505 diesel

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

505 diesel

Berichtdoor Idranor » 25 jun 2007, 23:06

Vandaag even met A.BRANDHORST wezen kijken bij een 505 die ik te koop had zien staan bij een autohandel/sloperij. Het is dus een 505 diesel phase I (1985) en hij is te koop voor 1000 Euro.

De kmstand is iets van 250dkm, kleur donkerrrood maar slechte lak, schuifdak roest en achter een achterwiel wat roest, linkervoorscherm gedeukt. Interieur zag er redelijk uit, eigenlijk wel goed als je nagaat dat die wagen er volgens de baas al drie jaar staat.

Wees echter niet te happig. Volgens diezelfde baas zijn bij een brand zowel de sleutel als de papieren in vlammen opgegaan. Lastig dus. Bovendien ging de motokap niet open wegens gedemonteerde hendel voor ontgrendeling ("is wel handig, kan er niets uit gestolen worden", aldus de baas).

Telefoonnummer is voor geinteresseerden bij mij op te vragen via PB. Namen/adressen zijn niet van toepassing (ja dit is wel een vage handelaar).
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Brownie » 26 jun 2007, 09:52

Is het bekend welk model het is/welke motor hij heeft?
Als ik dit zo lees, is 1000 euro ook wel erg veel voor zo'n auto, zeker zonder papieren en sleutels.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Idranor » 26 jun 2007, 11:33

Vind ik ook wel, maar Albert was erbij en hij vond het een redelijke prijs. Hij heeft ook het kenteken waarmee de uitvoering achterhaald kan worden. Ik weet het namelijk niet.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Brownie » 26 jun 2007, 12:37

Dat hij er al drie jaar staat zegt ook iets. Voor dat geld kun je ook wel een complete met kenteken vinden.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Gerard2 » 26 jun 2007, 12:53

Ik vind het verdacht verhaal. Een beetje handelaar laat 1000 euro niet drie jaar stadan roesten (renteverlies, roest wordt erger en de auto daalt in waarde). :?:
407 SW 2.7 HDi V6, 2007
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor A.BRANDHORST » 28 jun 2007, 14:32

Het kenteken is NJ-70-XT.. de auto is wel rot hoor!!
Het schuifdak is zo rot dat je dat eerst zult moeten vervangen...
En de man vroeg nog of ik niet wilde ruilen... :shock: :roll:

Niet dus... ik zou er persoonlijk niet aan beginnen, onder de voorschermen ook een bekkie roest iig....

En die duizend euro? 500 is eerlijker ... maar op dat moment wilde ik geen ruzie, in Marokko e.d. is er iig geen markt meer voor de diesels volgens de beste man....

Heel heel heel goed over nadenken voor dat je dit koopt, papieren zouden er niet meer bij zijn wegens brand bij een autobedrijf 3 jaar geleden... auto staat al lang stil, en motorkap kan niet open.. ik raad het ten sterkste af...

En ik ben een heftige liefhebber van een 505... jullie kunnen zelf het verhaal wel afmaken dunkt me... iig zou ik eerst checken of de auto niet van de roeivereniging (hebben .. halen ... houen) afkomstig is... :?
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Oscarnmgn » 29 jun 2007, 17:45

in Marokko is geen markt meer voor diesels ... nee niet als je een gare moet kopen voor 1000 euro nee :D
Peugeot 404 Break 1963
Citroen Dyane 6 1983
Avatar gebruiker
Oscarnmgn
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 03 apr 2007, 12:39
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Idranor » 01 jul 2007, 20:34

Oscarnmgn schreef:in Marokko is geen markt meer voor diesels ... nee niet als je een gare moet kopen voor 1000 euro nee :D


Bij import in marokko zijn er flinke importpremies en daarom zijn zulke auto's niet meer interessant. Stond laatst een artikel over in de Autoweek, gingen ze proberen een 405 break te verkopen daar en uiteindelijk wilden ze dat ding gratis nog niet hebben. Zijn ze er maar weer mee teruggegaan en uiteindelijk bezweek de auto in Spanje. Als ik het allemaal goed heb onthouden.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Oscarnmgn » 01 jul 2007, 20:36

Hmm oh dat is best wel interessant. Ja ze hebben daar die premies om te voorkomen dat er allemaal oud spul wordt gedumpt , wat dus reeds gebeurd is de afgelopen halve eeuw.

Maar altijd wel mooi om dat soort ins and outs te lezen, alleen ik werk zelf in een garage dus hoor je dat soort dingen meestal wel, alleen dit was me toch echt ontgaan :)
Peugeot 404 Break 1963
Citroen Dyane 6 1983
Avatar gebruiker
Oscarnmgn
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 03 apr 2007, 12:39
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Koffiemolen » 03 jul 2007, 21:57

Vorige week een paar oude dakdragers van een MB E250 (zal het niet voluit schrijven) verkocht aan een vriendelijke meneer die naar Marokko op vakantie ging met zijn MB. Hij was echt apegeil op mijn witte 504, en wilde hem wel ruilen voor zijn MB 190 uit 1991... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Whoehahaha! Ik schat dat ik ongeveer het 10-voudige aan m'n 504 heb uitgegeven de afgelopen 5 jaar, dan hij aan die MB. en de taxatiewaarde zal navanant verschillen. Heb ik hem maar niet uitgelegd. M'n 505 Break diesel vond ie niet interesaant, onder het mom van dat hij weet wat ze hiero waard zijn en hoe weinig ze momenteel nog in Afrika waard zijn. Qau duurzamheid noemde hij de 505 diesel wel in 1 adem met de producten van onze oosterburen uit Stuttgart. Hetgeen natuurlijk een compliment is.
Voor die Stuttgarters.

:mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten