Vandaag bij Joos op bezoek geweest om van zijn kennis gebruik te maken. Op zijn advies moest remvloeistof vervangen worden alsmede olie(filter) en diverse kleine dingetjes
Eerst begonnen met de olie.
Door mijn ritje van Geleen naar Heerlen was de olie al lekker op temperatuur en liet zich makkelijk aftappen. (sorry voor de blaren op je vingers Joos)
Olie er uit laten druppelen en uit Joos' prive collectie een filter mogen scoren.
Daarna verse nieuwe Shell 10W40 er in laten lopen.
Toen begonnen aan de remvloeistof. Alle vloestof eruit laten drukken door een handig stukje gereedschap van Joos op de compressor. Vloeistof was toch wel redelijk vuil en ECHT aan vervanging toe.
Nieuwe DOT 5.1 er in en ontluchten met dat perslucht setje op t reservoir. Aan elk wiel lekker laten spoelen.
Daarna nog d.m.v. pedaalpompen alle laatste lucht er uit en zo veel mogelijk van de oude troep er uit gepompt.
Remt min of meer nog t zelfde maar wel meer pedaaldruk en geen vocht meer in t systeem. Super klus.
Tot slot t setje velgen dat eerder dit jaar is opgeknapt en voorzien van banden er op gelegd.
Voortrein omhoog, oude velgen los, nieuwe velgen er onder. Jammer dat mijn oude wielmoeren verkeerd zijn en erg vies. Ik zoek dus nog mooie passende exemplaren (wie niet he)
Rechtsvoor eindelijk van t reserve wiel af dat ik 2 geleden er op moest leggen na lek rijden in de ardennen bij een toertocht. Bij gebrek aan TRXen moest deze t maar doen voor een tijd. Nu dus 15 inch er onder met nieuwe Michelins.
Joos boog zich verder nog over t piepen van de V snaar tijdens koude start. Dynamo strakker spannen en ook alweer opgelost.
Verder nog even gekeken naar t lopen van de benzinepomp bij op contact zetten. Relais lijken goed maar toch blijft de pomp benzine pompen...... iets voor latere zorg.
Ritje naar huis was weer een lekkere beleving. Was is de 604 toch een lekkere comfortabele wagen. Zo fijn geveerd en zo veel souplesse. Prachtig.
Drempels in mijn woonplaats kan ik weer met 50 nemen. Zat een nieuwe BMW 3 serie achter me die bij elke drempel hevig stuiterde om me bij te houden. Ik reed m helemaal zoek terwijl de 604 als een cruiseschip op de golven van de drempels bewoog
Zie hier het resultaat:
Met dank aan de sleutelruimte maar vooral de kennis en ervaring van Joos. Zonder jou was ik vele uren langer bezig geweest.