beste 'Boonie', 604 benzine-versies hebben een GM-automaat,
jouw
604 Dturbo gelukkig zo'n fijne
ZF 3HP22
In 604 Dturbo en GTDT is alleen die 3-versnellings ZF automaat geleverd, nooit een 4-bak.
505 GTI had vanaf Model 1986 een
ZF4HP22, een 4-versnellings-automaat.
Of je er echt iets mee opschiet, is maar de vraag !
Het aantal versnellingen is niet bepalend, maar de overbrenging in de hoogste versnelling.
Aangezien de 505 GTI als sportieve voiture in de markt werd gezet, kan het dus zo zijn ,
dat de 4e versnelling van de ZF 4HP22 niiet veel verschilt van de 3e versnelling in de 3HP22 qua overbrengingsverhouding.
Daarbij komt de vraag of een 4HP22 uit een 505 GTI passend te maken is in een 604 Dturbo, waarschijnlijk moet minimaal het koppelingshuis overgezet worden.
Die cijfertjes boven tafel halen wordt even zoekwerk.
En: een 5-bak-automaat bestaat niet voor achterwiel-aangedreven Peugeot's.
grt, Harrie