oh ja, die vraag
er mist nog iets: ( vast wel meer...) eerste type 1975-1977 had zwart dashboard en zwarte portierbekledingsdelen,
zwarte kunststofkappen op de stoelen ( onder ), zwarte console. Tevens luidsprekerperforatie in dashboard (bovenop).
Vanaf 2e serie ( 4 spakig stuur ) was dit in kleur, lichtbruin of blauw, afhankelijk van-, en passend bij de carrosseriekleur.
Tevens waren bij de 2e serie de mooie verchroomde wielsierringen en verchroomde wieldoppen vervangen door plastic platen.
Ook was de "onlogische" bediening van verwarming/ventilatie ingrijpend veranderd.
Buitenspiegels 1e type ( verchroomd ) met voet op portierplaat, werden bij 2e serie van binnenuit verstelbaar,
echter nog niet in Model 77 maar pas in '78. Vanaf Model '80 kreeg de 604 de buitenspiegels zoals van 505.
Lijken als 2 druppels water op elkaar, echter de montage ( driehoekplaatjes ) zijn bij 604 anders !
Uitwisselen van een bestaand rechterbuitenspiegel kan wel met 505 spiegel als je daarmee de plaatjes dus al hebt.
Benzinetank is ook veranderd omstreeks 1980, geen onderuitloop meer, maar met een elektrisch opvoerpompje in
de tank, bereikbaar als je de hoedenplank er uit haalt.
Er zijn nog veel meer verschillen op te noemen...
FNL heeft ooit eens een prachtig artikel geschreven over de typen 504 coupé / cabriolet, en dan kom je na
veel research er achter dat je grofweg phase 1, 2 en 3 hebt, nauwkeurig beschouwd 1,2,3,4 en 5 , en dan
ben je er nog niet, want tussentijds is het asbakje gewijzigd.....
en: de tekst : "White turn signals " en later "Orange turn signals" klopt NIET, is afhankelijk van land van bestemming !
grt, Harrie