Peugeot 309 1.4i XL Profil

Voor het (gratis) adverteren van auto's.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo

Forumregels
In deze rubriek is het mogelijk voor particulieren om hun Peugeot te koop aan te bieden. Het plaatsen van commerciele advertenties is niet toegestaan.

* Vermeld zo duidelijk mogelijk alle relevante gegevens (type, bouwjaar, km-stand, uitvoering etc), liefst met fotos
* Lees ook de verkooptips: viewtopic.php?f=41&t=1988
* Voor het plaatsen van commercieele advertenties kan er contact opgenomen worden met de beheerders van dit forum; reclameuitingen zullen verwijderd worden.
* Vermeld ook als de auto verkocht is, dan zetten we het topic op slot
* Plaats alleen een reactie bij interesse in de aangeboden auto.

Peugeot 309 1.4i XL Profil

Berichtdoor Bas309 » 14 sep 2020, 19:43

Wegens aanschaf van een andere hobbyauto, een verhuizing en gewoon veel te druk in 't algemeen wil ik mijn 309 overdragen aan een andere liefhebber.
kenteken XX-25-PJ. in mijn bezit sinds 2016 en enkel voor de hobby mee gereden sindsdien.
Kleur is Gris Magnum, die zie je niet zoveel. Glimt echt nog super mooi, maar ik heb hem nu al een tijd niet gewassen.

Onderhoud allemaal laten uitvoeren, facturen aanwezig. Nieuwe remleidingen (allemaal), nieuwe remmen, nieuwe ontstekingsdelen, vloeistoffen en filters etc.
Nieuwe bandjes gekocht eind 2017 op pepperpots laten monteren, nog zgan. Nieuwe peilstok, oude was verbrijzeld.
nieuwe uitlaat vanaf de katalysator in 2017. Wiellagers achter vervangen, schokdempers achter vervangen. nieuwe gasveren op de achterklep gezet.
Vollederen GTi stoelen opnieuw bekleed, GTi pookknop, GTi stuur uit een 205 type 1, maar zonder GTI badge in 't midden.
Radio met alle opties, bluetooth, DAB+, carkit etc etc. Gele koplampen gemonteerd voor wat karakter. Auto is roestvrij verder.
er zaten hardcore speakers in toen ik hem kocht, ik heb deze vervangen voor normale speakers die wat knapper klinken.
period-correct jaren 80 speakers in de hoedenplank (er zaten toch al gaten in de plank). Wel aardig geluid, maar smaken verschillen.
Hoedenplank heel makkelijk demonteerbaar ondanks de speakerkabels, zit een quick-release aansluiting op zoals op speakers voor thuis.

ik ben de derde eigenaar. eerste eigenaar was een lokale man die hem vanwege leeftijd weg moest doen. Daar heeft ie altijd binnen gestaan.
toen is er drie jaar mee gereden door een onbekende, daarna heb ik hem gekocht. Al het onderhoud tot 2013 is op te vragen bij lokale garage, alle historie sinds 2016 heb ik, dus aardig compleet.
Januari dit jaar werd ie 30, dus toen kreeg ie 2 jaar APK in plaats van 1. Nieuwe keuring zonder problemen mogelijk indien gewenst.

wat moet je nog doen om hem helemaal perfect te maken:
Achterklep heb ik vervangen (oude was kapot), maar is verkeerde tint grijs. zou je bij kunnen laten spuiten.
scheur in dashboard bovenop.
Deukje in wielkast linksachter, ook één of twee plekjes van een winkelwagentje oid.

Hij staat mij niet in de weg en hij hoeft niet perse weg, maar hij staat wel VEEL te veel stil en dat is zonde.
Als een liefhebber zich meldt, wil ik hem wegdoen voor € 1200,-
daarvoor krijg je een auto die echt de moeite waard is en waar je heerlijk mee kunt rijden!

Foto's:
AfbeeldingIMG_20200913_182805870 by Bas, on Flickr

AfbeeldingPeugeot 309 1.4 1990 by Bas, on Flickr

en hier het hele album door de jaren heen:
https://flic.kr/s/aHskNN4Ab4

Vragen? stel ze gerust. Hij staat expres niet op marktplaats oid, ik zoek echt een liefhebber. Niet iemand die hem in 2 jaar op rijdt.
Peugeot 309 1.4i XX-25-PJ
Bas309

Re: Peugeot 309 1.4i XL Profil

Berichtdoor Remon309 » 15 sep 2020, 08:47

Leuke auto! Hopelijk meld een liefhebber zich, maar voor deze prijs moet dat toch zeker lukken. 8)
Remon309

Keer terug naar Auto's