uitlezen van de auto

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

uitlezen van de auto

Berichtdoor hogewoning » 25 dec 2018, 12:23

Beste leden,

ik weet niet of het mag en of kan uiteraard, maar ik doe eigenlijk al het onderhoud aan de auto zelf. nu heb ik de 206sw sinds zaterdag en wil wat dingen gaan doen die nodig zijn. zoals distributie en dergelijk. maar dit is nog geen probleem. maar nu is mijn vraag of er een officieel programma bestaat vanuit peugeot zelf bijvoorbeeld om de auto zelf uit te kunnen lezen (het programma wat de dealer gebruikt is natuurlijk niet te krijgen voor een particulier, eventueel via een gekraakte versie van de software?)
(wil niet vloeken in de kerk hoor) bij Volvo gebruiken ze een bepaald programma wat dus ook in een gekraakte versie in omloop is waardoor een particulier deze ook kan gebruiken (mits de juiste kennis ervan aanwezig is natuurlijk) maar is zoiets ook aanwezig bij peugeot?

zo ja is er dan iemand die mij kan vertellen wat ik precies nodig zou hebben hiervoor ook om de auto te kunnen uitlezen.

hopelijk wordt er een beetje begrepen wat ik bedoel hiermee.

gr
hogewoning
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 dec 2018, 12:07

Re: uitlezen van de auto

Berichtdoor Doornekamp33 » 25 dec 2018, 14:25

Zoek op PP2000 of DIAGBOX de opvolger die PP2000 in zich heeft want dat progje heb je nodig op bijvoorbeeld aliexpress of de betere maar ook duurdere xcar360.

Wel belangrijk om te weten, zijn veel clone kabels in omloop en erg verschillend in kwaliteit, ga niet voor de goedkoopste, en de laptop hoeft niet snel te zijn, voorkeur met 32 bits XP voor PP2000 en Diagbox tot versie 7, vanaf versie 7 draaid het ook prima op win 7, 32 bit.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten