ervaren. Wat een verschil met bijvoorbeeld onze Toyota! Hier kan Peugeot verbeteren.

Maar hoer leren ze dat? Wat ik zo raar vind is dat als je bij je dealer er een lamp laat indraaien al een enquête krijgt toegestuurd, maar mijnheer Peugeot heeft mij nog nooit gevraagd wat ik nu van het product vind dat zij hebben geleverd. Dat is toch raar?

Een van mijn collega's heeft er ook een, de 1.6 THP. Die heeft al een motorrevisie achter de rug!

Ik hoor heel veel onraad over die motor. Als ie het doet ie het geweldig (hoewel ik er niet enthousiast over ben, ze hebben allemaal haperende turbodruk, ik voel dat als kleine schokjes in de vermogensopbouw, iets wat een HDI niet heeft), zie ook mijn ervaringen bij de proefritten. Zo vind ik bivoorbeeld de (turboloze) 1.8 VVT-i in onze Toyota een zeker zo fijne metgezel. Die motor rijd je als een diesel, veel power onderin.

De (schoon)ouders van Leeuwtje (geloof ik) hebben hun 3008 met veel klachten weer ingeruild, mijn schoonouders hebben een 3008 GT met 1.6 THP en die staat nu voor de 3e keer met emissiestoringsproblemen bij de dealer. En daar begint de meeste ellende mee. Er staan nu 25.000 km bij hun op.

Maar goed, ik zit op de 30 mille en op mijn speling op het stuurhuis na (welk vraagstuk nog altijd ter beoordeling bij de Peugeotambtenarij ligt)
heb ik nooit een mankement gehad dat door Peugeot werd veroorzaakt (alleen dealer). Er is nog geen lampje doorgebrand, kom daar bij een 307 maar eens om!

En zeker toen ik vorige week weer eens een dagje in een VAG-derivaat rondreed (grotere middenklasser) viel me weer op welk een eenzaam hoog niveau alles in deze auto staat. Helemaal afgemeten aan zijn prijs, is het een knap staaltje vernuft.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Manitoba » 25 jan 2011, 13:16

Hoi Bas, ik wil even inhaken op de "problematiek" van de 1.6 THP. Toen ik mijn C5 bestelde (ook met 1.6 THP) waarschuwde de chef-werkplaats van mijn toenmalige Peugeot-dealer dat vanaf ongeveer 30.000 km de kans op emissie-storingsproblemen kon toenemen. Het schijnt een soort constructiefout van dat specifieke blok te zijn, waarbij de oorzaak in de distributie zit. Deze kan van tijd verspringen, waardoor begrijpelijk het gehele verdere verbrandingsproces van slag raakt. De signalering die je dan krijgt is idd een emissie-storing want aan het eind van de keten is dat het gevolg :wink: (maar dus niet de oorzaak :!: ).

Je raadt het al: mijn C5 staat al 4 dagen bij de C-dealer met ditzelfde probleem. Citroën gebruikt deze motor nog niet zo lang als Peugeot en moet dit hele proces nog ontdekken. Dat hebben ze bij mijn C5 nu gedaan en er wordt (o.a.) een geheel nieuwe (en volgens mij ook gemodificeerde) distributieset gemonteerd. Daarmee zouden de problemen met de THP uit de wereld moeten zijn.

Ik ben het (subjectief) niet met je eens over het schokkerig afgeven van het vermogen van de THP. Vanaf 2-2.500 toeren trekt het apparaat als een lier en dat houdt 'ie tot ruim 4.500 toeren vol. Ik haat problemen als die mijn auto nu heeft, maar los daarvan vind ik het een fantastisch apparaat!

Back on-topic naar jouw 5008 :D

Greetz,
Walter
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Gilletti » 25 jan 2011, 14:09

Ook hier een THP rijder en gelukkig doet de 308 het na 22k nog voorbeeldig.
Als ik dit zo lees ben ik wel blij dat er 2 jaar garantie op zit... :wink:
Heeft een Mini Cooper S dezelfde euvels?

Overigens vind ik het vermogen van deze toch wel geroemde motor een beetje tegenvallen. Echt snel doortrekken doet ie niet maar aan de andere kant kun je hem ook niet schakellui rijden.
Hij geeft niet dat lekkere sleurgevoel wat een TD je wel geeft. Weliswaar heb je minder koppel maar ik heb vaak met (turboloze) andere benzine motoren gereden die gewoon pittiger overkwamen.

Ook, zeker nu er winterbanden gemonteerd zijn, heeft ie bij fors optrekken nog meer moeite om het vermogen op de weg te houden.
Tuning lijkt me, los van de garantierisico's, dus geen oplossing.

Maar verder is het een fijne, praktische auto. En dat is wat ik zocht. :-)
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor MarcelB » 25 jan 2011, 15:03

Gilletti schreef:Heeft een Mini Cooper S dezelfde euvels?


Is dezelfde motor, dus dezelfde problemen. Het schijnt dat het bij de nieuwe huidige Mini's opgelost is omdat het blok aangepast zou zijn.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Gilletti » 25 jan 2011, 16:14

406coupe schreef:Is dezelfde motor, dus dezelfde problemen. Het schijnt dat het bij de nieuwe huidige Mini's opgelost is omdat het blok aangepast zou zijn.


Neem aan dat Peugeot vanaf die tijd het blok dan ook aangepast heeft?
En zo ja, vanaf wanneer was dat? Of zijn die Fransen weer eens eigenwijs? :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor jurgen » 25 jan 2011, 17:49

problemen zitten in het feit dat de poelie van de krukas geen borgpen heeft en dus gewoon vastgevezen zit
op zich geen probleem want renault doet het ook al jaren zo, maar blijkbaar heeft bmw zijn werk niet goed gedaan en schiet de poelie dan toch soms door
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België

Berichtdoor Jeroen van der Werf » 25 jan 2011, 19:44

jurgen schreef:problemen zitten in het feit dat de poelie van de krukas geen borgpen heeft en dus gewoon vastgevezen zit
op zich geen probleem want renault doet het ook al jaren zo, maar blijkbaar heeft bmw zijn werk niet goed gedaan en schiet de poelie dan toch soms door


Wat bedoel je daarmee???
Salut

Jeroen
Jeroen van der Werf
 
Berichten: 133
Geregistreerd: 21 dec 2005, 20:23
Woonplaats: Heerlen

Berichtdoor Wok » 25 jan 2011, 19:59

vijzen (B) = schroeven (NL)

'vastgevezen' is dus 'vastgeschroefd' ;)
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor Harrie » 25 jan 2011, 21:05

1.6 THP: er zitten geen spietjes in ! Dat is de oorzaak van het verdraaien v.h. tandwiel in de distributie.
Resultaat: storingsmelding emissie, logisch omdat de timing en dus de verbranding niet meer in orde zijn, beroerd zelfs.
Dit probleem is bekend bij Peugeot.
sinds november is er een reparatie-advies over: ''gehele distributie vernieuwen''.
Of de disitributieset inmiddels gemodificeerd is, is mij (nog) niet bekend.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Manitoba » 25 jan 2011, 21:48

Harrie schreef:1.6 THP: er zitten geen spietjes in ! Dat is de oorzaak van het verdraaien v.h. tandwiel in de distributie.
Resultaat: storingsmelding emissie, logisch omdat de timing en dus de verbranding niet meer in orde zijn, beroerd zelfs.
Dit probleem is bekend bij Peugeot.
sinds november is er een reparatie-advies over: ''gehele distributie vernieuwen''.
Of de disitributieset inmiddels gemodificeerd is, is mij (nog) niet bekend.


Precies, Harrie. En da's dus ook exact wat er bij mijn C5 gedaan is en volgens de dealer is er wel sprake van een gemodificeerde distributieset. Hopelijk ben ik er nu vanaf en kan ik weer van die heerlijke 1.6 THP genieten.

Greets,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Koffiemolen » 25 jan 2011, 21:54

Dank allen, duidelijke en eenduidige bijdragen. Hopelijk is het spoedig opgelost, want dit soort vuiltjes wil je niet op je reputatie, juist nu de 3008-serie oprukt naar de top van de Nationale Tevredenheidstrofee.

Ik mocht kiezen tussen benzine of diesel dus ik heb in Breukelen 2x een vergelijking gedaan tussen de THP en de 1.6 HDiF (de 2.0 was nog niet leverbaar... :cry:) en daar stak de HDiF met kop en schouders bovenuit (hangt meer aan het gas, zeer vloeiende vermogens- en koppelopbouw, een zalig 'zoem'-geluid (geen dieselklop!) en als je wil heel schakellui te rijden.
Het enige dat ik als inmiddels 'heel veel rijder' mis is een automatische transmissie, dus dat zou bij een opvolger betekenen: 2.0 HDiF met automaat. De 2Tronic vind ik namelijk niet optimaal.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor MarcelB » 25 jan 2011, 22:03

Ook bij Peugeot is de distributieset gemodificeerd. Ik heb geen klachten meer gehoord (tot nu toe) na vervanging.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Koffiemolen » 26 jan 2011, 21:44

Bij mijn collega is de distributieset twee maanden geleden vervangen, maar vandaag toch weer plotseling vermogensverlies (zonder foutmelding) die na verloop van tijd weer vanzelf over ging.

Andere collega heeft een THP in een C4 Picasso hangen, daarmee kwamen vergelijkbare problemen pas bij 45.000 km. Ik weet niet of en hoe die zijn opgelost.

Ben wel bang dat er weer 2 collega's na deze leaseperiode afstappen van een auto van het PSA-concern... :roll: Jammer, maar helaas wel enigszins begrijpelijk.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Joske » 26 jan 2011, 22:02

T is niet opgelost. Ik heb ook weet van 1tje die na een "upgradeset" toch 10 000km goed gelopen heeft. Staat nu bij de dealer voor de 2de maal op een goede 45 000km.
Als die problemen er niet waren was de motor in de opvolger van mijn 206 een THP geworden, nu is t gewoon weer een HDi. :oops:
www.peugeotforum.be <- By Pug Drivers Belgium vzw
--
1991 - 309 GTi16
2003 - 206 Enfant Terrible 1.4HDi [Sold]
2011 - RCZ HDi GT
Avatar gebruiker
Joske
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 13 mei 2009, 20:57
Woonplaats: Hoeselt, Vlaanderen

Berichtdoor Leeuwtje » 26 jan 2011, 22:37

@Koffiemolen.
Mijn ouders hebben hun 3008 inderdaad binnen een jaar ingeruild omdat ze de aanhoudende problemen zat waren en het ernaar uitzag dat deze ook niet opgelost werden. Pikant detail is dat de 2e eigenaar de koop via gerechtelijke weg heeft laten ontbinden omdat hij ook niets dan ellende ondervond en de ware reden van de 1e inruil achterhaalde. De reden die hem was verteld was bleek een totaal andere :shock:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Koffiemolen » 27 jan 2011, 11:13

Leeuwtje schreef:@Koffiemolen.
Mijn ouders hebben hun 3008 inderdaad binnen een jaar ingeruild omdat ze de aanhoudende problemen zat waren en het ernaar uitzag dat deze ook niet opgelost werden. Pikant detail is dat de 2e eigenaar de koop via gerechtelijke weg heeft laten ontbinden omdat hij ook niets dan ellende ondervond en de ware reden van de 1e inruil achterhaalde. De reden die hem was verteld was bleek een totaal andere :shock:


Ok, dan had ik het inderdaad goed onthouden. Waarin rijden ze nu? Naar tevredenheid?
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Leeuwtje » 27 jan 2011, 23:26

na 40 jaar Peugeot rijden ze nu naar volle tevredenheid Volvo. Ze zijn van hun geloof gevallen zoals mijn pa het noemt en ze hadden het 20 jaar eerder moeten doen volgens zijn zeggen.
Koffiemolen schreef:
Leeuwtje schreef:@Koffiemolen.
Mijn ouders hebben hun 3008 inderdaad binnen een jaar ingeruild omdat ze de aanhoudende problemen zat waren en het ernaar uitzag dat deze ook niet opgelost werden. Pikant detail is dat de 2e eigenaar de koop via gerechtelijke weg heeft laten ontbinden omdat hij ook niets dan ellende ondervond en de ware reden van de 1e inruil achterhaalde. De reden die hem was verteld was bleek een totaal andere :shock:

Ok, dan had ik het inderdaad goed onthouden. Waarin rijden ze nu? Naar tevredenheid?
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Harrie » 10 feb 2011, 00:56

vandaag in ANWB Kampioen:
Familieauto's XXL
winnaar : Peugeot 5008 8)
quote: "De Peugeot doet solide aan, zit goed in zijn uitrusting en rijdt heerlijk comfortabel."
De testers zetten de 5008 bovenaan hun lijst mede vanwege de ruimte die de auto biedt: "Zonder dat de Peugeot er uit ziet als een busje".
zoonlief vind het verder opsommen van alle pluspunten zinloos: "Er is téveel om op te noemen, zó cool is de 5008 !"
------------------------------------------------------------------------------
Wel een beetje een scheef vergelijk... 5008 naast Seat Alhambra ( 10 mille duurder en veel groter... ) ;
Slopel Meriva ( met zelfmoordportieren ) en Honda Jazz ( ik heb een bloedhekel aan Jazz.. :mrgreen: )
Bij de Meriva zijn het echter geen zelfmoordportieren, maar handenkleuvers ! :evil:
Een vrouw van een van de testkoppels hield de middenstijl vast toen ze de kinderen achterin hielp,
papa trekt het voorportier dicht...... :shock: ."HO'w"! Bijna was ze haar vingers kwijt geweest... :!: :shock: :twisted: ( liep gelukkig nét goed af.... )
De Seat is groot, log, geen vergelijk, de Jazz klein maar met toch navenant veel binnenruimte.
Geen serieus vergelijk lijkt me, zeker niet qua nieuwprijzen en grootte/klasse. Maar zelfs DAN: wint de 5008 :D
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gilletti » 10 feb 2011, 09:34

Harrie schreef:"Zonder dat de Peugeot er uit ziet als een busje".


Grappig, toen ik vorig jaar op zoek was naar een nieuwe auto had mijn aanstaande wederhelft een heel duidelijke omschrijving over deze auto: "baksteen met een hap er uit" :o
Nu ja, dat is niet helemaal mijn mening maar ik heb toch maar voor de 308 gekozen. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Koffiemolen » 13 feb 2011, 12:14

Gilletti schreef:
Harrie schreef:"Zonder dat de Peugeot er uit ziet als een busje".


Grappig, toen ik vorig jaar op zoek was naar een nieuwe auto had mijn aanstaande wederhelft een heel duidelijke omschrijving over deze auto: "baksteen met een hap er uit" :o
Nu ja, dat is niet helemaal mijn mening maar ik heb toch maar voor de 308 gekozen. :wink:


Hij ligt in elk geval als een baksteen op de weg! :lol: En inderdaad, het concept 'mpv' levert meestal niet de meest aantrekkelijke vormgeving op (er staan er hier 2 voor de deur.. :roll: ) maar het is praktisch.

Over bakstenen gesproken: gisteren mijn pa geholpen met het ophalen van 16.000 !) klinkertjes. Hij had a een dag heen en weer gependeld met zijn 406 1.8 maar dat vond ik zonde van zijn koppelingsplaat en bovendien mag er achter 90% van de personenauto's maar zo'n 600 kg ongeremd achter (en geremd 1400). Dat was duidelijk: de remvertraging met volle aanhanger laat achter de 406 duidelijk te wensen over. De 5008 mag 750 kg (!) ongeremd trekken (tegen maar 1.050 geremd :?: ).*

Nou, dat was ook wel duidelijk: de 5008 is er voor gemaakt. Je voelt bijna niks van zo'n zware aanhanger. Nu heeft de 5008 natuurlijk ook een fors hogere eigen massa.

*) Ik heb hier al eens een topic over geopend. Om de willekeur nog eens verder te demonstreren: onze Toyota mag geremd 1.400 kg trekken (meer dan de 5008) maar ongeremd maar weer 450 (!!) kg. Dat is bijna 1.000 kg verschil, bij mijn 5008 is het verschil maar 300 kg. Tja...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Koffiemolen » 24 feb 2011, 17:01

Joske schreef:T is niet opgelost. Ik heb ook weet van 1tje die na een "upgradeset" toch 10 000km goed gelopen heeft. Staat nu bij de dealer voor de 2de maal op een goede 45 000km.
Als die problemen er niet waren was de motor in de opvolger van mijn 206 een THP geworden, nu is t gewoon weer een HDi. :oops:


Dat lijkt helaas te kloppen: mijn collega's (de een een 5008 THP, de ander een C4 Picasso THP) hebben beiden de modificatie gekregen en daarna nog diverse aanpassingen maar liepen na enige tijd toch weer tegen dezelfde problemen aan. De collega met de 5008 is het echt spuugzat, die valt echt elke week wel een keer stil. Hij is redelijk ten einde raad en zou het liefst van z'n auto af willen. Maar dat is dus niet zo makkelijk met een lease-auto... :roll:
Pfff...als je dat hoort dan prijs ik me gelukkig met mij 5008. Nu bijna 35k zonder storingen. Alleen de lichte speling in het stuurhuis (wordt niet erger), verder geen noemenswaardige storingen gehad.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten