Peugeot 104 GL6 ( de Benetton)

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 104 GL6 ( de Benetton)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 jul 2018, 21:14

Regelmatig denk ik erover om een nieuwe liefhebber te vinden voor mijn Benetton.
De afgelopen week weer de gehele week met plezier in de auto gereden, maar door last van mijn heup doet het koppelen zeer en steekt de wil op te verkopen weer de kop op. Wie weet wil iemand het stokje van me overnemen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Basis gegevens:
Peugeot 104 GL6 uit 1978 (dus weer belasting vrij)
1124cc 5 bak ( een mix van nieuw onderblok van het oude type, cilinderkop van een comfort uit 83, ook de bak komt uit de comfort, dus een wat langere bak waardoor cruisen een genot is, maakt stuk minder toeren.
Belangrijk: LPG! met een 70 liter tank waardoor je bijna 700km op een tank doet.
Vele modificaties, onderstel komt van een ZS, lichtmetalen velgen met 165 banden
Deels getinte ramen, tweed bekleding uit de SR
Cruise controle
Sportstuur uit de Comfort
Nieuwe koppeling
Remmen geheel schoongemaakt en remolie vervangen
De auto heeft meer dan 2 ton aan ervaring, maar het blok heeft denk ik nog geen 20dkm gelopen ( nieuwe zuigers en bussen), krukaslagers vervangen en weet al niet meer.

Hele verhaal is te lezen op het draadje onder de 104
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=53&t=9554&start=1150


Ik heb nog een reserve set lichtmetalen wielen met winterbanden erbij.
Verder nog een hoop reserve onderdelen die ik bij verkoop niet meer nodig zal hebben en kunnen dus naar wens bij de koop betrokken worden. Ook meer dan voldoende documentatie aanwezig ( boeken, microfiches werkplaatshandboeken op papier en digitaal, microfiche reader en wat niet meer)

De auto is bij GIO adviesgroep online getaxeerd op 4000 euro ( dat zegt weinig voor de marktwaarde dat weet ik zelf ook!)

Vraagprijs inclusief onderdelen : 2000 euro
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 GL6 ( de Benetton)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 jul 2018, 13:16

Ik ben in gesprek met iemand maar dat is dan ook de enige reaktie die ik tot nu toe heb ontvangen.

Ik wil toch mog wat reclame in de strijd gooien :mrgreen:

Ik heb hem de laatste weken gewoon als dagelijkse auto gebruikt 1:11,5

Mijn Smart gebruikt gemiddeld 1:15,5 maar betaal meer verzekering en wegenbelasting.

Reken even voor het gemak dat je 1 euro per 10 km minder kosten hebt.

Buj een normale oldtimer verzekering heb je 5000 km dan je mag rijden en dan is verzekeringskosten bijna te verwaarlozen. Ik heb ni een duurdere polis waarbij ik mijn bonusmalus heb opgebpuwd. Voor 250 euro ben ik allrisk en mag 20000 km rijden.

Ik heb jaren lang russen de 10000 en 15000 km gereden, dus met veel plezier en voor zeer geringe kosten.

De komende twee jaar verwacht ik weinig onderhoud ( kan natuurlijk geen garantie geven :wink: ), maar een 104 vraagt geen overdreven moeilijke sleutelpartijen, voor iemand met een gezonde liefde voor ouwe auto’s is het goed te doen.

Iemand met twee linker handen die afhankelijk is van de peugeot garage kan beter deze auto laten staan :lol:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten