Slecht nieuws voor oldtimers 3

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Remco504coupe » 10 dec 2014, 23:18

Deel 3 al weer.. :wink:
Laten we weer eens lekker ouderwets los gaan :mrgreen:

CBS schreef: De overheid verwacht in 2015 5,5 miljard euro aan motorrijtuigenbelasting te innen. Deze belasting, ook wel wegenbelasting genoemd, bestaat uit twee delen. Het grootste deel, bijna 4 miljard euro, is bestemd voor het Rijk. Ruim 1,5 miljard euro is bestemd voor de provincies. Dit meldt het CBS vandaag


Exclusief accijns dus puur over niet vervuilende stilstaande voertuigen, daar kun je heel wat infrastructuur van aanleggen.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Remco504coupe » 11 dec 2014, 21:30

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws

Vrijstelling Oldtimer schreef:10 december 2014 - Rechtszaak individuele oldtimerbezitters


Beste oldtimerliefhebber,

Eerder dit jaar heeft een individuele oldtimerbezitter uit Limburg zelfstandig een proces aangespannen tegen de Belastingdienst om de oldtimermaatregel aan te vechten. Toen wij van zijn plannen hoorden, hebben we hem gevraagd of hij met ons wilde samenwerken en om zich mogelijk bij de landelijke proefprocedures van Stichting Autobelangen aan te sluiten.

Wij hebben immers goede afspraken gemaakt met de Belastingdienst, rechtbanken en onze advocaat prof. mr. Barkhuysen van Stibbe Advocaten uit Amsterdam en wij hebben de vijf kandidaten voor de proefprocessen zéér zorgvuldig uitgekozen om onze kansen zo goed mogelijk te benutten.

Bovendien - zo legden wij hem uit - als de man in kwestie zijn zaak zou verliezen, zou dit invloed kunnen hebben op de uitkomst van onze vijf proefprocedures en daarmee zouden alle oldtimerbezitters in Nederland gedupeerd kunnen worden. Desondanks is de individuele procedure voortgezet. Inmiddels is duidelijk geworden dat de rechter hem in het ongelijk heeft gesteld en ondertussen is het ons helder dat onze aanpak van de zaak anders is. Zo voeren we vijf processen in plaats van één en zonder in detail te kunnen treden is het wel duidelijk dat er ook inhoudelijk verschillen zijn.

Voor zover ons bekend is, is dit de enige rechtszaak die buiten ons om is gevoerd. We betreuren het feit dat de oldtimerbezitter in kwestie zich niet bij ons heeft aangesloten en wij vinden het jammer voor hem dat hij zijn zaak heeft verloren. Maar wij zijn ervan overtuigd dat wij met onze intensieve voorbereiding en zorgvuldige aanpak prima kansen hebben om de zaak tot een goed einde te brengen! Het leek het ons goed om u daarover te informeren.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Koeneke » 12 dec 2014, 12:10

Pfff wat is me dat allemaal... Dan komen wij er bij ons in België hééééél goed vanaf. Jaarlijkse wegenbelasting voor een oldtimer (voertuigen ouder dan 25j) 31€ en eenmalige inschrijvingstaks dacht ik 45€. Komt daar nog de plaataanvraag bij van 30€ en de verzekering. Wat bij ons sinds 1j wel is veranderd is de keuring, oldtimers moeten maar 1x gekeurd worden bij aankoop en dan niet meer tot je hem verder verkoopt. Vroeger was dit papieren en chassisnr nakijken, kijken of de verlichting het volledig doet en je moest kunnen "remmen"... Nu is een oldtimerkeuring hetzelfde als een jaarlijkse autokeuring alleen dat de CO test en schokbrekertest niet moet. De 205 cti die ik pas verkocht heb was bij aankoop in april voor de 1ste maal geslaagd voor de keuring al had ik er wel schrik van nu de keuring zo uitgebreid is geworden. Maar hoelang gaat dit bij ons zo blijven???
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor WillemV » 12 dec 2014, 14:20

Koenke,

Heb geduld want ook bij jullie zal ook wel zoiets komen indien jullie regering geld nodig heeft.
Wel hoop ik dat ze dan niet die idiote driemaands regeling overnemen.

Dit gedoe bij ons is en blijft een grote irritatie. :twisted:
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Koeneke » 16 dec 2014, 15:00

Ik vrees hetzelfde als U Willem, vroeg of laat gaat er hier ook wel iets veranderen en ze zijn al begonnen met de keuring te verstrengen, aan de andere kant is het ook wat beter geworden want nu mogen we altijd rijden daar dat vroeger alleen op bepaalde uren was en nu ook in het buitenland. :D
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 23 dec 2014, 00:23

Edit moderator: Topic 3 Prima houd het netjes en blijf bij het onderwerp dan mag deze open blijven.
Gebeurt dit niet zal topic 3 hetzelfde lot ondergaan als 1 en 2.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Koeneke » 23 dec 2014, 15:11

Heb ik dan iets verkeerd gezegd/geschreven??? :?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor WillemV » 23 dec 2014, 16:08

risky schreef:Edit moderator: Topic 3 Prima houd het netjes en blijf bij het onderwerp dan mag deze open blijven.
Gebeurt dit niet zal topic 3 hetzelfde lot ondergaan als 1 en 2.
mvg


Enige uitleg is wel op zijn plaats. Een screening mag/moet maar dreigen tot het sluiten van een topic komt mij wat cru over.

Vooralsnog gaat het over oldtimers en de evt. daaraan gekoppelde belastingen in Nederland en mogelijk in België.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Nikilauda504 » 23 dec 2014, 19:30

Koeneke schreef:Heb ik dan iets verkeerd gezegd/geschreven??? :?

In mijn optiek niet, je hebt juist iets toegevoegd aan het topic. Dat kun je (weer) niet zeggen van de moddereter...uhh moderator :wink:

Ben benieuwd hoe lang, of liever hoe kort, de NL regeling van kracht blijft.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Sharknose » 23 dec 2014, 22:36

risky schreef:Edit moderator: Topic 3 Prima houd het netjes en blijf bij het onderwerp dan mag deze open blijven.
Gebeurt dit niet zal topic 3 hetzelfde lot ondergaan als 1 en 2.
mvg


Zucht...

Greetz.
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Remco504coupe » 24 dec 2014, 00:02

risky schreef:Gebeurt dit niet zal topic 3 hetzelfde lot ondergaan als 1 en 2.
mvg


Ik vind het een beetje te snel voor nu al een topic 4 :wink:

Vrijstelling Oldtimer schreef:Beste Remco,

Belangrijke mededeling: bij het verzenden van de vorige nieuwsbrief is iets misgegaan waardoor niet iedereen deze ontvangen heeft. U kunt deze nieuwsbrief nalezen via deze link. Deze nieuwsbrief is zeer de moeite waard omdat de kandidaten van de proefprocessen zich hierin voorstellen.

Het einde van het jaar staat voor de deur. Tijd voor bezinning waarbij iedereen dat op zijn of haar eigen manier invult. Voordat de Kerstklokken luiden en de vuurpijlen de lucht ingaan, praten we u nog even bij over de jongste ontwikkelingen:

Beroepschriften ingediend bij de rechtbank.

Vorige week heeft onze advocaat zijn beroepschriften ingediend bij de verschillende rechtbanken en bij de samenstelling daarvan is hij niet over een nacht ijs gegaan om het maar eens in winterse termen uit te drukken. Natuurlijk zijn die stukken zorgvuldig afgestemd met de vijf kandidaten die we onlangs aan u voorstelden en treffend is het antwoord van een van hen - Ko van Tuijl van de Chevy - aan het adres van Stibbe:

"Ik heb het beroepschrift doorgenomen en ik ben echt onder de indruk van de zeer goede onderbouwing ervan. Mijn dank aan Stibbe en St. Autobelangen voor alle geïnvesteerde energie en moeite voor deze zaak tot nu toe... ... Ik heb er alle vertrouwen in dat deze rechtszaak positief moet uitpakken voor een groot aantal gedupeerde oldtimerbezitters. Nogmaals mijn dank!"

Dat vinden we een mooie, persoonlijke opsteker die we graag in de richting van prof. mr. Barkhuysen en het team van Stibbe onderstrepen en aan u meegeven!

Wel of geen vaststellingsovereenkomst en wel of geen bezwaar in 2015.

Voorts is het van belang om u over het volgende te informeren voor 2015:

1. U heeft de vaststellingsovereenkomst (VSO) wel getekend en daarmee aangegeven onder de regeling van de proefprocedure te willen vallen: u hoeft geen bezwaar te maken tegen de volgende tijdvakken; die worden automatisch meegenomen.

2. U heeft de VSO niet getekend en niet teruggestuurd naar de Belastingdienst: ter behoud van uw rechten moet u dan opnieuw bezwaar maken tegen een volgend tijdvak. U krijgt van de Belastingdienst alsnog weer een VSO toegestuurd zodat u - als u dat wilt - onder de regeling kunt vallen voor de daaropvolgende tijdvakken.

3. U heeft de VSO naar de Belastingdienst teruggestuurd, maar heeft in dat kader expliciet te kennen gegeven niet aan de proefprocedureregeling mee te willen doen: in dat geval ontvangt u bij het eerstvolgende bezwaar geen VSO meer. U heeft immers definitief afgezien van deelname aan de regeling. U zult telkens opnieuw bezwaar moeten maken ter behoud van uw rechten.

In the spotlight, steun onze actie en doneer!

U weet het: in iedere nieuwsbrief zetten we graag één van onze sponsors in de spotlights. Dat is nodig en terecht want veel bedrijven hebben ons vanaf het begin gesteund en we willen hen graag bedanken. Met hun hulp en uw donaties moet het mogelijk zijn om de vijf rechtszaken tot een goed einde te brengen. Steun ons, net zoals bijvoorbeeld Henny Kennis van Retrolegends dat doet!

Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 27 dec 2014, 15:40

Koeneke schreef:Heb ik dan iets verkeerd gezegd/geschreven??? :?


Nee hoor, Dit ging over de vorige slecht nieuws topics. Deze ontaarde zich niet in een goede riching en bleef niet bij het topic waar het over ging.
Voor de duidelijkheid aan de gebruikers van dit topic: Houd dit topic bij het gene waar het over gaat.En je zal mij niet meer horen...Tot nu toe gaat het prima. Op de opmerkingen richting de moderator na dan... :shock:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 27 dec 2014, 15:55

Nikilauda504 schreef:In mijn optiek niet, je hebt juist iets toegevoegd aan het topic. Dat kun je (weer) niet zeggen van de moddereter...uhh moderator :wink:


Dit soort opmerkingen zijn niet welkom en worden beantwoord met een tijdelijke ban!!!
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor Remco504coupe » 27 dec 2014, 16:42

Sow dat is een drastische maatregel, heb je daar 15 minuten over na moeten denken?
Geintje moddereter/moderator is toch niet zo dramatisch?
Je bent notabene zelf als eerste off-topic gegaan.
Ik zie dat Jeetje ook moderator van dit forumdeel is, die denkt er toch heel anders over dan jij.
Kunnen jullie niet eens om de tafel en de klokken gelijk zetten?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 27 dec 2014, 17:15

Ik geef hier 1 reactie op,Het was een rommeltje op topic 1 en 2 .Als het al 2x niet goed gaat en gesloten zijn
lijkt mij een opmerking in topic 3 niet overbodig en zeker niet offtopic het is immers geen nieuwe topic maar een heropende topic door een forumlid die eigenlijk gesloten was.Dit wil ik door de vingers zien en een kans geven mits het over oldtimers en slecht nieuws gaat.
Het is onze moderator taak om dit forum vrij van persoonlijke opmerkingen en hatelijke en politieke geneuzel te houden en dagelijkse werkzaamheden
om het forum leesbaar te houden en verkeerd geplaatste reacties verzetten en gemelde berichten behandelen enz.Een heel deel dat niet word gezien blijkbaar...ik neem aan dat alle klokken gelijk staan, Omdat er volgens de forum regels gehandeld word.
En inderdaad het is een ban van 1 dag het zou toch niet zo moeten zijn dat een moderator niets mag zeggen en dat forumleden de moderator af branden ?
En dat een moderator niets toevoegt.Deze moderator voegt zeker wat toe,alleen bevalt het niet altijd...
Wat er met deze zin mis was ? dan heb je niet goed gelezen het ging me niet om moddereter.

Ontopic graag
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor jeroencr » 13 jan 2015, 23:24

Ik ga misschien de regels overtreden door niet geheel ontopic te blijven.

Maar dit is een oldtimer-onvriendelijk k@tland!!@!! waarom?:


Ik kwam vorige maand met het vliegtuig terug van vakantie in Nederland. Eenmaal boven Nederlands grondgebied schaamde ik mij diep om nederlander te zijn. Ik kwam in de buurt van schiphol, de randstad. Het was donker, ik zag gebieden licht alsof alles was volgebouwd. logisch want randstad toch?. Maar tussen de afentoe volgebouwde gebieden was het meeste van de ruimte pikdonker.
Was het water, want dat heeft Nederland toch veel? ...Nee.
Was het natuurgebied? ...Nee.
Het ziet er zo vreemd uit al dat donker. Wat is het?
Het was niet te zien, maar ik wist dat het natuurlijk eindeloze stukken bemest weiland zijn waar geen enkel mens zich s'avonds/snachts bevond. Ik vroeg mij af of de meeste mensen in het vliegtuig zich dit beseften. Toen kreeg ik plaatsvervangende schaamte voor alle mensen in het vliegtuig. Het grootste gedeelte in krap op elkaar gebouwde huizen, denkend dat nederland vol is, en grondprijs hoog, en dat het allemaal maar normaal is. Geen ruimte hebben voor een autohobby is normaal, en dat terwijl er enorme ruimtes braak liggen, die nieteens worden opgemerkt.

Maar dat komt omdat de grondprijs hoog is, toch?:
Ik kan mij voorstellen dat bij echte grondschaarste de prijs omhoog gaat, of dat in centrum van steden veel grond rond woningen onmogelijk is. Daar heerst schaarste door echt fysiek gebrek aan ruimte. Echter bijna overal ligt op een paarhonderd meter afstand van de krap op elkaar geplaatste huizen, met bijna alleen maar openbare parkeergelegenheid, gewoon bemest weiland a 5 euro per vierkante meter. En zelfs die 5 euro per vierkante meter is al teveel volgens vrije markt, want zelfs voor die al heel goedkoop klinkende prijs moeten er nog allerlei subsidies voor de agrarische sector bij, om het nog financieel rendabel te maken.
Ik voel mij diep ongelukkig in dit land,voornamelijk de randstad. Nederland is opgezet als een Madorudam, concentratiekampen met grote stukken open ruimte ertussen. Nederlanders genieten enkel van die supergrote open ruimtes(die best wat minder kunnen worden zonder veel in te boeten in mooie zichten) wanneer zij zich over een grote weg verplaatsen tussen de "concentratiekampen" in. Omdat Nederland is opgezet als concentratiekampen met enkel leuk woongenot daarbuiten voelt Nederland vol. Echter Nederland is niet vol, en zal ook niet snel volgebouwd worden:

https://twitter.com/zarroy/status/519866929172193280

Agrarische grond is VEEEEEEEEEEL belangrijker dan woongenot voor nederlanders, toch? :
Je bedoelt dat de voedselvoorziening zoals werd geoppert vlak na de 2e wereldoorlog belangrijk is? Lijkt mij ook, maar dat is niet zo want het grootste gedeelte is niet intensieve tuinbouw of iets. Het grootste gedeelte is gras met koeien. Zoveel voedsel zie ik er niet vanaf komen wat het grootste gedeelte van het agrarisch gebied is. Volgensmij dreigt er helemaal geen melktekort, het is nergens voor nodig om marginaal ietsjes meer argrarisch gebied te hebben ten koste van alles qua woongenot voor het volk.

Overal om mij heen ( de jongere generatie dan hier voornamelijk op het forum is denk ik) merk ik het. Jongeren die geen ruimte nodig hebben zijn dolgelukkig in dit land. Rijk, spullen in overvloed. etcetc. en ook de jongere generatie kan prima een oldtimer KOPEN, genoeg geld voor alles! Echter doen ze dit niet vaak want wil je ruimte voor je oldtimer dan is dit ineens onmogelijk. Stallingsruimte/klusruimte vooral vlakbij huis is onmogelijk. Huizen staan in krappe woonwijken zonder parkeerruimte op eigen grond, dicht op elkaar gebouwd, omdat het restrictieve grondbeleid dit veroorzaakt heeft. Spullen kopen is in dit 1ste wereldland geen enkel probleem, maar dan ruimte om neer te zetten is ineens onmogelijk! Ja oke het is nog net mogelijk om een garagebox te kopen/huren op kilometers afstand van je woning. Maar waarvoor moet het kilometers van elkaar af zijn, want het is onmogelijk om al je spullen fysiek vlakbij elkaar te hebben want dat kost een woning met ietsjes meer grond.
In vergelijking met het buitenland merk je al bijvoorbeeld dat er een stuk minder schuurvondsten van lang bewaarde spullen zijn omdat (stalling)ruimte hier duur is. Het is dus niet compleet normaal zoals het eraan toe gaat in dit land, want het valt te vergelijken met andere landen!


Ik denk dat de oudere generatie dit minder merkt. Ben je een (inmiddels wat) oudere (dan ik dan :P )die het prettig vond/vindt om ruimte te hebben voor dingen, dan heb je dat meestal al en is de compleet debiel geworden grondprijs compleet langs je heengegaan. Al wil je verhuizen dan kan je je oude huis verkopen voor bijna hetzelfde bedrag en merk je het nog niet op.

Toch heb ik gelezen dat ook hier wordt opgemerkt dat sommige zaken helemaal niet meer normaal zijn in dit land. Alles wordt duur, en de overheid naait de burgers aan alle kanten om aan geld te komen.
even een linkje naar een artikel:
https://biflatie.nl/artikelen/maatschap ... ten-onder/
Wegenbelasting voor oldtimers is hier dus 1 van.

Ik vind onze overheid maar een bijstander die maar een beetje naar het systeem kijkt, en enkel symptoombestrijding doet. De politiek is de afleiding voor het volk, van het echte probleem, en dat is de mensen die de touwtjes ECHT in handen hebben, Dat zijn de banken, de lobbyisten van de banken en de financieele secter, en de NWO.

Maar goed, Aanleiding dat ik dit eigenlijk typte is hierom:
http://burgerinitiatiefonsgeld.nu/
de private bankensector moet minder macht moet hebben zodat dit ze dit land niet nog meer kunnen verkloten. Alles voor een stabielere economie, zodat dat al iets normaler is, en er ook minder uitschieters op andere gebieden kunnen komen.

Ik denk dat als de geldschepping niet in de handen van de private banken heeft gelegen de laatste 70 jaar, waar dat initiatief voor staat om dat eens in de politiek bespreekbaar te maken, we geen huizenbubble en kredietcrisis hadden gehad. We hadden dan ook geen overheid die ook aan de crisis moet meebetalen(vandaar alle lastenverhogingen zoals ineens belasting op oldtimers gaan heffen onder het mom van het milieu zie biflatie artikel) was gebeurd. Ik denk dat met burgerinitiatiefonsgeld ondertekeken je meer de oorzaak van de problemen die in het systeem aankaart. IPV de discussie aan de oppervlakte houden zonder te praten over waar het echt om gaat, en enkel een soort "symptoombestrijding"door rechtzaken aanspannen te gaan doen tegen de wegenbelasting voor oldtimers.

-Jeroen
Laatst bijgewerkt door jeroencr op 14 jan 2015, 00:06, in totaal 2 keer bewerkt.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor 305 friesland » 13 jan 2015, 23:40

Nou Jeroen zo kan het wel weer ,wat heb jij te klagen met jou auto,s allebei belastingvrij en volgens mij ook nog eens apk vrij .
En laat die stukken land lekker waar het voor bedoelt is ,voor de boeren om geld mee te verdienen.
Als alle beschikbare grond opgevult werd met schuren voor oude autos dan zijn die ook niet zeldzaam meer dus zo is het ook mooi.
Gewoon posten wat relevant is en verder niks, zal me niet verbazen als jou texst snel verdwenen is, ik wil ook wel klagen maar wat schiet je er mee op ,ik ben toch ook weer blij met de autos die ik nu heb en dat zijn er eigenlijk al te veel.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor jeroencr » 13 jan 2015, 23:46

305 friesland schreef:Nou Jeroen zo kan het wel weer ,wat heb jij te klagen met jou auto,s allebei belastingvrij en volgens mij ook nog eens apk vrij .
En laat die stukken land lekker waar het voor bedoelt is ,voor de boeren om geld mee te verdienen.
Als alle beschikbare grond opgevult werd met schuren voor oude autos dan zijn die ook niet zeldzaam meer dus zo is het ook mooi.
Gewoon posten wat relevant is en verder niks, zal me niet verbazen als jou texst snel verdwenen is, ik wil ook wel klagen maar wat schiet je er mee op ,ik ben toch ook weer blij met de autos die ik nu heb en dat zijn er eigenlijk al te veel.


Excuus.

Maar Vooral/enkel dit zit mij echt heel hoog. Het ergert mij ten zeerste. Ik kan genoeg tijd vrijmaken om heerlijk aan mijn auto iets te gaan doen. Echter dan een plek en mogelijkheden hebben is compleet onmogelijk. Ben stikjaloers op jouw mooie plek en mogelijkheden. Onbereikbaar voor mij want ik heb geen dubbelinkomen/vriendin wat tegenwoordig voor zoiets al nodig is.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor 305 friesland » 14 jan 2015, 00:03

Ik ben ook blij met mijn plekje hier in friesland ,maar als ik iets kopen wil staat het geregeld rond de randstad ,een pokke eind voor mij weg ,dat geeft niet ,de citroen c5 rijd echt heerlijk maar heeft ook een kostenplaatje, goedkoop huis maar meer reiskosten.
Het enige wat ik er mee zeggen wil is dat overal voor en nadelen aan zitten.
Als ik jou was zou ik proberen om lid te worden van een sleutelclub of hoe dat ook heet ,hier in De Blesse zit ook zo,n club ,lid worden en kun je als je het lidmaatschap betaald hebt gebruik maken van gereedschap ,bruggen en binnen werken.
Dit topic gewoon houden voor waar het voor bedoelt is , voor jou andere onvrede een ander bijpassend forum zoeken .
De prijs van grond rond de randstad word toch mede bepaalt door vraag en aanbod.
Maar jou andere reactie,s zijn vaak wel goed en zeer duidelijk en worden zeker gewaardeerd ,dus die gewoon blijven posten.
super auto,s


peugeot 201 1933
peugeot D4A 1956
peugeot 403 pickup 1957
peugeot 403 sedan 1959
peugeot 305 diesel automaat 1984
peugeot 305 break 1986
citroen C3 1400 2003
citroen c5 combi diesel 2005
305 friesland
 
Berichten: 2059
Geregistreerd: 28 feb 2010, 21:36
Woonplaats: de hoeve

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 14 jan 2015, 00:07

+1 Hans. En jeroen ik begrijp je verhaal maar daar het is hier op dit topic niet de juiste plek voor....
En nu weer ontopic mannen :wink:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor jeroencr » 14 jan 2015, 00:20

risky schreef:+1 Hans. En jeroen ik begrijp je verhaal maar daar het is hier op dit topic niet de juiste plek voor....
En nu weer ontopic mannen :wink:

oke verder via pm.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 18 jan 2015, 20:37

Hoe zit het nu ?
Ik lees op sommige advertenties van auto's van het bouwjaar 1989 dat deze ook nog in de overgang regeling komen.
Verzinnen ze dit nu ter plekken of valt elke auto die 25 word in een over gangs regeling?
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor joospeugeot » 18 jan 2015, 21:08

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 10 jan 2016, 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor maan » 20 jan 2015, 22:57

risky schreef:Hoe zit het nu ?
Ik lees op sommige advertenties van auto's van het bouwjaar 1989 dat deze ook nog in de overgang regeling komen.
Verzinnen ze dit nu ter plekken of valt elke auto die 25 word in een over gangs regeling?

op de site rijksoverheid.nl vindt je dit:
Voor oldtimers die tussen 26 en 40 jaar oud zijn, geldt een aangepast tarief voor de mrb. Het gaat hier om:

personen- en bestelauto’s die alleen op benzine rijden;
motorfietsen;
bussen die niet bedrijfsmatig gebruikt worden;
vrachtauto’s die niet bedrijfsmatig gebruikt worden.
Het maakt hier niet uit op welke brandstof de motorfiets, bus of vrachtauto rijdt. De regeling eindigt in 2028, als de voertuigen die in 1987 zijn toegelaten 40 jaar oud zijn.


Hoewel het er niet expliciet staat, kun je uit de laatste zin afleiden dat de overgangsregeling nu en de komende jaren tot 2028 alleen geld voor voertuigen van 1987 en ouder die nog geen 40 zijn.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 3

Berichtdoor risky » 22 jan 2015, 07:59

Maan, Joos duidelijk,
Er staat nog wel eens bij een advertentie bij een 89 dat deze ook in de overgangs regeling vallen...
Dan kom je mooi van een koude kermis thuis als je zo'n aankoop doet
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Volgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten