franse auto's maken ontevreden rijders

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor layla » 07 nov 2007, 16:07

307204XSI schreef:Ik heb een ander motto; is het niet Frans, dan maakt het geen kans.......

Trouwens over Lexus gesproken; mijn buurvrouw rijdt een Lexus.... en inderdaad het is een hex-dus, :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dat rijmt!


Haha!Goed gevonden!!! :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
layla
 
Berichten: 294
Geregistreerd: 03 nov 2007, 19:32
Woonplaats: Antwerpen

Berichtdoor qatsanqat » 10 jan 2009, 20:52

Ha, ik zie deze topic nu pas. Ik kan er nog van genieten dat de 407 zo laag staat :!:

Ik heb een jaar lang een SW 3.0V6 gehad. Wat een K..bak :evil: Was heel blij dat de leasemij 'm terug wilde nemen. Zelden zo vaak bij de dealer geweest :!:
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor qatsanqat » 10 jan 2009, 21:39

Maar toch even een 'gewetensfoto'... wat zien we hier



A: 407 startkabelt 404
B: een 407 die start?
C: 404 startkabelt 407
D: 404 die op een 407 wil lijken

Afbeelding
Avatar gebruiker
qatsanqat
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 16 feb 2005, 23:32
Woonplaats: midduhvantland

Berichtdoor Manitoba » 10 jan 2009, 23:03

qatsanqat schreef:Ha, ik zie deze topic nu pas. Ik kan er nog van genieten dat de 407 zo laag staat :!:

Ik heb een jaar lang een SW 3.0V6 gehad. Wat een K..bak :evil: Was heel blij dat de leasemij 'm terug wilde nemen. Zelden zo vaak bij de dealer geweest :!:


De ervaringen met de 407 zijn volgens mij nogal wisselend. Met name de exemplaren van '04 en '05 schijnen problemen te kennen. Ik rijd zelf in een 2.0 benzine (sedan) en heb er inmiddels bijna 100.000 km mee gereden. PROBLEEMLOOS :D , kom alleen bij de dealer voor de onderhoudsbeurten. En ik moet zeggen dat dat na m'n vorige auto (een Japanse notabene: Mazda 6!!!) een verademing is. Die Mazda heeft in z'n 3,5 jarige leasecarrière bij mij meer bij de garage gestaan dan bij mij voor de deur...

Overall is het volgens mij tegenwoordig dat je van geen enkel type auto de eerste versies moet hebben. Het lijkt wel alsof fabrikanten geen auto's zonder kinderziektes op de markt kunnen brengen.

Grtz,
Manitoba
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor 307204XSI » 10 jan 2009, 23:14

A: 407 startkabelt 404
B: een 407 die start?
C: 404 startkabelt 407
D: 404 die op een 407 wil lijken


E: een 404 en een 407 in een goed gesprek???? :D
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Manitoba » 10 jan 2009, 23:20

307204XSI schreef:
A: 407 startkabelt 404
B: een 407 die start?
C: 404 startkabelt 407
D: 404 die op een 407 wil lijken


E: een 404 en een 407 in een goed gesprek???? :D


Of F: 2 mooie Peugeots op één foto?
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Koffiemolen » 11 jan 2009, 14:49

Autoweek (notabene een Duitse autotijdschriftketen), kopt in zijn rubriek duurtest (100.000km) met teksten als 'Chronisch ziek', lijdensweg en meer onheilspellende formuleringen. Subject: VW Passat variant TDI met DSG-bak.
Een rijdende ellende.
Ook hier de conclusie weer dat veel valt terug te voeren op onoordeelkundig ingrijpen door de dealer.
Mij valt ook in mijn collega en vriendenkring op dat het veel uitmaakt waar de auto in onderhoud is. Onze 307 eerste lichting uit 2001 doet het echt heel goed. Maar: eerste 5 jaar super onderhoud bij goede dealer op kosten van defensie, en daarna mijn goede garage, waarbij ik mijn monteur eerder als arts dan als monteur zou willen kenschetsen. Zijn credo: is denken, dan doen. Er wordt tegenwoordig heel veel gervaagd van monteurs, het abstractieniveau van het werk is sterk toegenomen, maar de beloning in de sector van een aard dat de beter onderlegden al heel gauw weg zijn uit het monteursberoep. En dat nekt de kwaliteit van het onderhoud. Mijn stelling is dus dat zo'n tevredenheidstrofee meer zegt over de gemiddelde kwaliteit van de dealerorganisate dan de bouwkwaliteit van de auto.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 11 jan 2009, 15:08

idd, veel échte automonteurs zijn er niet meer.... :roll:
De jongere zijn slechts "onderdelenvervanger".
Zelfs met laptop en complexe diagnose-apparatuur kunnen ze een simpele storing niet localiseren,
terwijl een goede monteur eerst rustig en logisch nadenkt en dan een paar sterke vermoedens uitsluit,
waarmede vaak meteen de oorzaak en het probleem verholpen is, zonder testapapratuur.
Bij de nieuwere modellen kunnen ze NIET zonder die apparatuur, dat wordt in de toekomst nog een probleem,
als je bijv. een 406 coupé, 206 CC, 307CC als klassieker wilt bewaren..
.
nog een voorbeeldje van logisch denkwerk: een eigenaar van een 205 GTI was al vele malen bij de dealer geweest,
de auto liep niet goed en trok nog geen worst van tafel...
Na vele dure reparaties, diagnoses, nieuwe onderdelen (incl het motormanagament vernieuwd! )
kwam de man met z'n 205 GTI bij m'n oud-collega André, die een zelfstandig ondernemer was geworden met een klein garagebedrijf.
André hoort de motor lopen, loopt naar achteren, houd de hand voor de uitlaat, en zegt:
de katalysator zit dicht..
Een nieuwe kost zo'n XXXX gulden, maar ik kan het ook anders oplossen.

GRAAG !
zie de eigenaar van de 205 GTI, die inmiddels al vele duizenden had gespendeerd...
Dus, 205 op de brug, kat gedemonteerd, de buis van de hoge steunbok er doorheen gejast,
zo, die katalysator was open!
Gemonteerd, en de 205 GTI liep weer geweldig.
.
Zo'n simpele en logische oorzaak hadden ze bij de dealer niet gevonden..
En André was altijd érg druk, veel Peugeot-klandizie, en raadt eens? JA, allemaal klanten van de dealer
die door de jaren heen erg ontevreden waren over die dealer.
.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 11 jan 2009, 16:24

Precies Harrie, bij mijn vakgarage heet de beste man 'Hans', ook met eigen (vakgarage)bedrijf. Ook bij Nefkens gewerkt en nu is het zo dat als men het bij de dealer echt niet meer weet, de dealer naar hem opbelt....
En verder geldt bij hem dat elke klant een NAAM heeft en KONING is. Hij doet dat op een ontwapend eenvoudige wijze en die werkt!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 11 jan 2009, 16:49

tja, helaas kan André niet meer sleutelen door rheumatiek in de vingerkootjes en handen.. :cry:
hij heeft z'n garagebedrijf 3 jaar geleden verkocht en geniet nu van z'n pensioen.
Hij was destijds de enige die aan mijn 304 S cabrio mocht komen..
Nu ken ik gelukkig nog zo'n andere ouderwetse vakman, heet ook André,
heeft een garagebedrijf ( tot 1981 Peugeot-dealer ) en heeft in dec. 2007 ook de 205 XS prima gerepareerd, zie topic 205 XS Big Fun!
Komende week gaat de 305 GRGTX er naartoe voor APK.
Dat laat ik niet door m'n dealer doen, dan is de 305 al afgekeurd voordat hij op de brug staat.. :roll:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor busager » 21 feb 2009, 09:49

harrie je hebt helemaal gelijk. een vriend van me heeft een mini garage in achtmaal, wat die man in het topje van zijn vinger heeft hebben de meeste monteurs tegenwoordig nog niet in beide handen.
Mijn opleiding is gestaakt bij 1980 modellen ongeveer. Ik werk nu wel met de nieuwste diagnose apparatuur, maar het komt ook nu nog steeds aan op logisch nadenken en elimineren. Laatst werkte ik met een stageloper samen en liet hem een band van de velg trekken. Die jongen helemaal verbaasd, maar ger wat komt daar nou uit die band???? en nu praten we gewoon over een binnenband hoor.Had nog nooit een velg met binnenband gezien. :mrgreen: :mrgreen: Jappaners zijn erg slechte auto's, gaan nooit kapot :? :? niets aan te verdienen :mrgreen: :mrgreen:
"Lead me.. Follow me.. or get the HELL out of my way!"
Avatar gebruiker
busager
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 06 nov 2008, 08:41
Woonplaats: rijsbergen

Vorige

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten