Gezocht: j7 -> Bladveer, schokdemper achter, stadslicht g

Voor het (gratis) aanbieden van auto-onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Gezocht: j7 -> Bladveer, schokdemper achter, stadslicht g

Berichtdoor govegan » 18 sep 2006, 15:35

he hoi,

net van de apk terug, en weer een lijstje met klussen ebij :)

- blad veer
een van mijn torsie bladveren voor de achter vering is gebroken.
er zit een pakket in van 4 dunne met daaromheen twee dikke, de dikke is gebroken.
vervang ik dit pakket in 1 keer of kan ik ook alleen de dikke vervangen?

- bandjes (19R 400)
1 achter band had te weinig profiel, als ik me niet vergis word het dan bijde achter banden vervangen? het gaat of maat 19R 400

- schokdemper achter
een schokdemper achter voor de j7 (of moeten deze ook per set worden vervangen)

- stadslicht bescherm glaasje
En een glaasje om het stadslicht/knipperlicht links voor te beschemen.

mocht je 1 van deze onderdelen hebben liggen, laat het maar weten.

peter.
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Onderdeels

Berichtdoor jan eend + » 18 sep 2006, 22:52

Hamoi. Of het nou op dit Forum of elders was weet ik niet meer, maar ik heb ooit iets gelezen over twee smalle naast elkaar liggende metaalstrips (in het verenpakket) die ook als torsieveer dienst doen :!: Leid bij keurmisters die het systeem van de J7 niet kennen tot afkeur. Hoe is de breuk vastgesteld ? Onderdelenboek zou uitsluitsel moeten geven maar dat ligt nog in me bus, had ik mee op vakaansie als inslaapvalliteratuur (galgje?) heb ik dus niet bij de hand :( Zal morgen ff kijken. Ik heb net een hele hoop onderdelen gescoord, eind van de week weet ik wat daarbij zit. A.shocks heb ik in ieder geval. Hoeven niet tergelijkertijd vervangen te worden, maar dat wordt meestal bij Kwikfitters en andere sleutelaars wel gedaan. Is Grunn' niet wat ver weg voor jou? :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor govegan » 19 sep 2006, 09:23

wat is zag bij de torsie veren was dus dat pakket van 4 dunnen en 2 dikke, en dan twee losse pakketen, 1 voor links en 1 voor rechts die in het midden tegen elkaar komen.
in het midden zitten dan ook nog eens aan de onder en boven kant een metalen plaat van zo'n 20 cm breed (deze dient om de pakketen op plaats te houden denk ik). nu is de bovenste linkse zo;n 20cm vanaf het middel punt gebroken (je ziet echt een breuk lopen, en de rechter kant heeft dit niet).

ik zal vanavond eens kijken of ik een fotootje kan schieten.
En Grunn' , dat moet te doen zijn hoor.

hier een fotootje (niet al te best, maarja tgaat om het idee):
Afbeelding
hij is dus vlak bij het middelpunt van de bus gebroken,
het stukje rechts loopt nog een paar centimeter door naar het midden toe.
Laatst bijgewerkt door govegan op 19 sep 2008, 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor govegan » 20 sep 2006, 16:24

he jan,
wat vraag je voor een schokdemper?
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

shock

Berichtdoor jan eend + » 20 sep 2006, 22:19

Hadipeter.

Wat geef je ervoor :?: :wink: . Zit trouwens vrijdag in de buurt van Utrecht, vandaaruit met een net gekochte J7 trug. Anders maor ff een meeltje, zie profiel. Uit en inbouwen van het verenpakket is trouwens lastig (vastgeroeste bouten en sucks) en zwaar (draagarm + veren ~75 kilo), maar moet wel kunnen. De beschrijving staat in het "handboek". Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor govegan » 23 sep 2006, 11:36

hoi jan,

een nieuwe schokdemper bij euromaster heb ik voor 64 euo..
dus neem er mooi daar een van mee, of je moet er flink onder gaan zitten.

o, en het veren paket eruithalen ging bij mij erg makkelijk,
beetje kruipolie aan het einde van het veren paket (midden van de auto)
wiel er af, het afsluitplaatje bij het schanierpunt van de 'arm' waar het wiel aan zit was half verroest en makkelijk weg te halen. je ziet het veren paket dan al zitten, in het midden van de wagen met een plate schroevendraaier 1 of meerder bladen naar buiten wiggen, met waterpomptang 1 blad er uit trekken, en dan wil de rest ook vanzelf wel. binne 3 kwartier was ik klaar :)

maar om de breuk in bij bovenste blad nu echt een breuk te noemen, er zit een klein scheurtje in ja, maar tis niet veel.
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Onderdeels

Berichtdoor jan eend + » 24 sep 2006, 22:27

Hadipeter. Ik heb de eerste serie J7-spullen in Groningen. Het verenpakket wat erbij is heeft idd als bovenste twee smalle strips naast elkaar, dus anders dan wat bij jou gemonteerd is :( Schokbreker , glaasje en band zijn te regelen :D Stuur anders ff een meeltje. Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'


Keer terug naar Onderdelen Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten