hoi André, de pomp levert de
druk ( 5,8 Bar ), de accumulator zorgt ervoor dat de trillingen
die de pomp veroorzaakt ( pulserende druk ) wordt afgevlakt. Bovendien zorgt de accumulator er voor,
dat het systeem op druk blijft als je de motor uit is. Zo kan ik bijv. mijn 604 GTI met een korte
start al metéén aan laten slaan. De druk van 5,8 Bar gaat naar voren en wordt daar door de balansregelaar
afgeregeld op de benodigde injectiedruk, +/- 3 Bar, de rest gaat via de retourleiding weer terug naar
de tank. Het systeem onder de motorkap moet ook dusdanig in orde zijn dat die druk binnen 3 min. niet onder 2 Bar terugvalt.
De accumulator is een cilindrisch ding, samengesteld uit 2 helften, en net dáár waar die felsrand zit, zit
het membraan. Aan de zijde van de 2 aansluitingen zit dus benzine, aan de andere zijde een sterke veer en lucht.
Als die membraan lek raakt, stroomt er benzine in het achterste gedeelte, en uit het kleine pijpje aan de achterzijde,
die bedoeld is om lucht toe en af te laten. Die opening zorgt er helaas ook voor dat er vocht in de accumulator komt..
fotootje van mijn accumulator:
met vr. groet, Harrie