Gespot 404 met 4200km origineel

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Re: 404

Berichtdoor Brownie » 13 jul 2006, 17:17

Wim van Boekel schreef:Ik had hem wel iets eerder in de picture
Jazeker. Ik had dit topic al gelezen, daarom viel me die 404 ook op. Ik dacht al: hier kunnen geen twee van zijn.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Gespot 404 met 4200km origineel

Berichtdoor Bakkertje » 13 maart 2017, 21:48

Het jaeger - tableau is veel in citroen DS en ID gebouwd. Al vanaf 1962 9en mss wel eerder ) waren die te krijgen.
Daar is het ook een veel groter ding, bij Peugeot is het toch veel minder bekend en verkocht. Mss heeft het met de koper te maken.
Een Citroen rijder is denk ik wat sportiever en de Peugeot man wat behoudender. Het was in 1972 een optie van 350 gulden en 30 inbouwen en 6 uitbouwen.
Dat was natuurlijk toch een behoorlijk bedrag en als je bv ziet dat een 504 toch al een toerenteller had (zeker de CC) in die tijd dan was het ook niet nodig om het
Jaeger dash erin te zetten. Het voegde namelijk niks toe. Ja de olie druk meter maar er was al een sensor .
Ik denk dat het voor de echte liefhebber was bij de Peugeots althans. Bij Citroen kwam het veel voor , maar ook in alle andere Franse merken en de Italiaanse. Voor Volvo waren ze ook leverbaar.

Ik vind het helemaal te gek, maar er zijn ook genoeg liefhebbers die het minder mooi vinden dan het originele dash. Zeker bij Citroen ook.
Maar er is veel zelfbouw mogelijk, en het is dan aan jezelf hoe je dat wilt doen. Met klokken uit de periode dat ze geleverd werden door Jaeger of met klokken die later op de mark waren (voornamelijk met zwarte randen).
Ik heb inmiddels behoorlijk kennis van de 504 variant ,maar ze zijn er voor vele modellen geweest
Bakkertje
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 jul 2016, 02:52

Vorige

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten