Geozcht: 306 hatchback + tips

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Geozcht: 306 hatchback + tips

Berichtdoor wub83 » 16 mei 2017, 07:09

Hi allen,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goeie 306 hatchback. Bouwjaar na 1999, Km-stand < 120.000, benzine, handgeschakeld.
Op Marktplaats/Autotrack staan er twee die goed in de buurt komen van wat ik zoek maar ik heb helaas nog niet de juiste kleur gevonden.

Nu komen een donkergroene en een zilveren uit de zoekopdracht maar zou graag iets spannendere kleur willen hebben zoals rood, zwart, geel of blauw. 8)

Zijn er daarnaast nog verborgen gebreken waar ik goed op moet letten bij de aanschaf van een 306?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen :D

Gr Sebastiaan
wub83
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 feb 2017, 11:57

Re: Geozcht: 306 hatchback + tips

Berichtdoor Gilletti » 16 mei 2017, 12:58

Zo'n phase-3 306 is een mooie, uitontwikkelde auto. Je zal wel merken dat hij niet heel modern meer is aan de algehele afwerking en gevoel van degelijkheid.
Voor echt lange mensen zijn de zittingen eigenlijk te kort en kan de stoel niet ver genoeg naar achteren. Probeer een XT of XS te scoren, die zijn het lekkerst uitgerust.
Ze rijden (en veren) echter heerlijk en ook de motoren zijn zeer betrouwbaar. Pas wel op met een (AL4) automaat. Die gaat geen eeuwen mee.

Toch gaat er wel eens wat stuk maar dat is ook weer makkelijk en goedkoop te repareren. Denk bijvoorbeeld aan een motorkap scharnier, mistlampen en snelheidsmeter.
De laatste 306-en hadden bijna allemaal airco. Check dan goed of je aan het toerental merkt of de pomp aanslaat. Ook willen ze door ouderdom en slecht onderhoud het koelmiddel wel eens weg zijn.

Persoonlijk zou ik qua kleur rood of groen opteren. Maar zilvergrijs staat de 306 toch ook erg goed.
Zwart en geel zijn niet of nauwelijks geleverd op een 5-deurs van deze bouwjaren.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron