Ja, wát voor eentje: mét gebreken
Ziehier wat plaatjes van de slechte plekken. Dorpels aan weerszijden, binnenspatborden achter, links-achter de onderkant van de C-stijl, bodemplaten aan weerskanten (aan de rechterkant het slechtst) en het deel daarvan onder de geluiddempende mastieken ondermat. De gordelbouten staan nu in de kruip-olie, evenzogoed nog kans dat ik ze pas loskrijg als ik plaatwerk mee omhoog trek....Natuurlijk allemaal het gevolg van vocht dat door de niet-ventilerende vloermat niet weg kan, en weinig of geen bescherming.
Voorste zijruit rechts is inmiddels hersteld, één houder was van de ruit gesprongen, waardoor de ruit met opendraaien scheef in het portier zakte. De houder zelf was gelukkig onderin het portier blijven liggen en kon na schoonmaken zó weer op de ruit gelijmd.
Verder heb ik de bestuurdersstoel helemaal gestript. De dikke schuimvulling en het steunmatje eronder van het zitgedeelte zijn niet best meer, en ook de dunne schuimlaag welke op de stof genaaid zit is aan de linkerkant nogal kruimelig gewoden. Dit durf ik er niet af te halen uit vrees de zichtbare siernaden te bederven. Misschien beter er een tweede dunne laag op te plakken. De vulling van de zitting kan niet hersteld, dus vervangen door een frisse, óf door één van m'n dochters te laten "inpakken" in een slijtvaste stoffen hoes o.i.d.
Het frame blijkt al eens gelast op twee plekken, nogal broos allemaal, dus nóg eens laten doen, of ook vervangen.
Losse interieurdelen worden nu schoongemaakt, gesmeerd en voor zover nodig hersteld, en komen dan voorlopig op zolder. Bij het interieur ben ik toe aan het natte schoonmaakwerk, daarna kunnen de stukken plasticfolie weer op het portier gelijmd. Links de rail nog smeren, de deels losgelaten bekleding van de middentunnel vastlijmen, schakelkogel smeren, de achterbank moet nog schoon en de achterplaat ervan hersteld, en dan kan de boel er zo'n beetje weer in. Daarna volgt de buitenkant, dus goede was- en poetsbeurt. Wordt vervolgd, groet, M.
Groet, M.