Pagina 4 van 9

BerichtGeplaatst: 04 mei 2010, 22:46
door eri©on
SCHITTEREND!, zeer mooi wat een machtig mooie auto 8) 8)

BerichtGeplaatst: 04 mei 2010, 23:02
door Harrie
geweldig !
'Black Betty" ? ze is toch WIT ?

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 04 mei 2010, 23:04
door Jeetje
Nog wel... :lol:

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 10:05
door Koffiemolen
In 1 woord: SCHITTEREND!!

Als dat geen gelukkig huwelijk wordt! Wanneer is de officiële voltrekking? Welke van de talloze ringen aan deze prachtige creatie is de verlovingsring?

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 15:08
door jon
Leuke foto's. Je moet de volgende keer er wel even op letten dat je de carrosserie er niet verkeerd om op zet. Je hebt nu de motor aan de achterkant, dat klopt natuurlijk niet.

Mooi project verder. Die aandacht voor details kan ik wel waarderen. Succes, ik blijf het topic volgen.

Groet, Jon.

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 16:28
door Manitoba
jon schreef:Leuke foto's. Je moet de volgende keer er wel even op letten dat je de carrosserie er niet verkeerd om op zet. Je hebt nu de motor aan de achterkant, dat klopt natuurlijk niet.


:D :D :D
Hier moest ik even heel hard om lachen! Maar serieus: wat een mooi project is dit!

Succes met de voorbereidingen op het huwelijk :wink:

Greetz,
Walter

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 18:12
door XTSI
jon schreef:Leuke foto's. Je moet de volgende keer er wel even op letten dat je de carrosserie er niet verkeerd om op zet. Je hebt nu de motor aan de achterkant, dat klopt natuurlijk niet.

Mooi project verder. Die aandacht voor details kan ik wel waarderen. Succes, ik blijf het topic volgen.

Groet, Jon.


Nou idd! Meen je dit Jon, of maak je een geintje?

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 18:38
door ton
Hij meent het denk ik :wink:
volgens mij moet het stuur ook rechts en niet links. Maar goed, dat zijn details.

Geweldig mooi project trouwens, echt om van te genieten dit verslag ! Succes met de afbouw

BerichtGeplaatst: 05 mei 2010, 21:55
door Koffiemolen
Het gat voor het schuifdak is ook wat ruim uitgezaagd...

BerichtGeplaatst: 04 aug 2010, 19:50
door Jeetje
De body is zo'n beetje klaar. Er moet nog wat finetuning plaatsvinden, maar dan is het zover en komt Betty thuis :ba:

Ik ga ervan uit dat het na het weekend op de Nürburgring zover is (13, 14 en 15 augustus: Oldtimer Grandprix)...

Ik heb nog wat fotootjes gekregen van de huidige stand van zaken:

Afbeelding

De auto lijkt nu aan de voorkant nog te hoog te staan, maar er zit voor nog niks in (geen reservewiel, geen accu, geen tank, geen benzine) dus dat zal nog wel wat zakken als alles gemonteerd is...

Voor de rest ziet het er wel strak uit, nietwaar?

Door de smallere assen, passen de 5,5J velgen super:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was er met de oude assen nét niet genoeg ruimte (het scheelde zo'n 5mm), nu is er zelfs ruim 2 cm ruimte tussen het smalste punt van de wielkuip en de band! Er kunnen nu zelfs spacers tussen :lol:

De stoelframes zijn ook nog zo'n 4 cm verlaagd:

Nieuwe zithoogte
(met de bodybuilder als test dummy):
Afbeelding

Oude zithoogte:
Afbeelding
(Met mij achter het nog niet gemonteerde stuur)

Wij zijn bijna even groot dus het verschil van 4 cm 'does the trick'... :wink:

Dat ziet er dan zo uit:
Afbeelding
(stoer hè?)

De remvloeistofpotjes zijn aan de binnenzijde tegen het schutbord geplaatst (voor de 'racy touch'):
Afbeelding
How cool is dat?

BerichtGeplaatst: 04 aug 2010, 21:43
door Koffiemolen
Cool, heel cool, wat een meesterwerk wordt dit!

Waar komt het leeuwtje? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 05 aug 2010, 05:59
door Marinus
Koffiemolen schreef:Waar komt het leeuwtje? :mrgreen:


:mrgreen:

Zo'n Speedster is natuurlijk heel anders rijden dan een 404 of een J7 en leuk voor de afwisseling. Zolang het maar bij afwisseling blijft natuurlijk :wink:

BerichtGeplaatst: 06 aug 2010, 22:20
door Harrie
v e r y cool ! 8)

complimenten Antoine !
jij rijdt straks met een smile van oor tot oor :mrgreen:
en doordat je straks lager zit, komen je haren ook niet in de war :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 21:51
door Jeetje
And this is how it looks at the moment:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb niet stilgezeten :lol:

Afbeelding

en de andere kant:
Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 22:02
door Harrie
s c h i t t e r e n d !

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 22:12
door eri©on
Machtig mooi 8) 8) 8)

BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 23:48
door Gilletti
Nog steeds héél erg gaaf!
Maarreh...verrassende kleur. :o

BerichtGeplaatst: 11 okt 2010, 07:42
door Jeetje
Dat is nog steeds de zogenaamde Gelcoat (zoals de polyester body uit de mal komt).

Straks moet ik -helaas- weer alles demonteren en dan wordt de auto gespoten...

BerichtGeplaatst: 11 okt 2010, 17:56
door 304 coupe s
Waarom kan het spuiten niet eerst?

BerichtGeplaatst: 11 okt 2010, 18:28
door pEus
304 coupe s schreef:Waarom kan het spuiten niet eerst?


Bij zelfbouw en soms ook bij restauratie moet e.e.a. eerst pas worden gemaakt :!:

Ennuh Antoine, ziet er goed uit :wink:

BerichtGeplaatst: 11 okt 2010, 18:55
door Jeetje
304 coupe s schreef:Waarom kan het spuiten niet eerst?


In de carrosserie zitten nog nergens gaten en alles wat gemonteerd moet worden zoals emblemen, klokken, handgrepen, roostertjes etcetera moet dus eerst ingemeten, gaten voorgeboord en schroefdraad getapt worden. Dat moet je natuurlijk eerst allemaal doen, omdat je 1) echt niet verkeerd wilt boren in een versgespoten carrosserie, 2) je nu met een watervaste stift vrijuit kunt uittekenen waar alles moet komen (dat doe je toch niet zo snel als de auto gespoten is) en 3) kleine foutjes in de carrosserie kunnen nu nog aangepast worden (als de carrosserie eenmaal gespoten is, kan dat niet meer). Daarnaast is het nu niet zo erg als je met een boortje uitschiet; als de carrosserie gespoten is, is dat wel een probleem...

Remvloeistof en ontucht :-))

BerichtGeplaatst: 11 okt 2010, 20:48
door Paull en Paulla
Jeetje schreef: Ik heb alleen de remmenleidingen nog niet gevuld met remvloeistof en ontucht


O jeetje, prachtig project hoor.
En wat ben je al ver.
Dit is vast een Freudiaanse verspreking :P :P

Chapeau, ook al is het geen Franse auto, toch prachtig.

Met vriendelijke groet,
Paull

BerichtGeplaatst: 12 okt 2010, 10:09
door Walle69
prachtig! Het ziet er nu al goed uit, laat staan met de verse lak!

Moet ze voor de winter klaar zijn?

Er kwam en verlaagde en brullende kever voorbij toen ik dit schreef...een verre groet van een verre neef :-)

Ik zie het al helemaal voor me: Jeetje met scherm uit, tafeltje met stoelen eronder, een trotse eigenaar, aanhanger achter Jeetje en de Glückner erop op een of ander evenement!!

succes met de laatste loodjes!

BerichtGeplaatst: 12 okt 2010, 19:22
door 304 coupe s
Jeetje schreef:
304 coupe s schreef:Waarom kan het spuiten niet eerst?


In de carrosserie zitten nog nergens gaten en alles wat gemonteerd moet worden zoals emblemen, klokken, handgrepen, roostertjes etcetera moet dus eerst ingemeten, gaten voorgeboord en schroefdraad getapt worden. Dat moet je natuurlijk eerst allemaal doen, omdat je 1) echt niet verkeerd wilt boren in een versgespoten carrosserie, 2) je nu met een watervaste stift vrijuit kunt uittekenen waar alles moet komen (dat doe je toch niet zo snel als de auto gespoten is) en 3) kleine foutjes in de carrosserie kunnen nu nog aangepast worden (als de carrosserie eenmaal gespoten is, kan dat niet meer). Daarnaast is het nu niet zo erg als je met een boortje uitschiet; als de carrosserie gespoten is, is dat wel een probleem...


Ja, O.K. Daar had ik niet zo snel aangedacht.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2010, 21:48
door Jeetje
Afbeelding

Rome-Liege-Rome, de douze heures de Huy, de Carrera Panamericana, 24hrs du Mans; het zijn allemaal lange-afstandrally's en -races waar dag en nacht werd gereden.

De auto's waren dan ook destijds voorzien van additionele verlichting: er werden mistlampen en verstralers gemonteerd om tóch goed zicht gedurende de nachtelijke uren te hebben...

Dat zag er dan zo uit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien mijn auto een racer wordt, wilde ik natuurlijk ook die looks en dus...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

De kenners hebben natuurlijk al gezien dat het echte Marchals zijn :wink:
(dat zijn toch wel de mooiste mistlampen en verstralers die ik ken)

Daarnaast heb ik aluminium montagebeugels gemaakt om de tank op z'n plaats te houden. Ik heb het aluminium geborsteld en een leren strip eronder gelegd (dezelfde kleur als de riem voor het reservewiel):
Afbeelding Afbeelding

Het schiet al lekker op!

Alhoewel het wel nog erg koud was/is in m'n loods ben ik er toch maar even naartoe gegaan en heb ik eerst maar eens wat troep opgeruimd die ik in de loop van de tijd verzameld had.

Vervolgens heb ik beugels gemaakt voor een klokjeshouder die in 't midden onder het dash komt (er zit een klokje in, een voltmeter en een oliedrukmeter). Het is nu een gevalletje 'vastklikken en klaar'. De houder zit muurvast, maar kan eenvoudig losgehaald worden. Ik vind het zo wel een fraai gezicht. De houder is ook mooi geworden (vind ik)...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Binnenkort wordt alles aangesloten (begin 2011) en dan moet alles weer gedemonteerd worden, gaat de carrosserie weer van het chassis af, wordt alles 'strak gemaakt' (er zit wel nog wa schuurwerk aan) en wordt de body gespoten.

Als alles conform plan verloopt, zal m'n auto begin mei 2011 zo'n beetje helemaal klaar zijn.

Dat betekent dus dat ik komende zomer in m'n Speedy zal kunnen rondcrossen...