Mini-Restauratie

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Mini-Restauratie

Berichtdoor Walle69 » 10 dec 2010, 01:34

hallo!
de kerstvakantie wordt een bijzondere dit keer aangezien de GTI een kleine make-over krijgt.

Een voorspatbord is nogal gedeukt en bovendien doorgeroest op de bekende plaatsen plus dat het gedeelte bij de bumper hoek aangelegen heeft in het verleden vanwege een tik en daar dus over 15 cm doorgerot is. Dit spatbord gaat eraf (doe ik zelf) en wordt vervangen door een NOS
Het andere spatbord is doorgeroest bij het knipperlicht en daar wordt een nieuw stuk ingezet, vertint en gespoten
De rechterdorpel heeft een hoek die krokant is als een kletskop; gaat een nieuw stuk aangelast worden.
Het rechterachterspatbord is ooit vervangen en in een verkeerde kleur gespoten en de voorbehandeling is slecht gedaan: beginnende roest.
De dakplaat heeft een doorroestpunt waar een nieuw stukje ingaat.
De motorkap wordt ook gelijk gespoten (steenslag oa.)

Erg leuk vooruitzicht!

Moet nu wel aan de slag om eea te demonteren.

Schuifdakplaat staat goed uitgelegd in WPHB

VRAAG:
1. hoe krijg ik de geplakte sierstrips er perfect av zonder ze buigen?
2. het spatbord: ik moet toch de dorpelplaat en de parafaanplaat losmaken plus lijst? Wie kan mij tips en raad geven hoe dit te doen en waar verborgen schroeven/bouten/klemmen zitten?
Die dorpelplaat zit met wax vast in de wielkasten; opensnijden?

De achterbumper gaat erook af....dat wordt waarschijnlijk een onaangename verrassing; we zien wel, kan dat ook gelijk gebeuren.

als alles weer in elkaar gezet wordt gaan de nieuwe koplampplaten erin med nieuwe verstralers met gele bolletjes en het hele koplampwissersysteem. Dan nog een goede reinigingsbeurt voor het leer en poetsbeurt aan de buitenkant en dan oogt de wagen weer als nieuw is de roestduivel weer tot een halt gebracht!
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 03 apr 2011, 12:11, in totaal 2 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: cosmetische kuur

Berichtdoor Harrie » 10 dec 2010, 13:45

Walle69 schreef:hallo! de kerstvakantie wordt een bijzondere dit keer aangezien de GTI een kleine make-over krijgt.
goed plan ! 8)
Walle69 schreef:VRAAG:
1. hoe krijg ik de geplakte sierstrips er perfect av zonder ze buigen?
2. het spatbord: ik moet toch de dorpelplaat en de parafaanplaat losmaken plus lijst? Wie kan mij tips en raad geven hoe dit te doen en waar verborgen schroeven/bouten/klemmen zitten?
Die dorpelplaat zit met wax vast in de wielkasten; opensnijden?

1) zitten met 2-zijdig-klevend tape vast, die tape sneuvelt zowiezo, dus lossnijden met een piano-snaar ( verticaal, achter de lijst langs met een zagende beweging )

2) onder de parvan zit ook een schermbout ( met steunrubber voor die paravan); dus die MOET er ook af..
onderaan zitten de boutjes achter de sierdorpelplaat, dus: ( helaas..) die moet er ook af.
Als je toch reparatie aan de dorpel moet doen, is het beter dat die er af is.
Er is kans, dat er meer (oppervlakte-)roest zit aan dorpel en binnenkant sierdorpelplaat.

succes met je revitalisering van je prachtige 604 GTI !

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 11 dec 2010, 19:52

ok dank voo rde uitleg.

Ik heb er nog eens goed naar gekeken en volgens mij betekent het loshalen van de sierdorpelplaat dat de sierlijst los moet en om die los te schroeven moeten ook de instaplijsten van zwart plastic losgehaald worden en die zitten met van die plastic popnagels vast...

klopt dat? moet ik werkelijk al die popnagels gaan uitboren enzovoort .... :?:
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 11 dec 2010, 22:33

ja, die chroomlijst moet er eerst af..
helaas Walle, veel extra werk voor die 2 schermboutjes...
maar zoals ik al schreef, dan kun je de sierdorpels en dorpels wél goed inspecteren en preventief behandelen :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 16 dec 2010, 15:36

kan inmiddels vertellen dat de dorpelplaat er als volgt afgaat:

1. Schroef de RVS dorpelsierlijst eraf: stuk of 8 rvs schroefjes die verscholen zitten onder het onderste portierrubber op de carrosserie
2. haal het rubber weg
3. schroef de dorpelplaat eraf: zit met 3 schroeven vast aan de onderkant en weer een stuk of 8 schroeven aan de bovenkant, klaar

Afhankelijk van het rotheidsniveau van de plaat kan het aantal los te schroeven schroefjes varieren :wink:

Ik zal wat foto's plaatsen zodra ik de mogelijkheid heb.

Stand van roest-zake:
Dorpel: dorpelplaat rechts behoeft een nieuw stukje aan de voorkant
Binnendorpel: bij de spatbord aansluiting moet eea ontroest worden en behandeld
Dwarsbalk achter: aan de linkerkant tegen de carrosserie een doorgeroest stuk van 20 cm bij 4 cm.
Achterlichtopeningen: aan de onderkant kleine plekjes die na ontroesten en behandelen weer goed zijn.

groet
Walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 16 dec 2010, 23:40

dan valt het nog te overzien, Walter! Als je eenmaal alles weer in orde hebt, voel je je nóg lekkerder en vertrouwder in je 604 8)
oh ja, die kunststof spreidnietjes in de zwarte dorpelstrips: je moet dan het stiftje in
het midden doordrukken naar onderen met een dun stiftje, daarna kan de spreidniet er uit.
het stiftje valt in de dorpel en blijft daar liggen, dus altijd nieuwe spreidnietjes nodig.
ik ben benieuwd naar de foto's :wink: grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 21 dec 2010, 17:07

Zoals beloofd een paar fotootjes:

Aansluiting ra spatbord, beetje roest niks ernstigs
Afbeelding

de dwarsbalk achter bij de bumper, linker achterlicht, typisch 604 kwaaltje; rot
Afbeelding

rechter voorspatbord vooraan bij het knipperlicht een stukje rot; ook typisch 604 kwaaltje, links heeft ie het ook, modder en vuil blijft aan de binnenkant zitten daar waar wat plaatdelen bij elkaar komen
Afbeelding

Linker voorspatbord; de bumper heeft ooit een tik gehad en tegen het spatbord aangezeten en is dus nu doorgeroest
Afbeelding

Aan de rechterkant is de dorpelplaat er nu dus af en het ziet er allemaal perfect uit behalve daar waar het spatbord geschroeft zit, roest maar niet door
Afbeelding

De dorpelplaat in kwestie, valt nog wel mee, er moet een stukje aan gelast worden
Afbeelding

De schuifdak plaat heeft ook een doorgeroest stukje, die gaat er dus uit, wordt een stukje in gezet en weer gespoten.
Wie heeft er trouwens een perfect schuifdakrubber in de aanbieding??
Afbeelding


Tijdens de wintermaanden de beste vriend van mijn accu
Afbeelding

Kaal zo he?
en dit als voorbode voor wat gemonteerd gaat worden zodra de wagen weer terug is
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 30 jun 2011, 10:15, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 21 dec 2010, 18:19

je maakt voortgang :wink:

zo'n druppellader is inderdaad de beste conservator van een accu 8)

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 01 jan 2011, 22:17

morgen wordt de dame eindelijk opgehaald:

zo staat ze er bij

Afbeelding

Koud hé? (valt wel mee hoor alleen is er deze winter al zo'n 50 cm sneeuw gevallen; veel werk om alles te ruimen na iedere nacht... :roll: )

Afbeelding

De kop van de linker dorpelplaat is nog geheel intakt (het bruine wat je ziet is vuil)

Afbeelding

De rechter dorpelplaat heeft een "rotte kop" :mrgreen: en moet weer gemodelleerd worden; hier zie je een kopie van de linkerkant met wat maten. De mal ligt op een Warny plaat die qua profiel goed is maar kop nog kont heeft zoals valt te zien wat betreft de kop.
Afbeelding

Dan moet er nog een stukje om de hoek gemaakt worden zodat de kop er weer op zit met bevestiging van de sierlijst, bevestiging van de gehele dorpelsierplaat aan de voorkant plus gat met rubberdop voor de dorpel om bijvoorbeeld anti-roest middel in te spuiten:

Ik heb zelf een amateurmatig malletje gemaakt van een aluminium-kippepootjes-bakje (zo wordt dat hier verkocht: kan zo de oven in... :D )

hier het resultaat, ik hoop dat de plaatwerker er wat aan heeft...

Afbeelding

en nog een detail
Afbeelding

en nog een
Afbeelding


O ja .....

Gott Nytt År!!!!!

walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 01 jan 2011, 22:38

We volgen de voortgang met grote belangstelling :wink:

dat modelleren met dikke aluminiumfolie is een superidee !
ik moet nog nieuwe sierdorpels maken voor de SL, dan komt deze tip goed van pas 8)

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 03 apr 2011, 12:42

eindelijk voortgang...

1 januari zou ze opgehaald worden, niet dus :evil:
De persoon die het allemaal voor me zou gaan doen liet het gewoon afweten...geen stijl.

Uiteindelijk twee Raull's gevonden (vader en zoon) die het wél wilden en konden op aanraden van kennissen; dus 10 dagen geleden 604 weggebracht zo:

Afbeelding

Afgelopen Vrijdag stond ze er zo bij

Afbeelding

De voorkant is nu roestvrij :lol:

Afbeelding

detail linksvoor (ook de dubbele plaat is hier gerespecteerd en veel roestpreventie plus kit is toegpast; ik krijg nog meer foto's). De aparte ronding/knik net achter het bumperblok is hier perfect nagemaakt!


Afbeelding

en de rechterkant (het gat is foetsie!)

Afbeelding

en detail

Afbeelding

Alle deuken zijn eruit en strakgezet: de grondlaag was zo akelig glad dat het gewoon onaangenaam was om daar je hand overheen te laten gaan :shock:

De felsrand van de motorkap stond vol roest; die is helemaal opengebogen en alle roest is er tussenuitgeslepen vervolgens met primer weer behandeld, teruggebogen en gekit; daar moet nog owatrol oid in.

De motorkap wordt ook aan de binnenkant gespoten aangezien daar erg veel vliegroest zat! Ook komt er een vernislaag op (moet schijnbaar met de watergebaseerde lak) dus dat is dan even minder origineel maar vind dat persoonlijk geen probleem.

De Achterkant
De achterkant was toch wel behoorlijk aangetast tussen de platen en het was aardig aan het rotten geslagen. Een stuk slotplaat is eruit gezaagd om goed bij de bovenkant balk te komen; hier wordt het grondig aangepakt!

Afbeelding

kijkwat daaruit kwam!

Afbeelding

Dit weekeinde en volgende week gaan pa en zoon weer snel verder en zal ik jullie de updates laten zien.

Waarschijnlijk komt de achterkant helemaal af en in de epoxy primer plus de schuifdakplaat en de dorpel. De 14/15e kan ik haar weer ophalen gespoten en wel! Eind April rijden is de bedoeling.....

Ik heb nog in dubio gestaan om haar helemaal te laten spuiten...maar nee ik heb de slechte plekken van de auto nu laten behandelen, de rest is goed en wil ik niet aankomen het hoeft geen concoursstaatauto te worden; ze is mooi zat.

Laat je een auto helemaal spuiten gaat al het andere wat zozo is heel erg in het oog lopen; dan moet de carrosserie helemaal kaal, alles eraf, alles stralen/spuiten, nieuwe moeren bouten enz enz enz...vind ik dan :wink:

Trouwens ik moet dat wel vinden, want m'n knip laat dat niet toe :lol:
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 30 jun 2011, 10:37, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Beautyfarm

Berichtdoor Paull en Paulla » 03 apr 2011, 13:17

Hoi Walle,

Impressionant !
Mooi dat er van gekomen is. Als je het grondig aanpakt ben je veel
narigheid voor en is het ook makkelijker bij te houden. Voor wat betreft
je methode van aanpak, ik ben het roerend met je eens.

Eind april toeren in de 6 :lol: 4, dat is een leuk vooruitzicht.

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Harrie » 03 apr 2011, 16:16

mooie en goede vooruitgang Walter!
de roest in de achterbalk had ik al verwacht toen ik de eerdere foto zag.. :wink:
zo te zien echte vakmensen: Raull sr. en Raull jr. 8)

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 08 apr 2011, 12:30

net effuh wezu kaikuh :-)

Er is vooral aan het achterwerk gewerkt:

De slotplaat zit er weer netjes in en gaat afgekit worden

Afbeelding

Het achterspatbord is mooi strak nu

Afbeelding

De aansluiting ook weer roestvrij

Afbeelding

Ook hebben de jongens ontdekt dat de hele rechterzijkant al eens overgespoten is geweest dus de deuren hebben de verkeerde kleur.

De slotplaat heeft ook ooit een tik gehad en plamuur om deuken op te vullen kan hier en daar gevonden worden.

Het weekend wordt de auto gespoten (rechterkant,motorkap, linker voorspatbord, slotplaat) en gaat pa Gonzalez verder aan de dorpelplaat, schuifdakplaat en voorspoiler met plaatwerken.

Een hele operatie zo!

Tot later
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 30 jun 2011, 10:55, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Walle69 » 12 apr 2011, 13:53

de schuifdakplaat is uitgedeukt en roest eruitgezaagd en nieuw stukje plaat ingelast

Afbeelding

hetzelfde geldt voor de dorpelbuitenplaat, het hoekje is vervangen het haakse gedeelte moet nog worden gelast hier

Afbeelding

Inmiddels is de auto gespoten en zal hem volgende week woensdag op gaan halen..... :shock: :shock:

Helaas heb ik geen tijd om nu te gaan kijken...de spuiter zei dat de auto ooit (in de fabriek??) raar gespoten is (ook de kant die nu niet gespoten hoeft te worden) en zal ervoor zorgen dat de overgang (linker voorspatbord=nieuw, naar portier=oud) uitgewaaierd wordt. Ben benieuwd.

Het kriebelt als de gekte om te gaan kijken.........
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 30 jun 2011, 10:58, in totaal 2 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor Harrie » 12 apr 2011, 19:54

oehw.... spannend :D
ben ook benieuwd.
je 604 is wel in handen van vakmensen, komt vast helemaal goed :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Walle69 » 13 apr 2011, 20:16

de stand van zake nu

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Het is erg moeilijk om hier iets zinnigs van te zeggen. het ziet er in ieder geval erg strak, fris en mooi uit :mrgreen:
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Berichtdoor tout est beau avec une... » 14 apr 2011, 21:54

Hee hee, dat pikken we niet.
Worden we na weken van duidelijke restauratiefoto's nu in 1 keer afgescheept met een foto van het resultaat op pasfotoformaat?? :shock:

M.Vr.Gr. Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Berichtdoor Walle69 » 14 apr 2011, 22:11

yep, je suis desolé, maar dit is gemaakt met een mobieltje van de spuiter. De MMS is opgeslagen op de telefoon, gedownload op de de compu, geupload naar imageshack en beter dan dit is het helaas niet.

Ik ga de auto pas volgende week zien en ik beloof dan weer foto's (met m'n camera) te maken die de toets der kritiek kunner doorstaan :wink:

Zelf hoop ik dat het spuitwerk de toets der kritiek kan doorstaan :shock:

wat uitvergroot dan toch maar 8)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Mini-Restauratie

Berichtdoor Walle69 » 14 jun 2011, 08:43

vervolg:

De 604 is inmiddels thuis.

Zo stond ze erbij alvorens op transport te vertrekken:
Afbeelding

die kant was geheel overgespoten

en de andere kant waar in principe alleen het voorspatbord is overgespoten:
Afbeelding

en op de Mercedes weer naar huis (er zijn niet veel mensen in Zweden die een vers gespoten 604 op transport hebben zien staan de afgelopen decenia, misschien 20 nu:-):-) ?)

Afbeelding

eenmaal thuis:
Afbeelding
Afbeelding

en het achterwerk
Afbeelding

het eerste wat ik gedaan heb is de dorpel ontroesten, behandelen en spuiten:
Afbeelding

daarna heb ik minitieus het dorpelrubber schoongemaakt en met glycerine behandeld, de RVS dorpellijst plus bijbehorende schroefjes gepolijst en het geheel inklusief de gespoten dorpelplaat weer netjes gemonteerd.

De kofferbakbodem zag er zo uit
Afbeelding

en na ontroesten, stoproest, zinkspray en spuiten en owatrolspray over de randen van de reservewielbakken zo
Afbeelding

De hemelbekleding hing los en omdat ik de achterruit eruit gehaald had kon het achterste gedeelte mooi losklikken (zit met van die afbrekende drukknoppen in het dak vast) en draad en naald tevoorschijn gehaald om het geheel van binnenuit door te stikken.
Afbeelding

Afbeelding

en na het stikken zit het er dan zo uit:
Afbeelding

dan weer vastklikken met nieuwe klikdopjes de randjeshemelbekleding die rond de raamsponning gaan en op de C-stijl zitten met contactlijm vast lijmen.

Aangezien ik rolgordels in de auto wilde, moest ik de hoedenplank aanpassen, en dat was een hele puzzel om het goed en vrijlopend te krijgen. Eerst maar de gordel gemonteerd zonder hoedenplank, daarna een mal gemaakt met een stúk karton de gaten gesneden (trial en errormethode) en de beschrermkappen voor het rolmechanisme gemonteerd. De definitieve plaatsing heb ik gemarkeerd en met de mal heb uiteindelijk de gaten in de dunne hardboard hoedenplank afgetekend en voorzichtig met een stanley mes ingekerft totdat ik "door" was.
Afbeelding

Daarna het schuim weggeknip onder het vinyl en uiteindelijk een kruis van hoek naar hoek gesneden, de driehoekige flapjes omgeflapt en aan de achterkant vastgelijmd.
Afbeelding

De beschermkappen heb ik in een grijsblauwe kleur gespoten (dat waren namelijk verweerde bruine zie ook bovenstaande foto) en gemonteerd.

zie hier het resultaat:
Afbeelding

en gemonteerd (met de oude blaupunkt 45 500 boxen en inderdaad de achterruit erweer in)
Afbeelding

de c-stijl binnenbekleding moet ik nog aanpassen voor de beschermkapjes van het ophangingspunt en is hier nog niet gemonteerd.

Van buiten
Afbeelding

De status nu
aan de buitenkant:
1 moeten nu de sierstrips nog geplakt worden (maar die moeten eerst worden ontdaan van het resterende schuim/plakrand).
2 een paar kleine deuken links in het achterportier en -spatbord moeten via de uitdeuken zonder spuiten methode verwijderd worden
3 poetsen

aan de binnekant:
1 de C-stijlbkeleding cq paneel aanpassen voor de gordelmontage
2 het terugplaatsen van achterbank, schuifdakbekleding
3 grote schoonmaak

en nog honderden kleine dingetjes (die het 'm doen :-))

groet
Walle
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 30 jun 2011, 11:37, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Mini-Restauratie

Berichtdoor peugeot505 » 14 jun 2011, 17:20

een mooie dame alweer. aan de dealersticker op je achterruit zie ik dat ze van dezelfde garage komt als waar mijn 605 nieuw is geleverd :mrgreen:
Peugeot 406 coupe '00 +175.000km
Fiat 500c '13 +55.000km
Citroen Ami6 Break '68 +100000km
Avatar gebruiker
peugeot505
 
Berichten: 522
Geregistreerd: 16 okt 2005, 13:03
Woonplaats: haasdonk-waas

Re: Mini-Restauratie

Berichtdoor Harrie » 14 jun 2011, 22:37

mooi Walter ! 8)

die kapjes van de gordels horen idd iets schuin te staan.
in 1979 in een nieuwe 504 TI achtergordels gebouwd, was exact zo met die kapjes in de hoedenplank.

en wat leuk die oude Blaupunkt boxen, past helemaal in het tijdsbeeld.

grt. Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Mini-Restauratie

Berichtdoor Walle69 » 15 jun 2011, 08:40

wat betreft die boxen heb ik ook nog een "fader". Die zit netjes in de vorm van zo'n wieltje (net als de dashboardverlichtingregelaar) tussen alle schakelaars in het dashboard :D

groet

Walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Mini-Restauratie

Berichtdoor Walle69 » 29 jun 2011, 12:10

Inmiddels is op de sierlijsten na alles weer gemonteerd en schoongemaakt.
De auto is weer apk gekeurd ("bilprovningen") en zie op de volgende link de wagen tijdens de remmenkeuring.
http://m.youtube.com/#/watch?v=rv_hGYChQOE

Remmen vóór en achter hadden links en rechts dezelfde waarden.
CO gehalte links was 0,99 en rechts 1,3.
De grenswaarde is 3,5 daarboven wordt ie afgekeurd.

Dus alles weer goedgekeurd

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 30 jun 2011, 12:07, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: Mini-Restauratie

Berichtdoor joospeugeot » 29 jun 2011, 17:29

z
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 11 jan 2016, 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Volgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron