Citroën-hoekje

De off-topic rubriek. Voor onderwerpen die in geen van de andere rubrieken thuishoren. Ook je eigen 'stamtafel' in onze dorpskroeg: sterke verhalen, slappe hap, veel gezelligheid. Wij schenken natuurlijk uitsluitend LEEUW-bier... Santé!

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Mockenrue » 04 jan 2014, 02:48

Epave en zonder Carte Grise ... Weet waar je aan begint.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor M. van der Meulen » 04 jan 2014, 11:28

Deze kun je, goed belicht, ook best zó in je woonkamer zetten 8)
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor FLYING DUCKMAN » 07 jan 2014, 20:14

Ook nog even een paar foto's van mijn kant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten Flying Duckman

Mooie foto van je auto?
http://www.bloemendal-fotografie.nl

Solex 3800
Peugeot wielrenner 3x jaren 70 en dames sportfiets jaren 70
Peugeot 106 met een accent 1996
Citroen 2CV6 1982
Citroen C1 2007
Avatar gebruiker
FLYING DUCKMAN
 
Berichten: 604
Geregistreerd: 15 feb 2008, 10:49
Woonplaats: Enschede

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 17 jan 2014, 21:29

Ik kreeg een linkje door van iemand ("Jij bent toch van die oude auto's" :mrgreen: ) dat wellicht hier ook leuk staat.
http://www.french-cars-in-america.com/2013/12/a-citroen-ds-in-the-katy-perry-s-music-video.html
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 01 feb 2014, 18:19

Hoezo Franse auto's zijn bagger, troep, roestbakken??? (opmerkingen die ik regelmatig naar mijn hoofd gegooid heb gekregen, en nog)
Een tig jaar oude AX diesel met ruim 6 ton op de klok, klokt de NBR in minder dan 10 minuten. Het gaat af en toe wel net goed maar een mooie prestatie van deze bestuurder.
En dat zonder helm en speciale uitrusting. Alleen een totaal uitgeklede AX met iets hogere brandstofdruk en andere inlaat was voldoende.
http://www.autojunk.nl/2014/01/citroen-ax-diesel-doet-btg-in-955
Afbeelding
Petje af hoor.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor ruit'48 » 03 feb 2014, 11:46

Bericht verwijderd.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor chummydj » 25 feb 2014, 21:38

Mn eerste ritje in 2014 !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
chummydj
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 09 dec 2013, 15:37

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Harrie » 25 feb 2014, 21:43

Daar is deze beauty weer, en prachtig gefotografeerd :-)

Dat was vast weer genieten, Serge ? :wink:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor chummydj » 26 feb 2014, 00:29

Ja hoor Harrie,het eerste ritje van het jaar....thx voor de reactie !
chummydj
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 09 dec 2013, 15:37

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor eas1964 » 26 feb 2014, 00:45

een lust voor het oog 8)
Afbeelding
Avatar gebruiker
eas1964
 
Berichten: 452
Geregistreerd: 06 mei 2012, 11:08

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 26 feb 2014, 08:10

Wat een mooie Deux-Cheveaux. Heerlijk nostalgisch.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Pieter- » 26 feb 2014, 17:44

tjonge.. mooi hoor en.. 'de eend wordt duur betaald' :o
"504 - la plus belle berline du monde"

1978: 504Ti en 604Ti
1996: Saab 9000
Pieter-
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 22 aug 2011, 19:46
Woonplaats: Eindhoven

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 26 feb 2014, 19:29

Grappig kenteken ook Deux CheVaux.... DCV
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 13 maart 2014, 20:51

Mijn Saxo (die in de zaak rijdt) was gisteravond even bij de baas op bezoek. Terwijl de bestuurster hier was maakte ze de opmerking dat de auto naar benzine stonk.
Ik natuurlijk met zaklamp in de aanslag even zoeken, onder de kap niets, aan de tank ook niets en toen rook ik t ook. Zag ik t benzinefilter vrij laag hangen en de brandstofleiding ook erg vochtig.
Blijkbaar lekt de aan/afvoer slang van t filter ergens maar ik kan niet goed zien waar. Volgend weekend is de Saxo in de werkplaats omdat de bestuurster vrij heeft en dan wil ik even groot onderhoud doen.
Remmen en remvloeistof vervangen, olie en filters (lucht/benzine/olie) en naar de uitlaat kijken (hoorde iets pruttelen toen ze wegreed). En meteen dan die slang nakijken. Met wat geluk heeft mijn sloper 309 iets van do'n slang er nog op zitten zodat ik dat om kan zetten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Anne Jan » 13 maart 2014, 21:03

Na het verkopen van mijn 205 Generation in november 2012 is er een Citroën C2 VTR van 2004 gekomen voor het woon-werkverkeer.
Deze C2 bevalt me fantastisch goed, afgelopen weekend heb ik haar meegenomen naar de oldtimerbeurs in Reims.
Op de terugweg nog even een paar foto's gemaakt op het Circuit de Gueux bij Reims.

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de zomerbanden weer op de C2 gezet, en de nieuw gekochte grille op m'n Charleston gezet.

Afbeelding
Peugeot 205-309 Club Nederland: www.peugeot205-309clubnederland.nl

Peugeot 205 GTI 1.9, 1991
Citroën 2CV6 Charleston, 1986
Citroën Berlingo XTR 1.6 VTI120, 2010
Avatar gebruiker
Anne Jan
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 07 jun 2009, 20:22
Woonplaats: Enschede

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Koffiemolen » 14 maart 2014, 11:12

Het mooiste hoekje van het Peugeotforum... :D

Hier weer even een update van mijn Citroen-project:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214630/P345/#1813228
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 21 maart 2014, 18:37

MarcoWetzels schreef:Mijn Saxo (die in de zaak rijdt) was gisteravond even bij de baas op bezoek. Terwijl de bestuurster hier was maakte ze de opmerking dat de auto naar benzine stonk.
Ik natuurlijk met zaklamp in de aanslag even zoeken, onder de kap niets, aan de tank ook niets en toen rook ik t ook. Zag ik t benzinefilter vrij laag hangen en de brandstofleiding ook erg vochtig.
Blijkbaar lekt de aan/afvoer slang van t filter ergens maar ik kan niet goed zien waar. Volgend weekend is de Saxo in de werkplaats omdat de bestuurster vrij heeft en dan wil ik even groot onderhoud doen.
Remmen en remvloeistof vervangen, olie en filters (lucht/benzine/olie) en naar de uitlaat kijken (hoorde iets pruttelen toen ze wegreed). En meteen dan die slang nakijken. Met wat geluk heeft mijn sloper 309 iets van do'n slang er nog op zitten zodat ik dat om kan zetten.


Zo, dat was dat. Helemaal zelfstandig een grote beurt uitgevoerd aan de Saxo.
Onderdelen gehaald bij de lokale onderdelen boer. Lucht/olie/benzine/interieur filter, bougies en v-snaar.
In de werkplaats maar eerst begonnen aan de bougies. 1 voor 1 los en meteen een nieuwe erin dacht ik zo even te doen. Begon al goed, draai ik de bobine los, breekt er een blokje af dat aan t draadeind zit. De condensator zo blijkt. MERDE! Nou ja, waarde staat er op dus even kijken voor een andere. Helaas blek er ook nog een gaatje in de pijp komende vanaf de kat te zitten dus even langs de sloop dan maar later.

Bougies vervangen en terwijl ik bezig ben zie ik dat er geen Vsnaar maar een Multiriem op de wagen zit. Dikke pech dus maar ik moest toch al terug naar de onderdelen boer want die had de benzine filter vergeten mee te geven.
Olie afgelaten, filter cartridge vervangen (kliederboel), nieuwe olie er in. PSH even gebeld hoe ik de service interval kon resetten. Ook even gedaan en toen terug naar de onderdelen boer en even langs de sloop.
Multiriem op voorraad gelukkig, benzine filter meegenomen.
Bij de sloop aangekomen, gene kat op voorraad voor een saxo, tenminste niet voor een 1.1 uit 2001. Balen. Dan maar dicht smeren en later even bakken en braden (geen lasapparaat in de werkplaats)
Toch nog even over t terrein gelopen, staat daar een Clio met de kap open én een condensator los op de motor liggend. :D Laat t nu precies dezelfde zijn en zonder gereedschap te demonteren.
Meteen eraf getrokken en meegenomen (was nog gratis ook)

Alles erop gezet en wat een verschil, auto rijdt stukken soepeler, waarschijnlijk was die condensator al langer kapot (stond ook bol) dus vervangen was geen luxe. We kunnen er weer tegenaan!
Alleen nog een keer de RemVloeiStof vervangen door Dot 5.1 en uitlijnen. Mooi 3-400 euro bespaard vandaag zodat Apeldoorn me weer wat meer kan afromen aan t eind van t jaar. :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Harrie » 22 maart 2014, 02:15

Je bent inmiddels bijna volleerd automonteur, Marco :wink:
mooi gefixed zo, en dan kan de 13 jaar oude Saxo weer een paar jaar voorwaarts.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 17 mei 2014, 14:50

Hm, personeel door de koppelingskabel van de saxo heen getrapt gisteren.
Vandaag even op zoek naar een nieuwe. Bij Heuts niet leverbaar, bij Hanno niet en bij Peugeot niet (Citroën niet geprobeerd, hebben toch geen magazijnman aanwezig).
Bij Peugeot maar een besteld komt dinsdag binnen, weer klussen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor joospeugeot » 17 mei 2014, 15:00

ik weet niet of ik nog een 106 kabel heb liggen ??
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor IVARIO » 21 mei 2014, 02:13

Ik weet niet hoe zeldzaam ze zijn, maar ik kwam in april in Frankrijk een oereend in sloopuitvoering tegen, waarop nog zo'n oude achterklep zat, die we af en toe tegenkomen op de oude foto's van "Ruit's prentkabinet" en "Les Anciennes sur les Cartes Postales":
Afbeelding

Hier is ie te vinden:
Afbeelding
Afbeelding

Groeten,
Ivar
205 Génération 1997, 2CV6 Spécial 1987
Ex: 304S Cabrio 1974 rood, 404 1966 d.groen, J7 Camper 1978 roze, Citroën HY Camper 1967, Citroën ID19 1970, Simca 1200 LS 1975, Morris Minor 1950, Mercedes 207D Camper 1981, VW kever 1976, SAAB 96 1980 & 99 1983
Avatar gebruiker
IVARIO
 
Berichten: 607
Geregistreerd: 31 mei 2013, 12:01
Woonplaats: Heist-op-den-Berg, België

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 24 mei 2014, 08:18

Kabel opgehaald en afgelopen woensdag gemonteerd. Wat een K***E klus is dat. Je moet compleet met je hele arm onder de HRC en rembekrachtiging door frunniken.
Wat bleek, de kabel was helemaal niet gebroken maar bleef ergens hangen......... :evil: Vrouwen en auto's. Toch maar de nieuwe er op gezet voor t geval dat.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 06 jun 2014, 21:21

Mijn saxo had al een tijdje last van een niet functionerende kachelmotor en achterruitverwarming.
Zeer vervelend in regenachtige en winterse tijden maar ook bij een bui erg lastig en zelfs APK afkeur.

Vandaag was hij bij me en moest ik er toch maar eens naar gaan kijken. Zekering is goed maar geen spanning er op bij lopende motor.
Spanning ook niet op de schakelaar en de motor zelf.
Mijn helpdesk gebeld en die kwam met het idee om het contactslot eens te checken. Op alle draden (behalve 1) moet er spanning staan bij t 2e contact. Helaas dus, bij mij op 2 draden geen spanning en daad schort het dus.

Contactslot uitgebouwd (zit lekker handig met een schroefje bovenop het huis dat los moet). Alles goed schoon gemaakt en gesmeerd, inbouwen en warempel hij werkte.............. 3 seconden. Daarna weer dood.
Blijkt toch een los contact in het contactslot schakelaartje te zijn. Morgen nog maar eens effe uit elkaar halen, controleren en smeren.
Afbeelding

Update: Op de sloop maar een ander contactslot gehaald. Helaas hadden ze niets van een saxo of een 106 dus dan maar van een Berlingo gepakt en de stekkers voorzien van de juiste draden.
Ingebouwd en de fan en achterruitverwarming functioneren weer. :D
Blijkbaar ergens een slecht contact in de schakelaar achter t slot. Ik kon t niet vinden dus dan maar een sloper er op.
Saxo kan weer op weg.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor MarcoPeus » 23 jun 2014, 19:54

Enkele weken geleden werd ik gebeld door de chauffeuse van de Saxo in onze zaak. Het koppelingspedaal bleef hangen. Ik in mijn kloffie naar de garage, nieuwe koppelingskabel bestellen. 3 dagen later was die er en kon ik monteren.
Dat valt nog niet mee in een Saxo/106. Die kabel zit achter en onder de HRC en moet met slangenmensarmen gemonteerd worden. Gelukkig ben ik vrij lang en erg smal en kon ik er goed bij......... :wink:
Anyway, nieuwe kabel er op, koppeling weer goed.

Tot gisteren. De nieuwe chauffeuse belde mij ook met de mededeling dat t koppelingspedaal bleek hangen onderin. Ik kreeg de kriebels. De kabel was dus niet de oplossing en dus moest het richting drukgroep/lager/etc gezocht worden.
De auto ontboden bij PSH alwaar t kundige oog van de chef-monteur niet meteen kon vaststellen wat het was en aanbod de auto te ontdoen van zijn versnellingsbak.
Zucht. Ik was er bang voor en dus moest het maar gaan gebeuren.

Auto op de brug en demonteren maar. Allerlei onderdelen er vanaf waaronder de aandrijfassen. Die kunnen er alleen vanaf als de fusee wordt uitgehangen. En toen ging t (een beetje) mis. De montagebeugel van de stabi op de draagarm brak af vanwege vastgerotte bouten. :evil: Gebeurt vaak volgens PSH.
Na veel Japanse krachttermen en koppen koffie hadden we de bak op de grond liggen en kon ik een plaatje schieten van de koppeling. Kijk en huiver.
Afbeelding
Het lager heeft ook betere tijden gekend.
Afbeelding
Het plastic afdekplaatje is helemaal gesmolten en door t lager weggeduwd
Afbeelding
De bak van de koppelingskant bezien
Afbeelding

Vandaag alle onderdelen besteld voor de koppeling maar ook een nieuwe radiateur, aandrijfaskeerringen en stabi beugels met bouten.
Na bekijken van de koppeling bleek dat het de originele koppeling is die er na ruim 160.000 km nog in zat dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
Wel zit er behoorlijk speling op de vork die de koppeling bedient dus hebben we besloten de vork incl de bussen ook te vernieuwen.
Morgen weer verder met t project Saxo.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Citroën-hoekje

Berichtdoor Harrie » 24 jun 2014, 21:27

zie ik 3 vingers van het diafragma die afgebroken zijn , en nog eens 2 waar een stukje af is ?
en de stofkap van het druklager zit als een touw vast in de drukgroep... dan komt 'ie ook niet
goed vrij in het ergste geval, met een dunne koppelingsplaat moeten de vingers van het diafragma
zelfs maximaal naar buiten kunnen. De kunststof lagerbussen voor de gaffel , in het koppelingshuis , willen
wel eens slijten... doe een likje vet in de nieuwe :wink: ook heel iets op de splines van het druklager ( niet te veel !! )
Jammer dat die bouten afbraken... Maar het komt, zo te lezen weer helemaal goed. :-)
succes :wink: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar Café des Sports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten