Bedankt voor de adviezen allemaal !
Reden dat ik überhaupt ben gaan zoeken naar een jumpstarter is omdat ik heb ontdekt hoe alles is afgedekt in de 3008. Om de accu zitten iets van 5 delen plastic met niet makkelijk te openen sluitingen. Plus pool kwam vrij makkelijk los, nog een deel kunnen verwijderen waar allemaal zekeringen of zo onder zaten. Min pool zit feitelijk niet meer in de open ruimte en lastig bereikbaar. Dus uiteindelijk niet eens meer geprobeerd de startkabel aan te sluiten en de accu verwijderd om thuis op te laden met een zeer oud en goedkope lader.
jacqabe schreef:Overigens als je accu na 3 weken leeg is is er misschien meer aan de hand / Heb je niet een slechte accu of misschien een verbruiker?
De auto heeft sinds November 2016 364 km gelopen en sinds Augustus 2014 iets meer dan 1100 km dus denk dat de accu gewoon zwak was. Zelf ook nog nauwelijks mee gereden. Nu dat hij geladen en ontkoppeld is moet ik even gaan kijken of dit het euvel verholpen heeft of dat ik de accu inderdaad moet vervangen.
Dus een accu met een kistje en startkabels spreekt me erg aan, nooit opgekomen dat dit feitelijk het zelfde is als een jumpstarter. Wellicht iets zwaarder, geen idee. Mocht een accu overlijden dan zet je die uit het kistje erin. Ook makkelijk als 1 van de andere vele oude bolides in de garage een keer niet willen starten.
Heb 2 auto's staan dus niet echt zin om accu's uit te bouwen en thuis op te laden en weer te monteren als ik een ritje wil maken als het droog is.
Nu ik dit zo intik realiseer ik me opeens hoe dom ik ben, had de startkabels op de andere oldtimer kunnen zetten, die heeft 2x 12v aan boord
Gratis stroom in de garage dus een goede druppelaar / acculader op zijkant kistje die evt ook inzetbaar is op de auto's klinkt overtuigend genoeg om concept goedkope jumpstarter te vergeten. Een dure profi jumpstarter heeft voor mij inderdaad geen nut.
Dus ...... nog tips voor een goede druppelaar / acculader ?