Pagina 3 van 31

BerichtGeplaatst: 12 aug 2009, 23:04
door Harrie
Hoi Markus, ach, beter GOED dan half werk, dat rijdt straks nog véél lekkerder!
.
Zitten er kleine ronde handrem-blokjes in?
Zo ja, die hebben we in het PCN-magazijn op voorraad! :shock: 8)
indien nodig, laat maar weten!
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 13 aug 2009, 04:45
door M. van der Meulen
Handremsysteem kun je vergelijken met de cantilevers op je sportfiets, en niet veel zwaarder geconstrueerd :lol:

Ronde blokjes idd, formaat is me even onbekend, WPH geeft type-omschrijving Ferodo 738T. Welke peus had er dan ook zulke? M.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2009, 13:36
door Harrie
M. van der Meulen schreef:Handremsysteem kun je vergelijken met de cantilevers op je sportfiets, en niet veel zwaarder geconstrueerd :lol:

Ronde blokjes idd, formaat is me even onbekend, WPH geeft type-omschrijving Ferodo 738T. Welke peus had er dan ook zulke? M.

Peugeot NIET, maar er zitten wel eens onderdelen van andere merken in aangekochte partijen.
Zitten dus in origineel Citroën-doosje.
magazijnmedewerker en Citrofiel Ruud F. herkende ze als zodanig, anders had ik het ook niet geweten.. 8)

BerichtGeplaatst: 13 aug 2009, 18:37
door M. van der Meulen
Ik hou het in de peiling :!: Ik kan de handrem kennelijk apart uitbouwen, maar ook samen met de remklauw. Omdat ze onder aan de achterkant van de klauw zitten (en ik dan met een spiegel moet werken om wat te kunnen zien) lijkt me de laatste optie de handigste, de klauwbouten zitten voor't grijpen aan de zijkant. Beter voor m'n rug ook :wink: M.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2009, 22:42
door jan eend +
M. van der Meulen schreef:. . . TEXT . . . , maar als je toevallig eens in de buurt bent: ik zou het op prijs stellen dat je je op gebied van de A-typen technisch geoefende oog er eens op laat vallen, bij voorkeur met een praktijk-test in de vroege avond :mrgreen: Groet, M.

Moidiemarkus. Kompt goed :mrgreen: , kan ik je nieuwe stee ook meteen bewonderen :!: Maar op z'n vroegst tweede helluft van volgende week, mss krijg ik m'n vriendje Hans ook wel zo gek . . . :? We houwe ktak :lol:
Groetz, Vanjan .
:wink:

doei!

BerichtGeplaatst: 15 aug 2009, 20:47
door A. van der Meulen
Nou, jongelui, we zijn heel benieuwd wat jullie er de komende weken van maken, wij gaan even kijken hoe ze hun Ami's in Zwitserland oppoetsen. Tot over 2 weken!

Anna en Micha

BerichtGeplaatst: 16 aug 2009, 06:38
door M. van der Meulen
Prettige vakantie, doe ze de groeten daar, en gezond terug :!: :wink: Ik hoop tegen die tijd de expansiedemper te hebben vervangen, want het rijplezier wordt enigszins getemperd met al die extra herrie. Eén ding scheelt, het gesis en gefluit via de niet goed afsluitende ventilatieroosters hoor je niet meer :mrgreen: Groet, M.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2009, 21:09
door M. van der Meulen
Vanavond een drie kwartiertjes met de Ami getoerd op kleine landelijke weggetjes hier in de omgeving. Met de provisorisch afgedichte expansiepot gaat dat nu gelukkig wat stiller, maar het is geen blijvende oplossing. Een nieuwe of goede vervangende pot vinden is nog niet zo eenvoudig, maar ik blijf zoeken. En ik moet zeggen, wat rijdt zo'n wagen lekker!

Wat me opvalt is dat de versnellingsbakverhoudingen ervoor zorgen dat de motor bij 80km/u al behoorlijk toeren maakt, met navenant toenemende decibels. Ik had steeds de neiging de vijf in te schakelen, maar dat kan ik beter achterwege laten want in het schakelpatroon zit rechtsboven de achteruit-versnelling :oops: Groet, M.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2009, 22:16
door M. van der Meulen
Deze week onder de motorkap de bedrading nagelopen, bleek zo te zien al jaren de draad voor de olietemperatuursensor losgelegen te hebben :shock: het voorste uiteind lag weggevallen onder de carburateur, het andere verscholen achter de startmotor.

Verder de koplampverstelling vanuit het interieur nagekeken, nieuwe luchtslangen aangebracht, morgen een set nieuwe blokjes halen, dan kunnen de voorremmen ook afgemaakt.

Vanavond met enige moeite de achterbumper eraf gehaald, drie bouten braken spontaan, één uiteind zit nog vast in het onderste stuk van het binnenspatbord :evil: Morgen eens kijken of ik dat er met een tang nog uit kan draaien, ander wordt het boren. Bumpersteunen en tussenplaat moeten nog verwijderd, daarna wil ik proberen de zaak een beetje in fatsoen te krijgen zodat de uiteinden en middendeel het plaatwerk van de spatborden resp. de kofferrrand niet meer raken. Daarna met nieuwe bouten alles weer monteren en de nummerplaatverlichting opfrissen. Kaal gezicht zo zonder bumper, maar de Ami knapt er stukje bij beetje wel van op.

Voor de volgende sleutelsessie meteen ook de bevestiging van de voorbumper in de kruipolie gezet. Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 02 sep 2009, 15:10
door Marinus
He Markus, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Deze rubriek had ik blijkbaar gemist. Ik heb nog een CitroeExpert liggen (jaargang 13 nr 2/69) met een uitgebreid artikel over 'de geboorte van een AMI 6'. Niet helemaal hetzelfde model, maar als je de uitgave nog niet hebt wil ik je die wel toesturen. Ik stuur je een PB.

BerichtGeplaatst: 02 sep 2009, 16:20
door M. van der Meulen
Nou, bedankt, ook alvast voor de lectuur :D

Vandaag een paar uurtjes onder de motorkap besteed. Op eerdere foto's is goed te zien dat het nogal een vettige boel was rondom de motor. Voor montage van de remblokjes had ik de meeste armslag door het kachelhuis, buizen en het luchtfilter te verwijderen, met nu ook de remkoeling eruit meteen de gelegenheid benut de boel netjes schoon te maken, inclusief de carburateur. Op een deugdelijke bevestiging voor de spanningswisselaar na is dit gedeelte nu eerst klaar.

Wat ook nog ontbreekt is de voorste uitlaatpot, mijn broer heeft 'm zaterdag meegekregen om te kijken of hij er met z'n las-apparatuur nog iets van kon bakken. Dit blijkt gelukt, want kreeg gister een telefoontje dat ik 'm vanavond al weer kan ophalen 8) Hij schijnt er een soort tweede mantel omheen te hebben gelast, ik ben benieuwd naar het resultaat, en of-tie er nog even goed onder past :wink:

Volgende keer ga ik verder met de bumpers. De voorste moet er nog af, en wellicht meteen ook de frontplaat, om zo een set nieuwe distributie-riemen te kunnen aanbrengen. Wel zo veilig, beetje nieuw materiaal :!: Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 03:27
door ruit'48
Mijn voorkeur voor het merk Citroen heb ik nooit onder stoelen of (achter) banken gestoken. Zelfs heb ik hier op dit forum eens de kreet gelanceerd "D'abord Citroen et après Peugeot " :mrgreen:
Mijn absolute favoriet is natuurlijk de traction avant, de meest Franse auto ooit.
Echter ik heb er heel vaak naar gekeken maar nooit in kunnen rijden.
Maar zoals het gelukkig gaat in het leven als je iets maar heel erg wenst gebeurt het een keer !
Vrijdag 25 sept j.l. was het dan zo ver, wegens vacantie van een chauffeur mocht ik met de Traction trouwrijden, "of ik daar tijd voor had ?" Nou , dat had ik. Na een klein rondje in Oude Tonge ( wie woont daar ook weer) ging ik op pad. Remmen waren niet optimaal, trok naar rechts, gelukig want je kunt beter in de greppel liggen dan op een tegenligger :mrgreen: .
Ook de clignoteurs deden het niet, maar dat fraaie bruidsboeket op de neus en kofferbak maakte veel goed. Oom Agent liet ons met rust.
In ieder geval heb ik een fantastische dag gehad, op pad met een Traction en nog geld toe..!
Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 08:37
door M. van der Meulen
Mooi hoor, maar m'n hart zou in m'n keel gieren denk ik. Die joekels van spatborden, en misschien erg onoverzichtelijke achterkant? Ik kan me voorstellen dat ook de bediening nogal wat gewenning vraagt. En op zo'n belangrijke dag mág er eigenlijk al niks fout gaan.... :wink: Groet, M.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 12:07
door ruit'48
Bediening vraagt vreemd genoeg geen gewenning, ook die spatborden vallen wel mee. Eerlijk gezegd heb ik i.v.m. de zwakke remmen ook niet harder gereden dan 60 k.m.
Maar ik was opgelucht toen ik om 16.00 uur het spul veilig thuis had.. !

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 13:30
door Harrie
mooi Kees! maar je kijkt er wel erg serieus bij... :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
amicalement, Harrie

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 17:41
door ruit'48
Je hebt gelijk Harrie, dat zij mijn vrouw ook al !
Ik begrijp het zelf niet ik was echt dolgelukkig achter het stuur van die Traction, maar ja autorijden blijft natuurlijk wel en serieuze aangelegenheid zeker als je de verantwoording hebt over een bruidspaar ! :wink:

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 19:26
door busager
het is toch niet zo dat ze aan jou gevraagd hebben wat JIJ over het huwelijk in het algemeen dacht en meteen een plaatje van je hebben geschoten? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 28 sep 2009, 21:23
door Anne Jan
Als er nu toch oude citroenen langskomen, dan is dit waarschijnlijk het juiste plekje om mijn troeteltroenen voor te stellen :mrgreen: Allereerst mijn 2CV6 Charleston, de auto is van 1986, en in 1996 uit Frankrijk gehaald. Al bijna 10 jaar in mijn bezit, en dat mag best een prestatie heten bij mij :lol:
Afbeelding

En dan natuurlijk mijn Dyane 6, een origineel Nederlandse uit 1982, en ook alweer sinds 2006 in bezit, en wordt gebruikt als woon-werk-verkeer auto:
Afbeelding
13 juni 2009 op de Grebbeberg tijdens "Back to Beusichem"

En samen:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 28 sep 2009, 22:46
door Mark
Leuk! Ik heb ook een paar Eenden (2cv4 uit 1974 vert bambou en een 72'er 2cv6 in beige albatre) gehad (en 2 GS-en), dus ik veer altijd nog blij op als ik een tweepittertje hoor, al rij ik nu dagelijks met 3 cilinders meer. O ja, en een paar pk's extra (zo'n beetje 250 :mrgreen:).

BerichtGeplaatst: 29 sep 2009, 04:54
door M. van der Meulen
Op 13 juni hadden we bij Rudie een sleuteldag, ben op weg ernaar toe op de A6 verscheidene noordelijke deelnemers van het evenement in Beusichem gepasseerd, zowel originele als gerestaureerde wagens en vette soms verlaagde hotrods, een beige Ami 8, Dyana's....Jonge broekies, senioren, van alles zat er tussen, en stuk voor stuk vonkte het enthousiasme ervan af! Bij alle wagens dikke duim omhoog!

BerichtGeplaatst: 29 sep 2009, 05:30
door ruit'48
Het enthousiasme voor de 2CV ( en aanverwanten) gaat nooit over.
Ik wordt er ook altijd blij van als ik er weer een(d)tje tegen kom.. :lol: :lol:
Gelukkig rij ik er nog regelmatig mee, in opdracht van een bevriende "eendenspecialist" om ze naar de APK te brengen.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2009, 22:38
door chummy dj
mooie charleston,heb zo ééntje nieuw gehad in 1983,voor mij nog altijd het plezanste en beste autoke dat ik ooit heb gehad... :D

Citroën is 90 jaar, dus feestje!

BerichtGeplaatst: 01 okt 2009, 22:14
door Mark
Citroën is jarig en daarom doen ze van morgen t/m zondag allerlei speciale dingen: optcoht in Amsterdam, expositie en activiteiten bij dealers. Lees er hier meer over: www.autogekken.nl/?p=516 Alwaar een bekende foto, Chummy dj 8).

Re: Citroën is 90 jaar, dus feestje!

BerichtGeplaatst: 01 okt 2009, 22:21
door Anne Jan
Mark schreef:Citroën is jarig en daarom doen ze van morgen t/m zondag allerlei speciale dingen: optcoht in Amsterdam, expositie en activiteiten bij dealers. Lees er hier meer over: www.autogekken.nl/?p=516 Alwaar een bekende foto, Chummy dj 8).

Klopt! Mijn Dyane staat op de expositie.
Vanmiddag om 13.00 uur vertrokken vanuit Twente richting Amsterdam, de A1 op:
Afbeelding
met regen en wind tegen toch op het Stadionplein in Amsterdam gearriveerd:
Afbeelding
en toen de showroom van Citroën Nederland in:
Afbeelding
De Dyane slaapt nu een paar nachten in de showroom in Amsterdam, Niko (Flying Duckman) heeft me mee terug genomen in zijn eend naar Enschede (dankjewel Niko!) Oh ja, de dynamo van m'n Dyane is ter hoogte van Muiden overleden, dus vanmiddag op de terugweg nog een nieuwe opgepikt in Zutphen. Dat wordt dan eerst sleutelen a.s. zondag voor we terug rijden naar huis :twisted:

Re: Citroën is 90 jaar, dus feestje!

BerichtGeplaatst: 01 okt 2009, 22:28
door Harrie
Lacoste schreef:Oh ja, de dynamo van m'n Dyane is ter hoogte van Muiden overleden, dus vanmiddag op de terugweg nog een nieuwe opgepikt in Zutphen. Dat wordt dan eerst sleutelen a.s. zondag voor we terug rijden naar huis :twisted:

Ach.. alles kan kapot... volgens de wet van Murphy gebeurt dat altijd op een moment dat jouw niet uitkomt...
Gelukkig heb je al héél snel een andere gevonden. accu los, bedrading los, 2 boutjes los, is toch zó gepiept??
succes, en: MOOIE Dyane !! grt, Harrie