André's 604 ti project.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor MarcoPeus » 19 jul 2013, 20:35

Wauw, dat leer is echt mooi geworden. Is t glad van de olie of heb je t al uitgeboend?
Prachtig. ZEKER! de moeite waard om in jouw Ti te zetten.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 20 jul 2013, 09:44

natuurlijk glimt het van de olie, :D maar het moet er even goed intrekken.
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 28 jul 2013, 23:06

tijd voor iets nieuws........

Ik heb dus wat laswerk gedaan aan mijn wielkast maar was niet zo tevreden over mijn kunsten, dus even naar mijn lasapparaat laten kijken.
Nu weet ik ook weer dat je niet 10 jaar met dezelfde kop en draaddingetje kunt doen, ik moet zeggen mijn lasapparaat is voornamelijk uitgeleend geweest aan vrienden en gebruikt door kleine klusjes, dus er is nooit naar gekeken.
Vandaar dus een nieuw koppie en draaddingetje, het lijkt wel nieuw en het lassen gaat als een speer, vandaag heb ik het aardig onder de knie gekregen tot helaas het gas ook op bleek.

Ik zal jullie de detail foto's besparen maar na tig keer met de lammellenschijf slijpen is het geheel dichtgelast.

Afbeelding

Afbeelding

het was een lastige plek om bij te komen, ik heb dus zittend naast de auto vanaf buiten gelast om de binnenkant zo netjes mogelijk te maken.
op sommige plekken is het 3 lagen metaal.
In ieder geval las ik de gaatjes nog dicht om de twee lagen ook aan elkaar te lassen, dat idee komt ook van één van de forummers trouwens (goed idee)
Ik moet wel, kijkend naar de foto, de 'toren' boven nog aan de plaat lassen , dus dat wordt nog een uurtje lassen, dan weer slijpen en met strijkkit afwerken.

eerst weer even gas halen :D
Laatst bijgewerkt door andreti op 28 jul 2013, 23:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor Harrie » 28 jul 2013, 23:17

netjes, André :wink:
en inderdaad, als je MIG lasapparaat weer goed in orde is, is lassen een feest.
zo niet, dan is het ergernis ten top....
Las de binnenzijde ook even ( proplassen ) dan is het weer sterk en goed.
Dubbele / driedubbele plaat heeft 1 nadeel: capillaire werking van vocht.. Dus goed
afkitten met strijkkit, Daarvoor kun je carrosseriekit ( grijs, gebruik NIET de Aluminium-versie ! )
en afstrijken met een oude verfkwast , of een goedkope nieuwe, kost niet zo veel zo'n kwast.
Je hebt het al in de primer gespoten, dus voordat je met proplassen begint, die gaatjes weer even
blank krabben, dat scheelt veel gespetter en brandgaatjes. grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 28 jul 2013, 23:23

wow, snelle reactie Harrie, bedankt :D

ik zet alles in die primer en slijp het inderdaad schoon als ik ga lassen, de plaatjes zitten dus ook aan de achterzijde in de primer, en ook ertussen.

het is nog niet af maar sterk wordt het zeker.
Ik denk overigens dat het helemaal niet zo sterk hoeft te zijn want die toren is denk ik een stukje 504 waar ie wel een functie heeft. :?: :?:
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 29 jul 2013, 22:49

nou ik ben toch wel tevreden zelf,

toch nog even alles doorgelast en vlak geslepen,

lekker strijkkit erop, en morgen nog een keer om het dicht te maken, op sommige plekken loste de kit de primer weer op

Afbeelding

Afbeelding

en de wielkuip, die stijk ik nog een keer na en dan spuit k er 190 van tectiel op

Afbeelding

Ik vind het resultaat niet helemaal geweldig maar op deze plek ik het vooral zaak dat het niet meer gaat roesten en dat het stevig blijft.

voorlopig even geen posts meer over dit gedeelte, het wordt vast saai. :D

ik denk dat de andere kant ook nog wel wat werk heeft
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor joospeugeot » 30 jul 2013, 00:11

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor MarcoPeus » 30 jul 2013, 06:48

Mee eens. Zeer leuk om te zien hoe iemand zo passievol aan de auto werkt. Forrâl Doorgoân (Barry Stevens)
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 30 jul 2013, 09:54

Ja , ik vind dat ook wel, maar niet alle details zijn interessant.

het was nu even leuk omdat ik nog nooit eerder echt gelast heb, daar had ik altijd een mannetje voor zeg maar :D

maar het gaat best goed en wordt nog wel beter
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor pauldevries » 30 jul 2013, 15:24

Ik vindt het ook zeer interresant om te zien,
mooi werk en al helemaal als dit je EERSTE keer lassen is.
Lijkt me zeker weer mooi stevig en nu heb je de voldoening dat je het zelf hebt gedaan.

Groeten van Paul
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor Harrie » 30 jul 2013, 22:59

andreti schreef:Ja , ik vind dat ook wel, maar niet alle details zijn interessant.
inderdaad, als het goed en degelijk is: prima.
goed beschermen en afkitten, lakje erover = klaar. Tankbekleding eenmaal gemonteerd zie je er niks meer van :mrgreen:
andreti schreef:het was nu even leuk omdat ik nog nooit eerder echt gelast heb, daar had ik altijd een mannetje voor zeg maar :D
maar het gaat best goed en wordt nog wel beter
Al doende leert men :wink:
goed bezig, en kom maar op met je leuke rapportage's 8) grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor joospeugeot » 25 aug 2013, 23:56

\z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 26 aug 2013, 17:02

Ha Joos,

Ja ik ben inderdaad even niet met de Peug bezig, maar eigenlijk ook weer wel.

Ik heb achter in mijn tuin een berging gemaakt in de afgelopen weken zodat ik de tuinspullen en fietsen uit de garage kan houden en de 604 de garage in kan en er ook genoeg ruimte voor heb.
de auto in de tuin vond ik helemaal niks, het leek wel een beetje een sloperij aan huis en straks met slechter weer zit ik lekker binnen.
maar goed ook nog even op vakantie geweest (en ziek naar huis gekomen) dus het tempo ligt wat laag.

maar binnenkort komen er weer updates wees maar niet bang. :D :D
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor jan-03 » 27 aug 2013, 08:15

haha, ben je bang dat je tuin gespot word en hier in de topic " op de sloop " komt!! :D
Het sleutelen bij daglicht is wel fijn want de mijne staan ook binnen maar je ziet het bij daglicht allemaal net ff beter..
Maar je kan haar bij goed weer natuurlijk altijd ff in de tuin zetten... :roll:
Balen dat je ziek bent geworden in de vakantie...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 27 aug 2013, 12:17

janbachee schreef:haha, ben je bang dat je tuin gespot word en hier in de topic " op de sloop " komt!! :D
Het sleutelen bij daglicht is wel fijn want de mijne staan ook binnen maar je ziet het bij daglicht allemaal net ff beter..
Maar je kan haar bij goed weer natuurlijk altijd ff in de tuin zetten... :roll:
Balen dat je ziek bent geworden in de vakantie...
gr jan


Leuk dat je dat zegt Jan, dat licht heeft mij juist doen besluiten om naar binnen te gaan, je ziet geen moer (haha) in de zon, ik moest tegen het zonlicht in in het achterspatbord omhoog kijken, dat is helemaal naadje , zeg maar.
als je een beetje in de midlife crisis leeftijd komt zoals ik, (vandaar ook de 604,haha) ga je weleens wat mankeren, een klein niersteetje doet erg zeer kan ik je zeggen, maar niet zeuren daardoor kon ik wel lekker ruit in de achtertuin klussen :wink:

de garage is bijna leeg, en ben nu aan het kijken of de ruimte leeg blijft of dat ik er toch wat stellingkasten in zet, ik wil lekker de ruimte hebben maar toch het gereedschap dichtbij.
Ik dacht eigenlijk om twee van die metalen rekken van de Gamma te halen om zo gelijk 3,60 werkblad te creeeren met onderruimte voor kratten.
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor jan-03 » 27 aug 2013, 15:01

andreti schreef:
janbachee schreef:haha, ben je bang dat je tuin gespot word en hier in de topic " op de sloop " komt!! :D
Het sleutelen bij daglicht is wel fijn want de mijne staan ook binnen maar je ziet het bij daglicht allemaal net ff beter..
Maar je kan haar bij goed weer natuurlijk altijd ff in de tuin zetten... :roll:
Balen dat je ziek bent geworden in de vakantie...
gr jan


Leuk dat je dat zegt Jan, dat licht heeft mij juist doen besluiten om naar binnen te gaan, je ziet geen moer (haha) in de zon, ik moest tegen het zonlicht in in het achterspatbord omhoog kijken, dat is helemaal naadje , zeg maar.
als je een beetje in de midlife crisis leeftijd komt zoals ik, (vandaar ook de 604,haha) ga je weleens wat mankeren, een klein niersteetje doet erg zeer kan ik je zeggen, maar niet zeuren daardoor kon ik wel lekker ruit in de achtertuin klussen :wink:

de garage is bijna leeg, en ben nu aan het kijken of de ruimte leeg blijft of dat ik er toch wat stellingkasten in zet, ik wil lekker de ruimte hebben maar toch het gereedschap dichtbij.
Ik dacht eigenlijk om twee van die metalen rekken van de Gamma te halen om zo gelijk 3,60 werkblad te creeeren met onderruimte voor kratten.

Heb ik wel eens gehoord bij mannen dat zo'n steentje meer doet als jeuken.. :D Heb zelf nog nooit iets gehad wat het noemen waard is.. Gelukkig..
Wanneer moet ik rekening houden met een dergelijke opkomende crisis?? :roll: .. Kan ik m,n Eega even waarschuwen.. :lol:
Tja ik ga het omgekeerde doen namelijk buiten-ruimte creëren door een stuk plat dak te verwijderen.. ..
Veel gedoe maar ik ga het toch maar doen...
Met de 604 komt het helemaal goed..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 27 aug 2013, 17:09

als jij een smoes wilt , laat je de crisis, nu opkomen, dan mag je weer van alles kopen , hebben, rijden enz. :D :D
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor MarcoPeus » 28 aug 2013, 19:32

Hmmmm, er staat een mooie blauwe 403 te koop momenteel, even een crisis faken. :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 21 sep 2013, 19:43

okeeeee dan, back online,

na een maandje , tuin opknappen , schutting schilderen en garage opruimen, staat ie binnen hoor. !!

wat issie groot zo'n 604, je schrikt ervan als ie binnen staat.

maar goed ik kan weer lekker aan de bak.

Afbeelding

gereedschap alles zichtbaar en makkelijk te pakken,

Afbeelding

kadootje van mijn zwager, ultrasoon badje dingetje, kan ik dingetjes goed schoonmaken.

Afbeelding
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 21 sep 2013, 19:51

Ik heb ook even een vraagje,

ik wil beginnen met het brandstof pomp filter gedeelte achter, maar ik weet 1 onderdeel niet.

Ik heb onder de auto 1 pomp, die ken ik daar onder hangt een rond ding, en links het br.filter, wat , en waar is dat andere ronde ding voor?

in andere topics lees ik iets van accumulator ? wat doet ie dan?
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor MarcoPeus » 21 sep 2013, 23:39

Accumulator regelt de druk die naar voor gaat, de pomp pompt zich een ongeluk en de accumulator houdt de druk op een bepaald peil (en zorgt er ook voor dat die druk een tijdje blijft bestaan als de motor is uitgeschakeld.
Eigenlijk is het een DRUKaccumulator.

Van het formaat van een 604 weet ik ook alles van. De mijn past (omdat ik een grote straalkast in de garage heb staan) NET in de garage, scheelt 2-3 cm. Ik heb dan wel een trekhaak, als ik die eraf zou halen zou ik 10-15 cm hebben.
Hij past ook maar net in de garagebox overigens dus het is echt wel een enorme wagen al zou je t niet zo zeggen als je er 1 in t wild zou zien, een 5 serie BMW oogt veel groter en massiever maar is dat niet.

Strakke werkplaats overigens zo met alle gereedschap netjes aan een bord opgehangen. Zeer DEUTSCHE GRUNDLICHKEIT!!! :mrgreen: Werkt wel zo makkelijk inderdaad. En die ultrasoon is heel handig bij zwaar vervuild materiaal. Ik heb er ook 1 maar dan een kleintje, die van jou is zeker 2-3 liter zoiets? In ieder geval veel groter dan de mijne, dat is maar een 600-700 cc
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor joospeugeot » 21 sep 2013, 23:40

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor Harrie » 22 sep 2013, 17:55

hoi André, de pomp levert de druk ( 5,8 Bar ), de accumulator zorgt ervoor dat de trillingen
die de pomp veroorzaakt ( pulserende druk ) wordt afgevlakt. Bovendien zorgt de accumulator er voor,
dat het systeem op druk blijft als je de motor uit is. Zo kan ik bijv. mijn 604 GTI met een korte
start al metéén aan laten slaan. De druk van 5,8 Bar gaat naar voren en wordt daar door de balansregelaar
afgeregeld op de benodigde injectiedruk, +/- 3 Bar, de rest gaat via de retourleiding weer terug naar
de tank. Het systeem onder de motorkap moet ook dusdanig in orde zijn dat die druk binnen 3 min. niet onder 2 Bar terugvalt.
De accumulator is een cilindrisch ding, samengesteld uit 2 helften, en net dáár waar die felsrand zit, zit
het membraan. Aan de zijde van de 2 aansluitingen zit dus benzine, aan de andere zijde een sterke veer en lucht.
Als die membraan lek raakt, stroomt er benzine in het achterste gedeelte, en uit het kleine pijpje aan de achterzijde,
die bedoeld is om lucht toe en af te laten. Die opening zorgt er helaas ook voor dat er vocht in de accumulator komt..
fotootje van mijn accumulator:

Afbeelding

met vr. groet, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 22 sep 2013, 18:17

okee duidelijk waar de accumulator voor is, maar waarom heb ik 4 dingen?

1 pomp, 1 accumulator, 1 filter en dan nog een filter denk ik. dussss dubbe'

Afbeelding

okee in deze foto kun je goed de hele set zien,

input groot op kleine busje, dan naar de pomp, daarnaa de accumulator, en daarna naar filter,naar de output naar voor, wat is nou dat kleine busje,
ik denk een vóórfilter?

Afbeelding
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

Re: André's 604 ti project.

Berichtdoor andreti » 22 sep 2013, 18:28

MarcoWetzels schreef: Ik heb er ook 1 maar dan een kleintje, die van jou is zeker 2-3 liter zoiets? In ieder geval veel groter dan de mijne, dat is maar een 600-700 cc


als je jouw antwoord snel leest moet je niet in de war raken Marco, :D :D , gelukkig is mijne groter als die van jou hahahahaha.

inderdaad een heel handig stukje gereedschap, ik had een dorpeldrempel strip losgeschroefd, schroefjes meteen in bad, na 5 minuten helemaal nieuw.

Harrie , Joos en Marco bedankt voor de uitleg :D
Laatst bijgewerkt door andreti op 22 sep 2013, 18:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 604Ti 1978, sorry is er niet meer
Audi 90 1985
BMW ahum5 1989
VW t4 westfalia 1991
Avatar gebruiker
andreti
 
Berichten: 526
Geregistreerd: 16 jun 2013, 20:54
Woonplaats: purmerend

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten