Re: Citroën-hoekje
Geplaatst: 25 jun 2014, 00:04
Thx Harrie.
Inmiddels is de saxo weer rijdbaar.
Vandaag nieuwe koppeling, radiateur en stabi klem opgehaald. Ook de koppelings vork vervangen incl de bussen. Er zat inderdaad speling op en die pin gaat er met geen mogelijkheid meer uit dus de zaag er in en nieuw er op.
Niet goedkoop maar beter nu vervangen dan over een jaar en weer alles los moeten maken.
De afgebroken resten van de stabi beugel gingen na enkele uren weken in de WD5x8 makkelijk los. Draad opnieuw opgetapt en nieuwe bouten met beugel gemonteerd in een dun laagje kopervet. Die roesten niet meer zo snel vast.
Nieuwe koppeling gemonteerd, bak er op, alles aansluiten, assen d'r in en klaar. Toen de radiateur vervangen. Die was echt helemaal rot en aan vervanging toe. Was een sloop exemplaar.
Goed ontlucht en de kleine dondersteen kan weer rijden. Met dank aan PSH voor de snelle hulp. Al met al toch een uurje of 8-9 zoet mee geweest met z'n tweeën.
Op termijn wel nog de koppakking en distributie vervangen, koppakking lekt (TU, dus links voor) en distributie is misschien al 165.000 km oud. Voorpijp lekt ook trouwens dus die moet ook vervangen, nadeel: daar zit de kat in
Inmiddels is de saxo weer rijdbaar.
Vandaag nieuwe koppeling, radiateur en stabi klem opgehaald. Ook de koppelings vork vervangen incl de bussen. Er zat inderdaad speling op en die pin gaat er met geen mogelijkheid meer uit dus de zaag er in en nieuw er op.
Niet goedkoop maar beter nu vervangen dan over een jaar en weer alles los moeten maken.
De afgebroken resten van de stabi beugel gingen na enkele uren weken in de WD5x8 makkelijk los. Draad opnieuw opgetapt en nieuwe bouten met beugel gemonteerd in een dun laagje kopervet. Die roesten niet meer zo snel vast.
Nieuwe koppeling gemonteerd, bak er op, alles aansluiten, assen d'r in en klaar. Toen de radiateur vervangen. Die was echt helemaal rot en aan vervanging toe. Was een sloop exemplaar.
Goed ontlucht en de kleine dondersteen kan weer rijden. Met dank aan PSH voor de snelle hulp. Al met al toch een uurje of 8-9 zoet mee geweest met z'n tweeën.
Op termijn wel nog de koppakking en distributie vervangen, koppakking lekt (TU, dus links voor) en distributie is misschien al 165.000 km oud. Voorpijp lekt ook trouwens dus die moet ook vervangen, nadeel: daar zit de kat in