leuke accessoire en een vraag

Voor het (gratis) adverteren van gereedschappen, folders, garageboeken, onderdelenboeken etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

leuke accessoire en een vraag

Berichtdoor vreugden » 04 feb 2007, 11:49

Je hebt wel eens van die dagen dat je ineens wat leuke onderdelen kunt kopen. Gisteren een voorraadje gekocht met o.a. koplampen, div. instrucieboekjes, losse lampjes, bobine, rotor, revisiesetje koppelingscilinder, koppelingscilinder, remdrukverdeler, ruitenwissers, oude radio, losse mistlampen en nog wel meer.
Bij die onderdelen zat een oud pechlampje dat je van stroom voorziet via klemmen op de accu. Aan de ene kant schijnt het rood licht uit en aan de andere kant wit licht. Een kant is af te dekken met een rubber dopje. Het geheel zit in een doos, het is van Philips. Dacht eerst dat het een oud scheerapparaat was............. :oops:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, de vorige eigenaar had het in zijn dashbordkastje liggen. Heeft nu zijn 404 verkocht en wilde van alles af. Hij heeft het pechlampje nooit gebruikt. Heeft 4 jaar met zijn 404 dagelijks gereden en naar het lampje nodig gehad!!

Bij de voorraad zat ook het volgende:
Afbeelding Afbeelding

Dit zijn echte originele schildjes. Ze zijn zwaar (niet de nagemaakte van aluminium!) Ze zaten nog in de originele verpakking. Mijn vraag is nu:
Mijn 404 is van 1969. Ik weet dat de WW en de ANWB in de loop der tijd andere schildjes hebben gehad. Weet iemand of deze schildjes uit ongeveer 1969 zijn? Zo ja dan gaan ze op mijn 404, zo nee dan zijn ze te koop.
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Gilletti » 04 feb 2007, 12:12

Teun, ik denk dat deze schildjes iets moderner zijn.
Mijn vader had in de jaren '70 ook van die ANWB dingen op zijn auto en die waren tweedelig (gekleurde achtergrond en metalen voorzijde). Ze tonen daardoor en door de wat grovere afwerking ouder dan degene die jij afbeelt.

Ze hangen nu in mijn garage. Ik kan er wel eens een fotootje van maken.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor leffe 404 » 05 feb 2007, 12:07

Pechlamp = verkocht, je hebt e mail !
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor vreugden » 26 feb 2007, 19:48

Voor alle duidelijkheid: de ANWB schildjes zitten op mijn 404 en zijn dus niet te koop.
De pechlamp is nog in mijn bezit, wordt alleen verkocht voor een goede prijs (anders blijft -ie- in mijn 404).
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten