Pagina 2 van 4

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012, 00:12
door Remco504coupe
Ik ben ook geen Ford fan :mrgreen:
Ford
Onderdelen
Rammelen
Dagelijks

Koppakking kapot? Reed jij daar zelf mee met je autohart of een ongevoelige medewerker?

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012, 00:56
door 403diesel
Vito's stonden erom bekend dat de koppakking er regelmatig uit sloeg. Sommige 5 cilinder diesels waren ook verre van probleemvrij.
Qua roest kan je een busje niet vergelijken met een personenauto; deze zijn vanuit de fabriek veel minder tegen roest beschermd. Is niet alleen Ford, ook Mercedes, VW etc. Eerste sprinters deuren verrot na een jaar of 7, etc. Ook de Boxers en de Ducato's zijn niet vrij van roest.
Ik denk wel dat de transporters en de sprinters inmiddels beter zijn maar kosten ook een stuk meer.

Groet, Serge

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 16 okt 2012, 16:48
door MarcoPeus
Ik heb gewerkt (op een blauwe maandag) bij een lasmaterialen bedrijf als onderhoudsmonteur. Men had een ZGAN WV transporter type 4 pickup.
Die auto was nog geen jaar oud toen ik daar kwam en had al roestpitjes boven op de cabine. En geen 10, maar tientallen. Zwijg me van die WV, dat is de grootste troep die er bestaat. Mijn Expert is 5 jaar oud en heeft geen spatje roest, niks en toch al 90.000 gelopen.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 18 okt 2012, 23:14
door jan-03
Peugeots voor detacheerder Maandag


Detacheringsbedrijf Maandag® continueert de samenwerking met Peugeot Nederland, dealerbedrijf Van Zwienen en LeasePlan. Op 8 oktober jl overhandigden vertegenwoordigers van importeur en dealer de sleutel van de eerste Peugeot 208 aan Thijs van den Heuvel , Adviseur Wagenpark, bij Maandag®.
Eerder deze zomer leverde Peugeot in samenwerking met LeasePlan ook al 60 miniPeugeots 107 aan Maandag®.

Volgens de client kiest men al jaren kiezen vol overtuiging voor Peugeot. De modellen zijn zowel stijlvol als stoer, maar ook goed betaalbaar. Deze talenten kunnen daarbij goed worden vertaald naar de strategische insteek van het bedrijf, waardoor men altijd en overal bij iedere opdrachtgever een Maandag-Peugeot voor de deur mag komen. Daarnaast draagt de gunstige CO2 prima bij aan het behalen van de eigen vastgestelde milieudoelstellingen. Met een uniform wagenpark speelt Maandag® slim in op de personele dynamiek van een detacheringsorganisatie. Een efficiënte inrichting van het wagenpark is gezien het groot aantal wisselende berijders een grote uitdaging. Het beperken van het aantal verschillende modellen en een strak beheer van de pool biedt in dit geval uitkomst, zo blijkt uit de ervaringen van Maandag®.

Door Leo op 16 okt 2012 om 09:02, in de categorie Actienieuws, Algemeen.

Goede keus.. :wink:
gr jan.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 18 okt 2012, 23:55
door Leeuwtje
Ik hoop dat Peugeot ze maandagochtend :mrgreen: auto's levert want maandag is nou niet een organisatie met een heel beste reputatie. Deze week enkele net gekentekende Aurissen tegengekomen met maandag bestickering. Ze kiezen dus niet alleen voor Peugeot.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 23 nov 2012, 10:44
door Koffiemolen
Mijn schoonvader werkte bij dat bedrijf, en had inderdaad een maandagochtend auto: een 307 sw die meer dan 50k bij de dealer in reparatie heeft gestaan.
Gelukkig heeft mijn werkgever gekozen voor inzetbaarheid van auto van maandag t/m zondag, met als gevolg een beperkte keuze tot de merken die door Pon worden geleverd.
Deze week 400 km meegelift in de hagelnieuwe Superb combi Arctic uitvoering, de meest luxe dus, met dezelfde catalogusprijs als mijn 5008. En dat was erg aangenaam! Zeer comfortabel, super zit, stoelen elektrisch verstelbaar, mega veel ruite voorin en achterin en een stuk stiller dan mijn 5008. Ondanks vergelijkbare motor: 1.6 diesel. Maar de Super draait bij 120 km veel minder toeren, ondanks de 5 bak ipv 6 bak.
En zo zullen meer mensen hun conclusies trekken, jammer, dat wel.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 25 nov 2012, 21:30
door Bart-Peugeot
Dat de superb stiller is dan een 5008 wil ik wel geloven. Dat mag je ook wel verwachten/eisen van één klasse grotere auto. Dat ze even duur zijn zegt iets over de prijsstelling vd skoda's en de superb in het bijzonder.

Een 508 ook stiller is dan een 5008. ;-)
Daar kijk ik ook niet van op, de 508 is ook een klasse groter dan een 5008.

Een 5008 is een middenklasse wagen. Die kan dus nooit tippen aan een wagen in een hogere klasse. En dat staat los van merk of verkoopprijzen.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 dec 2012, 18:53
door jan-03
http://www.autoweek.nl/nieuws/20929/toyota-proace-maakt-kwartet-vol

Hier wordt ik niet vrolijk van.. Samenwerking met de toyo..
gr jan

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 dec 2012, 19:04
door joospeugeot
die samenwerking was er toch al met de 107/c1/aygo

ben benieuwd wat dan de 108 gaat doen ? aygo 2 ??

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 dec 2012, 19:05
door mh2cv
helaas deze samenwerking is er al:
Peugeot 107
Citroen C1
Toyo.. Aygo

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 dec 2012, 20:49
door Nikilauda504
Remco504coupe schreef:Ik ben ook geen Ford fan :mrgreen:
Ford
Onderdelen
Rammelen
Dagelijks



Met Ford naar de stort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 dec 2012, 22:04
door joospeugeot
Nikilauda504 schreef:
Remco504coupe schreef:Ik ben ook geen Ford fan :mrgreen:
Ford
Onderdelen
Rammelen
Dagelijks



Met Ford naar de stort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


ford: ook een foutje van psa. kijk maar eens wat ze er voor een barslechte hdi van hebben gemaakt (de 1.6 hdi, dv6 motor). de 2 liter van psa is eigenlijk nagenoeg probleemloos

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 dec 2012, 23:54
door MarcoPeus
Zoals zovele 2 liters van Peugeot (XN1 XN2 XN6)

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 01:27
door joospeugeot
MarcoWetzels schreef:Zoals zovele 2 liters van Peugeot (XN1 XN2 XN6)


waar ligt dat nog tegenwoordig in ? is toch bijna uit de oertijd he :mrgreen:

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 02:06
door MarcoPeus
Is er niet minder slecht om.

107 black & silver

BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 09:30
door jan-03

Re: 107 black & silver

BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 09:44
door Martijn
janbachee schreef:De exclusieve 107:black & silver wie gaat deze bestellen?
Worden 750 van gemaakt!!
gr jan.

Is een bericht uit 2011 Jan, die 750 zijn allang verkocht.... :mrgreen:

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 19:32
door A.B.203
joospeugeot schreef:
Nikilauda504 schreef:
Remco504coupe schreef:Ik ben ook geen Ford fan :mrgreen:
Ford
Onderdelen
Rammelen
Dagelijks



Met Ford naar de stort :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


ford: ook een foutje van psa. kijk maar eens wat ze er voor een barslechte hdi van hebben gemaakt (de 1.6 hdi, dv6 motor). de 2 liter van psa is eigenlijk nagenoeg probleemloos


Joospeugeot, ik de 405 met en zonder turbo gehad, een 406 1.9 Td, twee 307 2.0 TD en nu een 307 1.6 hdif. Waar moet ik met deze 1.6 diesel rekening mee houden, de teller staat op 160.000 ? De diesels uit de 405 en 406 hebben het perfect gedaan, bij ca 300.000 km heb ik ze verkocht. De eerste 307 D uit 2001 was een rammelkast met elektronica ellende. De 2e 307 2.0 D was goed en de huidige 1.6 diesel loopt tot op heden zuinig en perfect.

Re: 107 black & silver

BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 21:50
door jan-03
Martijn schreef:
janbachee schreef:De exclusieve 107:black & silver wie gaat deze bestellen?
Worden 750 van gemaakt!!
gr jan.

Is een bericht uit 2011 Jan, die 750 zijn allang verkocht.... :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dat is goed nieuws Martijn!!!!!!!
gr jan

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 03 jan 2013, 23:11
door martijnvw
Mijn 207 1.6hdif staat nu iets over de 300000 km zonder grote problemen, eigenlijk vind ik het wel een fijne motor..
Ik was een 406 2.0 hdi 80kw gewend.

Grt. Martijn

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 jan 2013, 09:03
door Martijn
A.B.203 schreef:
Joospeugeot, ik de 405 met en zonder turbo gehad, een 406 1.9 Td, twee 307 2.0 TD en nu een 307 1.6 hdif. Waar moet ik met deze 1.6 diesel rekening mee houden, de teller staat op 160.000 ? De diesels uit de 405 en 406 hebben het perfect gedaan, bij ca 300.000 km heb ik ze verkocht. De eerste 307 D uit 2001 was een rammelkast met elektronica ellende. De 2e 307 2.0 D was goed en de huidige 1.6 diesel loopt tot op heden zuinig en perfect.


Laat je niet bangmaken, die 1,6 is zo slecht nog niet. Cruciaal is de juiste olie ( soort en viscositeit), tijdig verversen en peil in de gaten houden. Waar ze wel gevoelig voor zijn is ' koud planken' , de martelpraktijk van de gemiddelde leaserijder helaas,,,,

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 jan 2013, 15:21
door joospeugeot
Martijn schreef:
A.B.203 schreef:
Joospeugeot, ik de 405 met en zonder turbo gehad, een 406 1.9 Td, twee 307 2.0 TD en nu een 307 1.6 hdif. Waar moet ik met deze 1.6 diesel rekening mee houden, de teller staat op 160.000 ? De diesels uit de 405 en 406 hebben het perfect gedaan, bij ca 300.000 km heb ik ze verkocht. De eerste 307 D uit 2001 was een rammelkast met elektronica ellende. De 2e 307 2.0 D was goed en de huidige 1.6 diesel loopt tot op heden zuinig en perfect.


Laat je niet bangmaken, die 1,6 is zo slecht nog niet. Cruciaal is de juiste olie ( soort en viscositeit), tijdig verversen en peil in de gaten houden. Waar ze wel gevoelig voor zijn is ' koud planken' , de martelpraktijk van de gemiddelde leaserijder helaas,,,,


maar zeker niet zo goed als de oude(re) 2 liter.

maar olie wissellen op tijd en de juiste olie is t belangrijkste. begin maar keihard met beurt-interval voor de olie te halveren. olie kost in verhouding niks tov bijv een turbo !

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 jan 2013, 21:21
door A.B.203
Ik wist niet dat het zo precies erop aankwam met de olieverversing. Ik vervang de olie +filter jaarlijks bij de APK en heb er dan de afgelopen jaren ca. 20.000 km mee gereden.
Als olie gebruik ik in de 1.6 hdif de 5w40 special synth MSP van Kroon. Voor de nieuwere diesel types met roetfilter wordt een dergelijke specificatie ook voorgeschreven.
Niet kan worden uitgesloten dat veelal gewoon wordt volstaan met een standaard 10w40 motorolie. Voorlopig doet de 1.6 het prima, ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Ben wel van plan om de distributieriem binnen niet alle lange tijd te vervangen. Wachten tot 240 dkm lijkt we wel erg lang.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 jan 2013, 23:33
door Martijn
A.B.203 schreef:Ik wist niet dat het zo precies erop aankwam met de olieverversing.


Absoluut, er zit maar 3,5 liter olie in en die wordt ook nog eens lekker heet . De olie die erin moet. Moet dus hoog belastbaar zijn en een hoog reinigend vermogen hebben. Dit is cruciaal voor de turbo. Peugeot heeft specifieke eisen voor de olie die in dit blok moet (INEO). Intervallen dienen bij verzwaarde omstandigheden ( oa veel korte ritten) aangepast te worden conform schema verzwaard onderhoud. Helaas past bijna niemand dit toe en gaat het op den duur toch mis.

Re: Peugeot nieuws

BerichtGeplaatst: 04 jan 2013, 23:42
door joospeugeot
ik zou lekker om de 10 dkm olie wissellen. als je t zelf kan doen scheelt dat ook nog eens.
een ruilturbo kost zeker 1000 euro. dat is ex montage nog eens....
wat kost 3,5 l olie met een filter als je t zelf doet. 50 euro ? dus is dat op 100 dkm basis 250 euro extra aan olie kosten. kan niet op wegen tegen een defecte turbo etc etc.
en kijk eens precies welke olie er t beste voor erin is. je moet schijnbaar eentje hebben met low SAPS. dat is weer voor t roetfilter wat ik eens heb begrepen van een volvo man (waar ook dezelfde 1.6 diesel in ligt (en ook 2 liters...))
roetfilters kunnnen weer niet tegen verbrande as, daar verstoppen ze schijnbaar van)