Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Lionheart309 » 03 apr 2017, 00:54

Te koop aangeboden: Leuke Peugeot 309 GLX bj. november 1992

kleur donkergrijs metallic met een zilver/groene striping.

motor 1.4 singlepoint injectie

km-stand SLECHTS 62.795 !!!

Vers jaar APK en 4 goede all-season bandjes. En alle 4 de wieldoppen. (+1 reserve!)

Leuke uitvoering met metallic lak, getint glas, wis-was achter, centrale vergrendeling (sleutel) en een mooie Grundig radio-cassette.

Heeft groen tapijt en groene veiligheidsgordels! Chic!

En alles werkt! Ook chic!

Er zitten een paar kleine schades op/in de lak: links achterop zit de indruk van een fietsstuur (geen roest) en rechtsvoor zijn wat krassen bijgelakt en is een klein deukje. In de bestuurdersstoel zit een klein gaatje. Geen brandgaatje want er is in de auto nooit gerookt!
De asbak en aansteker zijn nog ongebruikt aanwezig.

Vraagprijs: 1500 euro
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lionheart309 op 17 apr 2017, 18:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Lionheart309
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 apr 2017, 00:27

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor pauldevries » 10 apr 2017, 08:56

:roll:
Laatst bijgewerkt door pauldevries op 07 feb 2018, 21:29, in totaal 1 keer bewerkt.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Lionheart309 » 10 apr 2017, 15:18

Niet geschoten... ;)

Ik heb de vraagprijs gebaseerd op het aanbod op gaspedaal.nl. Die staan er ook al een hele poos op, en waarschijnlijk om de door jou genoemde reden.

De kilometerstand en bijhorende prima technische staat moeten ook iets waard zijn toch?

Wat zou je zelf een reële vraagprijs vinden?

gr. Richard
Lionheart309
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 apr 2017, 00:27

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Martijn » 10 apr 2017, 19:56

Lionheart309 schreef:Niet geschoten... ;)

Ik heb de vraagprijs gebaseerd op het aanbod op gaspedaal.nl. Die staan er ook al een hele poos op, en waarschijnlijk om de door jou genoemde reden.

De kilometerstand en bijhorende prima technische staat moeten ook iets waard zijn toch?

Wat zou je zelf een reële vraagprijs vinden?

gr. Richard

Ik wil je zeepbel niet doorprikken, maar een 309 is nu eenmaal geen liefhebbers auto. Ze rijden prima en zijn van goede kwaliteit, maar weinigen vinden het een mooi model. Lange tijd was een 309 net als een BX, die kocht je omdat ze goed reden en erg goedkoop waren. Geen onderhoud doen en als ie stuk is voor een paar honderd weer een andere kopen. Zo zijn er veel 309's gesneuveld en blijven er steeds minder over. Als verbruiksartikelen beginnen ze langzamerhand te oud te worden, dus neemt de animo nog verder af.
Voor wat betreft de meerwaarde van een exemplaar met lage kilometerstand ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb meerdere auto's die heel weinig gereden hebben, en die leverden veel meer problemen op bij het meer regelmatig gebruiken dan auto's die veel meer kilometers achter de kiezen hebben. Stilstand is vaak achteruitgang.

Qua waarde zou ik me geen illusies maken. Je mag denk ik blij zijn als een liefhebber er 1000 euro voor geeft.

Zelf zou ik best een 309 overwegen, maar dan een pure versie uit de eerste bouwjaren. Liefst een luxe SR, GT of GTI.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Bas309 » 11 apr 2017, 23:10

Driedeurs zijn ook meer gewild dan de vijfdeurs, dus dat heb je ook nog tegen je werken..
Ik zou hem erop zetten voor € 1200,- :)
Succes met de verkoop! Je foto's zijn erg klein, maar van wat ik kan zien, is het een leuke auto die er nog goed uit ziet!
Peugeot 309 1.4i XX-25-PJ
Bas309
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 15 nov 2016, 20:51

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor pininfarina404 » 31 dec 2017, 02:12

Ik dacht toch echt dat dit een ontmoetingsplaats was voor Peugeot liefhebbers. Wat ontzettend flauw om een anders zijn auto of verkooppoging en vraagprijs zo onderuit te halen....
Het zal allemaal wel een soort jalousie zijn of een frustratie dat de auto financieel niet haalbaar is.

Ik vind het persoonlijk erg leuk dat iemand een auto van 25 jaar oud heeft, met een origineel Nederlands kenteken en ook nog eens een lage kilometerstand. En ja, dat er dan enige gebruikerssporen zijn of bewijs dat er toch echt 25 jaren verstreken zijn sinds de datum eerste toelating, is dat dan een reden om te gaan zeuren??? Bah...

Ik wens jou heel veel succes met het vinden van iemand die de auto wel kan waarderen in alle aspecten die je noemt.

En de andere reacties: heel veel succes met het vinden van een doel in het leven.
Voor elke gelegenheid de juiste outfit:

-Peugeot 206 2.0 Hdi 2003
-Alfa Romeo Brera Spider 2.4 Jtdm 2008
-Citroen Dyane 6 1968 (12V).
-Honda CLR 125 1999
pininfarina404
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:36

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Lionheart309 » 31 dec 2017, 02:29

@pininfarina404

Dank voor de sympathie!

Gelukkig rijd ik nog tevreden een aantal rondjes per week met het "peusje".

Om maar meteen door te pakken. Ik heb, omstreeks 1990, in 2 309's gelest. Eerst een dieseltje zonder, en later een turbodiesel! Mijn vader had iets later een lichtblauwe 309 XL profil, met zonnedak. De enige optie die "mijn" 309 (hij staat op vader's naam,ssst) mijns inziens ontbeert. Overigens was de eerste auto van vader, en daarmee ons gezin, een witte 304 sedan, die al snel opvolging kreeg in de vorm van een rode 305 GL. Wat later, nog voor de 309, een donkerblauwe 305 GLX, ook met schuifdakje. Superluxe!

Kortom, de Peugeot-genen zitten diep genoeg om niet gekwetest te kunnen worden door prietpraters. ;)

Nog veel genoegzame kilometers in uw Peugeot naar keuze, en een prettige jaarwisseling!
Lionheart309
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 apr 2017, 00:27

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Gilletti » 31 dec 2017, 09:39

Kijk eens aan, je rijd dus nog lekker je rondjes. En discussie over vraagprijzen worden hier helaas vaker gevoerd...
Is de auto nog wel te koop?
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor Lionheart309 » 31 dec 2017, 22:22

Heb je interesse? ;)
Lionheart309
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 apr 2017, 00:27

Re: Te koop 309 GLX met slechts 62.795 km

Berichtdoor zwolly » 24 feb 2018, 13:46

De enige peugeots die ik in bezit heb gehad was een 205, dit was niet heel lang, bij aankoop 269000km gelopen, met een paar maanden de bak aan gort dus weggedaan, wat jaren later mocht ik de prachtige Lucifer rouge peugeot 306 Belfort van mijn opa overnemen, die hij destijds gloedjenieuw gekocht heeft, omdat hij een nieuwe 306 in Lucifer rouge had gekocht, dit betrof een showroommodel met een paar kilometertjes op de teller, full options, de 306 belfort voor mij van 1996 destijds was al behoorlijk luxe, voor die tijd zeker, echter geen airco, maar ach dat was ik toen nog niet gewend, nam de 306 belfort van opa over met net geen 40000 kilometer op de teller, dealeronderhouden, en werkelijk waar, heb er ruim 3,5 jaar in gereden zonder enig bijzonder dure onderhoudskosten, buiten het normale onderhoud om is me 1 maal de koppelingskabel geknapt, de 306 naar de Peugeot dealer gebracht en voor €90 hebben zij een nieuwe kabel gemonteerd, viel mij op dat de koppeling daarna een heel stuk lichter ging, fijn dus..met zo'n 110000kilometer op de klok heb ik deze wagen verkocht omdat ik groter moest, heb er goed voor gebeurd, bijna het bedrag wat ik ervoor betaald heb aan Opa, de 306 stond welgeteld 3 dagen op marktplaats en had een koper, maar ja heb er in al die jaren zeer goed voor gezorgd, gepoetst, echt hij was nog steeds als een nieuwe..en heb deze echt niet goedkoop aangeboden op marktplaats..voor mij was het: graag of niet, dan rijd ik anders wel door.., deze man wilde perse de 306 kopen voor zijn vrouw, hij is vanaf Haarlem naar Zwolle met de trein gekomen, daardoor wist ik: jij wilt niet met de trein terug en koopt de auto toch wel haha, de auto bekeken enzo, stukkie rijden, dacht nog, allemachtig wat rijd je ruig, vertelde hem dan ook dat ik nooit op die manier met de auto omgegaan ben..maar goed, er zat zelfs een originele peugeot middenarmsteun in voor de 306 met bergruimte, hierna heb ik ruim 12 jaren probleemloos Volvo's gereden,waarvan 2x een S40 en een gitzwarte S60 D5..met heerlijke 5 cilinder diesel met 185pk, tikte met gemak de 250km/h aan met 2 vingers aan het stuur en zeer zuinig met de brandstof, kon er zelfs 1 lieter diesel 20 kilometer mee maken, maar moest dan wel rustig aan doen...gemiddeld was het rond de 1 op 16 hoe wild en gek en hard ik ook reed, en hard rijden deed ik veel ermee :mrgreen: , nooit voor gepakt haha, een echte rijderswagen was die S60, pikzwart en mooie nette onbeschadigde Thor-velgen, echt helemaal af die S60..prachtwagen met echt alle opties. Daarna een geweldige Mercedes-Benz S-Klasse coupe met een heerlijke V8 én alle luxe die je maar bedenken kan, ach ja ..als ik de centen ervoor had liet ik deze ook flink rollen , nu kijk ik weer wat rond voor een kleinere Peugeot, een 205 heb ik altijd leuk gevonden, wel een beetje volle, geen hele kale..eens zien wat er zo te koop is ..als er uberhaupt nog 205jes te koop zijn..zie het wel, in principe zijn wij geen auto meer nodig dus haast is niet geboden enzo...én ik zoek de krenten id pap.
zwolly
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 feb 2018, 08:18


Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten