Harrie schreef:niet waar: die ambtenaren worden betaald door ALLE belastingbetalers.Evert G.D schreef:Ook ik ben voor een eerlijker beprijzing van mobiliteit, maar niet met dure kastjes en een fraudegevoelig systeem, dat je als automobilist enorm veel extra kost, omdat er een batterij ambtenaren moet worden ingezet om het systeem te controleren.mee eens, maar DAN ook voor NL een Autobaanvignet zoals Zwitserland heeft,Ever G.D. schreef:Daarom ben ik blij dat dit voorstel naar de prullenbak is verwezen. Er liggen nu weer kansen voor een beter, eerlijker en goedkoper systeem.
dan betalen de buitenlanders ook mee. Lijkt me terecht.
Maar dat zullen ze dan wel weer slecht voor het tourisme vinden...
Daarbij wél aangetekend: Zwitserland heeft peperdure wegen en tunnels en bijbehorende voorzieningen,
een kilometer asfalt daar is VELE malen duurder dan op vlak land.
Maar als ik die Duitsers weer associaal over o.a. onze A12 zie rijden, denk ik: die mogen van mij wel meebetalen.
grt, Harrie
Helemaal mee eens! In Zwitserland kost het aanleggen van een weg een vermogen (net als in alle bergachtige streken) en het is niet meer dan logisch dat daaraan wordt meebetaald door de buitenlandse gebruikers. In Nederland zou dat ook redelijk zijn.
De beste oplossing is dan ook om in Europees verband maximale brandstofprijzen vast te stellen die bindend zijn voor alle lidstaten, plus een systeem van roadpricing in Europees verband. In dat geval heeft de automobilist overal in Europa duidelijkheid. Ik denk dan eerder aan een bedrag op de benzineprijs, zoals in onder andere Frankrijk. Dat is het goedkoopste en eerlijkste systeem. Maar er valt ookte denken aan bijvoorbeeld een Europees snelwegvignet. Ook veel simpeler en goedkoper.