Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Knoetie » 04 aug 2016, 11:17

Knoetie
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 apr 2014, 09:58

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor BartVB » 05 aug 2016, 15:54

BartVB
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 20 aug 2015, 08:41

Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Marinus » 04 sep 2016, 09:43

Op Autoscout24 staat een Peugeot 605 2.0 SRI te koop uit 1992 in Veghel met slechts 81.000 km en gezien nieuwe banden en uitlaat waarschijnlijk een relatief goede staat van onderhoud. Vraagprijs 1250 euro. http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as

Nette Peugeot 405 met 58.000 km bij CarToen http://www.cartoen.nl/voorraad/264/peug ... 6-glx.html

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor wowo » 08 sep 2016, 10:07

Mijn oude 505 GTD familiale staat op marktplaats;
http://link.marktplaats.nl/m1083109273

Nog iemand een plek in de garage over? Was op de verweerde lak na nieuw toen ik 'm uit Nimes haalde.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 08 sep 2016, 11:48

Marinus schreef:Nette Peugeot 405 met 58.000 km bij CarToen http://www.cartoen.nl/voorraad/264/peug ... 6-glx.html


Deze auto heeft een kilometerstand die niet klopt. De RDW geeft geen oordeel omdat het voor 2014 is gebeurd maar het komt op het zelfde neer als 'onlogisch'.
De verkoper, die de auto pas een krap maandje heeft, moet nog reageren op mijn vragen omtrent werkelijke kilometers en al dan niet gepleegd onderhoud.

Die 58.000 kan natuurlijk net zo goed 258.000 zijn. Dat heeft mijn 405 zo ongeveer gedraaid en die heeft altijd binnen geslapen en ziet er daardoor uit als een nieuwe.
Met een onbetrouwbare kilometerstand is de gevraagde prijs veel en veel te hoog, hooguit de helft en dan moet alles ook nog eens helemaal goed werken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Gilletti » 08 sep 2016, 16:59

beeperhorrie schreef:
Marinus schreef:Nette Peugeot 405 met 58.000 km bij CarToen http://www.cartoen.nl/voorraad/264/peug ... 6-glx.html


Deze auto heeft een kilometerstand die niet klopt. De RDW geeft geen oordeel omdat het voor 2014 is gebeurd maar het komt op het zelfde neer als 'onlogisch'.
De verkoper, die de auto pas een krap maandje heeft, moet nog reageren op mijn vragen omtrent werkelijke kilometers en al dan niet gepleegd onderhoud.

Die 58.000 kan natuurlijk net zo goed 258.000 zijn. Dat heeft mijn 405 zo ongeveer gedraaid en die heeft altijd binnen geslapen en ziet er daardoor uit als een nieuwe.
Met een onbetrouwbare kilometerstand is de gevraagde prijs veel en veel te hoog, hooguit de helft en dan moet alles ook nog eens helemaal goed werken.


Ik zou die auto niet op voorhand al afschrijven voordat ik de NAP gecontroleerd heb. Die kan elke bereidwillige garage voor je opvragen. Misschien is er wel ergens een keer een tikfoutje gemaakt?
Ook ooit eens gehad met een 406 en aan de hand van de onderhoudsgeschiedenis heeft men (de RDW) dat toen gecorrigeerd.

Op de foto's en het verhaal afgaande vind ik de auto erg netjes en hem die prijs absoluut waard.
De helft (een schrale 725 euro) bieden zou ik persoonlijk als een belediging zien en is m.i. niet realistisch voor een auto in goede technische staat met aantoonbare geschiedenis.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 08 sep 2016, 19:33

Het is (nog) geen klassieker maar gewoon een oudere auto, niet dat dat het een mindere auto maakt, ik ben zelf sinds ik er een heb volledig 405 fan.

Mijn 405 heeft stuurbekrachtiging, airco en elektrische ramen.
Vanwege de slechte kachel radiateur mocht die mee voor €550,- in mijn ogen een realistische prijs. Inclusief trouwens de volledige onderhoudshistorie, alles bij de zelfde merkdealer van aanschaf af, exterieur en interieur als nieuw.

idd kan het zijn dat er een foutje is gemaakt met opgeven van de kilometerstanden en dat het gecorrigeerd kan worden. In dat geval zou de prijs zeker passend zijn.
Verder blijf ik bij mijn stelling, als de kilometerstand niet klopt moet je uitgaan van een hogere stand en kan je vaak uit voorzorg meteen de distributie gaan vervangen. Het uiterlijk zegt niet altijd wat. Veel van deze wagens die nu op de markt komen zijn ex oudere mensen auto's en die zorgen nu eenmaal vaak goed voor hun wagen waardoor ze er ook met dik twee ton nog als nieuw uitzien.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Brownie » 08 sep 2016, 20:16

wowo schreef:Mijn oude 505 GTD familiale staat op marktplaats;
http://link.marktplaats.nl/m1083109273

Nog iemand een plek in de garage over? Was op de verweerde lak na nieuw toen ik 'm uit Nimes haalde.


Was zeker een fantatische auto, maar de vraagprijs is wel aardig hoog naar mijn mening.

Op de achterkant van de foto's waarschijnlijk 2, in elk geval 1, ex-505'en van mij. Klein wereldje toch.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor wowo » 11 sep 2016, 11:53

Brownie schreef:
wowo schreef:Mijn oude 505 GTD familiale staat op marktplaats;
http://link.marktplaats.nl/m1083109273

Nog iemand een plek in de garage over? Was op de verweerde lak na nieuw toen ik 'm uit Nimes haalde.


Was zeker een fantatische auto, maar de vraagprijs is wel aardig hoog naar mijn mening.

Op de achterkant van de foto's waarschijnlijk 2, in elk geval 1, ex-505'en van mij. Klein wereldje toch.


Ik vind 'm ook duur, al weet ik vrij zeker dat de huidige eigenaar er niet op bezuinigd heeft en dat de auto binnen staat.

Haha, is het wereldje klein of heb jij gewoon heel veel 505's gehad? :-)
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor RondeB » 20 sep 2016, 22:54

Leuke Q3a op marktplaats... Verhaaltje erbij is dan weer jammer....

"erg zeldzaam" --> ehhh.... wat moeilijker te vinden..... 8)
"omgesmolten tijdens de tweede wereld oorlog" --> ?????????????????????? de Voorloper DMA/Q5a is juist geproduceerd in de oorlog, op last van de Duitschers. Dit is een Q3A gebouwd tussen '48-'50 Met een 203 motor :lol:

Afbeelding
Afbeelding
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Richard92 » 20 sep 2016, 23:33

Afbeelding
Afbeelding

Als er iemand nog belang heeft bij een 85ér 205 met een lage kmstand


http://link.marktplaats.nl/m1089450076
Afbeelding
1998 Peugeot 205 1.4 Generation
1987 Peugeot 205 1.6 CTI
Richard92
 
Berichten: 140
Geregistreerd: 13 maart 2013, 02:09
Woonplaats: Hardenberg

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Leeuwtje » 20 sep 2016, 23:37

Had 'm ook gezien maar volgens de RDW is de km stand "onlogisch" dus wat zou de 205 echt gelopen hebben?
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor 403diesel » 20 sep 2016, 23:50

Tsja, waarom stoelhoezen met die km stand. Vloerbedekking ziet er ook uit alsof er duidelijk meer mee gereden is. Achterklep lelijk bijgewerkt. Motorruimte ziet eruit of ze een half miljoen gedraaid heeft. Best een hok. Zeker voor die prijs als je het mij vraagt.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Maarten Deen » 21 sep 2016, 07:13

Zo te zien zit er een NAP-uitdraai bij de papieren. Het is dat het niet in de buurt is, anders was ik wel even gaan kijken.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 21 sep 2016, 13:42

Afbeelding
Beetje rare auto zo inderdaad. Geprinte NAP lijst geloof ik niet, ik wil het gewoon online zien. Ik kan een lijst binnen twee minuten aanpassen zodat het uitgeprint wel kloppend lijkt.

Links voor is het spatbord (en de bumper) beschadigd, kan altijd maar voor €2150,- kom op zeg!
Kijken we naar binnen zien we nog veel meer sores.
De deurrubbers zijn onderaan op twee plaatsen doorgesleten.
De vloerbedekking naast het gaspedaal is kaal gesleten.
De schakelaar van de binnenverlichting heeft een immense vuilkraag.
Het stuur lijkt slijtplekken te hebben net naast de spaken, precies op de plek waar men over het algemeen het stuur vast houdt (wie rijdt er nog op 'tien voor twee'?).

Afbeelding
Kijken we dan ook nog buiten dan lijkt de deur rechtsachter niet gelijk te sluiten. Wat is er mis met het raamrubber van de achterruit? Is er een stuk weg en zit daar verf over? Heeft de auto op de linker C-stijl schade? Dit is allemaal niet helemaal goed te zien, wat wel goed te zien is: midden achter zit een vettigheid op de bumper en de ribbelplaat, helemaal doorgetrokken in de poriën van het materiaal. Precies op de plek waar zo'n mooie lichte nevel neerslaat als je (langere tijd) rijdt met olie lekkage.

Voor mij uitgemaakt zaak: klopt geen drol van, zelfs met logische NAP zou ik het niet geloven. Dan hebben ze de teller tussen de keuringen steeds losgekoppeld.
Laatst bijgewerkt door beeperhorrie op 21 sep 2016, 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Maarten Deen » 21 sep 2016, 14:01

beeperhorrie schreef:Afbeelding
Beetje rare auto zo inderdaad. Geprinte NAP lijst geloof ik niet, ik wil het gewoon online zien. Ik kan een lijst binnen twee minuten aanpassen zodat het uitgeprint wel kloppend lijkt.

Dat is zeker zo. Met de huidige apparatuur kun je het briefhoofd van zo'n NAP uitdraai scannen en alles zo uitprinten dat het "klopt". De uitdraai die daar ligt vind ik ook wat lang voor 39.000 km, maar het zou interessant zijn wat er precies op draait.
En je kunt de tellerstand voor een paar euro zelf laten controleren. Waarschijnlijk heeft iemand dat gedaan.
Hoe komt een auto trouwens aan een APK-verloopdatum van 25-09-2017? Als je een ongekeurde auto nu keurt, dan krijg je toch 21-09-2017?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 21 sep 2016, 14:25

Tja wat houdt de term 'schuurvondst' precies in? We denken allemaal aan auto's die compleet vergeten jaren in een schuur hebben gestaan.
Ze kunnen natuurlijk ook eens zijn gaan kijken bij een aangeboden automobiel.
"Hee Jopie, hij staat niet op straat!"
"Nee kijk Klaasie, hij staat hier in de schuur!"

Taraa, daar is een schuur vondst!

Dus gewoon gekeurd binnen de verloop termijn zou ik denken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Anne Jan » 21 sep 2016, 20:57

beeperhorrie schreef:Tja wat houdt de term 'schuurvondst' precies in? We denken allemaal aan auto's die compleet vergeten jaren in een schuur hebben gestaan.
Ze kunnen natuurlijk ook eens zijn gaan kijken bij een aangeboden automobiel.
"Hee Jopie, hij staat niet op straat!"
"Nee kijk Klaasie, hij staat hier in de schuur!"

Taraa, daar is een schuur vondst!

Dus gewoon gekeurd binnen de verloop termijn zou ik denken.


Sorry, maar ik vind dat je dit soort uitlatingen niet mag doen zonder de auto in het echt te hebben bekeken en het verhaal er achter te kennen. Puur afgaan op slechte kwaliteit foto's op Marktplaats vind ik kortzichtig. Wie weet wat voor pareltje dit is met wat optisch schoonmaakwerk? Misschien wel zo goed als nieuwe stoelbekleding onder de hoesjes die de boer, die er met zijn klompen aan in reed, er ter bescherming overheen heeft getrokken in 1985?
Afkraken van andermans koopwaar doe je pas nadat je zelf bent wezen kijken.

Vriezenveen he? Misschien rijd ik er zelf wel even langs deze week
Peugeot 205-309 Club Nederland: www.peugeot205-309clubnederland.nl

Peugeot 205 GTI 1.9, 1991
Citroën 2CV6 Charleston, 1986
Citroën Berlingo XTR 1.6 VTI120, 2010
Avatar gebruiker
Anne Jan
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 07 jun 2009, 20:22
Woonplaats: Enschede

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 21 sep 2016, 22:30

Nou ik ben benieuwd en zal als eerste mijn ongelijk toegeven als het werkelijk een pareltje is. :oops:
Maar ik loop al even mee en er zijn al heel veel auto's gekomen en gegaan en nog heeeeeeel veel meer bekeken die er nooit zijn gekomen. Maar zoals gezegd; ik ben benieuwd.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor 205RJ » 25 sep 2016, 12:35

Een oude bekende denk ik: http://ww3.autoscout24.nl/classified/296714218?asrc=st|as

Deze Lacoste stond al heel lang te koop bij een of andere dealer, compleet met lelijke spoiler en koplampen. Nu was er deze zomer een winactie bij de Volkskrant, met als prijs het mogen ophalen van dit leuke autootje. Blijkbaar was de winnaar zo onder de indruk dat 'ie hem nu alweer te koop zet. Eigenlijk zou hij nu eens terecht moeten komen bij een liefhebber, die hem kan ontdoen van die vreselijke spoiler :cry:
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 25 sep 2016, 14:28

Afbeelding
Dat zijn lelijke koplampen en een lelijke spoiler, maar net als de bumper met de knipperlichten erin en het houten stuurtje is het wel uit de officiële Peugeot accessoire lijst van die tijd.
Moet je nu terug naar standaard of die, inmiddels super zeldzame, originele accessoires koesteren?
Een VW kever brilletje moest jaren geleden ook zo basic mogelijk zijn. Inmiddels zoekt iedereen die er een heeft juist die originele VW dingetjes er weer bij.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor 205RJ » 25 sep 2016, 15:15

Hmm oké, dat wist ik niet! Dan snap ik wel dat ze er nu nog steeds op zitten. Wel vind ik het er nog steeds afschuwelijk uitzien! haha
Avatar gebruiker
205RJ
 
Berichten: 221
Geregistreerd: 20 jan 2016, 22:17
Woonplaats: Delft

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor pauldevries » 26 sep 2016, 09:36

100% zekerheid dat de lampen van deze witte Lacoste die lang in Panningen te koop gestaan heeft NIET origineel Peugeot zijn maar aftermarket :arrow: :arrow:
Setje lampen komt uit een 1994er diesel die ik jaren geleden in onderdelen verkocht heb bij mijn toenmalige werkgever
Dit setje lampen is toen naar de eigenaar van de garage gegaan waar de Lacoste zo lang te koop heeft gestaan :wink:
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor beeperhorrie » 26 sep 2016, 13:44

pauldevries schreef:100% zekerheid dat de lampen van deze witte Lacoste die lang in Panningen te koop gestaan heeft NIET origineel Peugeot zijn maar aftermarket :arrow: :arrow:
Setje lampen komt uit een 1994er diesel die ik jaren geleden in onderdelen verkocht heb bij mijn toenmalige werkgever
Dit setje lampen is toen naar de eigenaar van de garage gegaan waar de Lacoste zo lang te koop heeft gestaan :wink:


Tja wat is origineel en wat niet? Onderaan dit bericht een deel van de accessoirelijst van 1989. Alles van wat hierin staat had een origineel Peugeot nummer.
Kwaliteit van de diverse onderdelen was vaak slecht; spoilers van purschuim met een flinterdun laagje epoxyhars er overheen, grilletjes van een soort blister plastic maar dan weer wel lampen erin van Hella, dure stuurtjes van MOMO en Hella.

Kennelijk moest het vaak allemaal goedkoop zijn. Mijn witte 4 deurs 205 heeft een setje GTi stootranden rondom die qua uiterlijk prachtig aansluiten bij de echte GTi. Het is alleen niet origineel Peugeot. Het originele setje wat Peugeot leverde voor de 4 deurs heb ik nieuw op de kast liggen in de doos. Ik ga het niet gebruiken vanwege de kwaliteit, bovendien valt het uiterlijk erg tegen.
Even ter vergelijk: links niet origineel - rechts wel origineel
Afbeelding

De lampen die in de La Coste zitten herken ik uit een ander accessoire boekje wat ik zo gauw niet kon vinden, plastic van het goedkoopste soort. Deze met de vlakke bovenkanten zijn iets anders dan die in de folder hier onder. Omdat Peugeot ook bij andere bedrijven inkocht kan het dus zo zijn dat imitatie toch ook origineel is.
Ik heb ook de prijslijst van toen er bij gezet. Dit maakt wel duidelijk waarom veel mensen dit spul niet bij Peugeot kochten maar bij de aftermarket leverancier zelf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Te koop Gespot op Marktplaats e.d. (deel 2)

Berichtdoor Rickkok89 » 26 sep 2016, 17:56

Jullie hebben mijn auto snel gespot, auto is bij ons in geruild. Vond het zo zonde dat ie naar 1 of andere handelaar zou gaan, dus ik heb em gered. Liever dat ie naar een liefhebber gaat.
Rickkok89
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 sep 2016, 16:30

VorigeVolgende

Keer terug naar Auto's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron