Iemand advies voor jumpstarter?

Voor het (gratis) adverteren van gereedschappen, folders, garageboeken, onderdelenboeken etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor RobinHoed » 07 feb 2018, 20:07

Heeft iemand een goede tip voor een jumpstarter ?

Behoorlijk veel keuze in het 4in1 principe (incl. lucht compressor) en lijkt mij een goede investering voor als ik met de 404 / 203 op vakantie ga.
Echter qua prijs varieert het nogal, dus hoor graag gebruikers ervaring van het goedkopere segment.

Als de auto een tijdje stil heeft gestaan is het snel 1 minuut starten voordat ze aanslaat, bij frequent gebruik natuurlijk sneller.
Maar mooiste zou zijn als ik de jumpstarter ook kan gebruiken (zoals 3 weken terug) toen de auto in de stalling niet wilde starten.
Was vergeten accu te ontkoppelen en is leeggelopen.

Dus advies qua merk of ervaringen is welkom.

Heeft iemand bv wel eens een band opgepompt met de compressor en wat doet dit met de accuduur.


Disclaimer: Zat even te twijfelen waar te posten dus dacht advertentie gedeelte voor al jullie tips qua merk / winkel is vast en zeker een goed plek :-)
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor jacqabe » 07 feb 2018, 20:37

Ook ik heb toevallig net een aantal jumpstarters vergeleken maar heb er ook de ballen verstand van. Een los compressortje heb ik (bijna) altijd bij me dus die hoef ik niet.
Overigens als je accu na 3 weken leeg is is er misschien meer aan de hand. Mijn beide auto’s starten gewoon nog na drie maand, na wel uiteraard even de brandstof handmatig opgepompt te hebben. Maar de accu’s zijn nooit leeg maar ik wil de verlichting nog wel eens vergeten uit te doen vandaar dat een jumpstarter me wel handig lijkt. Heb je niet een slechte accu of misschien een verbruiker? Heb ooit iemand getroffen op een meeting bij de Aph die een hele goeie had maar heb natuurlijk geen merk en type opgeschreven.
Wie weet reageert deze persoon nog hier.

Groet,
Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor pauldevries » 07 feb 2018, 21:09

het is juist in dit spul waar naar zijn geld,
een goede reserveaccu waar je zelf een kistje en een goede druppelader en startkabels bij monteert en deze op tijd insteekt
om bij te laden heeft hezelfde effect als een jumpstarter,
met als verschil mocht je accu die je dan reserve hebt het ooit begeven je met een nieuwe accu weer klaar bent
Ik krijg van mijn baas per jaar een stuk of 10 van die goedkope prullen terug, die dan weer lekken,
dan weer de accu kapot hebben en vervangen van zo een accu los is bijna altijd de nieuwprijs van zo een goedkopere
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor maan » 07 feb 2018, 21:39

+1, ik heb ook zo’n 50 euro prul gehad van een bouwmarkt en weinig plezier van gehad. Ik heb de accu eruitgesloopt en de electronica met een oude 205 accu in een kist gezet, en dat werkt perfect.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor Frank.04 » 07 feb 2018, 22:19

In beide laatste reacties kan ik mij vinden, hoewel....

Wanneer je een klassieker hebt en verder niets is een booster onzin om te kopen, omdat je voor een goede minstens 300-400 euro betaalt.

Gewoon een verse accu halen bij de Brezan en desnoods twee.

Wanneer je veel met klassiekers (of auto's in het algemeen) te doen hebt ligt het anders.

Ik heb jaren getobd met startkabels, vrachtwagenaccu's en snelladers.

Nu heb ik sinds een aantal jaren een goede booster en het heeft mijn leven werkelijk verrijkt.

De startcapaciteit is veel groter dan wanneer je startkabels gebruikt en je slingert hem zo op de achterbank wanneer er een klus wacht.

Talloze malen heb ik ook gereden met het ding onder de motorkap of op de voorbumper, geweldig.

Kortom: ik zweer erbij, maar ben niet representatief voor de doorsnee gebruiker.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor Nanno » 08 feb 2018, 12:56

Ik zou eerder investeren in een goede druppellader / acculader. Als je je auto langere tijd stalt is het echt beter om je accu er uit te halen en af en toe thuis op te laden. Mijn ervaring is dat je bij zorgvuldig gebruik wel meer dan10 jaar met een goede accu kunt doen.
Ik heb ook wel een goedkope jumper gehad, "voor de heb". Aan de compressor heb je niks, maakt wel een hoop herrie. Je band krijg je er niet mee opgepompt is mijn ervaring. Een auto krijg je er nauwelijks op gestart (maar met een motor gaat het goed).
Voor een goede jumper heb je, zoals Frank al aangeeft, als hobbyist eigenlijk geen werk, maar als je geld genoeg hebt.....
Succes met je keuze!
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor RobinHoed » 08 feb 2018, 23:51

Bedankt voor de adviezen allemaal !

Reden dat ik überhaupt ben gaan zoeken naar een jumpstarter is omdat ik heb ontdekt hoe alles is afgedekt in de 3008. Om de accu zitten iets van 5 delen plastic met niet makkelijk te openen sluitingen. Plus pool kwam vrij makkelijk los, nog een deel kunnen verwijderen waar allemaal zekeringen of zo onder zaten. Min pool zit feitelijk niet meer in de open ruimte en lastig bereikbaar. Dus uiteindelijk niet eens meer geprobeerd de startkabel aan te sluiten en de accu verwijderd om thuis op te laden met een zeer oud en goedkope lader.

jacqabe schreef:Overigens als je accu na 3 weken leeg is is er misschien meer aan de hand / Heb je niet een slechte accu of misschien een verbruiker?


De auto heeft sinds November 2016 364 km gelopen en sinds Augustus 2014 iets meer dan 1100 km dus denk dat de accu gewoon zwak was. Zelf ook nog nauwelijks mee gereden. Nu dat hij geladen en ontkoppeld is moet ik even gaan kijken of dit het euvel verholpen heeft of dat ik de accu inderdaad moet vervangen.

Dus een accu met een kistje en startkabels spreekt me erg aan, nooit opgekomen dat dit feitelijk het zelfde is als een jumpstarter. Wellicht iets zwaarder, geen idee. Mocht een accu overlijden dan zet je die uit het kistje erin. Ook makkelijk als 1 van de andere vele oude bolides in de garage een keer niet willen starten.

Heb 2 auto's staan dus niet echt zin om accu's uit te bouwen en thuis op te laden en weer te monteren als ik een ritje wil maken als het droog is.
Nu ik dit zo intik realiseer ik me opeens hoe dom ik ben, had de startkabels op de andere oldtimer kunnen zetten, die heeft 2x 12v aan boord :oops:

Gratis stroom in de garage dus een goede druppelaar / acculader op zijkant kistje die evt ook inzetbaar is op de auto's klinkt overtuigend genoeg om concept goedkope jumpstarter te vergeten. Een dure profi jumpstarter heeft voor mij inderdaad geen nut.

Dus ...... nog tips voor een goede druppelaar / acculader ? :oops:
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 731
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor 403diesel » 09 feb 2018, 00:21

RobinHoed schreef:
Dus ...... nog tips voor een goede druppelaar / acculader ? :oops:

Ik heb verschillende goedkopere druppelladers versleten en heb sinds een jaar of 3 een Ctek. Deze zijn wat duurder maar gewoon goed. Ooit ook eens een optimate gehad die qua werking ongeveer hetzelfde is maar minder degelijk.
Achteraf gezien had ik een iets zwaardere moeten nemen (heb nu de 5 ampère) om wat sneller te kunnen laden maar ik gebruik hem wat meer dan gemiddeld denk ik.

Edit: Neem een druppellader. Een acculader stopt niet met laden als de accu vol is waardoor he accu overladen kan raken, of slaat helemaal uit als de accu vol is waardoor je na 2 maanden alsnog een lege accu hebt. Een druppellader kan je aangesloten laten op de accu waardoor deze na opladen in goede conditie wordt gehouden.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Iemand advies voor jumpstarter?

Berichtdoor Dirk85 » 09 feb 2018, 12:28

Jumpstarters/ boosters hebben hetzelfde probleem als een normale accu. Die worden ook minder qua capaciteit en gaan dus stuk.

Ik onderschrijf de Ctek acculaders/druppelladers. Daar heb ik ook goede ervaringen mee. Al heb ik nu echt een simpele oplossing... https://handig.nl/products/carpoint-druppellader?gclid=EAIaIQobChMI66HBuc-Y2QIVJSjTCh1H4Q4BEAQYASABEgLdG_D_BwE Ding laad iets van 200mah.. heel weinig dus. Die hang ik er soms gewoon eens een paar dagen aan. Meer voor de zekerheid, want ik koppel de accu los. In de 203 is dit nogal simpel vanwege de draaiknop die net voor de startmotor zit.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten