Sleutelen aan een 604

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Harrie » 26 okt 2010, 22:25

Mooi Paull !
Jouw 604 heeft nog het oude type fusee-kogels, latere types hebben geschroefde fusee's zoals 505
Ik kan je nu al zeggen dat die proefrit goed zal bevallen :D :wink:
grt, Harrie, 604 addict.
p.s.: supersticky topic :mrgreen:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Warmstartprobleem 604 = drukverlies

Berichtdoor sander203 » 04 maart 2017, 16:26

Paull en Paulla schreef:Ik heb ook gelijk motorolie (vol syntheet) en oliefilter gewisseld. Dat behoort iedere 5000 km te gebeuren.

H
Schoon hè! :shock:

Paull


elke 5...? Geen wonder dat die motor van binnen schoon is.
Bij moderne oliën kan het interval toch beduidend langer zijn? Zeker wanneer de je niet in een stoffige omgeving rijdt en je niet te veel smeerolieverdunning hebt ivm koude starts lijkt 5 me rijkelijk vroeg. Ik denk dat als je de olie zou laten bemonsteren dat die nog 100% bruikbaar is.
Lijkt mij vergelijkbaar met elke 3 weken nieuwe schoenen kopen (en de "oude" weggooien).
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

Re: Sleutelen aan een 604

Berichtdoor Paull en Paulla » 04 maart 2017, 23:34

Dag Sander203.

Goed lezen helpt in iedergeval, 'behoort' met indertijd voorgeschreven olieën bij deze motor. Met vol syntheet rek ik de ververs- intervallen op tot ongeveer 15000 km. Ken je de auto met deze PRV- motor ? Enige kennis en ervaring strekt tot gewenste aanbeveling, als je er een geruime tijd plezier van wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Re: Sleutelen aan een 604

Berichtdoor sander203 » 05 maart 2017, 15:35

15k lijkt me inderdaad realistischer, daar zou ik ook op insteken.

Ik ken de PRV inderdaad, leuk ding om aan te sleutelen. Ik weet o.a. van de gebrekkige smeerolievoorziening van de nokkenassen en kleppentreinen. Hoewel later bepaalde boringen groter gemaakt zouden zijn meen ik. Alleen Volvo-rijders hadden daar blijvende problemen mee, geloof ik.
sander203
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:07
Woonplaats: van Ewijcksluis

Vorige

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten