Pagina 2 van 16

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 13:37
door jan-03
Je hebt hard gewerkt Dirk zie ik! Je hebt de glans onder de lak gezocht en gevonden!! 8) Je gaat als een speer met opknappen, wel alles weer goed
vastzetten en niet bijvoorbeeld de wielmoeren vergeten aan te draaien in de haast... :roll: :mrgreen:
Je krijgt vast bekijkst daar in het Franse.. :shock: :D
gr Jan.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 15:56
door Brownie
risky schreef:Ja die 505 turbo mischien een beetje zonde om te slopen vind het wel een gaaf ding om te zien.
Dat probleem wat hij heeft is er echt wel uit te halen hoor
maar mocht hij gesloopt worden houdt ik mij natuurlijk aanbevolen voor de draagarmen


Tja, ik probeer die turbo wel te verkopen sinds lange tijd. Doodzonde eigenlijk voor een auto met zo'n klein mankementje. Maar niemand wil er geld voor geven, een paar honderd euro misschien, maar dat is een setje draagarmen of LM velgen al haast waard. Dan kan ik hem beter zelf uit elkaar trekken, dat kan een veelvoud opleveren. Of heb jij misschien zin in de complete auto? Kan je nog zien of je hem klaarmaakt of de draagarmen en velgen voor de 604 gebruikt.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 16:28
door risky
Brownie schreef:
risky schreef:Ja die 505 turbo mischien een beetje zonde om te slopen vind het wel een gaaf ding om te zien.
Dat probleem wat hij heeft is er echt wel uit te halen hoor
maar mocht hij gesloopt worden houdt ik mij natuurlijk aanbevolen voor de draagarmen


Tja, ik probeer die turbo wel te verkopen sinds lange tijd. Doodzonde eigenlijk voor een auto met zo'n klein mankementje. Maar niemand wil er geld voor geven, een paar honderd euro misschien, maar dat is een setje draagarmen of LM velgen al haast waard. Dan kan ik hem beter zelf uit elkaar trekken, dat kan een veelvoud opleveren. Of heb jij misschien zin in de complete auto? Kan je nog zien of je hem klaarmaakt of de draagarmen en velgen voor de 604 gebruikt.


Nee Bram
ik heb er genoeg nu hoor
Dat krijg ik er trouwens ook niet doorheen hoor bij mijn ega :mrgreen: :mrgreen:
Je moet eens een keer tevreden zijn toch
met 4 peusen zit ik boven gemiddeld :D
maar met de 505 is het gewoon een kwestie van meten is weten :!: :!:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 16:30
door risky
janbachee schreef:Je hebt hard gewerkt Dirk zie ik! Je hebt de glans onder de lak gezocht en gevonden!! 8) Je gaat als een speer met opknappen, wel alles weer goed
vastzetten en niet bijvoorbeeld de wielmoeren vergeten aan te draaien in de haast... :roll: :mrgreen:
Je krijgt vast bekijkst daar in het Franse.. :shock: :D
gr Jan.


Daar hebben ze een momentsleutel voor uit gevonden :mrgreen:
mare op deze foto zitten de wielen er nog niet onder.
de glans was niet zo moeilijk te vinden hoor
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 16:34
door risky
Remco504coupe schreef:Dat is een mooie wagen Risky, zit je ook niet op het forum van een wagen waarvan de achterkant volgens sommigen op de 604 lijkt? :wink:

Over die draagarmen, wacht even met loshalen, plaats eerst ff wat foto's van de slechte stukken.
Ik denk dat je ze wel met weinig werk kunt redden, aan de wagen ook nog, mits niet te ver heen.


Ik dacht al dat ik jou daar ook al zag :mrgreen:

aan de draagarmen is niks meer aan te doen remco ze zijn dik geworden en staan ver open en er zit een gaatje in 1
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 22:15
door Brownie
risky schreef:
maar met de 505 is het gewoon een kwestie van meten is weten :!: :!:
mvg


Tja, maar niemand heeft zin om dat te doen. Ik ben wel een paar keer naar de stalling afgereisd (ver weg) om het een en ander te meten, maar toen leek alles goed, de auto startte ook normaal. Totdat hij een keer snel even aan de kant moet, dan start hij niet natuurlijk. Na 2 jaar ben ik er helemaal klaar mee. Dat ding in de pers duwen zal me heel erg opluchten.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 23:40
door joospeugeot
Brownie schreef:
risky schreef:
maar met de 505 is het gewoon een kwestie van meten is weten :!: :!:
mvg


Tja, maar niemand heeft zin om dat te doen. Ik ben wel een paar keer naar de stalling afgereisd (ver weg) om het een en ander te meten, maar toen leek alles goed, de auto startte ook normaal. Totdat hij een keer snel even aan de kant moet, dan start hij niet natuurlijk. Na 2 jaar ben ik er helemaal klaar mee. Dat ding in de pers duwen zal me heel erg opluchten.


zonde om in de pers te duwen vind ik..... ik dacht dat je de auto verkocht had.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 23:49
door risky
ha ha ha
dan moet het wel heel erg zijn.
ik denk dat ik hem wel op orde zou kunnen krijgen
maarja ik heb al genoeg peugeot`s om mijn eigen druk over te maken
Erg Jammer dat je geen liefhebber voor de auto kan vinden
ik vind het een leuk ding en zonde dat hij gesloopt gaat worden.
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 07 aug 2011, 23:51
door risky
joospeugeot schreef:
Brownie schreef:
risky schreef:
maar met de 505 is het gewoon een kwestie van meten is weten :!: :!:
mvg


Tja, maar niemand heeft zin om dat te doen. Ik ben wel een paar keer naar de stalling afgereisd (ver weg) om het een en ander te meten, maar toen leek alles goed, de auto startte ook normaal. Totdat hij een keer snel even aan de kant moet, dan start hij niet natuurlijk. Na 2 jaar ben ik er helemaal klaar mee. Dat ding in de pers duwen zal me heel erg opluchten.


zonde om in de pers te duwen vind ik..... ik dacht dat je de auto verkocht had.


Joos@
Hij past wel mooi tussen je lijstje :mrgreen: :mrgreen:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 00:01
door Brownie
Nou ja, de auto staat nu al meer dan een jaar stil en daar worden ze niet beter van. Beter nu slopen dan nog 2 jaar laten staan.
Ik heb overigens eventueel wel een koper, maar dat is voor de sloop. Niet alles gaat in de pers natuurlijk.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 00:25
door risky
Ja idd het word er allemaal niet beter van dat stilstaan buiten daar heb je gelijk in. :wink:
maarja ik ben nu eenmaal een voorstander om de oudere leeuwen op de weg houden.
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 15:44
door risky
Na 2 keer getankt te hebben....
heb ik maar een afspraak voor lpg inbouw gemaakt :mrgreen:
wat een zuipert ha ha ha.
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 19:05
door joospeugeot
wat moet je betalen voor de lpg inbouw ? is dit incl een backfire beveiliging wat wel aan te raden is. waar ga je de tank leggen ? originele eruit en een kleine benzine tank erin?

verbruik : mijn vader haalde vroeger met de 604 automaat heerlen - a'dam heen en terug niet met een tank. moest ie ergens bij weert bijtanken. mijn moeder reed eigenlijk t meeste met de 604 en had een verbruik van ca 13 liter op 100 km. de laatste 604 schakel schat ik t verbruik tussen 10 a 11 liter op de autoweg. beiden zijn trouwens een TI.oh ja, als je de airco nog eens aanzet zal t verbruik nog eens met één liter steigen :lol:

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 19:53
door risky
joospeugeot schreef:wat moet je betalen voor de lpg inbouw ? is dit incl een backfire beveiliging wat wel aan te raden is. waar ga je de tank leggen ? originele eruit en een kleine benzine tank erin?

verbruik : mijn vader haalde vroeger met de 604 automaat heerlen - a'dam heen en terug niet met een tank. moest ie ergens bij weert bijtanken. mijn moeder reed eigenlijk t meeste met de 604 en had een verbruik van ca 13 liter op 100 km. de laatste 604 schakel schat ik t verbruik tussen 10 a 11 liter op de autoweg. beiden zijn trouwens een TI.oh ja, als je de airco nog eens aanzet zal t verbruik nog eens met één liter steigen :lol:



Ja Joost
je mag dat best weten 1100 euro incl kleppen smeer system incl btw
en kenteken klep
ik mag kiezen ring tank of gewone tank
ik gooi er gewoon een 100 liter in voor de benzine tank
ga geen kleinere tank of wat dan ook veranderen aan de auto.
backfireklep monteer ik zelf mocht het nodig zijn
want een backfire klep kan ook backfire veroorzaken namelijk
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 21:09
door joospeugeot
off topic : het is joos zonder t trouwens

ontopic : backfire klep backfire veroorzaken ?? leg uit..

ik had iemand in eindhoven die vroeg 1050 euro incl backfire beveiliging, wel excl klepsmeersysteem en kentekenplaathouder, ik haal dan de tank eruit en dan komt de gasvuller op de plaats van de orig. benzinevuller.

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 21:27
door risky
oke joos zonder T :mrgreen:

elke vacum lek kan een backfire veroorzaken
als je een backfire klep monteerd wat toch een open verbinding naar de buitenlucht maakt .
word het risco weer groter op een vacum lekage dus weer meer kans op een backfire
en een goede onsteking kabels enz..zijn een pre
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 08 aug 2011, 23:48
door joospeugeot
vacuum ?? open / buitenlucht ?? wat ik begrepen heb doen ze stift monteren die op lpg de luchtschijf omlaag duwt van de k-jetronic. je kunt er ook een andere schijf op zetten waar een membraan in zit, maar daar ben ik zo een voorstander van omdat t gewicht van die schijf ietjes anders is. nadeel schijnt wel te zijn dat die stiftjes kapot kunnen gaan of wel eens hangen blijft, dan loopt ie niet meer benzine

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 09 aug 2011, 06:37
door risky
huh daar heb ik nog niet van gehoord :shock:
ik ken de backfire klep idd als membram dat opent met een backfire dat hij de druk kwijt kan.
maarja ben er ook al meer dan tien jaar uit de veranderingen gaan gewoon door..
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 09 aug 2011, 19:58
door Harrie
ik denk dat dat lastig wordt bij V6 injectie..., zo'n back-fire-klep :roll:

Maar, waarom ?
Paull&Paulla rijdt al járen op LPG, in diverse 604's van hem.
en daar zit ook geen back-fire-klep in!

Hij zal nog wel op vakantie zijn, voor advies over LPG in 604 zou hij je miscchien het best kunnen adviseren.

grt, Harrie

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 09 aug 2011, 20:36
door Jineuf
Ha die dirk, ik heb nog een setje trx lichtmetaal MET winterbanden in de aanbieding, in nieuwstaat, ben je in 1x klaar!
Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/470487726

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 09 aug 2011, 22:41
door joospeugeot
Harrie schreef:ik denk dat dat lastig wordt bij V6 injectie..., zo'n back-fire-klep :roll:



hoezo lastig ? zit een stift op de menger die de klep omlaag duwt. of je kunt dit gebruiken http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/ ... s/033006.5 . (als voorbeeld, verkrijgbaar in div diameters). hier ben ik niet zo'n voorstander van vanwege t gewicht.

Harrie schreef:Paull&Paulla rijdt al járen op LPG, in diverse 604's van hem.
en daar zit ook geen back-fire-klep in!




ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar zijn ervaringen

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 10 aug 2011, 05:59
door risky
Ik had paul al een paar weken terug gesproken idd
Paul rijd zonder backfire klep en heeft er ook geen last van backfire
Ik kan het probleem ook bij de volvo niet van backfire problemen bij de prv
en wij hadden er toch behoorlijk wat lopen op gas.
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 10 aug 2011, 06:04
door risky
Jineuf schreef:Ha die dirk, ik heb nog een setje trx lichtmetaal MET winterbanden in de aanbieding, in nieuwstaat, ben je in 1x klaar!
Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/470487726


Dank voor het aanbod
Maar 750 euri mag ik van de baas (ega) niet uitgeven voor een set wielen :mrgreen:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 10 aug 2011, 06:12
door risky
Gisteren een flinke proefrit met de 604 gemaakt .
Wat een bolide zeg. Dit is toch wel 1 van de fijnste auto`s die ik ooit in mijn bezit heb gehad :shock:
Je zou gewoon niet zeggen dat je in een 33 jaar oude auto vertoefd.
Op de snelweg moet ik zeggen is hij een stuk minder dorstig.
Ik verheug me nu al op de rit naar frankrijk :lol:
mvg

Re: de 604 van risky

BerichtGeplaatst: 10 aug 2011, 06:23
door jan-03
Hij is een stuk zachter voor je oren dan de 305 en je komt uitgeruster aan want je rechterarm en linkerbeen kunnen uitslapen onderweg!! :mrgreen:
Voorzichtig in het pretpark Dirk! Misschien mag de 604 wel mee naar binnen als atractie! Bij drukte acheraanbeginnen dan heb je de minste wachttijden en de meeste kans dat je ( bijna) overal in kan!! :wink:
gr Jan.