604 ti weer terug na 7.5 jaar.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 21 sep 2011, 23:30

vandaag mijn 50% hulpveren binnen gekregen deze tillen die zware kont weer ophoog :mrgreen:
wel van een backfire gehad vandaag maar de klep ving hem mooi op.
hij sloeg bijna af toen hij koud was en ik gaf gas en poef toch mooi system zo`n klep :mrgreen:
koud blijft een beetje een probleem loopt erg laag als ik hem in zijn drive zet.
dit doet hij op benzine ook ongeveer 500 tpm dit deed hij altijd al :roll:
hij zou eigenlijk wat hoger moeten draaien als hij koud is.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor Harrie » 22 sep 2011, 00:05

inderdaad, een automaat heeft altijd een iets hoger toerental.
niet té hoog, want dan gaat de koppelomvormer kracht leveren, en de auto 'kruipen'.
automaat; +/- 850 á 950 rpm stationair.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 22 sep 2011, 00:16

Harrie schreef:inderdaad, een automaat heeft altijd een iets hoger toerental.
niet té hoog, want dan gaat de koppelomvormer kracht leveren, en de auto 'kruipen'.
automaat; +/- 850 á 950 rpm stationair.
grt, Harrie


ja dat klopt dat doet hij ook alleen na het inschakelen trekt hij hem naar beneden :?

ik verdenk de bak ook een beetje...
bij warm trekt hij hem ook van de 950 naar de 700 :shock:
en dan staan hij ook een beetje te kwakkelen terwijl hij in zijn neutraal perfect glad draait.
niet iritant maar loopt niet strak zeg maar dit doet hij al vanaf aankoop.
maar ik laat het voorlopig zo hij loopt voor de rest perfect
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor jan-03 » 22 sep 2011, 08:00

Ik heb in het verleden ook automaat gereden de laatste een Saab en die vallen ook terug in toerental hoor als je hem in de drive zet.
Dat bedoel je toch Dirk.. In de Neutraal iets hoger toerental en dan in de drive en dan voel je al dat die gaat "pakken" zeg maar..
Ik denk dat het ook moet in laag toerental anders schiet je wel heel hard weg.. :mrgreen:
Maar dus verschil met koude en warme motor.. Dat is mij niet opgevallen maar ergens wel logisch dat die dan wat hoger zit..
De dafjes vroeger schoten ook als een pijl weg kan ik me herrinneren...
Maar ja hij moet wel blijven draaien in de file Dirk.. Poot op de rem en in de drive en gas los dan moet die blijven lopen..
Dat deed die de eerste rit die hij maakte wel Dirk!! :D
Niet afgeslagen volgens mij.. Maar hij is ook nog een beetje onwennig van het nieuwe drankje dat die nu slurpt...
Het ik ook altijd met een vreemd biertje. Moet even wennen.. :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 22 sep 2011, 22:54

janbachee schreef:Ik heb in het verleden ook automaat gereden de laatste een Saab en die vallen ook terug in toerental hoor als je hem in de drive zet.
Dat bedoel je toch Dirk.. In de Neutraal iets hoger toerental en dan in de drive en dan voel je al dat die gaat "pakken" zeg maar..
Ik denk dat het ook moet in laag toerental anders schiet je wel heel hard weg.. :mrgreen:
Maar dus verschil met koude en warme motor.. Dat is mij niet opgevallen maar ergens wel logisch dat die dan wat hoger zit..
De dafjes vroeger schoten ook als een pijl weg kan ik me herrinneren...
Maar ja hij moet wel blijven draaien in de file Dirk.. Poot op de rem en in de drive en gas los dan moet die blijven lopen..
Dat deed die de eerste rit die hij maakte wel Dirk!! :D
Niet afgeslagen volgens mij.. Maar hij is ook nog een beetje onwennig van het nieuwe drankje dat die nu slurpt...
Het ik ook altijd met een vreemd biertje. Moet even wennen.. :D
gr Jan.


Ja dat is normaal dat terug zakken in toerental alleen de mijne begint dan wat onregelmatig te lopen.
nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
Een Daf jan die bijft stil staan bij stationare in drive die kruipt niet.
die vertrekt pas met gasgeven door zijn fantatsche cvt
Deze heeft ook gewoon een koppeling maar deze word met vacum bediend.
Deze staat nog op mijn verlanglijstje een daf 55
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor Harrie » 22 sep 2011, 23:10

risky schreef:nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
mvg
nee, was wel het oorspronkelijke idee...
De V6 heeft een blokhoek van 90 graden en de kruktappen staan zoals bij elke V6 1/3 van een cirkel, dus op 120 graden.
Dit geeft de "Douvrin" / 'PRV" V6 dat kenmerkende geluid en loop:
2 cylinders hebben kort na elkaar arbeidsslag, dan even niks, dan weer 2, dan weer even rust, dan de laatste 2.
zie het V6 topic:
viewtopic.php?f=34&t=14010

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: de 604 van risky

Berichtdoor joospeugeot » 22 sep 2011, 23:50

risky schreef:Ja dat is normaal dat terug zakken in toerental alleen de mijne begint dan wat onregelmatig te lopen.
nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
Een Daf jan die bijft stil staan bij stationare in drive die kruipt niet.
die vertrekt pas met gasgeven door zijn fantatsche cvt
Deze heeft ook gewoon een koppeling maar deze word met vacum bediend.
Deze staat nog op mijn verlanglijstje een daf 55
mvg


een daf heeft geen gewone koppeling die ook zeker niet door vacuum word bedient !. wel bij een volvo trouwens. een daf heeft een echte centifugaal koppeling. door een hoger toerental gaan deze segmenten meer naar buiten.
een volvo heeft dus wel een kopplingsplaat. deze word nog een stukje geregeld door een vacuumpot. ze kunnen hier volgens mij de hoeveelheid slip mee regelen. in de drukgroep zitten ook centrifugaal gewichten die de koppeling meer of minder bedient.

een daf heeft geen koppelomvormer en dus geen slip als ie stationeer loopt. dus motortoerental word niet beinvloed.
wel had daf een vacuum regeling op variomaat zitten voor de variomaat te regelen. daf had ja een kop voor bergversnelling.
een daf kon je in alle standen starten, dus voorruit, vrij en achterruit. bij een volvo hadden ze dit veranderd, die kon je alleen nog maar in de N (vrij) starten. de latere modellen hadden er ook nog eens een P-stand bij gekregen. de volvo hadden p-r-n-d stand of r-n-d stand(zonder p). eigenlijk zoals we bij alle automaten zo een beetje gewend zijn. de daf voor pook naar voren de voorruitrijstand en pook naar achteren de achterrij stand. daar tussenin lag ergens een vrij. als je iets te hard/snel was ging de de vrij stand zo weer voorbij.

de daf 55 coupe versies zijn eigenlijk wel de mooiste daf's die gemaakt zijn. maar de prijzen hiervan vallen wel tegen voor een mooie moet ik zeggen.

oh ja. autorijden heb ik een daf geleerd, toen was ik 5 jaar trouwens :-) , de eerste schakel waar ik in heb gereden was een 304 cabriolet, was toen 6 jaar.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 23 sep 2011, 05:31

joospeugeot schreef:
risky schreef:Ja dat is normaal dat terug zakken in toerental alleen de mijne begint dan wat onregelmatig te lopen.
nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
Een Daf jan die bijft stil staan bij stationare in drive die kruipt niet.
die vertrekt pas met gasgeven door zijn fantatsche cvt
Deze heeft ook gewoon een koppeling maar deze word met vacum bediend.
Deze staat nog op mijn verlanglijstje een daf 55
mvg


een daf heeft geen gewone koppeling die ook zeker niet door vacuum word bedient !. wel bij een volvo trouwens. een daf heeft een echte centifugaal koppeling. door een hoger toerental gaan deze segmenten meer naar buiten.
een volvo heeft dus wel een kopplingsplaat. deze word nog een stukje geregeld door een vacuumpot. ze kunnen hier volgens mij de hoeveelheid slip mee regelen. in de drukgroep zitten ook centrifugaal gewichten die de koppeling meer of minder bedient.

een daf heeft geen koppelomvormer en dus geen slip als ie stationeer loopt. dus motortoerental word niet beinvloed.
wel had daf een vacuum regeling op variomaat zitten voor de variomaat te regelen. daf had ja een kop voor bergversnelling.
een daf kon je in alle standen starten, dus voorruit, vrij en achterruit. bij een volvo hadden ze dit veranderd, die kon je alleen nog maar in de N (vrij) starten. de latere modellen hadden er ook nog eens een P-stand bij gekregen. de volvo hadden p-r-n-d stand of r-n-d stand(zonder p). eigenlijk zoals we bij alle automaten zo een beetje gewend zijn. de daf voor pook naar voren de voorruitrijstand en pook naar achteren de achterrij stand. daar tussenin lag ergens een vrij. als je iets te hard/snel was ging de de vrij stand zo weer voorbij.

de daf 55 coupe versies zijn eigenlijk wel de mooiste daf's die gemaakt zijn. maar de prijzen hiervan vallen wel tegen voor een mooie moet ik zeggen.

oh ja. autorijden heb ik een daf geleerd, toen was ik 5 jaar trouwens :-) , de eerste schakel waar ik in heb gereden was een 304 cabriolet, was toen 6 jaar.



idd de daf 33 44 46 hadden een centifugaal koppeling dit waren ook de 2 cilinder motoren van daf zelf.
vanaf de 55 hadden ze gewoon een koppelingsplaat vacuum bediend hier zat ook een 4 cilinder renault motor in
ik heb daar heel veel aangewerkt ben bij daf begonnen daarna volvo jaartje of 15 :wink:
de daf had d-n-r stand en de volvo 66 had p-r-n-d dit zorgde nog wel eens voor problemen als je verwacht om vooruit weg te rijden :lol:
heel wat dafjes/volvo 55/66 gehad heb er ook wel eens een 1.4 van 340 ingezet deze was onverslaanbaar bij het stoplicht wegrekken :mrgreen:
nog een leuk wetenschapje de volvo 343 is ook ontworpen door daf en zou eigenlijk de Daf 77 worden
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor jan-03 » 23 sep 2011, 07:36

Zo leer je nog eens wat door een zijdelingse opmerking :D Een Oom had er eentje en dat ging nog wel eens mis omdat de daf sneller reageerde als m,n Oom.
Type weet ik niet en kan het ook niet navragen, Oom is net als de Daf na het hiernamaals.
Maar Dirk ontopic maar weer In drive zonder gas zeg maar krijgt de motor als iets meer weerstand doordat die tegen het weggrijden aanzit..
Misschien even op dat moment ff te weinig brandstof?? Stationair oke en iets hoger toerental en dan in de voor of achteruit weerstand en dan heeft die al wat meer peut nodig.. Lijkt me.. Of door het zakken van het toerental juist iets te veel..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 23 sep 2011, 15:26

Jan hij is vandaag overnieuw afgesteld op gas en benzine en hij is weer helemaal toppie.
ook het inschakelen gaat weer goed en loopt niet meer te waggelen :D
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor 403diesel » 23 sep 2011, 16:48

Stond de motor te arm of te rijk? Ik denk iets te arm. Je hebt maar één carburateur toch?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 23 sep 2011, 18:01

ik heb een ti (toering injection) dus geen carburateur.
hij stond op 3000 tpm te rijk op gas en op benzine heb ik niet gevraagd.
dit was denk ik van slag omdat de luchtschijf vervangen is door 1 met backfire klep.
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor 403diesel » 23 sep 2011, 18:57

risky schreef:ik heb een ti (toering injection) dus geen carburateur.


Ah, dat was ook zo. :oops:
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: de 604 van risky

Berichtdoor joospeugeot » 23 sep 2011, 22:08

403diesel schreef:Stond de motor te arm of te rijk? Ik denk iets te arm. Je hebt maar één carburateur toch?


deze 604 is een ti, en dus injectie. maar dat wist je middels al.

een 604 sl heeft 2 carbarateurs. 1 enkele en een dubbele carbarateur ! daarbij heeft een sl ook nog eens dubbele contactpunten. de latere hadden ook elektronische onsteking
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: de 604 van risky

Berichtdoor 403diesel » 23 sep 2011, 22:41

joospeugeot schreef:een 604 sl heeft 2 carbarateurs. 1 enkele en een dubbele carbarateur !


Dit roept vragen op. :mrgreen:
Ik ben benieuwd hoe dat zit. Meestal heb je 2 carb's die elk een paar cilinders voor hun rekening nemen Bij een V8 elk 4. Ik kan me voorstellen dat dit bij een V6 al lastiger is omdat de carb minder makkelijk in het middel van de 3 cilinders te plaatsen is (zodat elke inlaatpoort gelijk van weerstand en lengte is)
Eén carb per bank is ook niet ideaal.

Maar met 2 carb's van ongelijke construktie kunnen ze toch eigenlijk alleen maar in serie staan? Maar dat heeft ook geen zin. Ik kan me niet voorstellen dat 3 cilinders met een enkele en 3 cilinders met een dubbele carb aangestuurd worden.
Ben wel erg benieuwd hoe dit zit. Heb je er een schemaatje van?

Sorry Risky, als het teveel offtopic is maak ik even een nieuw onderwerp aan. :D
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 23 sep 2011, 22:53

nee hoor ga maar door ik kan dit system ook niet dus ben benieuwd :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor Harrie » 23 sep 2011, 22:56

403diesel schreef:
joospeugeot schreef:een 604 sl heeft 2 carbarateurs. 1 enkele en een dubbele carbarateur !
Dit roept vragen op. :mrgreen:
even héél kort:
zowel de enkele áls de dubbele carburateur bij 504 Coupe/Cabrio en 604 met V6 Carb. worden alle cylinders tegelijk gevoed door dit 3-span,
dus geen carburateur voor 2 cylinders en een volgende voor de volgende 2 cylinders en de 3e voor de laatste 2 cyl. grt, Harrie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 27 sep 2011, 10:31

De 604 op wolfrace velgen
De meningen zullen wel verdeeld zijn maar dit is toch wel mooi onder zo`n 604.
staan er erg breed onder en ligt als een blok op de weg
ik ben er blij mee :D

Afbeelding

met wieldoppen

Afbeelding
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor Harrie » 27 sep 2011, 22:35

staat inderdaad mooi !
hoe kom je toch aan zulke mooie Wolfrace-velgen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en er zaten ook nog redelijke ( brede ) Michelin MXV bandjes op :wink:
heb je de wielmoeren en drukplaatjes een drupje olie gegeven ?
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: de 604 van risky

Berichtdoor Brownie » 27 sep 2011, 23:15

In eerste instantie ziet het wat onwennig uit, maar eigenlijk staan ze helemaal niet slecht.

Trouwens, weet je nog dat ik op de meeting een chroom strip voor je had in de kofferbak. Ik weet niet hoe dat is gegaan, maar hij ligt er nog steeds in. :oops:
Ik bewaar hem hoor, komt nog wel een keer. Geef maar een seintje als je eens in een straal van 100km rond Eindhoven bent. :wink: Of zal ik hem in Groningen droppen?
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: de 604 van risky

Berichtdoor Remco504coupe » 27 sep 2011, 23:59

hmm, mag ik eerlijk zijn?
-Ik vind de lm trx (praktisch liefst de 15'inch look a likes), het mooist.
-Gas is om op te koken.
-Op zo'n 604 horen gele platen :mrgreen:
-Ik hou niet van automaten :mrgreen:
-Je hoeft echt geen fabrieksrijder te zijn om met een handbak de acceleratie specs te halen :mrgreen:

Risky, als je bijna in slaap valt hier in de buurt; de koffie staat klaar :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: de 604 van risky

Berichtdoor jan-03 » 28 sep 2011, 00:12

De naam van deze velgen vindt ik zeker mooi!! En het staat prachtig!! 8)
Lekker gas gestookt, veel beter voor de steeds vuiler worden lucht dan andere brandstoffen en ook nog voordelig in gebruik..
Dat zouden alle oldtimerrijders moeten doen... Nou moeten hou ik zelf ook niet van, maar willen doen.. 8)
oh ja die blauwe platen met witte opgelegde letter staan haar super mooi..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 28 sep 2011, 06:51

Harrie schreef:staat inderdaad mooi !
hoe kom je toch aan zulke mooie Wolfrace-velgen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en er zaten ook nog redelijke ( brede ) Michelin MXV bandjes op :wink:
heb je de wielmoeren en drukplaatjes een drupje olie gegeven ?
grt, Harrie


Ik zou het niet weten maar zijn naam begint met een H en eindigt op arrie :mrgreen:

ja ik heb idd ff een druppel olie gegeven en die bandjes perfect en super stil :D

mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 28 sep 2011, 06:56

Brownie schreef:In eerste instantie ziet het wat onwennig uit, maar eigenlijk staan ze helemaal niet slecht.

Trouwens, weet je nog dat ik op de meeting een chroom strip voor je had in de kofferbak. Ik weet niet hoe dat is gegaan, maar hij ligt er nog steeds in. :oops:
Ik bewaar hem hoor, komt nog wel een keer. Geef maar een seintje als je eens in een straal van 100km rond Eindhoven bent. :wink: Of zal ik hem in Groningen droppen?


Ja ik had er ook totaal niet meer aan gedacht :oops:
Die strip komt vanzelf goed we spreken wel een keer af.
ik had tot dat je het zei de strip helemaal niet gemist op de auto :mrgreen:
mvg

Na 9 jaar heb ik de strip :mrgreen: :lol:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: de 604 van risky

Berichtdoor risky » 28 sep 2011, 07:00

Remco504coupe schreef:hmm, mag ik eerlijk zijn?
-Ik vind de lm trx (praktisch liefst de 15'inch look a likes), het mooist.
-Gas is om op te koken.
-Op zo'n 604 horen gele platen :mrgreen:
-Ik hou niet van automaten :mrgreen:
-Je hoeft echt geen fabrieksrijder te zijn om met een handbak de acceleratie specs te halen :mrgreen:

Risky, als je bijna in slaap valt hier in de buurt; de koffie staat klaar :wink:


ik vind jouw fietsbel ook niet zo mooi :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten