Peugeot 205 1.1 XE Volledige onderhoudshistorie

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 205 1.1 XE Volledige onderhoudshistorie

Berichtdoor Pruttel » 10 maart 2019, 13:17

Hoi,

Graag wil ik ook hier op het forum mijn 205'je aanbieden, om haar de kans te geven om bij iemand terecht te komen die net zoveel liefde voor het merk voelt. Het is een 1.1 XE uit 1990, met 213.450 km op de klok. Ik heb de volledige onderhoudshistorie vanaf de originele aankoopfactuur uit 1990 bij Nefkens Arnhem tot op de dag van vandaag. Gedurende de periode dat ze in mijn bezit is, heeft de oude dame goed onderhoud gekregen en staat ze er nog prima bij. Helaas is het van buiten niet de mooiste auto, ondanks haar mooie diepe Rouge Andalou, maar zijn er op technisch vlak geen grote mankementen en is roestvorming nog nihil (onder de accubak zit wat beginnende vliegroest, that's it). Het interieur komt uit een Génération, het oude XE interieur was versleten en zat vol gaten.

Onderhoud:
- Nieuwe distributie + Waterpomp
- Kleppen gesteld + Kleppendekselpakking
- Stabilisatorstangrubbers
- Draagarm rechtsvoor
- Aandrijfas rechtsvoor incl. keerring
- Remcilinders achter
- Bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor, luchtfilter
- Oliewissel bij 210.000 incl oliefilter

De auto staat daarnaast op nieuwe Kleber Quadraxer 155/80/r13. Die zijn ietsjes groter dan de 145/80/r13 standaardmaat, maar hierdoor draai je iets minder toeren op snelwegtempo. Buiten dat, het zijn gewoon erg fijne banden waar ik sinds september mee rijd en ze hebben me uitstekend door de winterse sneeuw in de Alpen geholpen.

Zijn er dan ook nog minpunten? Ja. Het is niet de meest strakke auto met deukjes rondom. Daarnaast zit er ergens een lek in het interieur want met regenachtige dagen is de voetenbak rechts nat. Overigens is de kofferklep wél waterdicht. Maarja, een auto van 28 jaar oud...

Ik heb de auto ook op MP staan: https://link.marktplaats.nl/m1383227796

En het topic hier op het forum: http://peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=27&t=31699

Reden voor verkoop is het feit dat ik over ga naar een andere liefde van mij en die op dit moment nog betaalbaar zijn: een Saab 900i classic.
Probeer het eerst zelf, dan kan de monteur gelijk zien waar het fout is gegaan

Autohistorie:
- Citroën BX 16 TZI 1990 (verkocht)
- Peugeot 205 1.1 XE 1990
Pruttel
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 24 jun 2018, 21:38
Woonplaats: Nijmegen

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten