604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Harrie

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 20 feb 2020, 21:43

Brownie schreef:Goed bezig!

Ja, de stuurhoes is bij de laatste APK vervangen. Frank.04 kan je meer vertellen over hoe en wat er gebeurd is aan de auto de laatste twee jaar.


Als je in de buurt bent moet je nu maar eens een ritje met de 604 maken.

Ik denk dat je de auto niet meer terug kent :wink:
Alleen het zuipen is hij niet verleerd 1 op 6 doet hij maar zo lol
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 20 feb 2020, 22:09

risky schreef:
jacqabe schreef:En hoe ging het bij de tandarts? :-)


2 gaatjes :mrgreen:

Oei....dichtlassen die gaatjes :-)
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 20 feb 2020, 23:43

jacqabe schreef:
risky schreef:
jacqabe schreef:En hoe ging het bij de tandarts? :-)


2 gaatjes :mrgreen:

Oei....dichtlassen die gaatjes :-)


In dit geval laat ik ze liever dicht plamuren :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Martijn » 21 feb 2020, 18:39

risky schreef:
Er zitten nu 195/60x15 banden op de 505 v6 velgen.
Maar volgens mij zou er 205 /60x15 onder moeten.

Heeft iemand hier een mening over?


205/60 15 is beter voor de latere modellen, oudere types rijden fijner met 195/65 15
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2132
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 21 feb 2020, 19:17

Martijn schreef:
risky schreef:
Er zitten nu 195/60x15 banden op de 505 v6 velgen.
Maar volgens mij zou er 205 /60x15 onder moeten.

Heeft iemand hier een mening over?


205/60 15 is beter voor de latere modellen, oudere types rijden fijner met 195/65 15


Ah oké dank,
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 21 feb 2020, 19:25

Zoals beloofd een paar foto's van het uitlijnen.

Het rechter voorwiel stond er echt flink naast zelfs de pijl op het scherm was niet zichtbaar. :mrgreen:

Afbeelding
Na 4 hele slagen kwam de pijl rechts in het zicht.
Afbeelding

De auto spoort weer goed gelukkig :D
Nu de eigenaar van deze 604 nog hahaha
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 25 feb 2020, 20:39

Totaal verschillende auto's en toch is het met allen een feestje om mee te rijden :D

Oldtimers blijven leuk speelgoed :mrgreen:

url=https://ibb.co/Pr68Lpr]Afbeelding[/url]
image catch[code][/code]

Afbeelding

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Mockenrue » 26 feb 2020, 02:53

Een Ascona B 8)
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2561
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 26 feb 2020, 10:59

Mockenrue schreef:Een Ascona B 8)

Haha heb ik ooit ook nog gehad, een rode die na verloop van tijd volledige roze werd :-)
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Doornekamp33 » 26 feb 2020, 18:06

Ik heb het britse broertje gehad, een cavalier mk1, had een identiteits crisis, neus van de Manta en kont Ascona, reed als een dweil maar geinig ding om te zien.
Doornekamp33
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 27 feb 2020, 20:18

Doornekamp33 schreef:Ik heb het britse broertje gehad, een cavalier mk1, had een identiteits crisis, neus van de Manta en kont Ascona, reed als een dweil maar geinig ding om te zien.


Ik had ook een ascona b op mijn 19e en zag dat de prijzen flink op begonnen te lopen,

Dus heb er weer 1 gekocht voor een leuk prijsje nu het nog kan.

Hij staat in een verwarmde garage geld waard te worden. qua rijden is hij heel herkenbaar met snel optrekken eerst het kontje omhoog.

Maar hij kan niet tippen aan een 504 of 604 die liggen veel beter en soepeler op de weg,
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 27 feb 2020, 20:28

Afbeelding

Vandaag heb ik er nieuwe 195/65x15 4 season tijgers onder gezet.

Er zat 195/60x15 onder en had het hoog water in de polder effect.

Weer een wereld van verschil die 604 word steeds beter :D

Inmiddels staat hij weer 2500 km verder en blijft goed rijden. Zelfs vanmorgen toen moest er flink ijs gekrabt worden. Maar 1 slag en direct mooi lopen.

Het volgende wat ik ga doen is rondom schijven vernieuwen en alle wiellagers vervangen.

Als dat klaar is dan ga ik de roest aanpakken.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor jacqabe » 27 feb 2020, 21:52

Je bent lekker bezig !!
Peugeot 403B 1963 en 403B8 (pickup).
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 28 feb 2020, 19:36

jacqabe schreef:Je bent lekker bezig !!


Ja ik doe mijn best met de 604,
Ik ben blij dat ik hem heb terug kunnen kopen.
Ik heb in het verleden vele leuke maar ook minder leuke ritten met de auto gemaakt. We hebben een verleden samen.
.
Ik heb in 2011 de lpg installatie inlaten bouwen bij een bevriende garage van mij. En dat was ook wel nodig want een 604 lust hem best als je hem de sporen geeft :mrgreen:

Ik zat dan ook vanaf 2015 te vissen naar de 604 maar toen viste ik net mis. En was hij op export naar Frankrijk.

Toen ik januari een pb kreeg of ik nog interesse in de 604 had was de deal snel gesloten ongeacht de staat.

Als allround automonteur heb ik wel een aantal keer mijn wenkbrouwen opgehaald over een aantal reparaties.

Maar het geeft wel veel voldoening om hem van wrak naar toppertje te maken.

Het stationaire gebeuren, hij blijft wat hobbelen in zijn drive (automaat) nou weet ik niet of dat een product eigenschap is of dat hij wel heel mooi glad kan draaien in zijn drive met de voet rem erop, dit hobbelen heeft hij namelijk altijd gehad, al is dit wel een irritatie puntje :roll:

Heeft hier iemand ervaring mee met een v6 automaat want als ze mooi glad kunnen lopen ga ik verder zoeken. Maar is het een eigenschap van de v6 dan laat ik het los..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 28 feb 2020, 20:45

Super dat je energie in de auto stopt en haar zo snel verbetert en weer laat rijden.
Uit ervaring kan ik zeggen dat een 604 automaaat niet hoeft te “hobbelen” in z’n D. Heb weliswaar een ZF automaat en ZNJ in tegenstelling tot je GM automaat en ZMJ, maar kan me niet voorstellen dat het “erbij hoort”. Dat moet beter kunnen lijkt me.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 664
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Brownie » 29 feb 2020, 00:42

Loopt hij gewoon niet heel laag in toeren? Als het toerenverschil tussen N en D groot is, kan dat zeker beter. Heb ook wel eens gehoord dat de afstelling van kickdown daar ook invloed op kan hebben, maar ik snap niet precies hoe....
403 Break Diesel 1960
204 Cabiolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
604 GTI Automatique 1985
305 Select 1985
505 V6 Automatique 1986
505 V6 Automatique 1987
505 GTI Fam Dangel 1989
505 SW8 Automatique 1991
206 XS 1.6 SW Automatique 2005
Avatar gebruiker
Brownie
 
Berichten: 3428
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 29 feb 2020, 09:58

Brownie schreef:Loopt hij gewoon niet heel laag in toeren? Als het toerenverschil tussen N en D groot is, kan dat zeker beter. Heb ook wel eens gehoord dat de afstelling van kickdown daar ook invloed op kan hebben, maar ik snap niet precies hoe....


Ik kan me niet anders herinderen dat hij staat de hobbelen in zijn drive. Maar nu ik het bericht van Walle lees zou hij toch mooi glad kunnen draaien.

Dus terug naar de tekentafel. Het hobbelen zou ook wel hebben gezorgd voor het breken van de 3 bouten van de waterpomp
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 29 feb 2020, 15:03

Het toerental in N is zo rond de 950 en i D zakt het naar zo’n 900.

Wat ik heb gelezen is het stationair toerental en punt van aandacht geweest voor de odd-Fire PRV tijdens de ontwikkeling van de V6 versie van de PRV. Aangezien de drijfstangparen op de dezelfde kruktappen zitten en de cylinderhoek 90 is krijg je om een volledige arbeidscyclus van 2 volledige omwentelingen van de krukas (720 graden) onregelmatige ontstekingsintervallen (90 graden en 150 graden) wat een natuurlijke onregelmatige loopt geeft die vooral in het oog (oor..) springt bij bepaalde toerentallen. Daarom hebben de ontwikkelaars het stationair toerental op een wat hoger niveau gelegd dan gebruikelijk. Dit geldt voor de ZM (2,7 carburateur), ZMJ (2,7i) en ZNJ (2,8i) motoren die in de 604 (eerste 2 ook 504) liggen.
De ZO (V8 carburateur) en ZOJ (V8 injectie) hadden daar geen behoefte aan.

Desalniettemin: staat je stationaire toerental niet gewoon te laag?
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 664
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 29 feb 2020, 17:18

Het probleem is als ik de motor op 950 zet dan gaat hij in drive 700/750 draaien en dat vind hij vooral s'morgens niet fijn.

Dus hij staat nu op 1200 stationaire en in zijn drive ongeveer dan 900. Ik weet wel dat hij met 700/750 in drive best mooi stil loopt. Maar dan is de motor uitval snel gebeurd. En sta je 2 minuten te starten voordat hij sjoege geeft.

In 2011 verdacht ik de versnellingsbak al dat deze het toerental te veel naar beneden haald.

Misschien toch maar zf 4 bak automaat van een 505 eronder knutselen. :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 29 feb 2020, 17:41

ZF4 is zo’n 12 cm langer dan de bak die er nu onder hangt, dus heb je een buis en as nodig die korter is dan je huidige. Misschien dat een 505V6 automaat as/buis past?

Raar dat er zo’n enorm verschil in toerental zit. Zijn alle delen I het injectiesysteem ok? Is CO goed ingesteld?
Bij koude motor zou de extra luchtschuif ervoor moeten zorgen dat het stationaire toerental verhoogd wordt. Doet die het niet?

Als je 2 minuten moet starten na afslaan is er iets aan de hand. Zowel warm als koud moet de motor gewoon gelijk aanslaan. Zit er een terugslagklep op je benzinepomp? Is je Accumulator in orde? Zijn je verstuivers ok? Om maar wat dingen te noemen. Aanrader is om benzinedrukken te meten. Ik ben zelf ook aan het stoeien geweest met een ZMJ die niet goed wilde starten als ie ook maar net op temperatuur was. Koud was altijd starten en lopen. Na wat gemeet kon de oorzaak vastgesteld worden.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 664
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 29 feb 2020, 19:34

ik heb het benzine systeem momenteel afgesloten.
Omdat ik een lekke drukklep (naast de benzinepomp) heb en hier niet aan kan komen.

Ik rijd enkel op lpg momenteel en die staat goed afgesteld, het benzine gebeuren word ook niet gebruikt met deze huidige benzine prijzen voor dagelijks gebruik
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor Walle69 » 29 feb 2020, 20:08

Ah ok, hobbelt ie ook op LPG?

De accumulator is nog wel aan te komen en verschillende andere K-Jetronic accumulatoren kunnen gebruikt worden maar misschien met aanpassing van de aansluitingen. Zo heb ik er een van een Ferrari inzitten en heb daarvoor andere koppelingen met slang moeten maken.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 664
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 29 feb 2020, 21:26

Heeft de 604 ook Ferrari prestaties gekregen?
Want dan bestel ik er ook 1 :mrgreen:

Hij hobbelt ook op lpg, eigenlijk zit er geen verandering of hij nou op lpg loopt of benzine draaide. Hij liep op benzine toen ik hem kocht. Maar ik heb de pomp afgesloten toen ik een fikse benzine lekkage zag uit die drukpot.

Ik wil toch de benzine tank eruit hebben en de 120 liter lpg tank een stuk opschuiven naar achteren voor meer kofferbak ruimte te creëren.

Misschien dat ik een klein benzine tankje van 15 liter laat maken voor noodgevallen.

Hij loopt echt goed op lpg voor de rest dus is benzine een bijzaak.

Ik denk dat hij een vaccum lek ergens heeft maar ik ga toch de waterpomp en alle slangen vernieuwen. En daar moet toch het inlaat spruitstuk voor af,

Buiten het feit dat de automaatbak niet zuiver is.

Ik heb ooit een 5 bak onder een 504 ti sedan gebouwd. Deze was ook wat langer maar dat kon ik oplossen door het cardan een cm naar achteren te schuiven. In het frame waar het cardan aan hangt zitten sleufgaten.

Ik verwacht wel dat het mogelijk is om zf 4 bak in te bouwen.

Dat zou hem goed doen qua lpg/benzine gebruik en toerental zeker als hij in zijn 4 staat in lockup
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor risky » 01 maart 2020, 21:39

Nou lekker weer heb ik een nieuwe stuurbekrachtiging slang gevonden versturen ze hem niet naar Nederland...
Het bestelnummer heb ik in ieder geval wel.
Hier moet toch gewoon aan te komen zijn?

PEUGEOT TALBOT 4020.35
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Moderator
 
Berichten: 2984
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: 604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Berichtdoor johnssons » 01 maart 2020, 21:56

Je zoek deze slang ... https://www.serie04.com/fr/direction/7469-xxxxx.html
... kan natuurlijk gewoon gemaakt worden bij een hydraulica mannetje ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 523
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: La Herradura (Granada)

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast