Pagina 7 van 16

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 19:56
door risky
toch ff de stoute schoenen aangetrokken en langs de inbouwer geweest :mrgreen:
Wat een bom joh :shock: :lol: :lol:
De verdamper zit achter de grill dus niet in de weg bij de motorblok
ben echt benieuwd hoe hij op gas gaat draaien morgen is hij klaar.
mare jan je kan toch een leeuw niet uitschelden voor kameel of dromedaris?
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 00:40
door jan-03
Een kameel kan veel water vervoeren en dus grote afstanden afleggen!! :D Vandaar.. Ha Ha.
Maar hoe lijkt kame-lion ... Kamelion dus!! Een combinatie van beide die ook nog leuk bekken.. :lol: :lol:
Dus de Kamelion van Risky!! 8) Mooi bordje erop met deze naam... Kan iedereen mooi gissen en zeggen dat het fout is gespeld.. !!
Immers de bekende Kameleon was een bootje.. :mrgreen:
Je moest toch even kijken dus, nou dat kan ik me voorstellen.. Wat druk op de ketel kan nooit kwaad... Nu nog op de gastank... :lol:
gr jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 01:29
door Remco504coupe
janbachee schreef:Een kameel kan veel water vervoeren en dus grote afstanden afleggen!! :D Vandaar.. Ha Ha.
Maar hoe lijkt kame-lion ... Kamelion dus!! Een combinatie van beide die ook nog leuk bekken.. :lol: :lol:
Dus de Kamelion van Risky!! 8) Mooi bordje erop met deze naam... Kan iedereen mooi gissen en zeggen dat het fout is gespeld.. !!
Immers de bekende Kameleon was een bootje.. :mrgreen:


Jan en Risky Klinkhamer :mrgreen: :mrgreen:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 14:35
door risky
in belgie is kamelion de normale naam voor een auto dus toch weer wat anders verzinnen :mrgreen:
En remco leuk hoor,heb ik dit weer :mrgreen: :lol: :lol:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 20:00
door Remco504coupe
risky schreef:in belgie is kamelion de normale naam voor een auto dus toch weer wat anders verzinnen :mrgreen:
En remco leuk hoor,heb ik dit weer :mrgreen: :lol: :lol:


Camion denk ik, en dat slaat niet op limo's :mrgreen:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 00:06
door jan-03
Ha Ha zie je Dirk die naam is zo slecht nog niet, je moet nog even wennen...
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 12:19
door risky
nu weer ff ontopic :mrgreen:
De 604 nog steeds niet klaar.. ik word er nu wel een beetje zenuwachtig van :oops:
ze krijgen hem nog ff niet lekker lopend schijnen toch wel wat lastig te zijn die 604`s
maar ik wacht nog maar ff af :roll:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 23:31
door risky
Hij is klaar :D :D
en hij loop als een jeko haast geen verschil met benzine :lol: :lol:
en het lijkt wel of hij zelfs wat stiller loopt
vandaag nog ff 100 liter lpg getankt voor 62 euries toch wel lekker hoor
de eerste 100 euro alweer terug verdiend :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
foto`s volgen

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 23:36
door Harrie
Mooi ! da's geweldig nieuws !
nu begin ik te twijfelen.. 604 GTI... 1 op 9.... genieten.... mega accelleratie.....LPG ? :roll: :roll:
:mrgreen: grt, Harrie

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 23:45
door risky
Harrie schreef:Mooi ! da's geweldig nieuws !
nu begin ik te twijfelen.. 604 GTI... 1 op 9.... genieten.... mega accelleratie.....LPG ? :roll: :roll:
:mrgreen: grt, Harrie


ha ha ha tja en haast geen koffer bak ruimte meer :mrgreen:
nee valt wel mee kan er nog wel een paar kratten grolsch in kwijt :lol:
nou het heeft ff geduurt maar keurig ingebouwd hoor petje af voor de inbouwer.
ik heb zelf ook enorm getwijfeld maar naar een prettig gesprek met paull
waren mijn twijfels weg
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 17:11
door joospeugeot
heb of wil je een paar foto's maken van de gasinbouw. altijd leuk om te zien...

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 10:42
door risky
Nu 3 dagen verder en de auto houd zich heel goed nu al een dikke 600km gereden :D
S`morgens 1 tik en lopen en zelfs als hij een uurtje stil staat 1 tik lopen
Dit was op benzine wel eens anders dan moest hij wel eens flink doorgestart worden :roll:
Het enige min puntje is dat hij op zijn reet hangt daar moet nog een oplossing voor gevonden worden
want ik heb echt een hekel aan auto`s die op hun reet hangen :?
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 12:19
door jan-03
Extra schokbrekers erbij zetten dan of misschien de oude vervangen voor een zwaarde type.Of de flesjes bier leegdrinken die in die kratten staan!! :mrgreen:
Graag even een foto Dirk van je nieuwe installatie en de laaghangend kont... :D
Heb je nu ook andere bougies erin moeten plaatsen omdat op gas alles een tikkie heter is??
Ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet allemaal.
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 12:41
door risky
nee schokbrekers hebben geen zin jan
ik zou zwaardere veren moeten hebben... maar ik heb al een paar mailtjes gestuurd voor een paar sterkere veren naar een paar verenfabrieken.
nee ik heb niets veranderd want alles was in goede staat :D
tja die gas bougies nou ik doe er gewoon standaard in kan me centen wel beter gebruiken :mrgreen:
er is van alles te koop tegenwoordig :roll:
wij deden vroeger ook geen lpg bougies in de volvo 6 cilinders op gas en die liepen ook altijd zonder problemen.
Foto`s volgen jan

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 12:45
door joospeugeot
ik heb onder de 504 load adjusters zitten. die kun je oppompen op gewenste hoogte. de vorige eigenaar had een caravaan
denk dat die nu niet meer leverbaar zijn. je zou misschien wel hulpveren kunnen bijplaatsen.

nou staat een 604 al altijd al wel lager met met de kont. zeker als je wegrijdt.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 12:52
door risky
joospeugeot schreef:ik heb onder de 504 load adjusters zitten. die kun je oppompen op gewenste hoogte. de vorige eigenaar had een caravaan
denk dat die nu niet meer leverbaar zijn. je zou misschien wel hulpveren kunnen bijplaatsen.

nou staat een 604 al altijd al wel lager met met de kont. zeker als je wegrijdt.



jep vooral bij plank gas douwt hij zijn kont flink naar beneden.
mocht het niks worden met de sterkere veren dan zet ik een universele er tussen maarja dan moeten er weer schoteltjes opgelast worden.
Dit had ik ook bij mij grijze 504 sedan gedaan stond super recht
Afbeelding
maar die rijd nu in afrika :roll:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 13:54
door risky
ik heb net een setje besteld bij mobilityparts
dus dit word ook weer opgelost :D
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 15:38
door jan-03
Worden de schokbrekers dan nu standaard verder doorgedrukt dan wenselijk? Hopelijk zijn die straks dan nog wel oké..
Nieuwe veren eronder dus, hoeveel komt die hoger straks? Straks ook wat slapper in het kontje? Zeg maar als een 2cv4 de bochten door Dirk??
Ik ben benieuwd, zo blijf je bezig!! Houd je van de weg!! :lol: Ik hoop hem snel eens te bewonderen!!
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 15:43
door risky
nee dat probeer ik juist kwijt te raken dat slappe kontje :mrgreen:
bij de grijze kwam hij zo`n 5 cm omhoog als ik dit met de 604 ook bereik dan istie perfect.
straks de wolfrace velgen eronder dan helemaal goed :D
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 16:44
door risky
Hierbij de foto`s

Die verdamper ziet er wat vaag uit maar dat komt omdat hij in de blanke tectiel is gespoten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 20:00
door joospeugeot
de ruimte die je overhoud valt zo te zien nogal mee. wat grotere tankinhoud is altijd mooi meegenomen.

waarom loopt er een tweede kleiner slangetje naar t gasstuk ?

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 22:12
door risky
koude start?
geen idee joos ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken :oops:
ik weet wel nu als je flink doorrijd dat 1 op 5 wel gehaald kan worden :mrgreen:
met hele zachte voet max 120 1 op 8 ook haalbaar meer zit er echt niet in.
staat nu weer 1300 km verder mischien nog een keer aflaten stellen dat er nog iets te behalen valt.
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 22:37
door Harrie
ik ben wel benieuwd hoe de benzine wordt afgesloten ( of laat men de elektr. opvoerpomp (5,8 Bar) stil zetten ? ) ,
en hoe het gas in het inlaatspruitstuk komt..
Als ik LPG in een 604 zou bouwen, kwam de LPG-tank in plaats van de originele benzinetank,
en een nieuwe, kleine benzinetank er bij. Vulling LPG in het originele gat achter het benzine-klepje.
Waarom? in de situatie met de LPG-tank achter de benzinetank kun je niet meer bij de benzinetank...
( voor reparatie / vervanging van tankvlotter of elektr.benzinepompje in de tank ( -> Mod.80 )
grt, Harrie

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 22:50
door risky
Harrie de pomp staat stil als hij op gas draaid.
die gas tank ligt er in 10 minuten uit hoor dus voor mij geen heet hang ijzer.
Die gasstuk is een eigen gedraaide door de lpg inbouwer aansluitend op het k-jetrionic huis.
maar dat ga ik er niet afhalen om te controleren :mrgreen:
hij draaid nu perfect.
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 19 sep 2011, 02:26
door joospeugeot
bij de modellen na ca 1980 krijg je de vlotter door de hoedenplank eruit. wel achterbank en hoedenplank uitbouwen. er zit daar en plaatje geschroefd wat je kunt weghalen. de vlotter van mijn 604 td deed t niet meer. heb de tank niet hoeven uit te bouwen.

benzine afsluiten doen ze volgens mij door gewoon de pomp uit te schakelen. gasstuk zit boven op de k-jetronic in t luchtfilterhuis wat ik zo kan zien. had ik al bij paull gezien.

verbruik van 1 op 5 valt me nog wel mee hoor, zeker voor automaat. en 1 op 8 vind ik wel zeer netjes moet ik zeggen. gasverbruik is altijd 20 tot 25 procent meer dan benzine. gas weegt ja trouwens ook veel minder dan benzine. we moesten eigenlijk maar eens in kg gaan afrekenen bij de pomp. wel de prijzen houden die dan nu voor een liter staan. dus 1 kg gas ipv 1 liter gas en 1 kg benzine ipv 1l benzine :mrgreen: