onderdeeltje hoofdremcylinder voor j7 1972

Voor het (gratis) aanbieden van auto-onderdelen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

onderdeeltje hoofdremcylinder voor j7 1972

Berichtdoor guido » 07 jun 2006, 23:32

wie heeft er onderdeeltje 4609.08 - kunststof nippeltje ter bevestiging van kunststof slangetje aan hoofdremcylinder.*
(en kan dit zo in de remcylinder geplaatst worden)

of

wie heeft een complete (gereviseerde of nieuwe) hoofdremcylinder.

kan die zo geplaatst worden; klopt het dat dit 2 moertjes zijn die los moeten, & 2 zeer grote moeren?

bvd
guido

*moeten we, om dit te vervangen, de hele hoofdremcylinder eruit halen?
Avatar gebruiker
guido
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 maart 2005, 23:39
Woonplaats: maastricht

hoofdremcilinder

Berichtdoor D » 18 jun 2006, 08:55

Kan u misschien helpen met nieuwe hoofdremcilinder; maar ik moet weten welke motor er in ligt, want het verzschilt van type tot type.
Dirk
D
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 05 jun 2005, 18:47

onderdeeltje hoofdremcylinder voor j7 1972

Berichtdoor BertOrbons » 21 jun 2006, 19:46

Tot 1973 had de J7 trommelremmen rondom; bij de eerste series zonder servo. Daarna schijfremmen voor en trommels achter.

De modellen met trommelremmen hebben een hoofdremclinder met een diameter van 25,4 mm, een slag van 31 mm en een klepje dat restdruk handhaaft op 0,5-1,5 bar

De modellen met schijfremmen voor hebben een hoofdremclinder met een diameter van 25,4 mm, een slag van 35 mm zonder restdruk klepje.

Op de enkele hoofdremcilinder zit 1 plastic aansluitsluitstukje, op de dubbele hoofdremcilinder zitten 2 haakse aansluitstukjes. Zo te zien zijn er gewoon ingedrukt.

Ik betwijfel of je losse deeltjes kunt kopen. Ik denk dat Evert Jonkhart in Hilversum wel een gebruikt exemplaar heeft.
camper J7 1800 cc 1977
Avatar gebruiker
BertOrbons
 
Berichten: 156
Geregistreerd: 27 jul 2005, 15:44
Woonplaats: Miramont de Guyennen Fr


Keer terug naar Onderdelen Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten