Pagina 27 van 31

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 02:48
door Mockenrue
Epave en zonder Carte Grise ... Weet waar je aan begint.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 04 jan 2014, 11:28
door M. van der Meulen
Deze kun je, goed belicht, ook best zó in je woonkamer zetten 8)

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 07 jan 2014, 20:14
door FLYING DUCKMAN
Ook nog even een paar foto's van mijn kant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 17 jan 2014, 21:29
door MarcoPeus
Ik kreeg een linkje door van iemand ("Jij bent toch van die oude auto's" :mrgreen: ) dat wellicht hier ook leuk staat.
http://www.french-cars-in-america.com/2013/12/a-citroen-ds-in-the-katy-perry-s-music-video.html

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 01 feb 2014, 18:19
door MarcoPeus
Hoezo Franse auto's zijn bagger, troep, roestbakken??? (opmerkingen die ik regelmatig naar mijn hoofd gegooid heb gekregen, en nog)
Een tig jaar oude AX diesel met ruim 6 ton op de klok, klokt de NBR in minder dan 10 minuten. Het gaat af en toe wel net goed maar een mooie prestatie van deze bestuurder.
En dat zonder helm en speciale uitrusting. Alleen een totaal uitgeklede AX met iets hogere brandstofdruk en andere inlaat was voldoende.
http://www.autojunk.nl/2014/01/citroen-ax-diesel-doet-btg-in-955
Afbeelding
Petje af hoor.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 03 feb 2014, 11:46
door ruit'48
Bericht verwijderd.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 25 feb 2014, 21:38
door chummydj
Mn eerste ritje in 2014 !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 25 feb 2014, 21:43
door Harrie
Daar is deze beauty weer, en prachtig gefotografeerd :-)

Dat was vast weer genieten, Serge ? :wink:

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 26 feb 2014, 00:29
door chummydj
Ja hoor Harrie,het eerste ritje van het jaar....thx voor de reactie !

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 26 feb 2014, 00:45
door eas1964
een lust voor het oog 8)

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 26 feb 2014, 08:10
door MarcoPeus
Wat een mooie Deux-Cheveaux. Heerlijk nostalgisch.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 26 feb 2014, 17:44
door Pieter-
tjonge.. mooi hoor en.. 'de eend wordt duur betaald' :o

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 26 feb 2014, 19:29
door MarcoPeus
Grappig kenteken ook Deux CheVaux.... DCV

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 13 maart 2014, 20:51
door MarcoPeus
Mijn Saxo (die in de zaak rijdt) was gisteravond even bij de baas op bezoek. Terwijl de bestuurster hier was maakte ze de opmerking dat de auto naar benzine stonk.
Ik natuurlijk met zaklamp in de aanslag even zoeken, onder de kap niets, aan de tank ook niets en toen rook ik t ook. Zag ik t benzinefilter vrij laag hangen en de brandstofleiding ook erg vochtig.
Blijkbaar lekt de aan/afvoer slang van t filter ergens maar ik kan niet goed zien waar. Volgend weekend is de Saxo in de werkplaats omdat de bestuurster vrij heeft en dan wil ik even groot onderhoud doen.
Remmen en remvloeistof vervangen, olie en filters (lucht/benzine/olie) en naar de uitlaat kijken (hoorde iets pruttelen toen ze wegreed). En meteen dan die slang nakijken. Met wat geluk heeft mijn sloper 309 iets van do'n slang er nog op zitten zodat ik dat om kan zetten.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 13 maart 2014, 21:03
door Anne Jan
Na het verkopen van mijn 205 Generation in november 2012 is er een Citroën C2 VTR van 2004 gekomen voor het woon-werkverkeer.
Deze C2 bevalt me fantastisch goed, afgelopen weekend heb ik haar meegenomen naar de oldtimerbeurs in Reims.
Op de terugweg nog even een paar foto's gemaakt op het Circuit de Gueux bij Reims.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de zomerbanden weer op de C2 gezet, en de nieuw gekochte grille op m'n Charleston gezet.

Afbeelding

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 14 maart 2014, 11:12
door Koffiemolen
Het mooiste hoekje van het Peugeotforum... :D

Hier weer even een update van mijn Citroen-project:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214630/P345/#1813228

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 21 maart 2014, 18:37
door MarcoPeus
MarcoWetzels schreef:Mijn Saxo (die in de zaak rijdt) was gisteravond even bij de baas op bezoek. Terwijl de bestuurster hier was maakte ze de opmerking dat de auto naar benzine stonk.
Ik natuurlijk met zaklamp in de aanslag even zoeken, onder de kap niets, aan de tank ook niets en toen rook ik t ook. Zag ik t benzinefilter vrij laag hangen en de brandstofleiding ook erg vochtig.
Blijkbaar lekt de aan/afvoer slang van t filter ergens maar ik kan niet goed zien waar. Volgend weekend is de Saxo in de werkplaats omdat de bestuurster vrij heeft en dan wil ik even groot onderhoud doen.
Remmen en remvloeistof vervangen, olie en filters (lucht/benzine/olie) en naar de uitlaat kijken (hoorde iets pruttelen toen ze wegreed). En meteen dan die slang nakijken. Met wat geluk heeft mijn sloper 309 iets van do'n slang er nog op zitten zodat ik dat om kan zetten.


Zo, dat was dat. Helemaal zelfstandig een grote beurt uitgevoerd aan de Saxo.
Onderdelen gehaald bij de lokale onderdelen boer. Lucht/olie/benzine/interieur filter, bougies en v-snaar.
In de werkplaats maar eerst begonnen aan de bougies. 1 voor 1 los en meteen een nieuwe erin dacht ik zo even te doen. Begon al goed, draai ik de bobine los, breekt er een blokje af dat aan t draadeind zit. De condensator zo blijkt. MERDE! Nou ja, waarde staat er op dus even kijken voor een andere. Helaas blek er ook nog een gaatje in de pijp komende vanaf de kat te zitten dus even langs de sloop dan maar later.

Bougies vervangen en terwijl ik bezig ben zie ik dat er geen Vsnaar maar een Multiriem op de wagen zit. Dikke pech dus maar ik moest toch al terug naar de onderdelen boer want die had de benzine filter vergeten mee te geven.
Olie afgelaten, filter cartridge vervangen (kliederboel), nieuwe olie er in. PSH even gebeld hoe ik de service interval kon resetten. Ook even gedaan en toen terug naar de onderdelen boer en even langs de sloop.
Multiriem op voorraad gelukkig, benzine filter meegenomen.
Bij de sloop aangekomen, gene kat op voorraad voor een saxo, tenminste niet voor een 1.1 uit 2001. Balen. Dan maar dicht smeren en later even bakken en braden (geen lasapparaat in de werkplaats)
Toch nog even over t terrein gelopen, staat daar een Clio met de kap open én een condensator los op de motor liggend. :D Laat t nu precies dezelfde zijn en zonder gereedschap te demonteren.
Meteen eraf getrokken en meegenomen (was nog gratis ook)

Alles erop gezet en wat een verschil, auto rijdt stukken soepeler, waarschijnlijk was die condensator al langer kapot (stond ook bol) dus vervangen was geen luxe. We kunnen er weer tegenaan!
Alleen nog een keer de RemVloeiStof vervangen door Dot 5.1 en uitlijnen. Mooi 3-400 euro bespaard vandaag zodat Apeldoorn me weer wat meer kan afromen aan t eind van t jaar. :mrgreen:

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 22 maart 2014, 02:15
door Harrie
Je bent inmiddels bijna volleerd automonteur, Marco :wink:
mooi gefixed zo, en dan kan de 13 jaar oude Saxo weer een paar jaar voorwaarts.
grt, Harrie

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 17 mei 2014, 14:50
door MarcoPeus
Hm, personeel door de koppelingskabel van de saxo heen getrapt gisteren.
Vandaag even op zoek naar een nieuwe. Bij Heuts niet leverbaar, bij Hanno niet en bij Peugeot niet (Citroën niet geprobeerd, hebben toch geen magazijnman aanwezig).
Bij Peugeot maar een besteld komt dinsdag binnen, weer klussen.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 17 mei 2014, 15:00
door joospeugeot
ik weet niet of ik nog een 106 kabel heb liggen ??

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 21 mei 2014, 02:13
door IVARIO
Ik weet niet hoe zeldzaam ze zijn, maar ik kwam in april in Frankrijk een oereend in sloopuitvoering tegen, waarop nog zo'n oude achterklep zat, die we af en toe tegenkomen op de oude foto's van "Ruit's prentkabinet" en "Les Anciennes sur les Cartes Postales":
Afbeelding

Hier is ie te vinden:
Afbeelding
Afbeelding

Groeten,
Ivar

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 24 mei 2014, 08:18
door MarcoPeus
Kabel opgehaald en afgelopen woensdag gemonteerd. Wat een K***E klus is dat. Je moet compleet met je hele arm onder de HRC en rembekrachtiging door frunniken.
Wat bleek, de kabel was helemaal niet gebroken maar bleef ergens hangen......... :evil: Vrouwen en auto's. Toch maar de nieuwe er op gezet voor t geval dat.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 06 jun 2014, 21:21
door MarcoPeus
Mijn saxo had al een tijdje last van een niet functionerende kachelmotor en achterruitverwarming.
Zeer vervelend in regenachtige en winterse tijden maar ook bij een bui erg lastig en zelfs APK afkeur.

Vandaag was hij bij me en moest ik er toch maar eens naar gaan kijken. Zekering is goed maar geen spanning er op bij lopende motor.
Spanning ook niet op de schakelaar en de motor zelf.
Mijn helpdesk gebeld en die kwam met het idee om het contactslot eens te checken. Op alle draden (behalve 1) moet er spanning staan bij t 2e contact. Helaas dus, bij mij op 2 draden geen spanning en daad schort het dus.

Contactslot uitgebouwd (zit lekker handig met een schroefje bovenop het huis dat los moet). Alles goed schoon gemaakt en gesmeerd, inbouwen en warempel hij werkte.............. 3 seconden. Daarna weer dood.
Blijkt toch een los contact in het contactslot schakelaartje te zijn. Morgen nog maar eens effe uit elkaar halen, controleren en smeren.
Afbeelding

Update: Op de sloop maar een ander contactslot gehaald. Helaas hadden ze niets van een saxo of een 106 dus dan maar van een Berlingo gepakt en de stekkers voorzien van de juiste draden.
Ingebouwd en de fan en achterruitverwarming functioneren weer. :D
Blijkbaar ergens een slecht contact in de schakelaar achter t slot. Ik kon t niet vinden dus dan maar een sloper er op.
Saxo kan weer op weg.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 23 jun 2014, 19:54
door MarcoPeus
Enkele weken geleden werd ik gebeld door de chauffeuse van de Saxo in onze zaak. Het koppelingspedaal bleef hangen. Ik in mijn kloffie naar de garage, nieuwe koppelingskabel bestellen. 3 dagen later was die er en kon ik monteren.
Dat valt nog niet mee in een Saxo/106. Die kabel zit achter en onder de HRC en moet met slangenmensarmen gemonteerd worden. Gelukkig ben ik vrij lang en erg smal en kon ik er goed bij......... :wink:
Anyway, nieuwe kabel er op, koppeling weer goed.

Tot gisteren. De nieuwe chauffeuse belde mij ook met de mededeling dat t koppelingspedaal bleek hangen onderin. Ik kreeg de kriebels. De kabel was dus niet de oplossing en dus moest het richting drukgroep/lager/etc gezocht worden.
De auto ontboden bij PSH alwaar t kundige oog van de chef-monteur niet meteen kon vaststellen wat het was en aanbod de auto te ontdoen van zijn versnellingsbak.
Zucht. Ik was er bang voor en dus moest het maar gaan gebeuren.

Auto op de brug en demonteren maar. Allerlei onderdelen er vanaf waaronder de aandrijfassen. Die kunnen er alleen vanaf als de fusee wordt uitgehangen. En toen ging t (een beetje) mis. De montagebeugel van de stabi op de draagarm brak af vanwege vastgerotte bouten. :evil: Gebeurt vaak volgens PSH.
Na veel Japanse krachttermen en koppen koffie hadden we de bak op de grond liggen en kon ik een plaatje schieten van de koppeling. Kijk en huiver.
Afbeelding
Het lager heeft ook betere tijden gekend.
Afbeelding
Het plastic afdekplaatje is helemaal gesmolten en door t lager weggeduwd
Afbeelding
De bak van de koppelingskant bezien
Afbeelding

Vandaag alle onderdelen besteld voor de koppeling maar ook een nieuwe radiateur, aandrijfaskeerringen en stabi beugels met bouten.
Na bekijken van de koppeling bleek dat het de originele koppeling is die er na ruim 160.000 km nog in zat dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
Wel zit er behoorlijk speling op de vork die de koppeling bedient dus hebben we besloten de vork incl de bussen ook te vernieuwen.
Morgen weer verder met t project Saxo.

Re: Citroën-hoekje

BerichtGeplaatst: 24 jun 2014, 21:27
door Harrie
zie ik 3 vingers van het diafragma die afgebroken zijn , en nog eens 2 waar een stukje af is ?
en de stofkap van het druklager zit als een touw vast in de drukgroep... dan komt 'ie ook niet
goed vrij in het ergste geval, met een dunne koppelingsplaat moeten de vingers van het diafragma
zelfs maximaal naar buiten kunnen. De kunststof lagerbussen voor de gaffel , in het koppelingshuis , willen
wel eens slijten... doe een likje vet in de nieuwe :wink: ook heel iets op de splines van het druklager ( niet te veel !! )
Jammer dat die bouten afbraken... Maar het komt, zo te lezen weer helemaal goed. :-)
succes :wink: grt, Harrie