Sinds gisteren mag ik mij de trotse eigenaar noemen van de 604 van een bekend forumlid.
Begin juni ben ik afgereisd naar het hoge noorden en heb besloten deze schitterende 604 te kopen. De eigenaar heeft uitgebreide informatie over de auto meegegeven.
Ik heb de stap gezet onder zeer grote twijfel. Met name de carburateurversie van de 604 is berucht en beroemd. Volgens de eigenaar was de carburateur gereviseerd en heeft hij geen problemen ondervonden.
Vandaag vanuit het hoge noorden naar Maastricht gereden. Ruim 300 kilometer met een big smile gereden. De auto reed perfect. Wat wel opviel vanaf het begin is dat de auto in z'n 3 (automaat!) laag stationair liep.
Toen ik letterlijk mijn straat in reed sloeg de auto af. Hij startte wel maar het leek of de auto zichzelf " verzoop". Na een tijdje te hebben stilgestaan, startte hij weer maar al heel snel zakte het toerental en sloeg de motor af. 20 minuten van te voren heb ik getankt en tijdens het wachten voor de pomp was er -stationaar draaiend in 3 en N - nog niets aan de hand.
Als eerste hebben we de stationairsproeier schoongeblazen, maar dat had geen effect. Meer heb ik niet ondernomen. Ik denk dat het verstandig is om hier wat advies in te winnen.