Einde lief en leed Peugeot 5008

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 22 dec 2011, 18:13

tout est beau avec une... schreef:Let er alleen maar eens op hoe vaak je ABS ingrijpt in dit jaargetijde op bijvoorbeeld klinkerwegen en dergelijke: met winterbanden duidelijk minder vaak.
Maar dat is mijn mening.M.Vr.Gr.Marco.


Nou, bij mij is het niet mijn mening, maar gewoon mijn waarneming na het lezen van vele vele tests in Kampioen en Autoweek. Het is inmiddels in alle onderzoeken aangetoond dat een zomerband overall onder winterse omstandigheden beter presteert, maar dat winterbanden alleen onder heel specifieke op een paar deelterreinen beter presteert. Die omstandigheden hebben we dit jaar nog niet gehad. Veel mensen denken dat op nattig wegdek onder de 7 gr een winterband een kortere remweg heeft. Niet waar. En zelfs op nat gestrooid wegdek onder de 0 graden tot -4 (gestrooid en dus nog niet ijs) heeft ook de zomerband een kortere remweg. De winterband is dus net als een sneuwketting een heel specifiek stukje gereedschap. En de meeste mensen zetten hem in NL dus generiek (op kalenderdatum ipv SPECIFIEK -op sneeuw en ijs- op weersomstandigheden) in. Gemiste kans en goed voor de commercie.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Harrie » 22 dec 2011, 19:40

ach, gewoon met aangepaste rijstijl rijden. Bij onze 406 heeft de ABS nog maar 1 keer ingegrepen,
namelijk toen de 406 1 maand oud was, op een opgevroren brug bij Aggersund in DK. Daarna nooit meer.
on-topic maar weer over de 5008. voor bandjes hebben we andere topics ( en oeverloze discussies ) :D
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Michael » 22 dec 2011, 19:50

Ik lease mn auto's niet, te duur en geen vrijheid .
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 24 dec 2011, 11:09

Michael schreef:Ik lease mn auto's niet, te duur en geen vrijheid .


Die keuze heb ik niet! Staat wel veel ander moois tegenover.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 05 jan 2012, 23:24

Mijn werkgever heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaamheid en kostenbewustzijn (en daarmee handhaven van een financieel solide positie) hoog in het vaandel en daarom besloten de leaseregeling aan te passen. Overigens had ik dat ook zelf geadviseerd bij het zoeken naar besparingspotentieel. Onze autoleaseregeling was erg riant met vrijwel onbeperkte merk- en modellenkeuze. En daar zat ook veel 'vies' spul tussen, los van dat zoiets duur is in de exploitatie.
Resultaat is drastische keuzebeperking en een heel streng CO2-beleid: diesel max 116g/km en benzine 140 g/km. Dat betekent op dit moment dat je bent aangewezen op de a-label ecomodellen. De normleasebedragen zijn niet aangepast. Maar dan de keuze...in mijn functiegroep (t/m directie) is de keuze beperkt tot Audi A4, VW Passat of Skoda Superb! Uiteraard mag er ook gekozen worden voor kleinere modellen zoals A3 en Golf, Octavia.
Het zijn zeker geen verkeerde auto's laat dat voorop staan en degene die er een probleem mee hebben, hebben een luxeprobleem. Maar enigzins saai zal het wel worden op het P-terrein...Wel een geluk dat ik juist in de fase met pasgeboren kinderen in een mpv kon rijden (handig!) en dat ik als volgende auto toch al van pan was om voor een station te gaan. Maar dat wordt dus geen 508 break... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor SV605 » 05 jan 2012, 23:47

In dat geval zou ik met de daarbij behorende bijtelling deze "Fahrbare Untersatze " lekker laten staan en in die heerlijk comfortabele 505 of open 504 gaan rijden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !!

groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Gilletti » 06 jan 2012, 09:22

Koffiemolen schreef:Maar dat wordt dus geen 508 break... :roll:


Het duurt nog even toch? Wie weet wat er tegen die tijd weer allemaal te koop is.

Ach, over dat soort leaseregeling beslissingen maak ik me al tijden niet meer druk.
Nog nooit een werkgever getroffen waar ik volledig vrij was om te kiezen (merken, soort, kleur).
De regeling die ik nu heb door m'n leasebedrag voor een privé auto te gebruiken bevalt uitstekend.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 06 jan 2012, 22:21

Ja heren, ik maak me er sowieso ook niet druk om. Het is een luxeprobleem. Daarbij: verandering van spijs doet eten. Ook wel eens leuk om in iets te rijden wat je van nature wellicht eerst had laten staan. Zo is onze Toyota Verso (ook nu weer nummer 1 Nationale Tevredenheidtrofee) een daverend succes, wat een heerlijk betrouwbare en solide auto! M.n. de soliditeit valt me enorm op en dan is de 5008 toch ook echt geen gammele kar. Maar wel met iets meer scrupules...
En i.h.k.v. 'er is meer op de wereld' staat er ook ineens een Citroen in mijn garage. En er zijn meer merken die ik een warm hart toedraag.
Besteedbaar leasebedrag is bij ons wel gekoppeld aan functie maar los van -andere- inkomenscomponenten en dus ook niet uitwisselbaar. Km-vergoeding kan bij mijn weten niet, laat staan dat ik de 505 of ID ga 'leasen'.
En bijtelling? Tja, ik betaal nu ook gewoon 25%. Als ik er vanaf wil kan ik straks ook kiezen voor de nieuwe Golf VII met plug-in hybridemotor. Die heeft vanaf 2014 ook maar 7% bijtelling. Neem dan een hele 'dikke' highline, dan heb je ook het beste van 2 werelden. Die nieuwe Golf ziet er trouwens best OK uit, heb ze op de Golf V na nooit lelijk gevonden.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 15 jan 2013, 18:53

Tja, ik betaal nu ook gewoon 25%. Als ik er vanaf wil kan ik straks ook kiezen voor de nieuwe Golf VII met plug-in hybridemotor. Die heeft vanaf 2014 ook maar 7% bijtelling. Neem dan een hele 'dikke' highline, dan heb je ook het beste van 2 werelden. Die nieuwe Golf ziet er trouwens best OK uit, heb ze op de Golf V na nooit lelijk gevonden.


Allemaal leuk met die hybrides, maar er zijn er maar 2 waar je een karretje of vouwwagen achter mag hangen en dat zijn de -exorbitant dure- Volvo V60 plugin hybrid en de in mijn ogen veel mooiere 508 hybrid4 (of 3008 hybrid4).
Daar kwam ik tijdens de nkeuwjaarsreceptie van de PCN achter!

In het nieuwe leasebeleid van mijn werkgever ben ik gehouden tot een keuze voor de merken van importeur Pon, met uitzondering voor een hybride...zie hier demogelijke escape! Dit mag, zolang VW geen vergelijkbare hybride in het assortiment heeft. Valt in 2013 niet meer te verwachten...de Golf is niet vergelijkbaar qua klasse. Kortom: er is hoop aan de horizon, want eerlijk is eerlijk, de 508 scoort hoge ogen en is uiteindelijk de mooiste van het stel.
En de 5008? Die doet het intussen prima, geen problemen meer gehad, een kleine ton verder.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 15 jan 2013, 20:41

Gelukkig dat je betere ervaringen nu hebt met de 5008. Schept een band met de auto zeg ik maar.
Mijn kennis die de 5008 heeft, heeft vorige week een wiellager moeten laten vervangen nadat hij een band had die verkeerd afsleet en het wiellager te veel deed trillen (aldus de garage). 2 nieuwe banden en een wiellager dus.
Hij is verder nog steeds tevreden, sprak met m afgelopen zaterdag.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 17 jan 2013, 11:23

Als jet erover hebt...en alsof de duvel ermee speelt...toch een kleine kink in de kabel.
Ik had de afgelopen maanden last van gezwollen neusslijmvliezen en geprikkelde bovenste luchtwegen, beetje allergie achtig. Huisarts kn het niet verklaren, schreef neusspray voor, maar dat is natuurlijk een lapmiddel. In de kerstvakantie heb ik bijna niet in de auto gezeten en was het weg. Na de kerstvakantie kwamen de klachten terug. Dan ga je nadenken...het enige verschil dat ik kon ontdekken in mijn leven was het aantal uren in de auto. Toen dacht ik aan bacterien en schimmels in het climate control systeem. Filter wordt bij elke grote beurt vervangen, maar dat is maar eens in de 40k, dat is bij mij meer dan een jaar. Bovendien doodt dat niet de bacterien in de luchtkanalen, die doodt je met speciale behandeling.
Ik heb de 5008 gisteren dus weggebracht voor nieuw filter plus behandeling. Bij aankomst dacht ik ook ineens aan de vorige keer waarbij er bij de beurt een verstuiver bleek te lekken. De monteur gaf toen aan dat de vernevelde diesel zo in het imterieur trechtkomt en dat dat erg ongezond (carcinogeen en allergeen) is. Dus gisteren maar even aangegeven om ook naar de verstuivers te kijken. Want de vernevelde diesel ruik je niet in je interieur, daar is de concentratie te laag voor.
Eind vd dag opgehaald en wat bleek: weer een verstuiver lek! Hij lekte fors en heben hem weer vastgedraaid. Blijkt een euvel bij deze dieselmotoren. Mimn klachten zouden nu over moeten zijn.
Zou ik verzuim en doktersbezoek nu bij Peugeot kunnen claimen? Ik vind het lullig dat mijn werkgever daar nu voor opdraait... :wink:

Hier een kopie van de tekst op het productveiligheidsinformatieblad voor diesel van Shell Nederland. De symptomen zijn precies die ik een paar maanden heb gehad...

Gezondheidsrisico's Tekenen en Symptomen Gevaren voor de veiligheid : : : : Carcinogeen, categorie 3. Schadelijk. Milieugevaarlijk. In lichte mate irriterend voor de luchtwegen. Inademing van hoge dampconcentraties kan verzwakking van het centrale zenuwstelsel (CZN) veroorzaken, leidend tot duizeligheid, een lichtgevoel in het hoofd, hoofdpijn en misselijkheid. Kan lichte huidirritatie veroorzaken. Herhaalde blootstelling kan een droge of een gebarsten huid veroorzaken. Schadelijk: Kan longschade veroorzaken na verslikken
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2013, 11:41

Dus toch maar een shoarmadiesel kopen, die zijn minder slecht voor t milieu en de gezondheid blijkbaar al beweert Den Haag anders. :mrgreen:
Wel vreemd dat een verstuiver lekt, lekken die dan op de aansluiting met de leiding? Als ze aan de onderkant lekken zouden ze in t inlaatkanaal moeten lekken en zou de motor slecht lopen. Die diesel staat natuurlijk onder enorme druk en dan is elk miniem lekje voer voor nevelvorming.
Vreemd geval maar wel fijn dat t zo opgelost zou moeten zijn. Beterschap
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 17 jan 2013, 15:27

MarcoWetzels schreef:Dus toch maar een shoarmadiesel kopen, die zijn minder slecht voor t milieu en de gezondheid blijkbaar al beweert Den Haag anders. :mrgreen:
Wel vreemd dat een verstuiver lekt, lekken die dan op de aansluiting met de leiding? Als ze aan de onderkant lekken zouden ze in t inlaatkanaal moeten lekken en zou de motor slecht lopen. Die diesel staat natuurlijk onder enorme druk en dan is elk miniem lekje voer voor nevelvorming.
Vreemd geval maar wel fijn dat t zo opgelost zou moeten zijn. Beterschap


Weet niet precies waar het lekte, ze testen het gewoon met zeepsop in elk geval. Deze week pas 2 flinke ritten gemaakt, dus de klachten vielen mee. Ben benieuwd of ik het ga merken. Aircofilter waren ze nog niet aan toe gekomen en ze dachten dat dit toch eerder de oorzaak was. Evt. Kan het filter nog met de apk mee, hij is bijna 3 jaar oud, een diesel moet dan al voor het eerst naar de keuring ivm verplichte roetmeting, wat raar isbij een auto met FAP.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor joospeugeot » 17 jan 2013, 16:10

zal wel tussen de houder en cilinderkop lekken. vergelijk t beetje met een losse bougie. je mist dan compressie oa en langs de verstuiver word dan een uitlaat :mrgreen:
remedie : verstuiver eruit, nieuwe afdichtringen en weer opnieuw vastzetten. zullen wel klemverstuivers in zitten
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2013, 16:15

Dat zou je toch moeten merken aan t lopen van de motor, of t niet lopen er van?? Die diesel bouwt best wat compressie op lijkt me en een lek langs de verstuiver zal t vermogen negatief beinvloeden. Ik zeg niet dat t niet kan maar dan zou je toch wat moeten merken aan de loop van de motor niet?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 17 jan 2013, 21:13

MarcoWetzels schreef:Dat zou je toch moeten merken aan t lopen van de motor, of t niet lopen er van?? Die diesel bouwt best wat compressie op lijkt me en een lek langs de verstuiver zal t vermogen negatief beinvloeden. Ik zeg niet dat t niet kan maar dan zou je toch wat moeten merken aan de loop van de motor niet?


Dat zou je zeggen, maar de 5008 is zo stil dat dat niet waarneembaar is. Alleen met open motorkap hoor je hem iets sissen, maar ze hadden zeepsop nodig. Vermogen, tja, de meeste stoplichtsprintjes win ik blijkbaar nog op 3 pitten... :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2013, 21:22

Goeie auto's die Peugeots, het gaat pas fout als er Bie-Em-DobbelJoe Shit in komt.
Zoals een mini liefhebber (ja de echte, niet de BMW 0 serie) achterop had staan: True Brit, not some BMW shit! (don't kill the messenger)
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor eas1964 » 17 jan 2013, 21:31

Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2013, 21:45

Voorsprong door techniek op de 2e plaats met slechtste auto...... gevolgd door........ Peugeot op de 6e plaats, valt me toch mee.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor eas1964 » 17 jan 2013, 21:53

volgens mij lees je het verkeerd om , bovenaan slecht ..... en dan steeds minder slecht .........
en op de 7e plaats :lol: ... maar afijn , je moet eigenlijk in het onderste lijstje staan .
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor joospeugeot » 17 jan 2013, 22:15

MarcoWetzels schreef:Goeie auto's die Peugeots, het gaat pas fout als er Bie-Em-DobbelJoe Shit in komt.
Zoals een mini liefhebber (ja de echte, niet de BMW 0 serie) achterop had staan: True Brit, not some BMW shit! (don't kill the messenger)


gelukkig heb je er zelf ook een bmw motor in liggen (in de 308) :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2013, 22:22

Ja, helaas wel. Maar ik rook niet :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor joospeugeot » 17 jan 2013, 22:29

Koffiemolen schreef:
MarcoWetzels schreef:Dat zou je toch moeten merken aan t lopen van de motor, of t niet lopen er van?? Die diesel bouwt best wat compressie op lijkt me en een lek langs de verstuiver zal t vermogen negatief beinvloeden. Ik zeg niet dat t niet kan maar dan zou je toch wat moeten merken aan de loop van de motor niet?


Dat zou je zeggen, maar de 5008 is zo stil dat dat niet waarneembaar is. Alleen met open motorkap hoor je hem iets sissen, maar ze hadden zeepsop nodig. Vermogen, tja, de meeste stoplichtsprintjes win ik blijkbaar nog op 3 pitten... :mrgreen:


3 pitten is toch echt wat overdreven :mrgreen: . maar je zult een ietsje pietsje vermogen missen, waarschijnlijk niet merkbaar. als je lang genoeg doorrijdt dan komen er wel problemen van denk ik zelf. kop beschadigt en of verstuiver. dan gaat t echt poen kosten.

bij de auto met de ster (niet in de voorruit) komt dit bij de cdi modellen heeel veeel voor
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor eas1964 » 17 jan 2013, 22:34

MarcoWetzels schreef:Ja, helaas wel. Maar ik rook niet :mrgreen:


dan had ik zo'n ding nooit gekocht :roll:
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2013, 23:16

Beetje meer respect voor mijn auto he. Dat er een BMW motor in ligt wil niet zeggen dat er geen Peugeot omheen is gebouwd.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten