Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Harrie schreef:inderdaad, een automaat heeft altijd een iets hoger toerental.
niet té hoog, want dan gaat de koppelomvormer kracht leveren, en de auto 'kruipen'.
automaat; +/- 850 á 950 rpm stationair.
grt, Harrie
janbachee schreef:Ik heb in het verleden ook automaat gereden de laatste een Saab en die vallen ook terug in toerental hoor als je hem in de drive zet.
Dat bedoel je toch Dirk.. In de Neutraal iets hoger toerental en dan in de drive en dan voel je al dat die gaat "pakken" zeg maar..
Ik denk dat het ook moet in laag toerental anders schiet je wel heel hard weg..
Maar dus verschil met koude en warme motor.. Dat is mij niet opgevallen maar ergens wel logisch dat die dan wat hoger zit..
De dafjes vroeger schoten ook als een pijl weg kan ik me herrinneren...
Maar ja hij moet wel blijven draaien in de file Dirk.. Poot op de rem en in de drive en gas los dan moet die blijven lopen..
Dat deed die de eerste rit die hij maakte wel Dirk!!
Niet afgeslagen volgens mij.. Maar hij is ook nog een beetje onwennig van het nieuwe drankje dat die nu slurpt...
Het ik ook altijd met een vreemd biertje. Moet even wennen..
gr Jan.
nee, was wel het oorspronkelijke idee...risky schreef:nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
mvg
risky schreef:Ja dat is normaal dat terug zakken in toerental alleen de mijne begint dan wat onregelmatig te lopen.
nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
Een Daf jan die bijft stil staan bij stationare in drive die kruipt niet.
die vertrekt pas met gasgeven door zijn fantatsche cvt
Deze heeft ook gewoon een koppeling maar deze word met vacum bediend.
Deze staat nog op mijn verlanglijstje een daf 55
mvg
joospeugeot schreef:risky schreef:Ja dat is normaal dat terug zakken in toerental alleen de mijne begint dan wat onregelmatig te lopen.
nou las ik ergens dat deze motoren niet glad lopen omdat het eigenlijk een v8 hoorde te zijn ??
Een Daf jan die bijft stil staan bij stationare in drive die kruipt niet.
die vertrekt pas met gasgeven door zijn fantatsche cvt
Deze heeft ook gewoon een koppeling maar deze word met vacum bediend.
Deze staat nog op mijn verlanglijstje een daf 55
mvg
een daf heeft geen gewone koppeling die ook zeker niet door vacuum word bedient !. wel bij een volvo trouwens. een daf heeft een echte centifugaal koppeling. door een hoger toerental gaan deze segmenten meer naar buiten.
een volvo heeft dus wel een kopplingsplaat. deze word nog een stukje geregeld door een vacuumpot. ze kunnen hier volgens mij de hoeveelheid slip mee regelen. in de drukgroep zitten ook centrifugaal gewichten die de koppeling meer of minder bedient.
een daf heeft geen koppelomvormer en dus geen slip als ie stationeer loopt. dus motortoerental word niet beinvloed.
wel had daf een vacuum regeling op variomaat zitten voor de variomaat te regelen. daf had ja een kop voor bergversnelling.
een daf kon je in alle standen starten, dus voorruit, vrij en achterruit. bij een volvo hadden ze dit veranderd, die kon je alleen nog maar in de N (vrij) starten. de latere modellen hadden er ook nog eens een P-stand bij gekregen. de volvo hadden p-r-n-d stand of r-n-d stand(zonder p). eigenlijk zoals we bij alle automaten zo een beetje gewend zijn. de daf voor pook naar voren de voorruitrijstand en pook naar achteren de achterrij stand. daar tussenin lag ergens een vrij. als je iets te hard/snel was ging de de vrij stand zo weer voorbij.
de daf 55 coupe versies zijn eigenlijk wel de mooiste daf's die gemaakt zijn. maar de prijzen hiervan vallen wel tegen voor een mooie moet ik zeggen.
oh ja. autorijden heb ik een daf geleerd, toen was ik 5 jaar trouwens , de eerste schakel waar ik in heb gereden was een 304 cabriolet, was toen 6 jaar.
risky schreef:ik heb een ti (toering injection) dus geen carburateur.
403diesel schreef:Stond de motor te arm of te rijk? Ik denk iets te arm. Je hebt maar één carburateur toch?
joospeugeot schreef:een 604 sl heeft 2 carbarateurs. 1 enkele en een dubbele carbarateur !
even héél kort:403diesel schreef:Dit roept vragen op.joospeugeot schreef:een 604 sl heeft 2 carbarateurs. 1 enkele en een dubbele carbarateur !
Harrie schreef:staat inderdaad mooi !
hoe kom je toch aan zulke mooie Wolfrace-velgen?
en er zaten ook nog redelijke ( brede ) Michelin MXV bandjes op
heb je de wielmoeren en drukplaatjes een drupje olie gegeven ?
grt, Harrie
Brownie schreef:In eerste instantie ziet het wat onwennig uit, maar eigenlijk staan ze helemaal niet slecht.
Trouwens, weet je nog dat ik op de meeting een chroom strip voor je had in de kofferbak. Ik weet niet hoe dat is gegaan, maar hij ligt er nog steeds in.
Ik bewaar hem hoor, komt nog wel een keer. Geef maar een seintje als je eens in een straal van 100km rond Eindhoven bent. Of zal ik hem in Groningen droppen?
Remco504coupe schreef:hmm, mag ik eerlijk zijn?
-Ik vind de lm trx (praktisch liefst de 15'inch look a likes), het mooist.
-Gas is om op te koken.
-Op zo'n 604 horen gele platen
-Ik hou niet van automaten
-Je hoeft echt geen fabrieksrijder te zijn om met een handbak de acceleratie specs te halen
Risky, als je bijna in slaap valt hier in de buurt; de koffie staat klaar
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten