Te Koop/A Vendre: 404 Berline 1962, zwart/rood

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Te Koop/A Vendre: 404 Berline 1962, zwart/rood

Berichtdoor 404noir » 15 feb 2016, 15:41

vanwege gewrichts klachten zet ik met tegenzin toch mijn 404 te koop... het sleutelen aan de auto kost me gewoon te veel fysieke inspanning en pijn. Ik moet er iedere keer weer een halve week van herstellen. :cry:

Het gaat om deze auto:
Afbeelding
UPDATE: NU MET GLOEDNIEUWE APK!
http://peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=7&t=25282
Het is een zwarte 404 Berline met schuifdak, wit dashboard + stuurwiel en rood stoffen interieur, gele koplampen, bouwjaar 11-1962. (oude type versnellingsbak, geen hydrovac, trommelremmen voor)
De historie van deze oorspronkelijk Frans geleverde auto is bekend, ik heb de originele aankoop papieren, het garantie boekje en onderhoudsboekje er bij! Ook de originele Franse kentekenplaten zijn er bij.
De auto heeft (op 2 manieren aantoonbaar) een originele fabrieks(!) revisiemotor met weinig draai km's. (zie linkje) Het blok gebruikt geen spat olie!
De auto is al eens eerder gerestaureerd geweest en heeft om die reden veel goeie onderdelen: chroomdelen zijn voor het bwj van de auto uitzonderlijk goed , nieuwe achterschokdempers, alle remschoenen waren/zijn z.g.a.n., de auto is overgespoten en is best netjes maar voor de concours look zou je de lak een keer moeten laten polijsten.
Het schuifdak werkt goed en de afwatering van de schuifdak cassette werkt ook goed.
Goeie Michelin ZX banden met veel (7mm) profiel rondom.
4 opbouw speakers + retrolook radio-CD speler met USB en SD-card ingang.
losse separate USB-poort voor aansluiten van Navi of telefoon.
Derde remlicht op de achterruit (eventueel makkelijk te verwijderen als je het niet in de classic look vindt passen.)

Er is sinds ik 'm heb al best veel aan de auto gedaan:
- geimporteerd/op kenteken gezet in NL + nieuwe kenteken platen
- laswerk + roestpreventie aan de bodem (2x de chassis (kano)balken aan beide zijden van de versnellingsbak. (door Frank.04)
- uitlaat demperpot dicht gelast (door Frank.04)
- APK

Door mijzelf gedaan:
- koppelingsplaat + grafiet druklager vervangen
- versnellingsbakolie vervangen
- motorolie + filter vervangen
- KVS vervangen (50/50 anti-vries/gedestileerd water), electrische thermo-fan werkt prima, file rijden geen probleem.
- stoelrails van linker voorstoel vervangen.
- ombouw van dynamo+losse spanningsregelaar naar alternator met ingebouwd spanningsregelaar, extra laadstroom lampje ingebouwd in dashboard
- Nieuwe V-riem
- rem revisie op vooras + achteras + hoofdremcilinder + nieuwe remlicht schakelaar + nieuwe DOT3 remvloeistof + ontlucht rondom. Alle remslangen en leidingwerk in goeie conditie.
- gereviseerde startmotor gemonteerd
- stuurhuis bushing rechts vervangen)
- wielen laten balanceren ( lastig klusje bij een 3 bouts wiel zonder naafgat)
- stuurwiel vervangen door een mooier/beter exemplaar met embleem naafdop
- motorkap sierstrip opnieuw gemonteerd met het correcte bevestigings materiaal
- revisie van carburateur (nieuwe acceleratiepomp membraan) + voetpakking + revisie van brandstofpomp + plaatsing van lijnfilter
- nieuwe gaskabel
- nieuw luchtfilter element
- vervanging klepstoterstang + kleppen gesteld
- nieuwe bougies (NGK) + contactpunten + condensator + bougiekabels (Beru) + afstelling
- nieuwe 12V plus kabel tussen accu en startmotor
- extra massakabel tussen blok en (goeie Varta) accu aangelegd. Nieuwe accu montage beugel.
- verlichting schakelaar aan stuurkolom vervangen.

extra's los erbij:
- nieuwe raam seals voordeur ruit (moeten worden vervangen bij 1 deur)
- zekeringhouders + zekeringen ( om de oude type zekeringen te vervangen)
- een knipperlichtrelais ( bedoeld om ook alarm lichten in te bouwen.)
- cardan tunnel rekje
- losse echt ouderwetse brandblusser + montage beugel! ( niet werkend maar het is een period correcte accessoire uit de vroege sixties!)

Extra tegen meerprijs:
- keurige netjes anti roest behandelde passende trekhaak met montage materiaal, klaar voor montage + losse kabelboom + stekkerdoos
- LPG-set passend voor in 404-berline (tank + tankframe + verdamper+ mengstuk + afsluiters etc.) Deze LPG-set komt uit een andere 404, ik ben er zelf nooit aan toe gekomen om 'm in die van mij te bouwen. Deze set heeft dus nooit in mijn eigen 404 gezeten.
- goeie reserve achteras, schoon gemaakt, klaar voor montage + nieuwe correcte Eurol diff olie erbij.
- reserve cardan torquetube

Wat moet er aan deze auto gebeuren?
- (UPDATE: de auto heeft sinds korte een gloednieuwe APK, geldig tot medio februari 2018! (De laatste APK die deze auto waarschijnlijk ooit nodig zal hebben aangezien de regeling voor oldtimers gaat veranderen in 2017.)
- (UPDATE: Frank.04 heeft de linker voorveerpoot gerepareerd! )
- (UPDATE: kortsluiting is er uit! Auto is nu ook betrouwbaar in het donker te rijden.)
- de ruitenwisser schakelaar mist de draaiknop.
- bijwerken kleine lakschade (spotrepair?)
- dashboard verlichting is erg zwak, dat zou beter moeten kunnen. ik denk dat er verkeerde type lampjes in zitten.
- kriksteunen achterzijde aan de body lassen! (is de vorige eigenaar vergeten bij zijn restauratie... als je ooit met een lekke band komt te staan is dat vervelend want dan kan je het wiel niet wisselen. ) nieuwe kriksteunen zijn los te koop in het clubmagazijn van de 404 vereniging.
NB: deze lijst is aan wijzigingen onderhevig, als het weer mooier wordt zal ik, zolang de auto nog niet verkocht is, geleidelijk aan deze klusjes afwerken.

vraag prijs: in overleg, doe bij belangstelling een reeel bod maar alleen naast de auto.
NB: de liefhebber weet de waarde van deze auto in te schatten, alleen voor een reeel bod mag hij weg, deze 404 is veel te goed en mooi. Inmiddels heeft de auto weer een frisse verse APK tot 2018 (zie RDW website) en is inzetbaar voor de komende zomer: Stap in, start de motor en vertrek zo naar Zuid Frankrijk!
Voor vragen en meer foto's stuur even een mailtje naar:
jfvlags at hotmail dot com
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten