Zoekt er nog iemand een Tagora? .... Of Rancho?

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Zoekt er nog iemand een Tagora? .... Of Rancho?

Berichtdoor Gilletti » 05 feb 2006, 16:51

Laatst bijgewerkt door Gilletti op 11 jun 2006, 10:24, in totaal 2 keer bewerkt.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 05 feb 2006, 17:41

Ai, da's hier vlakbij...
Ik ga iig even kijken!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor knutsul » 05 feb 2006, 19:17

het is wel een 6 cilinder :D
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Re: Zoekt er nog iemand een Tagora?

Berichtdoor Walle69 » 05 feb 2006, 21:02



Wauw! Dat is nog eens exotisch zeg! Vreselijk lelijk maar toch.... Heb thuis nog een folder van zo'n ding liggen. Ik probeerde toendertijd mijn pa zo'n ding aan te praten. We hadden onze tweede 604 en die moest ingeruild worden (DP-01-VG, SL "grand comfort" automaat, vert claire metaal met trekhaak nog mensen die dat ding recent gezien hebben??). Uiteindelijk werd het een 25 V6 automaat en dat was waarschijlijk toch wel de betere keuze achteraf gezien (behalve dan een 604 GTI met alles erop en eraan). De Tagora SX heeft toch 2664, 165 PK en drie dubbele carburateurs of was het nu twee driedubbele? Zo'n ding moet wel gaan!

Met een Tagora laat je bovendien heel je omgeving in verstandsverbijstering achter. Denk je eens in; een slagschip van een auto, zo tegen de 2 meter breed en de wielen zitten zo ver in de wielkasten dat als je er rondom "dubbellucht" op zou gooien je de wielen nog niet ziet. Een soort kruising tussen een Aston Martin Lagonda, een Jaguar E-type (wat betreft spoorbreedte) en een Talbot Solara! :lol:

De wielen zijn trouwens niet origineel, d'r horen 4-spaaks TRX wielen onder te liggen (ook van een halucinerend gaaf design...)

Laat ff weten hoe ie was JT?!
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Gilletti » 05 feb 2006, 21:37

Instructieboekje en folders van de Tagora worden momenteel ook aangeboden.

Opvallend trouwens dat er nog zoveel Samba cabrioletjes worden aangeboden. Staan er zo op het oog een paar aardige exemplaren tussen.

Kwam ook nog deze zeer fraaie Rancho tegen op Speurders.nl.

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 05 feb 2006, 21:43

wow... Gááf!

Ik heb dat altijd een hele gave auto gevonden...

Heb je nog de link?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Mockenrue » 05 feb 2006, 23:01

JT schreef:Ai, da's hier vlakbij...
Ik ga iig even kijken!


11 Juni is "La Fête des Limousines", JT 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Mockenrue » 05 feb 2006, 23:02

Gilletti schreef:Kwam ook nog deze zeer fraaie Rancho tegen op Speurders.nl.

Afbeelding


Komt helaas toch nooit van die Bassie & Adriaan associatie af :evil:
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Martijn » 05 feb 2006, 23:21

JT schreef:Ai, da's hier vlakbij...
Ik ga iig even kijken!


Auto staat al jaren te koop. Het is de ultieme aanvulling op mn verzameling maar de eigenaar vraagt er veeeel te veel geld voor. Het ding is erg namelijk slecht aan toe! En onderdelen voor zo'n auto vinden, da's pas echt een uitdaging! Die TRXen zijn al jaren niet meer te koop dus ik denk dat er daarom andere velgen op zitten.

Maar als ie zakt met zn prijs heb ik zeker interesse!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor deVreugd » 06 feb 2006, 11:47

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind die tagora zóóóó'n lelijke auto! :oops:
deVreugd
 
Berichten: 465
Geregistreerd: 28 mei 2004, 15:48
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor AMPlas » 06 feb 2006, 13:45

deVreugd schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik vind die tagora zóóóó'n lelijke auto! :oops:


helemaal mee eens... :roll:
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Elentinos » 06 feb 2006, 16:03

Hee, die velgen op die Tagora, die zie ik ook wel eens op 504CC's... Weet iemand of het onderstel van zo'n Tagora gebaseerd is op de 504/505? Hij heeft RWD volgens mij...

Ik vind het overigens wel wat hebben zo'n Tagora. Totaal mislukte auto in alle opzichten, maar wel heel erg leuk om nu te hebben.

De folder:
http://storm.tocmp.com/talbottagora.htm
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Martijn » 06 feb 2006, 18:25

Elentinos schreef:Hee, die velgen op die Tagora, die zie ik ook wel eens op 504CC's... Weet iemand of het onderstel van zo'n Tagora gebaseerd is op de 504/505? Hij heeft RWD volgens mij...

Ik vind het overigens wel wat hebben zo'n Tagora. Totaal mislukte auto in alle opzichten, maar wel heel erg leuk om nu te hebben.

De folder:
http://storm.tocmp.com/talbottagora.htm


Er zit een 505 onderstel onder. Hoezo mislukt? Ik vind het een briljante auto...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Tagora !

Berichtdoor Paull en Paulla » 06 feb 2006, 22:20

Er zijn indertijd zo'n 20.000 Tagora's gemaakt, waarvan 1083 met V6 motor (SX). Voor meer informatie: http://club604.free.fr/tagora/tagora.html.

De Tagora 6 cilinder had de kleine PRV motor (2664). De motor werd gevoed met 6 carburateurs die mechanisch gesynchroniseerd moesten worden: A hell of a job (in goed Frans).

Zo'n 8 jaar geleden reden we met enige regelmaat mee met iemand die er een aantal had, zowel 4 als 6 cilinders en ze reden werkelijk voortreffelijk. En in opzet waren ze een stuk moderner, o.a. met boardcomputer, dan de 6 :lol: 4. Ook omdat de Tagora later ontwikkeld is (het onderstel heeft duidelijk te lijden gehad onder de ontwikkelingsbezuinigingsdrift (leuk woord voor galgje).

Korte tijd hebben de 6 :lol: 4 en de Tagora schouder aan schouder in de showroom gestaan.

Maar ja, de productie is vroegtijdig gestaakt.

Walter: het is misschien maar goed dat je vader geen Tagora heeft gekocht....

Fijne avond,
Paull

PS:
Voor de dames niet handig om in minirok op de rechtervoorstoel te zitten,want die voorruit bood volop uitzicht op..... :oops: (Sommigen noemden de Tagora een aquarium :wink: )
Paulla
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Evert G.D » 06 feb 2006, 23:22

Jeetje schreef:wow... Gááf!

Ik heb dat altijd een hele gave auto gevonden...

Heb je nog de link?


Zelfde gevoel... Stelt nix voor in terrein is eigenlijk gewoon een luxe 1100 Fourgonette, maar ik vind ze bloedmooi... Heb trouwens een 1100 Fourgonette gehad in dezelfde kleur... (PTT-rood) Een ex-PTT beambte dus. Had ik nooit weg moeten doen, je ziet ze nooit meer. :oops:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Tagora

Berichtdoor Don Pedro » 10 feb 2006, 20:23

Martijn,

Dit is em dan, ultieme SX, wel een beetje aan de prijs:

http://www.webmycar.com/zonecar/webacar ... DE007C27BA
Don Pedro
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 22 jan 2006, 21:16
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re: Tagora

Berichtdoor Martijn » 11 feb 2006, 00:01

Don Pedro schreef:Martijn,

Dit is em dan, ultieme SX, wel een beetje aan de prijs:

http://www.webmycar.com/zonecar/webacar ... DE007C27BA


Dat is m zeker, met leer nog wel. Gaat alleen een beetje ver qua prijs
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Gilletti » 23 feb 2006, 22:44

En nog één te koop. Dit keer een diesel met aardig wat kilometers. Wel NL kenteken.
Link: http://auto.2dehands.nl/markt/auto/talbot/12690270-tagora-turbo-diesel.html

Afbeelding
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Tagora

Berichtdoor Don Pedro » 26 feb 2006, 23:19

Naar deze Tagora ben ik vandaag met een andere klassiekerliefhebber wezen kijken.
Ontvangen door de eigenaar, aardige oudere heer, die veel aparte wagens heeft mogen bezitten, maar nu de leeftijd en gezondheid gaat tellen alles weg doet. Heeft in Argentinie nog een TD staan met slechts 60.000 op de teller. Zijn zoon woont in Zuid Amerika dus gebruikt ie daar de Tagora als wagen, wanneer hij dat continent bezoekt.

De Tagora is voor zijn leeftijd vrij netjes en goed te noemen, de dieselmotor, toch al ruim 280.000 aan klm gelopen sprong meteen aan. Koetswerk goed tot zeer goed te noemen behoudens een deur, maar nog niets om paniek te hebben.
Onderkant, tja de "beruchte" draagarmen achter waren al aan het splijten, vooral bij de kant naar de wielen toe dus het dwarse gedeelte en dat is hetgeen wat mij het meeste dwarszat. Want het is 604 onderstel, en mijn ervaring is dat ze dan vaak niet meer te redden zijn, iemand anders een mening dan hoor ik het graag!!!. Voor de rest was de onderkant zeker niet slecht. Kofferbak ook nog hard en stijlen ook. Wat lichte roestvorming rond de achterruit maar zeer beperkt.

Interieur, wat een zee van ruimte, daar kun je geriefelijk in zitten helemaal geen straf. stoelen waren netjes, slechts en slijtage plekje links op de wang.

Al met al een aardige auto, maar wat moet zoiets nou nog kosten, al jaren in de garage geen APK, dus verwacht werk aan remmerij, handrem, wat rubbers, maar vooral die draagarmen he.

MvG

The Don
Don Pedro
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 22 jan 2006, 21:16
Woonplaats: Nieuw Vossemeer

Re: Tagora

Berichtdoor Paull en Paulla » 27 feb 2006, 21:45

Don Pedro schreef:Onderkant, tja de "beruchte" draagarmen achter waren al aan het splijten, vooral bij de kant naar de wielen toe dus het dwarse gedeelte en dat is hetgeen wat mij het meeste dwarszat. Want het is 604 onderstel, en mijn ervaring is dat ze dan vaak niet meer te redden zijn, iemand anders een mening dan hoor ik het graag!!!. The Don


Beste Don,

Draagarmen wisselen is niet zo'n werk :D . Per kant 2-3 uurtjes werk.
Overigens mag je er niet aan lassen :D en, als je het goed doet is het niet te zien. :D :D (uit eigen ervaring)

Vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor KR1275 » 04 jun 2006, 23:52

AMPlas schreef:
deVreugd schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik vind die tagora zóóóó'n lelijke auto! :oops:


helemaal mee eens... :roll:


Plaats het even in zijn tijd. Het was een hypermoderne auto, waar destijds geen Peugeot tegenop kon. De 505 en 604 zagen er echt ouderwets uit naast een Tagora. Helaas ging het toen al bergafwaarts met Talbot. Ze hadden deze auto als Peugeot 605 op de markt moeten brengen, als opolger voor de 604. Dan was die waarschijnlijk beter verkocht. Dan hadden ze in 1990 de 605 als 606 kunnen introduceren, die dan weer werd opgevolgd door de 607... Ik vond de Peugeots van eind jaren 80 (de 306, 405 en 605) duidelijk meer karakterkenmerken hebben van Simca's, dan van oudere Peugeots. Kijk maar eens naar die strakke strepen/inkepingen (of hoe zeg je dat?) over de zijkant.

Wie een goede Tagora SX weet te bemachtigen, heeft goud in handen! Deze zijn uitzonderlijk zeldzaam. Heb er ooit eentje in de buurt van Barcelona te koop gezien, maar laten staan (dom, dom, dom!).
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Re: Tagora

Berichtdoor KR1275 » 04 jun 2006, 23:59

Don Pedro schreef:Naar deze Tagora ben ik vandaag met een andere klassiekerliefhebber wezen kijken.
Ontvangen door de eigenaar, aardige oudere heer, die veel aparte wagens heeft mogen bezitten, maar nu de leeftijd en gezondheid gaat tellen alles weg doet. Heeft in Argentinie nog een TD staan met slechts 60.000 op de teller. Zijn zoon woont in Zuid Amerika dus gebruikt ie daar de Tagora als wagen, wanneer hij dat continent bezoekt.

De Tagora is voor zijn leeftijd vrij netjes en goed te noemen, de dieselmotor, toch al ruim 280.000 aan klm gelopen sprong meteen aan. Koetswerk goed tot zeer goed te noemen behoudens een deur, maar nog niets om paniek te hebben.
Onderkant, tja de "beruchte" draagarmen achter waren al aan het splijten, vooral bij de kant naar de wielen toe dus het dwarse gedeelte en dat is hetgeen wat mij het meeste dwarszat. Want het is 604 onderstel, en mijn ervaring is dat ze dan vaak niet meer te redden zijn, iemand anders een mening dan hoor ik het graag!!!. Voor de rest was de onderkant zeker niet slecht. Kofferbak ook nog hard en stijlen ook. Wat lichte roestvorming rond de achterruit maar zeer beperkt.

Interieur, wat een zee van ruimte, daar kun je geriefelijk in zitten helemaal geen straf. stoelen waren netjes, slechts en slijtage plekje links op de wang.

Al met al een aardige auto, maar wat moet zoiets nou nog kosten, al jaren in de garage geen APK, dus verwacht werk aan remmerij, handrem, wat rubbers, maar vooral die draagarmen he.

MvG

The Don

't Is geen 604 onderstel, maar 505.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Re: Tagora

Berichtdoor KR1275 » 05 jun 2006, 00:00

Martijn schreef:
Don Pedro schreef:Martijn,

Dit is em dan, ultieme SX, wel een beetje aan de prijs:

http://www.webmycar.com/zonecar/webacar ... DE007C27BA


Dat is m zeker, met leer nog wel. Gaat alleen een beetje ver qua prijs

Da's wel een droom. Leder is er maar heel even geweest en niet in Nederland! Tagora's zonder roest zijn zeer zeldzaam. Auto staat helaas aan de Cote d'Azur.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor 406 SLdt » 07 jun 2006, 16:27

Vind een Tagora sowieso een droom van een wagen, een SX met leder al helemaal! Een van de meest mysterieuze wagens heb ik dat altijd gevonden.
Peugeot 406 SLdt 1.9 (rijdt nu in Wit-Rusland..)
Volkswagen Kever 1200
406 SLdt
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 22 maart 2006, 17:21
Woonplaats: Zoetermeer

Berichtdoor Evert G.D » 08 jun 2006, 23:29

Zo'n Tagora is inderdaad een droomauto én zeldzamer dan een Rolls Royce Silver Shadow :wink:

Maar ook de hier al eerder besproken Rancho staat op mijn lijstje van interessante auto's. Het is gewoon een opgeleukte Simca 1100 Fourgonnette (die ik overigens vroeger ooit 's heb bezeten, met veel genoegen), maar ik blijf 'm mooi vinden, kan er niks aan doen... :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Volgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten