Einde lief en leed Peugeot 5008

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor eas1964 » 17 jan 2013, 23:35

MarcoWetzels schreef:Beetje meer respect voor mijn auto he. Dat er een BMW motor in ligt wil niet zeggen dat er geen Peugeot omheen is gebouwd.


ik las dit
MarcoWetzels schreef:Goeie auto's die Peugeots, het gaat pas fout als er Bie-Em-DobbelJoe Shit in komt.
Zoals een mini liefhebber (ja de echte, niet de BMW 0 serie) achterop had staan: True Brit, not some BMW shit! (don't kill the messenger)


en dan verwacht ik niet dat je zelf zoiets zou kopen ....
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 28 feb 2014, 12:29

Koffiemolen schreef:
Michael schreef:Ik lease mn auto's niet, te duur en geen vrijheid .


Die keuze heb ik niet! Staat wel veel ander moois tegenover.


De oplettende lezer had het misschien al gezien: in onderstaand lijstje heeft de 5008 plaatsgemaakt voor de Volvo XC70.

Tijden veranderen en omdat het leasebeleid van mijn werkgever nu nog verder is uitgekleed qua keuzemogelijkheden plus dat er t.g.v. reorganisatie veel gebruikte auto's (met veelal hoge kataloguswaarde en 25% bijtelling) in de pool zitten heb ik na enig getouwtrek met mijn werkgever afstand mogen doen van de lease-auto en rijd ik nu met km-vergoeding. Het leasecontract van de Peugeot 5008 liep 19 maart af maar omdat ik de Volvo inmiddels al in bezit heb mocht ik de Peugeot eerder inleveren. Een blok aan het been minder, want anticiperend op dit scenario reed ik sinds 1 januari alleen nog zakelijk met de 5008, dus stond hij in de weekenden als extra auto eerder in de weg dan dat ik er lol van had. En o.b.v. ultieme keuzevrijheid heb ik gekozen voor een auto die ik al jaren erg mooi vind, de ideale samensmelting van robuust, elegant, chique maar nooit patserig.

De 5008 is nu dus voor een zacht prijsje met 127.000 km te koop via BLOC (Businesslease Occasion Centre).

Persoonlijk zou ik hem om meerdere redenen niet kopen. In zijn algemeenheid dan, want als je wel voor een 5008 HDi van 2010 gaat heeft de mijne een aantal USP's die andere van hetzelfde bouwjaar niet hebben. Dat betreft een nieuw gemodificeerde stuurkolom dat alleen op aangeven van klachten door de dealer (garantie) wordt vervangen en een fraai leerpakket dat je niet vaak in een 5008 tegenkomt. Qua stuur: de meeste eigenaren zijn zich niet bewust van de speling op de kruiskoppelingen van het eerste type stuurhuis (3008 en 5008) en rijden daar dus nog vrolijk (?) mee rond. Ik heb 2 eerste type stuurkolommen gehad en na productmodificatie dus een 3e en die was goed (nazomer 2013 gemonteerd). Ik heb dus het leeuwendeel van de leasecontractperiode met een onvolmaakte stuurinrichting rondgereden. Met veel ongemak en ergernis tot gevolg. Laatste zomer op Corsica was het echt rampzalig. Slechte wegen, de spelingen gaven enorm veel lawaai (metaal op metaal klapperen) in het interieur. Jammer dat het nu pas is opgelost, ook seriematig. Mijn schoonvader had een 3008 van eind 2009 die had het ook (heeft ie niks aan laten doen). Zijn nieuwe 3008 van herfst 2013 heeft het niet meer.

Om verder kort te gaan nog wat ander leed die voor mij wel mede bepalen dat ik privé geen 5008 zou kopen:
-opnieuw schimmels in het climate control systeem (gezwollen luchtwegen, stank) -> opnieuw gereinigd
-defect mechaniek van stoel RA
-afgebroken verstellingshandle passagiersstoel (is hooguit 3x versteld in de levensduur) -> vastgelijmd
-ruitensproeiers vielen uit, pomp liep wel: gebroken slang t.h.v. scharnier motorkap t.g.v. defect bevestigingsklemmetje van een hoog made in China gehalte -> beu om naar dealer te gaan, dus zelf met siliconenstent gerepareerd -> beter dan ooit!
-luidruchtig onderstel sinds ongeveer 100.000 km -> droge silentrubbers? -> niet laten onderzoeken
-trilling in stuur bij ca 125 km/u -> bleef terugkeren ondanks 2x per jaar bandenwissel met balanceren en af en toe uitlijnen
-zeer onnauwkeurige km-teller -> kwam ik achter t.g.v. rittenadministrate met GPS-app. Er staat nu 127.000 op de teller, maar ik vermoed dat het maar amper meer dan 115.000 km's zijn (voordeel: ik heb met de 5008 nooit een boete voor te hard rijden gehad)

In zijn algemeenheid zou ik een 5008 niet prive kopen omdat hij relatief duur is in de exploitatie vanwege de matige bouwkwaliteit, maar ook vanwege het hoge omslagpunt met huidige diesleprijzen. Verder kun je er geen caravan mee trekken vanwege zijn lage max trekgewicht (max 1050!!) t.o.v. hoog eigen gewicht (wat raar is).
Waar je hem wel voor moet kopen zijn: goede stoelen, in mijn geval het leerpakket, relatief lage verbruik (6,3 liter/ 100 km overall) en praktische mogelijkheden plus ruimte.

Al met al vond ik het voor een 'busje' een hele fraaie auto met een prettige zit, fijne dieselmotor (wel relatief veel toeren op de snelweg), laag verbruik en ruimte (hoog). Daarmee was het een ideale auto in de afgelopen levensfase met net geboren en peuterende kinderen. Nu past een gewone grote stationwagon beter bij mij. De hoge zit ben ik echter gaan waarderen. Daarnaast zocht ik naar robuuste bouwkwaliteit, een hoog actief en passief veiligheidsniveau, een fijne automaat en 'wat extra power' achter de hand (onder de voet). En toen kwam ik per ongeluk bij een Zweedse Peugeot uit... :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Michael » 28 feb 2014, 14:28

Ook ik ga weer terug nar Volvo.
Waarom weer Volvo...Joost en ik kochten( kregen) een 940 in zeer goede staat. op het eerste gezicht 100.000 of wat meer gelopen. Maar groot was de verbasing, KM stand 712.000 km en rijdt nog super goed.
Oude eigenaar is vriend van Joost, auto is goed onderhouden alleen 1 maal lekke koppakking.
Verder doet alles het nog geen kapotte schakelaars of stoelen, geen roest en start altijd !
Kijk dat is kwaliteit !!

De 940 blijft voor de fun, dagelijks , de V60 hybride. Scheelt 900euro prive netto per maand tov de Q5 , en voor de zaak een paar zakken met subsidie.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Veel lief, steeds minder leed nieuwe 5008

Berichtdoor eas1964 » 28 feb 2014, 15:15

Koffiemolen schreef:
Koffiemolen schreef:
Michael schreef:Ik lease mn auto's niet, te duur en geen vrijheid .


Die keuze heb ik niet! Staat wel veel ander moois tegenover.


De oplettende lezer had het misschien al gezien: in onderstaand lijstje heeft de 5008 plaatsgemaakt voor de Volvo XC70.

Tijden veranderen en omdat het leasebeleid van mijn werkgever nu nog verder is uitgekleed qua keuzemogelijkheden plus dat er t.g.v. reorganisatie veel gebruikte auto's (met veelal hoge kataloguswaarde en 25% bijtelling) in de pool zitten heb ik na enig getouwtrek met mijn werkgever afstand mogen doen van de lease-auto en rijd ik nu met km-vergoeding. Het leasecontract van de Peugeot 5008 liep 19 maart af maar omdat ik de Volvo inmiddels al in bezit heb mocht ik de Peugeot eerder inleveren. Een blok aan het been minder, want anticiperend op dit scenario reed ik sinds 1 januari alleen nog zakelijk met de 5008, dus stond hij in de weekenden als extra auto eerder in de weg dan dat ik er lol van had. En o.b.v. ultieme keuzevrijheid heb ik gekozen voor een auto die ik al jaren erg mooi vind, de ideale samensmelting van robuust, elegant, chique maar nooit patserig.

De 5008 is nu dus voor een zacht prijsje met 127.000 km te koop via BLOC (Businesslease Occasion Centre).

Persoonlijk zou ik hem om meerdere redenen niet kopen. In zijn algemeenheid dan, want als je wel voor een 5008 HDi van 2010 gaat heeft de mijne een aantal USP's die andere van hetzelfde bouwjaar niet hebben. Dat betreft een nieuw gemodificeerde stuurkolom dat alleen op aangeven van klachten door de dealer (garantie) wordt vervangen en een fraai leerpakket dat je niet vaak in een 5008 tegenkomt. Qua stuur: de meeste eigenaren zijn zich niet bewust van de speling op de kruiskoppelingen van het eerste type stuurhuis (3008 en 5008) en rijden daar dus nog vrolijk (?) mee rond. Ik heb 2 eerste type stuurkolommen gehad en na productmodificatie dus een 3e en die was goed (nazomer 2013 gemonteerd). Ik heb dus het leeuwendeel van de leasecontractperiode met een onvolmaakte stuurinrichting rondgereden. Met veel ongemak en ergernis tot gevolg. Laatste zomer op Corsica was het echt rampzalig. Slechte wegen, de spelingen gaven enorm veel lawaai (metaal op metaal klapperen) in het interieur. Jammer dat het nu pas is opgelost, ook seriematig. Mijn schoonvader had een 3008 van eind 2009 die had het ook (heeft ie niks aan laten doen). Zijn nieuwe 3008 van herfst 2013 heeft het niet meer.

Om verder kort te gaan nog wat ander leed die voor mij wel mede bepalen dat ik privé geen 5008 zou kopen:
-opnieuw schimmels in het climate control systeem (gezwollen luchtwegen, stank) -> opnieuw gereinigd
-defect mechaniek van stoel RA
-afgebroken verstellingshandle passagiersstoel (is hooguit 3x versteld in de levensduur) -> vastgelijmd
-ruitensproeiers vielen uit, pomp liep wel: gebroken slang t.h.v. scharnier motorkap t.g.v. defect bevestigingsklemmetje van een hoog made in China gehalte -> beu om naar dealer te gaan, dus zelf met siliconenstent gerepareerd -> beter dan ooit!
-luidruchtig onderstel sinds ongeveer 100.000 km -> droge silentrubbers? -> niet laten onderzoeken
-trilling in stuur bij ca 125 km/u -> bleef terugkeren ondanks 2x per jaar bandenwissel met balanceren en af en toe uitlijnen
-zeer onnauwkeurige km-teller -> kwam ik achter t.g.v. rittenadministrate met GPS-app. Er staat nu 127.000 op de teller, maar ik vermoed dat het maar amper meer dan 115.000 km's zijn (voordeel: ik heb met de 5008 nooit een boete voor te hard rijden gehad)

In zijn algemeenheid zou ik een 5008 niet prive kopen omdat hij relatief duur is in de exploitatie vanwege de matige bouwkwaliteit, maar ook vanwege het hoge omslagpunt met huidige diesleprijzen. Verder kun je er geen caravan mee trekken vanwege zijn lage max trekgewicht (max 1050!!) t.o.v. hoog eigen gewicht (wat raar is).
Waar je hem wel voor moet kopen zijn: goede stoelen, in mijn geval het leerpakket, relatief lage verbruik (6,3 liter/ 100 km overall) en praktische mogelijkheden plus ruimte.

Al met al vond ik het voor een 'busje' een hele fraaie auto met een prettige zit, fijne dieselmotor (wel relatief veel toeren op de snelweg), laag verbruik en ruimte (hoog). Daarmee was het een ideale auto in de afgelopen levensfase met net geboren en peuterende kinderen. Nu past een gewone grote stationwagon beter bij mij. De hoge zit ben ik echter gaan waarderen. Daarnaast zocht ik naar robuuste bouwkwaliteit, een hoog actief en passief veiligheidsniveau, een fijne automaat en 'wat extra power' achter de hand (onder de voet). En toen kwam ik per ongeluk bij een Zweedse Peugeot uit... :mrgreen:


je zou dat als particulier mee maken ... dan is je portemonnee gauw leeg , en je buik er van vol :shock:
veel plezier met de Volvo , en in mijn ogen een schitterende auto !
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Gilletti » 28 feb 2014, 15:17

Wat voor subsidie krijg je nog meer Michael? Macbook subsidie? Subsidie voor het faciliteren van Hollandse topartiesten? :mrgreen:

Mooie wagens hoor die Volvo's. Beiden veel plezier ermee!
En die 940, ik heb hem gezien. Op wat lakschade na staat ie nog fris op de bandjes. Topbak!

Die 5008 gauw vergeten. Jammer hoor dat ze het bij zo'n recente wagen nog niet voor elkaar hadden.
Mijn nieuwe 308 voelt gelukkig alweer als een hele stap vooruit.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 28 feb 2014, 15:25

Overall is de 940 waarschijnlijk de allerbeste Volvo ooit in productie geweest. Motorisch niet heel spannend, maar net als een XN1-blok zeer robuust.

Zakelijk is de V60 PIH natuurlijk een auto waar je niet om heen kunt. Als ik een eigen bedrijf had kocht ik hem ook. Vanwege de overheidssubsidie (betaald met de fictieve opbrengst van de gewijzigde MRB-regeling voor youngtimers?) heb je er ook nog nauwelijks afschrijving aan, want normaliter is een nieuwe auto economisch gezien natuurlijk niet interessant.

Volvo is sowieso erg sterk bezig, nu met die nieuwe D4-motor met 190 pk uit een 'gewone' dieselmotor en toch maar 85 g CO2-uitstoot. Niks geen ingewikkelde en dure hybridetechniek! Slim, gewoon heel slim. Die auto's houden bovendien een hoge restwaarde, want zijn voor de particulier straks ook nog interessant. Want wie durft er straks privé een 508 hybrid4 aan te schaffen? Het zal koudwatervrees zijn, maar ik denk dat velen dat niet aandurven, die kopen dan wel een e-HDI als ze zo nodig diesel willen rijden, heb je nog een station ook...

Maar terug naar onze Leeuw: een 940 mag dan goed zijn, ik breek ook een lans voor de 405! Er is nog steeds geen auto waarmee ik meer (probleemloze) km's heb gereden dan met een 405. En mijn 405 RG voelt met zijn 24 jaar nog altijd strakker dan mijn zojuist ingeleverde 5008 van bijna 4 jaar oud!

Laten we hopen dat de nieuwe 308 dat niveau weer haalt (dus niet alleen verkoopcijfers maar ook reputatie, die laatste miste de 307!)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor joospeugeot » 28 feb 2014, 23:26

de 405 in de bijtelling zetten :wink:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Harrie » 28 feb 2014, 23:44

Veel fijne kilometers met jullie Volvo's, Koffiemolen en Michael :wink:
inderdaad, oerdegelijk en standaard al decennia kwalitatief erg goed, en ook nog eens een zeer hoog veiligheidsniveau.

Als er geen speling op die kruiskoppelingen had gezeten, was je ervaring en oordeel over de 5008
vast veel positiever geweest, Koffiemolen :wink: . Bij aflevering ontstond er al irritatie, en dan is het nét
alsof er iets blijft kleven aan die 5008, bij Peugeot gaat het tenslotte altijd om gevoel.
Ik vond, en vind nog steeds, dat zowel de 3008 als de 5008 een prachtige en praktische auto is.
De 308, 208, 2008 zullen moeten bewijzen dat het nu weer beter is met de kwaliteit, en die indruk is er al.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Harrie » 28 feb 2014, 23:46

joospeugeot schreef:de 405 in de bijtelling zetten :wink:

Als je niet least, heb je toch geen bijtelling ?
ik vind die auto-reclame's met "SLECHTS X % BIJTELLING" altijd misleidend en negatief, alsof elke TV-kijker een lease-klant is.... :roll:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor joospeugeot » 28 feb 2014, 23:52

Harrie schreef:
joospeugeot schreef:de 405 in de bijtelling zetten :wink:

Als je niet least, heb je toch geen bijtelling ?


dat klopt volkomen inderdaad. je zou de 405 natuurlijk voor 250 euro aan je baas kunnen, en dan betaal je maar 35% procent over 250 euro bijtelling :mrgreen: . de rest moet de baas dan ook betalen, benzine (of een lpg-installatie), onderhoud, verzekering etc.......
rij je een goede 405 voor maar heel weining :mrgreen: , nadeel is dat t niet meer jouw 405 is :?
voordeel voor de baas : een 405 staat nooit stil :wink: (mits goed onderhouden :!: )
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Michael » 01 maart 2014, 00:09

Ik lease niet , koop gewoon m'n auto's en natuurlijk bijtelling !
De auto's staan " op de zaak" en dus 25 % voor de Audi . Bij de Volvo 7 % en KIA en MIA en versneld afschrijven en geen motorrijtuigen belasting .
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 01 maart 2014, 17:08

Helemaal gelijk Harrie, het begon inderdaad al niet goed met de aflevering. Maar bottomline heb ik er 127.000 veilige kms mee gemaakt en nooit stilgestaan. Peugeots zijn vaak krakende wagens, maar die gaan het langst mee volgens het gezegde.

@Michael: niet helemaal volledig, want niet jijzelf bent degene die de auto koopt. Jij handelt namens een rechtspersoon, dus jij koopt hem niet als natuurlijke persoon. Is dus een geheel andere situatie. En als ondernemer heb je in NL een streep
je voor bij de BD...zeker als het op dit soort gesubsidieerde automobiliteit aan komt.

Vwb 405 op naam werkgever, creatief idee, maar ik werk bij een bedrijf met 7 miljard omzet per jaar. Bij ons is alles lean en mean, gestandaardiseerd, gekaasschaafd, ontdaan van welke flexibiliteit dan ook, want dat kost geld. Onde size fits all, dat is het beleid, geen uitzonderingen, gelijke monniken, gelijke kappen. Lekker calvinistisch en dus echt Nederlands. :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Michael » 01 maart 2014, 23:22

Ik koop de auto's zakelijk , dus gewoon bijtelling .
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor MarcoPeus » 02 maart 2014, 00:27

joospeugeot schreef:
Harrie schreef:
joospeugeot schreef:de 405 in de bijtelling zetten :wink:

Als je niet least, heb je toch geen bijtelling ?


dat klopt volkomen inderdaad.


Klopt niet, als je een auto die de zaak betaald, v.w.b. aanschaf/afschrijving/reparaties/MRB/verzekering, privé (meer dan 500km) rijdt, dan betaal je bijtelling over de nieuwwaarde cq dagwaarde (boven de 15 jaar).
Rij je de auto niet privé dan moet je een sluitende KM registratie hebben en een verklaring dat je de auto niet privé gebruikt.
Percentage is model afhankelijk.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 02 maart 2014, 10:32

Michael schreef:Ik koop de auto's zakelijk , dus gewoon bijtelling .


dus bij privegebruik van > 500 km per jaar inderdaad gewoon bijtelling, omdat je dan een aanmerkelijk privevoordeel hebt van het gebruik van de zakelijke auto. Even voor de volledigheid voor de lezers die niet vertrouwd zijn met het fenomeen zakelijke auto. Overigens, de auto is dan dus niet van jezelf, gaat het bedrkjf op de fles, ben je je auto meteen kwijt. Bij privebezit moet er kets meer aan de hand zijn... :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Michael » 02 maart 2014, 18:19

De zaak is mijn eigen zaak , niet privé omdat ik echt geen km registratie bij ga houden . Rommelen met privé gebruik doe ik ook niet , dus zit ik op m'n gemak op de blaren en betaal de bij telling .
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Mockenrue » 03 maart 2014, 02:06

Juist, gewoon incalculeren, en lekker onbeperkt overal heen kunnen gaan zonder angstzweet en calculator.

Ben je helaas wel meteen (ongewild) de oplossing voor de wekelijkse puzzle van het sportteam van je kind:

- "Wie kunnen er rijden dit weekend ?"

- "Nee, wij niet, want anders hebben we bijtelling ..."


Herkenbaar ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor Koffiemolen » 03 maart 2014, 09:34

Ja, helaas wel. Toen ik in het verleden een auto vd zaak kreeg moest ik eerst bewijzen dat ik tenminste 20k per naar ex woonwerk verkeer reed om voor een zakelijke auto in aanmerking te komen. Ik mocht er in die periode niet prive mee rijden, ook al had ik bijtelling willen betalen. Na een jaar mocht ik mijn 5008 bestellen.... Nu is de doctrine bij mijn werkgever nog strenger geworden en had ik er echt totaal geen zin meer in, gek he? Terwijl we ook een prima km vergoeding hebben.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Einde lief en leed Peugeot 5008

Berichtdoor eas1964 » 03 maart 2014, 10:53

toch grappig dat het verhaal niet meer over de gebreken van de 5008 gaan , maar nu over bijtelling en andere fiscale ellende :roll: :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Vorige

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten