Over de C5 nog even gesproken:
Mijn zwager belde me gisteren op, zijn recent aangeschafte C5 Break 2.016V vertoonde kuren. Mijn schoonzus stond 3 keer op een stuk van 2 kilometer met afgeslagen motor en de auto gaf allerlei foutmeldingen aan.
Of ik raad wist, mijn idee was noodloop programma vanwege een sensor storing of kapotte bougie. Navraag bij een bekende forum vriend leerde dat het waarschijnlijk de bobine zou zijn.
Helaas krijg ik mijn Lexia nog steeds niet geïnstalleerd op mijn laptop dus kon ik niet gaan uitlezen.
Mijn zwager vandaag dan maar naar de lokale Citroën dealert in mijn dorp waarvan ik de naam niet zal noemen.
Hij: "Ik heb een probleem met mijn C5, kunt u die misschien aan de computer hangen?"
Zij: "Daar hebben we nu geen tijd voor, laat m maar staan dan kijken we wel wanneer we er aan beginnen, wanneer u 'm terug krijgt kan ik nu niet zeggen. We hebben t heel druk en ik werk al elke dag over!"
Mijn zwager was helemaal perplex. Hij werd gewoon niet geholpen en zelfs geen alternatief geboden.
Toen is hij maar een dorp verder gereden nadat hij de dealer aldaar had gebeld en men heeft 'm meteen geholpen. Was inderdaad de bobine en uit voorzorg heeft men meteen de bougies vervangen. Totale kosten: 250,- incl. leenauto.
Nu zijn er natuurlijk mensen die gaan zeggen, "ja je moet ook niet verwachten dat ze voor een klant die ze nog nooit gezien hebben meteen alles laten vallen" Feit is wel dat de klant die ze nog nooit hadden gezien, ze nu ook nooit meer te zien krijgen. Hij vroeg helemaal niet om direct geholpen te worden, hij vroeg of men die aan de computer kon hangen. Snappen jullie dat nog?